Dimlicht uit, zodra contact uit?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Joaker
Forum newbie
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 05 apr 2020, 17:30

Dimlicht uit, zodra contact uit?

Bericht door Joaker » vr 28 aug 2020, 10:18

Hallo allemaal!

Ik heb een vraagje, waarvan ik het antwoord nog niet heb kunnen ontdekken.

“Kun je via Vagcom eea zo instellen, dat als je de lichtschakelaar op dimlicht hebt staan, de verlichting volledig uitschakeld, zodra je het contact uit zet?”

Onze 2016 Up! geeft zo’n naar zoemertje als je de verlichting niet uitzet. En bij onze andere (en vorige) auto(’s) ging het licht gewoon helemaal uit als het het contact uitschakelde.

Grts!

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Dimlicht uit, zodra contact uit?

Bericht door Blackciti » do 10 sep 2020, 15:24

Dat zal ongetwijfeld kunnen. En de dealer zal er ook een oplossing voor hebben. Echter, heeft VW voor deze oplossing gekozen, daar waar andere fabrikanten voor de andere optie hebben gekozen. En waarom...?
Maar ik ben bang dat wanneer je gaat informeren naar e.e.a. en de dealer zegt het voor je te willen doen, ik bang bent dat je onpasselijk gaat worden van de prijs voor die ingreep.

Bonny
Vagling liefhebber
Berichten: 191
Lid geworden op: do 08 nov 2018, 09:53
Locatie: Etten-Leur
Contacteer:

Re: Dimlicht uit, zodra contact uit?

Bericht door Bonny » zo 22 nov 2020, 20:56

Wat jij wil is bij VW alleen mogelijk als je lichtschakelaar de zogenaamde "AUTO" stand heeft.
Dan bepaalt de BCM (centrale intelligentie) wanneer de lichten aan/uit gaan.

Als je geen "AUTO" stand hebt dan is je verlichting letterlijk door de licht schakelaar zelf geschakeld.
Dan kan er dus niets automatisch uit gaan, en zul je zelf de knop op "0" moeten zetten.


Gr. Bonny

Plaats reactie