Ut Seat Miitje

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Tom Westendorp » vr 02 sep 2022, 09:48

Dat ziet er inderdaad goed uit. Is dit plug and play?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » vr 02 sep 2022, 11:46

Tom Westendorp schreef:
vr 02 sep 2022, 09:48
Dat ziet er inderdaad goed uit. Is dit plug and play?
Dankje!
Jazeker, in het doosje staat zelfs een handleiding voor hoe je hem moet monteren in een van de VAG drieling :) .
Het was eerst wel even prielen hoe en wat, maar na de eerste ging de 2e er snel in.

Hier een video van iemand die hem toevallig monteert in een VW E-Up! ;)


Btw als iemand denkt om hem te bestellen, adviseer ik hem via de duitse amazon te kopen. Dat scheelt met webshops in Nederland toch wel 40 a 50 euro.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Tom Westendorp » ma 05 sep 2022, 09:43

Dank voor de tip!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Ozzy » ma 05 sep 2022, 22:56

Ah kiek, das mooi! Zo te zien strooit ie niet echt als wat je in het praktijk wel eens tegenkomt
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » di 06 sep 2022, 10:46

Ozzy schreef:
ma 05 sep 2022, 22:56
Ah kiek, das mooi! Zo te zien strooit ie niet echt als wat je in het praktijk wel eens tegenkomt
Daarom deze ledjes gekozen, zijn in Duitsland en Oostenrijk officieel legaal voor het gebruik op de weg en uitgebreid getest. Na wat youtube filmpjes gezien te hebben besteld en nog geen moment spijt van gehad :D.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Tom Westendorp » di 06 sep 2022, 12:51

Dat zou voor mij ook de hoofdreden zijn om voor deze lampen te gaan. Met een verlaagde auto val je automatisch al wat meer op in Duitsland.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door GunSpeed » di 06 sep 2022, 13:25

Ik heb net dezelfde hier klaar liggen om te monteren en ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
up! Black BMT 75pk 3d

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » di 06 sep 2022, 14:55

GunSpeed schreef:
di 06 sep 2022, 13:25
Ik heb net dezelfde hier klaar liggen om te monteren en ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Mooi man, ben ook erg benieuwd hoe ze bij je up! gaan staan :D

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » di 06 sep 2022, 15:35

Tom Westendorp schreef:
di 06 sep 2022, 12:51
Dat zou voor mij ook de hoofdreden zijn om voor deze lampen te gaan. Met een verlaagde auto val je automatisch al wat meer op in Duitsland.
Controleren ze daar zo streng op ja? Heb zelf geen verlaagde auto, maar hier zie ik dat niet zo snel gebeuren.

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1383
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Up!grade TSI » wo 07 sep 2022, 15:03

Ozzy schreef:
ma 05 sep 2022, 22:56
Ah kiek, das mooi! Zo te zien strooit ie niet echt als wat je in het praktijk wel eens tegenkomt
Da's meestal Ali-meuk :doh:
bekijk hier mijn vorige Up! GTi >>>https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=8147
bekijk hier mijn vorige Up! TSI >>>
https://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=7319
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi] huidig>>>Up! GTi 8-)

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Ozzy » do 08 sep 2022, 22:47

Langero schreef:
wo 17 aug 2022, 08:11
Voor de rest ga ik denk ik deze of aankomende maand naar vag techniek voor de 75pk update, tijdens corona was ik een stuk minder op de weg. Nu ik weer vaker op de weg zit begon de twijfel weer toe te slaan (kriebelde al heel lang), mis soms toch net dat klein beetje pit.
Ikzelf ga direct voor een stage 1. Dan heeft het beestje net ietsjes meer vermogen en in mijn geval kost het mij niet heel veel meer dan wat ik kwijt zou zijn bij VAGTechniek voor een zogenaamde fabrieksupdate. Dusja why nut he.. Alleen wanneer ik het laat doen weet ik nog niet.

Ik heb al met een Mii gereden die voorzien is van een stage 1 tuning. Je kan goed merken dat ie meer vermogen heeft. Onder de 3000 toeren viel het verschil mee (duh atmosferische motor), maar bij 3000 toeren en hoger merkte je het heel goed, vooral dat ie iets meer koppel heeft en dat ie het langer bovenin vast blijft houden.
De meeste vinden het zonde van het geld, omdat ze bijna nooit boven de 3000 toeren komen, maar gelukkig ben ik niet zoals hen. :mrgreen:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » vr 09 sep 2022, 13:48

Ozzy schreef:
do 08 sep 2022, 22:47
Langero schreef:
wo 17 aug 2022, 08:11
Voor de rest ga ik denk ik deze of aankomende maand naar vag techniek voor de 75pk update, tijdens corona was ik een stuk minder op de weg. Nu ik weer vaker op de weg zit begon de twijfel weer toe te slaan (kriebelde al heel lang), mis soms toch net dat klein beetje pit.
Ikzelf ga direct voor een stage 1. Dan heeft het beestje net ietsjes meer vermogen en in mijn geval kost het mij niet heel veel meer dan wat ik kwijt zou zijn bij VAGTechniek voor een zogenaamde fabrieksupdate. Dusja why nut he.. Alleen wanneer ik het laat doen weet ik nog niet.

Ik heb al met een Mii gereden die voorzien is van een stage 1 tuning. Je kan goed merken dat ie meer vermogen heeft. Onder de 3000 toeren viel het verschil mee (duh atmosferische motor), maar bij 3000 toeren en hoger merkte je het heel goed, vooral dat ie iets meer koppel heeft en dat ie het langer bovenin vast blijft houden.
De meeste vinden het zonde van het geld, omdat ze bijna nooit boven de 3000 toeren komen, maar gelukkig ben ik niet zoals hen. :mrgreen:
Alleen wat ik heb begrepen is dat de 60 pk eigenlijk 65 pk is en de 75 pk in werkelijkheid 80 pk is. Dus of dat echt veel verschil met Stage 1 is maar de vraag. Ik heb wel filmpjes gezien maar als je de 75 pk fabrieksupdate hebt gedaan of al 75 pk hebt dan is het verschil met stage 1 eigenlijk niet heel groot.

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Ozzy » vr 09 sep 2022, 19:17

VAG motoren doen inderdaad doorgaans meer vermogen dan opgegeven. Zo heb ik op FB van JD gezien dat sommige exemplaren ook 67 en 68pk doen.
Als je een fabrieksupdate hebt laten uitvoeren, dan heeft een stage 1 tuning bijna geen toevoeging meer. Die 5 tot 10pk en wat zal het zijn, 5nm? Die ga je niet merken.
Als ik de 75pk versie had, dan zou ik ‘m zo laten, maar gezien die van mij de 60pk versie is en prijsverschil tussen stage 1 en de fabrieksupdate bij VAGT zodanig klein is in mijn geval ga ik gewoon voor de stage 1 in de toekomst.

Ik las vandaag iets grappigs overigens. Iemand beweerde dat zijn 1.0 MPI 100pk deed door een cold air intake, downpipe en stage 2 tuning 😂 Ik denk niet dat die downpipe en cold air intake circa 15pk extra gaat leveren. Hij mag blij zijn als ie 90pk doet…
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » do 15 sep 2022, 10:37

Nou is het zo ver, of ja al voorbij. 2 weken geleden bij VAG Techniek geweest in Nuenen voor de fabrieksupdate. Mooi pand en zeker goed ontvangen door de eigenaar. Heeft duidelijk verteld wat er gaat gebeuren en toen mocht ik naar boven om lekker te wachten en een kopje koffie te gaan drinken :D .
Afbeelding
Het eerste wat ik zag was een leuk broertje, de up TSI.
Daarna wachten en wachten ik en kwam ik er achter dat mijn auto aan de zijkant stond :lol:
En ja hoor daar stond mijn MII aan het infuus :D
Afbeelding
Motor ruimte nog netjes gepoetst en de gehele auto natuurlijk
Afbeelding
Afbeelding
Zo autootje is weer van het infuus.
Afbeelding
Afbeelding

En toen werd ik geroepen om te betalen natuurlijk 8-) , al met al een klein uurtje gewacht. Nog wat gekletst met de eigenaar en toen moest ik wel een foto nemen van dit prachtding, want zeg nou zelf hier kan je niet omheen lopen. Zelfs het verkoop plaatje was nog origineel.
Afbeelding

Daarna de weer terug naar de auto waar die stond te wachten, zelf had ik liever de rechter meegenomen maar je kan niet alles hebben natuurlijk :D.
Afbeelding

Daarna hebben we natuurlijk heel stuk naar huis gereden en in de gaten gehouden hoe het rijgedrag is verandert.
Nou kan ik over 2 weken wel wat zeggen:
Hij is pittiger met de 75pk dan de 60pk, de toeren die hij meer zou moeten maken zijn nihil als je bijvoorbeeld een constante snelheid rijdt in vergelijking met de 60pk.
Voor de rest merk je om niet hoge snelheden zoals 50km niet superveel, wel merk ik dat hij pittiger weg rijdt, ook bij het invoegen bij de snelweg merk ik dat het toch net allemaal wat vlotter gaat. Je verwacht natuurlijk niet dat het een GTI wordt, maar je merkt het wel degelijk. Ook op de snelweg in de avond/nacht even doorgetrokken. Op hoge snelheden ging het bij de 60pk na de 120km allemaal even wat langzamer dan de 75pk die toch blijft doorgaan. Topsnelheid niet getest in Nederland want dat leek me niet verantwoord maar bij de 60pk was 160/165 wel een beetje de max dus ben benieuwd. Al met al voor dat geld tevreden, nu ben ik benieuwd wat het verbruik heeft gedaan in de tussentijd bij de volgende keer tanken :) .

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Ozzy » do 15 sep 2022, 15:10

Heb je de acceleratie test op de snelweg in de 4de versnelling gedaan? De 5de versnelling is in principe een soort van een ''overdrive gear'' zeg maar. In de 5 loopt die van mij ook max 160-165km/h, daarna heeft ie niet genoeg kracht om harder te kunnen gaan.
Die van mij liep met 3 man erin redelijk makkelijk naar de 165km/h in de 4de versnelling. Naar mijn idee leek het erop dat ie nog wat pit over had. Volgens de logs is het gewoon een standaard 60pk.

We hebben precies dezelfde auto trouwens. Ik zou 'm eens voor de grap naast die van jou moeten zetten. Als je niet op het kenteken let probeer je in die van mij te stappen :lol:
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Mii007
Forum newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: za 23 jan 2021, 13:12

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Mii007 » di 10 jan 2023, 23:18

Ozzy schreef:
do 08 sep 2022, 22:47

Ikzelf ga direct voor een stage 1. Dan heeft het beestje net ietsjes meer vermogen en in mijn geval kost het mij niet heel veel meer dan wat ik kwijt zou zijn bij VAGTechniek voor een zogenaamde fabrieksupdate. Dusja why nut he.. Alleen wanneer ik het laat doen weet ik nog niet.
Over wat voor prijsverschil hebben we het hier? En waar? Volgens mij is de fabrieksupdate €150, en een redelijke stage 1 tuning tussen de €300-400.

Ik zit te denken om ook de fabrieksupdate te doen, maar als je een stage 1 voor een gelijke prijs kan vinden is dat het ook overwegen waard.
Seat Mii 2014 Ecomotive | 60PK 1.0 | 5L/100km

Gebruikersavatar
Ozzy
Vagling liefhebber
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 21 mar 2022, 11:59
Locatie: Deventer

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Ozzy » vr 13 jan 2023, 00:30

Mii007 schreef:
di 10 jan 2023, 23:18

Over wat voor prijsverschil hebben we het hier? En waar? Volgens mij is de fabrieksupdate €150, en een redelijke stage 1 tuning tussen de €300-400.

Ik zit te denken om ook de fabrieksupdate te doen, maar als je een stage 1 voor een gelijke prijs kan vinden is dat het ook overwegen waard.
Normaliter kost het inderdaad zoveel, maar ik krijg korting. Helaas krijg je dat enkel als je een bekende klant bent.
Ik heb 'm nog niet stage 1 laten tunen. Voorlopig is ie vlot zat, waardoor ik nog steeds betwijfel of mijn log wel klopt waarin er wordt aangegeven dat ie origineel is. Ik moet eerst even de banden, remmen en ophanging achter doen. Die hebben prioriteit momenteel.
Seat Mii Sport Dynamic 1.0 MPI 60pk

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door GunSpeed » za 14 jan 2023, 13:27

Langero schreef:
di 06 sep 2022, 14:55
GunSpeed schreef:
di 06 sep 2022, 13:25
Ik heb net dezelfde hier klaar liggen om te monteren en ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Mooi man, ben ook erg benieuwd hoe ze bij je up! gaan staan :D
Ik ben er zeer tevreden over en ze zijn eveneens goedgekeurd op de jaarlijkse APK … nochtans zijn ze hier in België zeer streng!!
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door GunSpeed » za 14 jan 2023, 13:30

Hier trouwens een foto met de LED dimlichten en mistlampen alsook de Philips richtingaanwijzers.😎

1E2C3510-52CF-4B52-B910-1EF76CE7AF3B.jpeg
De Osrams vind ik ook niet mooi met die blauwe schijn
up! Black BMT 75pk 3d

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ut Seat Miitje

Bericht door Langero » do 02 feb 2023, 14:50

GunSpeed schreef:
za 14 jan 2023, 13:27
Langero schreef:
di 06 sep 2022, 14:55
GunSpeed schreef:
di 06 sep 2022, 13:25
Ik heb net dezelfde hier klaar liggen om te monteren en ben ook wel benieuwd naar het resultaat.
Mooi man, ben ook erg benieuwd hoe ze bij je up! gaan staan :D
Ik ben er zeer tevreden over en ze zijn eveneens goedgekeurd op de jaarlijkse APK … nochtans zijn ze hier in België zeer streng!!
Mooi man, mijn mii is afgelopen januari weer goedgekeurd met de Led dimplicht! :D

Plaats reactie