Pagina 3 van 7

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: di 24 nov 2020, 22:50
door Maarten Klinge
**** Update (-500km gereden) ****

Zoals aangeven in mijn eerste bericht heb ik mijn auto op vrijdag 20 november opgehaald. Nadat ik een paar plaatjes had gemaakt en het interieur had bewonderd was het zover, de eerste meters! Ik kon het niet laten om mijn favoriete muziek over de Beats luidsprekers te blazen. Ook was ik volop aan het genieten van de toffe interieurverlichting, wat gaaf!
Maar toen ik nog geen 10 minuten op de snelweg reed hoorde ik een harde tik op de ruit, een sterretje helaas. Deze kleine pech stelt niet veel voor maar het is wel jammer. Toen de auto eenmaal warm was heb ik de acceleratie even getest (20 t/m 155km/h) ik ben niks spannends gewent qua snelheid maar ik vindt de auto nu al vlot voor mijn gebruik!
Ik ben extreem gelukkig met de aankoop van mijn Up en ik weet zeker dat ik er jaren plezier mee ga hebben!

Tot slot,
Over 6 maanden ga ik beginnen met de eerste mods! (ivm garantie) als iemand tips heeft over welke mods ik echt moet hebben hoor ik het graag! :D

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 25 nov 2020, 08:41
door Tom Westendorp
Goed om te lezen Maarten. Als ik jou was zou ik met het onderstel beginnen en dan het luchtfilter. Dan lekker gaan genieten van het extra geluid en de extra grip en dan pas chippen.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: ma 07 dec 2020, 21:36
door hutch
En Maarten, zit jouw winterset er al op?

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: di 08 dec 2020, 09:29
door Tom Westendorp
Volgens mij zag ik je gisteren voor mij rijden op de A35 en later de Oostweg.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 09 dec 2020, 00:14
door Maarten Klinge
hutch schreef:
ma 07 dec 2020, 21:36
En Maarten, zit jouw winterset er al op?
Ja! Ik heb ze vanavond gemonteerd samen met mijn stiefvader. Ik maak morgen wat foto’s ervan👍🏻

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 09 dec 2020, 00:22
door Maarten Klinge
Tom Westendorp schreef:
di 08 dec 2020, 09:29
Volgens mij zag ik je gisteren voor mij rijden op de A35 en later de Oostweg.
Het kan best kloppen als dit rond 08:15 was of 17:45. Waar reed jij precies? Het lijkt me sterk dat ik je heb ingehaald haha

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 09 dec 2020, 10:37
door Maarten Klinge
De Up is klaar voor de Winter!

Er zitten Rial Milano R16 velgen onder met Michelin Alpin 5 banden. Ik vindt de antraciet kleur goed staan bij de auto. Over de VW naafdoppen was ik eerst negatief maar het oogt toch wel tof en origineel.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 09 dec 2020, 13:06
door NickAlan
Maarten Klinge schreef:
wo 09 dec 2020, 10:37
De Up is klaar voor de Winter!

Er zitten Rial Milano R16 velgen onder met Michelin Alpin 5 banden. Ik vindt de antraciet kleur goed staan bij de auto. Over de VW naafdoppen was ik eerst negatief maar het oogt toch wel tof en origineel.
Mooie winterset! Staat goed bij de kleur inderdaad!

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 09 dec 2020, 19:05
door hutch
Nette set, goed gedaan. Plaatje van de mijne.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: wo 09 dec 2020, 23:10
door Tom Westendorp
Porno dat g60 staal

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 10 dec 2020, 10:38
door Maarten Klinge
hutch schreef:
wo 09 dec 2020, 19:05
Nette set, goed gedaan. Plaatje van de mijne.
Ziet er gaaf uit!

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 10 dec 2020, 14:28
door hutch
Dank heren, mijn dag is weer goed.
Tussen haakjes Maarten, na de winter is zo'n Rial wiel met band goed te gebruiken als reserve in de reservewielbak.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: ma 11 jan 2021, 23:54
door Maarten Klinge
*Up!date*
Mijn eerste mod! en een brandende vraag.

Vandaag heb ik de Eibach veren overgekocht van @Dennuus1. :D Nu zit ik te overwegen om tijdens de montage van de veren gelijk de schokdempers te laten vervangen voor de Bilstein B6 (voor & achter) Ik heb al redelijk wat mensen gesproken maar extra hulp, tips en aanraders zijn meer dan welkom!

Ik rijd regelmatig achteraf op 60 wegen en ik kom daar helaas veel drempels tegen. Zullen de nieuwe schokdempers verbeteringen brengen op dit soort wegen of juist het tegenovergestelde?

Ik hoor graag van jullie!

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 10:59
door Maarten Klinge
Zojuist de lagere aanslag rubbers opgehaald! Dit scheelt toch -5mm waardoor de achterkant mooi gelijk staat met de voorkant. 23 Januari gaat de Eibach kit eronder, ik kan niet wachten... 😄

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 14:52
door Tom Westendorp
Ik zou direct de B6 dempers monteren en de TT draagarmrubbers, je hebt het spul dan toch losliggen. Achteraf is dubbel werk en daardoor veel duurder.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 15:09
door Up!grade TSI
Tom Westendorp schreef:
do 14 jan 2021, 14:52
Ik zou direct de B6 dempers monteren en de TT draagarmrubbers, je hebt het spul dan toch losliggen. Achteraf is dubbel werk en daardoor veel duurder.
@Tom, je verwijst hier naar TT draagarmrubbers, heb je daar misschien meer specifieke info over? Is wel een goede tip idd om in één keer alles aan te pakken...

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 15:48
door Tom Westendorp
De draagarmrubbers bij een up! zijn deels open en zorgen voor beweging. Die van een TT zijn massief en passen één op één. Een soort van powerflex upgrade zonder de absurde slijtage. Kan wel zijn dat je de trillingen van de motor wat beter voelt maar je auto stuurt veel strakker.

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 16:18
door Up!grade TSI
Tom Westendorp schreef:
do 14 jan 2021, 15:48
De draagarmrubbers bij een up! zijn deels open en zorgen voor beweging. Die van een TT zijn massief en passen één op één. Een soort van powerflex upgrade zonder de absurde slijtage. Kan wel zijn dat je de trillingen van de motor wat beter voelt maar je auto stuurt veel strakker.
Thanks, ik vond net deze foto's van jou van alweer bijna 4 jaar geleden... >>> http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?t=5726#p85010

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 18:03
door Luukyy
Ik persoonlijk zou niet kiezen voor die draagarmrubbers (en ik heb dat dus ook niet gedaan). Ik begrijp dat het stuurgedrag een stuk strakker wordt, maar er worden ook meer trillingen doorgegeven van de motor en het onderstel.

Sinds mijn Up voor mij een daily is, wil ik hem ook redelijk comfortabel houden. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, dus dat zou je voor jezelf even moeten afwegen / bepalen.

Gezien je al overgaat op eibach veren, en je hebt het geld er voor over, zou ik wel zeker die bilstein dempers gelijk mee laten plaatsen. Wat precies het verschil zal zijn tussen de originele dempers met eibach veren en de bilstein dempers met eibach veren kan denk ik niemand op het forum hier beantwoorden, maar ik ga er wel vanuit dat het hoe dan ook beter zal zijn. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik het financieel wel even genoeg vond om alleen de eibach veren te plaatsen. Het bevalt prima moet ik zeggen met de originele dempers. Had je trouwens dan niet achteraf die eibach veren kunnen laten liggen en direct een schroefsetje kunnen kopen?

Hier is een vergelijking tussen (wel b14) bilstein dempers, en de originele dempers. Het gaat dan wel weer om een Up gti.. dus misschien niet helemaal relevant, maar wellicht leuk om te kijken:

https://youtu.be/xbBSheQpr-I

Re: Mijn nieuwe auto Up! TSI

Geplaatst: do 14 jan 2021, 20:42
door Maarten Klinge
Luukyy schreef:
do 14 jan 2021, 18:03
Ik persoonlijk zou niet kiezen voor die draagarmrubbers (en ik heb dat dus ook niet gedaan). Ik begrijp dat het stuurgedrag een stuk strakker wordt, maar er worden ook meer trillingen doorgegeven van de motor en het onderstel.

Sinds mijn Up voor mij een daily is, wil ik hem ook redelijk comfortabel houden. Dat is voor iedereen anders natuurlijk, dus dat zou je voor jezelf even moeten afwegen / bepalen.

Gezien je al overgaat op eibach veren, en je hebt het geld er voor over, zou ik wel zeker die bilstein dempers gelijk mee laten plaatsen. Wat precies het verschil zal zijn tussen de originele dempers met eibach veren en de bilstein dempers met eibach veren kan denk ik niemand op het forum hier beantwoorden, maar ik ga er wel vanuit dat het hoe dan ook beter zal zijn. Ik heb er niet voor gekozen omdat ik het financieel wel even genoeg vond om alleen de eibach veren te plaatsen. Het bevalt prima moet ik zeggen met de originele dempers. Had je trouwens dan niet achteraf die eibach veren kunnen laten liggen en direct een schroefsetje kunnen kopen?

Hier is een vergelijking tussen (wel b14) bilstein dempers, en de originele dempers. Het gaat dan wel weer om een Up gti.. dus misschien niet helemaal relevant, maar wellicht leuk om te kijken:

https://youtu.be/xbBSheQpr-I
Mijn pijlen waren eerst gericht op de B12 set van Bilstein, dit zijn B6 dempers in combinatie met Eibach veren. Maar ik kwam erachter dat je beter de dempers en veren los kan kopen want dit scheelt €100. Toen kwam ik de veren van Dennis tegen voor een mooie prijs, Eibach moest vroeg of laat onder mijn Up komen dus met die gedachte heb ik gelijk een deal gemaakt. Op financieel gebied is mijn spaarvarken erg geschrokken van de aankoop van mijn Up! (geen moment spijt van trouwens) dus ik ga eerst weer ff een paar maanden sparen voordat ik honderden euro's ga uitgeven. Echter vind ik de prijs van de veren wel tolerabel aangezien de auto veel te hoog staat en drastisch een paar cm moet zakken. Ik heb de auto nog geen 2 maanden in bezit en ik ben van plan om nog minimaal 3 jaar door te rijden dus alles komt op z'n tijd ;)