Tom's GTI Killer - De opvolger! P64

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door Tom Westendorp » vr 10 nov 2017, 11:35

Ik sluit vooralsnog niks uit maar wil eerst even zien hoe het geluid zich ontwikkelt nadat er wat kilometers op staan.

Misschien een keer een groupbuy organiseren. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door JuP ! » vr 10 nov 2017, 19:41

Wat kost zo'n Guerilla uitlaatje ?
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door arend van duijn » vr 10 nov 2017, 19:58

Motor alweer vergeten ??

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door Tom Westendorp » vr 10 nov 2017, 21:02

Geen idee maar zou dan toch een los systeem willen xodat je terug kunt naar stock.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door Tom Westendorp » za 11 nov 2017, 08:51

Eerste road trip! Van enschede naar Maastricht en dan binnendoor naar Esch-sur-Sûre in Luxemburg. Zin in!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door GunSpeed » za 11 nov 2017, 09:47

Dat wordt genieten in onze Ardennen!! :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door Tom Westendorp » za 11 nov 2017, 22:03

Man man man wat heb ik een top dag gehad. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Gisteravond besloten dat we de Lux route van Road pursuit zouden gaan rijden. Deze route gaat binnendoor van Maastricht naar Esch-sur-Sure in Luxemburg. Vorig jaar heb ik deze met een vriend in zijn BMW M135iax gereden. Die dag heb ik besloten ooit terug te keren als ik een leuke auto zou hebben die de route recht zou doen.

Met de komst van de nieuwe up! was het dus niet meer dan logisch dan er een dagje uit van te maken.

Waar moet ik beginnen. Het rijden in de nieuwe up! is niet te vergelijken met de oude. Het vermogen maakt dat alles zoveel makkelijker gaat. Waar ik tijdens mijn proefrit in de up! van Van den Udenhout niet werd weggeblazen door het vermogen van 90 pk van de TSI is dat met een chipkuur wel anders. Alles gaat zo ongelooflijk eenvoudig. De up! trekt in elke versnelling en doet me eigenlijk nog het meest denken aan mijn Smart Brabus Forfour van alle auto's die ik heb gehad.

Wat ook gezegd moet worden is dat het interieur een hele grote stap heeft gemaakt. Daar waar ik het oude interieur nog steeds mooier vind dan het nieuwe zijn de gadgets aan boord toch wel genieten hoor. De climate control werkt fantastisch, de achteruitrijcamera is een hilarische gimmick en de zwarte hemel geeft je de luxe van een grote auto. Het multifunctionele stuurwiel is geinig maar niet meer dan dat.

Zijn er dan helemaal geen nadelen? Toch wel. De maps and more app is een aanfluiting. Wanneer je niet heel Europa hebt geinstalleerd moet je van kaart wisselen als je van Nederland naar Duitsland rijdt, het lijkt wel 1995 met een CD-Rom systeem van Becker. De kaarten zijn gewoon van TomTom dus die werken verder prima maar de instelbaarheid is, helemaal vergeleken bij de oude maps and more, diep droevig. Je kunt niets zien op de kaart, geen actuele gps snelheid, je hoogte niet, je rijrichting niet, de temperatuur niet, de tijd niet, de datum niet, alles wat je in de oude maps and more kon bekijken staat niet langer in je geizichtveld.

Maar terug naar vandaag. We hadden de TomTom van Ilonka mee (ik ga er zelf ook gewoon één aanschaffen, veel makkelijker dan die app), dus de kaarten met route waren dik voor elkaar. De navi van Ilonka had ook een kleine bug waardoor het eerste deel van de route werd overgeslagen. Geen man overboord, dan rijden we direct naar Spa. Alleen ging dat ook mis. Ik stuurde richting Spa, het stadje en niet richiting Spa-Francorchamps, ach kan gebeuren, ben er nog maar twintig keer geweest dus eens moest de eerste keer zijn dat ik verkeerd zou rijden.

Nadat we even bij de baan hadden gekeken of er werd gereden zijn we ricihting Luxemburg gereden. De up! was leeg en voor minder dan € 1,30 euro 98 tanken is natuurlijk feest dus de tank ging goed vol. Daarna kon de pret beginnen. De wegen in Luxemburg zijn, in tegenstelling tot Wallonie, in perfecte staat. Wat was de route weer prachitg. Het was werkelijke en genot om over de wegen te sturen die in de zomer al prachtig waren maar nu, in de herfst kleuren, nog veel beter tot hun recht kwamen.

Na een prachtige tocht werd het tijd om huiswaarts te keren. Op de heenreis was het erg druk op de weg dus heb ik lekker rustig aan gedaan. Op de terugweg daarentegen was de snelwege grotendeels verlaten en kon ik langere tijd 175 gps kruissen. Wat een genot, Beats audio op standje burenruzie, stoelverwarming aan en lekker kilometers vreten.

Zaken die ik binnenkort aan de up! ga veranderen zijn vandaag ook naar voren gekomen:

- kentekenplaathouder wisselen;
- Cai ontwikkelen;
- kleine beurt bij 15k (zal er nog wel een keer op staan ;) );
- lederen interieur overzetten.

Verder ben ik erg te spreken over de Eibach veren. De 16 inch winterbanden hadden om mij niet zo gehoeven, deze geven wel lekker veel grip maar hebben wel veel afrolgeluid in vergelijking tot 14 inch banden.

Tot slot nog een paar foto's van vandaag:

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr
Eerste koffie stop onderweg naar Maastricht.

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr
Paar kiekjes midden in Spa.

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr
Parkeren in Wiltz voor het Chateau.

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr
Parkeren naast grote broer in Diekirch.

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr
Verplichte fotoshoot van je patat.

AfbeeldingLux Route by Tom westendorp, on Flickr
Dik verdwaald na een zogenaamde omleiding in the middle of nowhere in Luxemburg.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Tom's tweede up!eigen foto's en filmpje P.2

Bericht door arend van duijn » za 11 nov 2017, 22:20

MAN!MAN !Wat heb je toch een mooi scheurUPPIE! gekocht!!!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 nov 2017, 10:14

Haha bedankt Arend!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door damianw26 » zo 12 nov 2017, 11:51

Top om te lezen, prachtkleur eigenlijk ook! slecht voor mijn geduld dit alles :)
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 nov 2017, 12:16

@Dektex, hij bevalt perfect!
@Damian, geduld is een schone zaak.

De film van gisteren is op dit moment aan het renderen. Het is niet het meest cinematografische hoogstandje omdat het de hele dag slecht weer was maar het geeft hopelijk wel een leuke indruk van hoe geweldig de wegen zijn en hoe gaaf het is om door Luxemburg te rijden. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 nov 2017, 14:45

Youtube heeft iets veranderd waardoor het tijdelijk niet meer mogelijk is te embedden. Krijg het niet meer voor elkaar.

Wie toch de film van gisteren wil zien kan hem hier vinden: https://www.youtube.com/watch?v=oloEfH75QqI" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Autheo » zo 12 nov 2017, 15:09

Petrolhead Tom schreef:Youtube heeft iets veranderd waardoor het tijdelijk niet meer mogelijk is te embedden. Krijg het niet meer voor elkaar.

Wie toch de film van gisteren wil zien kan hem hier vinden: https://www.youtube.com/watch?v=oloEfH75QqI" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank je wel dat we in Luxemburg mee mochten rijden in je nieuwe up! Al merken wij niet hoe het verschil in rijden met je nieuwe up! is ten opzichte van je 'oude' (op het iets anders klinkender roffeltje na), we zien wel dat het genieten was! En zelfs in de regen is Luxemburg mooi, zeker met die mooie herfstkleuren!

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Touchwood » zo 12 nov 2017, 16:47

Mooie kleur!
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 nov 2017, 19:53

bedankt allemaal! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Snowdude » zo 12 nov 2017, 22:15

Leuk verhaal weer Tom.

Rijdt super z'n gechipte Up! vind je ook niet?

Ander vraagje, welke wintervelgen en banden(maat) heb je er onder zitten?
Ik ben nog steeds op zoek naar een setje maar twijfel wat ik moet nemen.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Snowdude » zo 12 nov 2017, 22:21

Ohja, en over dat M&M...wat een klote systeem zeg. Had hem de afgelopen dagen nodig en dat gaf toch wel de nodige frustraties hoor.
Hopelijk komt er snel een vervanger voor in de plaats. Kan nog beter de kaart op mijn Iphone gebruiken ipv M&M.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

Gebruikersavatar
Xx_David97
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 12:53
Locatie: Halsteren

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Xx_David97 » zo 12 nov 2017, 22:40

Ligt die motor ook in een de Golf 7 en nieuwe Polo?
'13 High Up! Tornado Rood

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 09:08

Klopt, en in de Ateca, de ibiza de Octavia en zo'n beetje de rest van de VAG Groep :P
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Tom's tweede up! Lux-route p.3

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 nov 2017, 21:21

Best vlot..... voor een 1.0

AfbeeldingUp TSI top speed by Tom westendorp, on Flickr
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie