Ongeluk met Up!

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Xx_David97
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 12:53
Locatie: Halsteren

Ongeluk met Up!

Bericht door Xx_David97 » zo 29 okt 2017, 11:35

Hoi allemaal,

Helaas heb ik afgelopen vrijdag op de A27 een verkeersongeluk gehad met mijn Up! Neusje helemaal in elkaar :(
The sad story:
Vrijdag op de A27, je kent het wel: File! Het ene moment sta je stil, en het andere moment rijd het allemaal weer 100 km/h. Zo ook die dag. Voor me reed een BMW X5. Helaas wat weinig zicht door die grote bak. Het reed allemaal weer prima, de file leek spontaan te zijn verdwenen..
Even later zag ik voor de X5 een auto naar links schieten, en tegelijkertijd een auto naar de rechter baan. Best vreemd niet? Een fractie van een seconde later moest die dikke BMW vol in de ankers! Het stond dus stil. Dus uiteraard ik ook volop remmen. Het rempedaal trilde helemaal! Het ABS-systeem was dus net zo druk ik. Maar terwijl ik die noodstop aan het maken was zag ik al: "Shit, dit ga ik niet halen". *bam*.
Een aantal seconden later dringt het tot je door... Je hebt een verkeersongeluk gehad. De auto stond vol met rook, van de airbags uiteraard. Je beseft dat je midden op de snelweg staat, en dat je uit de auto moet. Na een korte check of je alles nog hebt worstel je uit de auto. De deur ging wat moeilijk open. Na over de vangrail te hebben gesprongen kijk je achterom naar je Upje... Het was een uitermate triest gezicht...

Aanstaande maandag gaat hij naar Autoschadeteam Touw in Bergen op Zoom. Daar wordt gekeken of hij nog gereanimeerd kan worden, of dat hij economisch total loss wordt verklaard. Na even kort bellen met de verzekeraar en met de dealer is het allemaal in gang gezet.
Uitleen-Up! stond al klaar! Gelukkig all risk verzekerd!

Ik hou jullie Up!-to-date.
Bijlagen
20171027_143909[1].jpg
'13 High Up! Tornado Rood

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door jaappie » zo 29 okt 2017, 11:56

Erg zuur, veel succes met de afhandeling!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Autheo » zo 29 okt 2017, 13:14

Wat een pech! Gelukkig dat je er zelf zonder kleerscheuren van af bent gekomen. Sterkte met al het geregel verder!
Xx_David97 schreef: Vrijdag op de A27, je kent het wel: File! Het ene moment sta je stil, en het andere moment rijd het allemaal weer 100 km/h. Zo ook die dag.
Dat is voor mij bij file de reden dat ik dan het liefst op de rechterbaan blijf. De snelheidsverschillen zijn daar minder, doordat de vrachtwagens minder snel optrekken, en ook weer veel eerder hun snelheid langzaam omlaag brengen in de file. In de linkerbaan met die BMW's en andere snelle jongens is het vaak alleen of hollen of stilstaan...

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door damianw26 » zo 29 okt 2017, 13:35

Bah... :shock: Zonde van de wagen, en succes met de afhandeling. Overigens heeft Theo het helemaal bij het juiste eind, ik reed eerst zodra ik file zag aankomen zsm de linkerbaan op omdat ik dacht dat dat sneller was. Het tegenovergestelde is waar en je blijft maar gassen en remmen en soms zelfs noodstops maken, terwijl er geen tijdswinst mee behaalt is. Op een bepaald punt op de A12 gaat het van 3 naar 2 banen, en dan rijdt de rechterbaan in de spitstijd gewoon nog ruim 50km/u terwijl links vast staat.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Xx_David97
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 12:53
Locatie: Halsteren

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Xx_David97 » zo 29 okt 2017, 15:06

In de linkerbaan met die BMW's en andere snelle jongens is het vaak alleen of hollen of stilstaan...
Bedankt voor te tips! Klinkt eigenlijk wel logisch dat de rechter baan wat meer constant rijdt met al die vrachtwagens. Vanmiddag weer richting Utrecht dus waarschijnlijk kunnen we het uitproberen in de file met de Uitleen-Up!

Die uitleen-Up! is trouwens een 60 pk Move Up! uit 2017, met een 5 traps ASG.
'13 High Up! Tornado Rood

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door arend van duijn » zo 29 okt 2017, 16:13

Zonde !! Sterkte met alles !

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door TwitNour » zo 29 okt 2017, 18:17

Zonde, maar gelukkig geen (blijvend) letsel. Wat hierboven gezegd wordt ben ik het inderdaad ook mee eens. Daarnaast geeft de linkerbaan je in de file ook gewoon meer stress en kom je ook oprecht vermoeider aan op je bestemming.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 nov 2017, 10:18

Vervelend zeg! Geen persoonlijk letsel aan over gehouden?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Xx_David97
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 12:53
Locatie: Halsteren

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Xx_David97 » wo 01 nov 2017, 13:08

Nee Tom, heb er gelukkig niks aan overgehouden!
'13 High Up! Tornado Rood

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Snowdude » vr 03 nov 2017, 23:12

Zonde zeg. Belangrijkste is dat je zelf niets hebt. Succes met de verdere afhandeling hoor.

Leuk hoor al die hoge auto's voor je neus maar om nu te zeggen dat het er veiliger op is geworden? Niet echt want je bent het overzicht kwijt met wat er daarvoor gebeurt.

Middelste baan of de rechter baan geeft minder stress.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Autheo » za 04 nov 2017, 12:21

Snowdude schreef:Zonde zeg. Belangrijkste is dat je zelf niets hebt. Succes met de verdere afhandeling hoor.

Leuk hoor al die hoge auto's voor je neus maar om nu te zeggen dat het er veiliger op is geworden? Niet echt want je bent het overzicht kwijt met wat er daarvoor gebeurt.

Middelste baan of de rechter baan geeft minder stress.
Probleem is niet alleen de hoge auto's voor je neus, maar ook de mentaliteit in het verkeer, zeker in de spits. Als je gewoon 2 seconden afstand tot een hoge voorganger kunt houden (SUV of bus), heb je veel beter overzicht. Maar als je dat doet, zal het gaatje direct door anderen worden opgevuld, en dan heb je eigenlijk voor veilig rijden weer een te korte afstand met je voorganger... Een dilemma, dat moeilijk oplosbaar lijkt. Dus als het niet anders kan, probeer dan heel alert te blijven, en zoveel mogelijk wat links van je voorganger te rijden, zodat je nog een beetje kunt zien wat daarvoor gebeurt. Als je voorganger daarvoor ook te veel links op de rijbaan rijdt, kun je maar beter eieren voor je geld kiezen, en de afstand wat groter laten zijn. Laat diegene die het gaatje wil opvullen dan de eerste klap maar opvangen. ;) Maar de belangrijkste tip blijft: in de file de rechterbaan aanhouden. Die schamele minuten die je dat meer kost wegen niet op tegen de tijd en ellende van het invullen van schadeformulieren en alles wat daarna komt ;) En daarbij blijft het zelfs de vraag of het je meer tijd kost in de rechterbaan, of dat het je juist meer tijdwinst oplevert. Misschien is er nog eens een student verkeerskunde die daar een goed onderzoek naar kan doen?

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door enie-up » za 04 nov 2017, 13:30

Xx_David97 schreef:Nee Tom, heb er gelukkig niks aan overgehouden!
:think: Je ego is niet gekrenkt :roll:

Gebruikersavatar
Xx_David97
Forum newbie
Berichten: 24
Lid geworden op: vr 30 jun 2017, 12:53
Locatie: Halsteren

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Xx_David97 » za 20 feb 2021, 22:31

M’n oude vriend staat weer te koop nadat hij total loss was verklaard.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr
'13 High Up! Tornado Rood

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door dennuus1 » zo 21 feb 2021, 11:09

Heb je nog een foto van hoe hij er bij stond na het ongeluk? Die is niet meer zichtbaar..

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Langero » wo 03 mar 2021, 20:27

Xx_David97 schreef:
za 20 feb 2021, 22:31
M’n oude vriend staat weer te koop nadat hij total loss was verklaard.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/vol ... ousPage=lr
In hoeverre mag dat eigenlijk? In de advertentie staat 0,0 iets van schade gemeld.

Gebruikersavatar
~Thijs~
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: ma 10 dec 2012, 10:25
Locatie: Amersfoort

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door ~Thijs~ » do 04 mar 2021, 13:07

In hoeverre is het autobedrijf wat deze auto aanbied in 2021 op de hoogte van een schade die deze auto in 2017 heeft gehad?

Langero
Forum newbie
Berichten: 98
Lid geworden op: zo 13 dec 2020, 11:05

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Langero » do 04 mar 2021, 13:15

~Thijs~ schreef:
do 04 mar 2021, 13:07
In hoeverre is het autobedrijf wat deze auto aanbied in 2021 op de hoogte van een schade die deze auto in 2017 heeft gehad?
Als ik me meen te herinneren kan je als particulier schaderapport opvragen: https://www.kentekencheck.nl
Wat ik van een paar jaar geleden weet van een oud klasgenoot die bij een autozaak werkte hadden ze een systeem waarbij ze de volledige historie konden bekijken. Uiteraard betaalde de zaak daarvoor een bepaald bedrag om dat te kunnen inzien of het moet ergens niet genoteerd zijn.

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Gert » do 04 mar 2021, 15:07

Toen ik nog een tweedehands auto reed liet ik bij aankoop altijd - desnoods op mijn kosten - een ANWB keuring doen. Dat heeft mij een keer behoedt voor een miskoop en een keer (her)onderhandelingsruimte opgeleverd.

Volgens mij kunnen autobedrijven normaliter zien of er schade is geweest. Zo ja, daar niet kopen want niet eerlijk en zo nee, dan ook daar niet kopen want niet bekwaam. Zo een database raadplegen is mogelijk goedkoper dan een ANWB keuring maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat een bepaald schadegeval ook daadwerkelijk daarin staat.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1128
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door dennuus1 » do 04 mar 2021, 17:08

De meeste schades worden nergens vermeld inderdaad.

Onze vorige Up was ook totall loss verklaard, en rijd ook gewoon weer rond in Nederland...

Caddykaatje
Vagling liefhebber
Berichten: 622
Lid geworden op: wo 27 apr 2016, 20:41

Re: Ongeluk met Up!

Bericht door Caddykaatje » do 04 mar 2021, 17:55

Gert schreef:
do 04 mar 2021, 15:07
Toen ik nog een tweedehands auto reed liet ik bij aankoop altijd - desnoods op mijn kosten - een ANWB keuring doen. Dat heeft mij een keer behoedt voor een miskoop en een keer (her)onderhandelingsruimte opgeleverd.

Volgens mij kunnen autobedrijven normaliter zien of er schade is geweest. Zo ja, daar niet kopen want niet eerlijk en zo nee, dan ook daar niet kopen want niet bekwaam. Zo een database raadplegen is mogelijk goedkoper dan een ANWB keuring maar ik vraag me af hoe groot de kans is dat een bepaald schadegeval ook daadwerkelijk daarin staat.
Keuring is een wassen neus. Schoonzusje heeft een auto laten keuren. Niks op aan te merken. Rondom schade gehad en zeker 100.000 km teruggedraaid, kwamen ze toevallig achteraf achter.
Volkswagen UP GTI

Plaats reactie