Bye Bye forum

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bye Bye forum

Bericht door yoyoman » di 28 jun 2016, 20:36

Afbeelding

Mijn nieuwe wagen 115pk full options sorry voor de liefhebbers hier maar eigenlijk was de Mii die ik had voor mij een verkeerde keus.
Vandaar dat ik na ruim 2 jaar al afscheid van deze wagen genomen heb
Allen op dit gezellige forum heel veel plezier met jullie Mii Citigo of UP groeten van Jeff de yoyoman.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Bye Bye forum

Bericht door Autheo » di 28 jun 2016, 21:20

Lijkt wel een mooie Ibiza, maar die zie ik in de lijst nergens standaard met 115 pk staan. Vergis ik me dan, of heb je ook sjoemel-software?

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door yoyoman » wo 29 jun 2016, 03:27

Update gedaan bij vagtechniek ☺ook alle vag com instellingen.. Bij de Mii ook gedaan er zat cruise controle op alle mogelijke vagcom instellingen en van 60 naar 75pk. Ik kan het iedereen aanraden om te doen auto rijdt beter en wordt zuiniger.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door damianw26 » wo 27 jul 2016, 14:30

Mooie ibiza! Ik begin zelf ook steeds meer interesse voor de ibiza te krijgen want het rijdt super! Hoe bevalt de tsi en wat is het verbruik?
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door yoyoman » vr 29 jul 2016, 05:39

Het verbruik is ongeveer 20% duurder dan de Mii 75pk die ik had maar dat komt mede omdat de wagen veel beter rijdt en mijn rechter voet dan ongeduriger wordt.
Ik heb de wagen nu ruim een maand alle OBD instellingen die er konden er op laten zetten en de updat naar 115pk gedaan.
Als je het je kan permiteren is de overstap van de up/mii/citigo naar een Ibiza aan te raden.
Vriendelijke groeten Jeff

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door damianw26 » vr 29 jul 2016, 12:42

Bedankt voor de info, hier kan ik zeker wat mee! Ik blijf nog wel eventjes rustig zoeken naar een mooie aanbieding, de enige reden dat ik van de up af zou willen is de 1.0 mpi, ik vind m na 1,5 jaar nog steeds te traag, en gezien ik m vrij veel op de snelweg gebruik bij 120-130 is ie ook niet echt heel zuinig :whistle:
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door yoyoman » vr 29 jul 2016, 17:00

Een iets grotere auto rijdt echt veel beter, met alle respect het blijven toch kleine honden hokjes te korte wielbasis voor een echt goede weg ligging.
Ik had ook de 75pk update gedaan maar in vergelijking tot de wagen die ik voor de up had *(twingo diesel gechipt) reed de Mii echt veel slechter en veel trager.
Mijn huidige Ibiza is na de update van VAG 115pk rijdt redelijk zuinig en echt veel comfortabeler dan de Mii.
Succes met besluiten.
Ik koop meestal via nieuwe auto kopen punt NL scheelt als je een wagen uit voorraad koopt soms duizenden €€€ en je hoeft er niet lang op te wachten.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door damianw26 » vr 29 jul 2016, 22:11

Het liefste zou ik zo in een FR stappen, schitterende uitvoering maar die gaan al snel naar 18,- 20k, dat kost me op dit moment te veel geld om bij te leggen op de up. Een style connect vind ik ook mooi maar ik kan het panoramadak van mijn huidige up eigenlijk niet meer missen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Bye Bye forum

Bericht door Dixon » vr 29 jul 2016, 22:34

damianw26 schreef:maar ik kan het panoramadak van mijn huidige up eigenlijk niet meer missen.
Het panoramadak van de Ibiza is echt een misser.
Ten eerste mag je het geen panoramdak noemen, van de Up imo ook niet.

Panoramadak is van voor naar achter. Anders is het een schuif-/ kanteldak.
Die van de Ibiza is slechts een kantaldak, ik mis het schuiven enorm!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door TwitNour » za 30 jul 2016, 07:34

Ik heb in de nieuwe Toyota Auris Hybride gereden en deze had een panoramadak... Nou dat was pas echt een panoramadak te noemen! Dat zag er geweldig uit, gewoon bijna de hele hemel was van glas. Waarom dit nog niet volop aangeboden wordt op huidige auto's is voor mij echt een raadsel.

Gebruikersavatar
Dixon
Vagling liefhebber
Berichten: 172
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 20:29
Locatie: Beverwijk

Re: Bye Bye forum

Bericht door Dixon » za 30 jul 2016, 10:12

Helaas kan die van de Auris niet open :) recent met een Octavia gereden, deze is van voor naar achter en kan wel open!

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Bye Bye forum

Bericht door damianw26 » za 30 jul 2016, 11:43

Dixon schreef:
damianw26 schreef:maar ik kan het panoramadak van mijn huidige up eigenlijk niet meer missen.
Het panoramadak van de Ibiza is echt een misser.
Ten eerste mag je het geen panoramdak noemen, van de Up imo ook niet.

Panoramadak is van voor naar achter. Anders is het een schuif-/ kanteldak.
Die van de Ibiza is slechts een kantaldak, ik mis het schuiven enorm!

Wat een misser van seat zeg! Bij de polo kan het dak wel open dus het zal wel met concurrentie positie te maken hebben.. En eigenlijk verspreek ik me, ik bedoel een schuif/kanteldak. Ik vind het fijn dat de hitte zo eruit is en je tot 80km/h vrij vaak met het dak open kunt rijden. Ook het extra licht in de auto is prettig.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie