Mii 2.0 van Autheo, inmiddels Mii 2.1

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 aug 2018, 06:35

Op naar de 2.4!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » ma 06 aug 2018, 10:23

Petrolhead Tom schreef:
ma 06 aug 2018, 06:35
Op naar de 2.4!
One step at a time past beter bij me, Tom. Als ik zo doorrijd als nu, duurt het nog zo'n drie jaar naar 2.2 en ik vermoed daarna waarschijnlijk de helft minder per jaar te gaan rijden. Dan zou het nog weer 6 jaar zijn tot 2.3 en ook weer 6 jaar om 2.4 te behalen. Al met al zou de Mii dan zo'n 18 jaar oud zijn. Tja, hoewel zo'n leeftijd nog mager afsteekt met m'n vakantie-auto van 42 jaar oud, weet ik nog niet of ik wel zolang in de Mii wil doorrijden. En met de milieutoestanden en ontwikkelingen ook nog onzeker of dat nog wel wordt toegestaan, zo'n 'vieze' auto die je 'zelf moet besturen'... Ook is het nog maar de vraag of dit forum wel zo lang actief blijft om over zo'n 18 jaar die 2.4 dan in de spotlights te kunnen plaatsen ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » ma 06 aug 2018, 10:51

Ik houd het forum wel in de lucht! :P

Het enge aan alle nieuwe ontwikkelingen vind ik wel dat autorijden geen recht is. Het is dus goed mogelijk dat autorijden op den duur wordt verboden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Michel83 » ma 06 aug 2018, 12:38

damianw26 schreef:
za 28 jul 2018, 22:23
Beslist even testrijden Michel, wat goede prestaties zijn is enorm persoonlijk. Heb nu met zo'n beetje iedere motorstatie mogelijkheid voor de up gereden (60pk>75PK upgrade later. En nu 90PK tsi>140PK 230nm gechipt) en die laatste rijdt veruit het beste, goh ;) In het vlakke Nederland rij ik iets zuiniger met de tsi dan de mpi bij veel snelweg en ook zeker eens goed gasgeven op B wegen als ik zin heb. Op een enthousiaste rit haal ik meestal 1 op 13-16 en op een rustige snelweg rit 1 op 20-24. Gecombineerd gemiddeld 1 op 19 dus tot nu toe. Overigens rij ik nu tijdelijk op Ibiza met een huur skoda fabia 1.2 met 58pk en 105nm, maar daarbij is warmrijden heel erg moeilijk, en haal ik niet meer dan 500km op een volle 45 liter tank, puur omdat je zo veel toeren moet maken om de gang erin te houden, zeker bult op. Voor de mpi up zal dat niet anders zijn, al verbruikt een turbo motor onder vollast ook aardig, deellast op koppel rijden met een turbo motor kost dan weer niet enorm veel brandstof.
Bedankt voor je reactie Damian, ik zie het nu pas. (ik dacht dat dit elke keer bij het aanmelden verscheen bij 'Notificaties', maar blijkbaar niet).
Ja een TSI zal ongetwijfeld leuker rijden en de meerprijs in aankoop valt ook best mee eigenlijk.
Maar is een TSI niet veel onderhoudsgevoeliger? Niet dat ik bespaar op onderhoud, integendeel mijn Golf bijvoorbeeld gaat elk jaar (ca. 10000km per jaar) op onderhoud ipv elke 2 jaar (longlife). Maar aan een TSI kan gewoon veel meer stuk gaan denk ik (als leek op technisch vlak).
De GTI lijkt me echt de max, ook de meerprijs is nog aanvaardbaar. Alleen, verlaagd sportchassis en laagprofielbanden... En mijn vrouw is rugpatiënte... Beter geen GTI denk ik...

Chippen lijkt me een leuke oplossing, maar ik durf het niet. Zou de Golf anders ook laten doen...
Ik weet niet hoe dit in Nederland zit, maar in België ben je na het chippen met niets nog in orde wettelijk. Stel dat je een ongeval hebt, dan trekt de verzekering haar handen eraf... Bij een kleinigheidje gaan ze niet zoeken... Maar als je echt pech hebt, zwaargewonden of doden... Dan gaan ze echt alles uitpluizen... En dan hang je (in België toch), en dat is het mij niet waard.
Zelfs mits het aan te geven aan je verzekering ben je niet in orde.
Als je het aangeeft heb je 2 opties:
Ofwel weigeren ze je verzekering (want wagen komt niet meer overeen met gelijkvormigheidsattest)... en krijg dan nog maar een verzekering vast...
Ofwel passen ze je polis aan en ga je dus meer betalen, tot daar geen probleem. Maar zodra ze moeten uitbetalen bij een ongeval gaan ze ook zeggen "maar uw wagen stemt niet overeen met het gelijkvormigheidsattest... u mocht daar niet eens de openbare weg mee op" en dus ook niet betalen...

In Duitsland kan het dan weer wel volledig wettelijk als je het aangeeft.
Ik zou het willen laten doen, en ik wil het aangeven en ervoor betalen ook... Maar in dit apenland is het onmogelijk...

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » zo 30 sep 2018, 19:25

Afgelopen week heeft m'n Mii de 90.000 km grens gepasseerd. En dat binnen de 3 jaar (33 maanden nu), de km's gaan er harder op dan ik aanvankelijk dacht. Gecombineerd met de km's van m'n vorige Mii heb ik er dus nu bijna 180.000 km's opzitten met een Mii. En dat bevalt nog steeds uitstekend!

Zoals ik eerder aangaf, heb ik nog wel gerekend of inruilen interessant was. Maar voor een nieuwe Vagling was de inruilprijs niet interessant genoeg, dan zou m'n km prijs te hoog zijn. Nog even gekeken naar een Picanto of een i10, op zich ook leuke a-segmenters, daar zou ik wel een hogere inruilprijs krijgen. Maar toch kon dat me niet over de streep trekken.

Dus afgelopen week toch maar een grote beurt laten uitvoeren. En de remvloeistof gelijk laten vernieuwen, dat zou anders over 3 manden aan de orde zijn. Ook even weer de achterophanging in laten vetten, dan is het kraakje daar weer even wat minder (dat hoor je trouwens alleen bij heel langzaam rijden op de klinkerweg in m'n woonwijk). Ik had wel de indruk dat m'n remschijven niet helemaal vlak meer waren, en dat werd bevestigd. Maar het is nog prima te doen, het is nog niet in de besturing te voelen. Dus daar laten we dan t.z.t. wel wat aan doen, als het erger gaat worden. Overigens gevraagd of de dealer dan ook Zimmermann schijven kan plaatsen, maar volgens de dealer zijn die er niet voor de Mii. Niet helemaal een eerlijk verhaal lijkt me, van forumlid Jaap begreep ik dat hij die zelf wel geplaatst heeft. Maar mogelijk mogen Pon dealers alleen maar van hun eigen schappen de onderdelen gebruiken. Even zien dan hoe we dat gaan aanpakken, denk dat ik dan t.z.t. bij een goede Vakgarage m'n voorremmen laat vernieuwen, want het spul van VAG zelf is aantoonbaar van mindere kwaliteit. Jammer dat ze dat niet verbeteren, als blijkbaar andere onderdelenfabrikanten dat wel goed kunnen.

Maar goed, voorlopig kan m'n Mii er eerst weer tegen na de beurt. En nu dus op naar de zes cijfers op de km teller!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » vr 14 dec 2018, 14:25

Onlangs ook weer de winterbanden gemonteerd, bij mijn kilometrage is dat de moeite waard. Vooral omdat ik de auto ook in slechte weersomstandigheden nodig heb, en dan niet kan kiezen om hem toch maar te laten staan.

Ook heb ik m’n stoelhoezen van het imitatie-schaap van Freelanes vervangen voor verse exemplaren, de vorige hebben meer dan 5 jaar dienst gedaan. En met dagelijks diverse malen in- en uitstappen werden die aan de randen wat dunner. Die hoezen bevallen me uitstekend, lekker warm in de winter en koel in de zomer. Bovendien voorkomt het slijtage aan de stoelbekleding en aan je eigen kleding bij veel in- en uitstappen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » vr 14 dec 2018, 20:04

Hoe houd de bekleding zich onder de hoes?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » vr 14 dec 2018, 23:42

Petrolhead Tom schreef:
vr 14 dec 2018, 20:04
Hoe houd de bekleding zich onder de hoes?
Perfect, blijft er helemaal als nieuw uitzien! Bovendien kun je de hoes zo nu en dan in de wasmachine doen, dat kan met de vaste stoelbekleding niet. En die blijft nu dus helemaal beschermd tegen vuil en slijtage. De hoes is immers van katoen, een zachter materiaal dan de stoelbekleding. Omdat bij het contact tussen de hoes en de stoelbekleding het zachtste materiaal het meeste slijt, betekent dat dus dat de stoelbekleding zelf in topconditie blijft en dat de hoes de slijtage voor z'n rekening neemt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » za 15 dec 2018, 11:26

Nice!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » za 12 jan 2019, 23:46

Nog 3 dagen, dan heb ik de auto 3 jaar. En zojuist is die klokje rond gegaan, stand is nu 100.093 km. Het is harder gegaan dan ik dacht.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » zo 13 jan 2019, 08:27

Heb ik het dan goed dat je bijna twee ton in een Mii hebt doorgebracht? :clap:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » zo 13 jan 2019, 11:16

Netjes!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » zo 13 jan 2019, 13:50

TwitNour schreef:
zo 13 jan 2019, 08:27
Heb ik het dan goed dat je bijna twee ton in een Mii hebt doorgebracht? :clap:
Hangt er van af wat je bijna noemt. In m'n eerste Mii 88.636 km gereden, dus nog 11.271 km te gaan voor de twee ton ;)
De auto waarin ik de meeste kilometers gereden heb, was een klassieke Audi 100 uit 1975. Van 2001 tot 2007 heb ik daar meer dan 2 ton mee afgelegd. Als ik dat record per afzonderlijke auto wil breken, heb ik dus nog meer dan een ton te gaan in m'n huidige Mii. Maar als je het per type bekijkt zal naar verwachting de Mii aan kop komen.
Audi 100 1975.jpg
Audi 100 1975.jpg (51.15 KiB) 20642 keer bekeken

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door TwitNour » zo 13 jan 2019, 14:44

Geweldige auto die Audi! Dan heb je wel flink wat kilometers gemaakt elk jaar! Ik denk dat de Mii met gemak de drie ton zou halen zonder al te veel gekke dingen, zeker met jouw ‘voet’ en zuinige rijstijl.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » zo 13 jan 2019, 15:04

Als een taxi up! Zonder moeite 350k haalt dan moet die van Autheo toch vrij eenvoudig door het halve miljoen kunnen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » zo 13 jan 2019, 18:17

Petrolhead Tom schreef:
zo 13 jan 2019, 15:04
Als een taxi up! Zonder moeite 350k haalt dan moet die van Autheo toch vrij eenvoudig door het halve miljoen kunnen.
'Eenvoudig' zal dan slaan op niet al te veel technische complicaties (hoop ik). Maar wat tijd betreft..., nog zo'n drie jaar als veelrijder denk ik, maar daarna verwacht ik toch jaarlijks minder kilometers weg te zetten. Over drie jaar zou die dus de twee ton halen, maar om daarna van 2 naar 5 ton te gaan schat ik het dan nog wel zo'n 20 jaar te moeten volhouden. Tegen die tijd wordt je met een verbrandingsmotor misschien wel als criminele pleger van een milieudelict beschouwd... ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » zo 13 jan 2019, 18:19

Veel tripjes ondernemen met de Mii. Retourtje Noordkaap jonkt lekker aan kan ik uit ervaring melden. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » zo 13 jan 2019, 18:44

Petrolhead Tom schreef:
zo 13 jan 2019, 18:19
Veel tripjes ondernemen met de Mii. Retourtje Noordkaap jonkt lekker aan kan ik uit ervaring melden. ;)
Zo'n retourtje lijkt me ook erg leuk, maar dan toch liever lekker relaxed met m'n oude kampeerbus ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Tom Westendorp » ma 14 jan 2019, 08:30

Voor de tijd die het nog duurt dat je er de weg nog mee op mag. Ik vrees dat het echt niet heel lang duurt voordat er algehele verboden komen op dat soort oude auto's. Als je ziet dat ze in Duitsland euro 6 diesels al willen verbieden op bepaalde trajecten en in bepaalde steden dan ziet het er weinig hoopgevend uit voor liefhebbers van klassiekers met een diesel.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mii 2.0 van Autheo

Bericht door Autheo » ma 14 jan 2019, 18:37

Petrolhead Tom schreef:
ma 14 jan 2019, 08:30
Voor de tijd die het nog duurt dat je er de weg nog mee op mag. Ik vrees dat het echt niet heel lang duurt voordat er algehele verboden komen op dat soort oude auto's. Als je ziet dat ze in Duitsland euro 6 diesels al willen verbieden op bepaalde trajecten en in bepaalde steden dan ziet het er weinig hoopgevend uit voor liefhebbers van klassiekers met een diesel.
Dat is zeker een punt. En bijvoorbeeld Noorwegen loopt nu al voorop in het promoten van elektrische auto's en ontmoedigen van verbrandingsmotoren. En of voor ons ombouw naar zonne-energie een echte optie is, lijkt me de vraag. Hoewel die droom als je wilt wel te realiseren is, kijk maar: http://www.solarelectricvwbus.com/home.html

Plaats reactie