Damian's HighUp Tsi'18.Chip+Eibach+Milltek

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15 ->Testrit met 3.0D h6 italiaan

Bericht door damianw26 » zo 02 jul 2017, 14:03

Zeker, de auto is nu ook hydrofoob dus blijft weer een aantal weken/maanden mooi en is snel glimmend te maken
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » vr 07 jul 2017, 14:42

Vanavond een uitgetypte update:
Bijlagen
IMG_9938.JPG
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Tom Westendorp » vr 07 jul 2017, 17:31

Test of ingeruild? :think:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » vr 07 jul 2017, 21:03

Proefgereden met een willekeurige 500 abarth, in dit geval dus een 500c. Inruilen is na de rit een zeer serieuze kandidaat, al moet ik nog echt even nadenken
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Tom Westendorp » vr 07 jul 2017, 21:30

Ik heb 50k met 500's gereden. Ask me anything. Afgezien van het vermogen heb je aan de up! Op alle fronten een betere auto.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » vr 07 jul 2017, 22:05

Na uitbetaling van het fooiengeld (werk in de horeca) werd de zoektocht naar een up tsi gestart, in NL geen aanbod naar mijn wens en importeren is niet voordeliger bij een leuke up naar wens. Dus doorgezocht en al snel de opel adam S en abarth 500 gevonden als leuke opvolgers, zouden ook stukken scherper moeten zijn en vriendelijk geprijsd (importeren wellicht). Dit klinkt belachelijk, maar ik vind een 500 of adam niet mannelijk, al is zo'n abarth gewoon zo prettig om maar te kijken, een geweldige pocket rocket! Is ie vrouwelijk, opzicht wel maar ik vind hem wel mooi met alle details! Kijk door het uiterlijk heen en je hebt gewoon een puur rij ijzer voor hedendaagse begrippen. De wegligging en beleving is het mij met name om te doen, dik in orde bij de abarth 500 aldus zo'n beetje alles en iedereen. Vandaag gebeld om de stoelen van de abarth 500 te proberen, dat kon en zo geschiedde:
Het was een geweldige testrit, kwam eigenlijk alleen om proef te zitten gezien de smalle stoelen volgens reviews, maar de (gepassioneerde :mrgreen: )verkoper vond het maar al te leuk om de sleutels mee te geven na 5 minuten babbelen, best bijzonder gezien mijn leeftijd! Dus sleutel om en hallo aprokavic, sodemieter wat een heerlijke start brom. De hoge zit is even kort wennen maar de stoel is goed genoeg in te stellen, ben maar 1,71 lang dus dat helpt heel erg mee. Stoelen vromen perfect om me heen, ben je wat breder dan gaat het niks worden. Rustig gereden de eerste paar km's even wennen aan de auto en warmrijden natuurlijk, opvallend wat een korte slag het koppelingspedaal heeft en hoe 'lossig' en soepel de bak is, weinig mechanisch gevoel zoals in de up. Even later hop gas erop en bam wat een snelheid, schakel over en je hoort een dumpvalve (standaard??) stoom afblazen. Mooi diep geluid ook! Dat betrekt je al bij het rijden maar dan het weggedrag, hij is niet knetterhard maar jij kunt wel knetterhard de bochten om, puur genot precies wat ik zoek! Zwaar sturen maar zonder overdreven feedback, al is het 10x beter dan iedere vag die ik ken, ook dan het uppie (goh*-) )Smile van oor tot oor onderweg wat een feest, eenmaal thuis was het thuisfront niet enthousiast "haha wat een poppenauto, daar ga je toch niet mee rijden??" Vond mijn moeder 'je krijt zoveel spijt als je jouw super auto hierop inruilt. Uitleggen wat rijplezier is heeft geen zin, geen autoliefhebbers helaas. Mijn vader vond hem niet mooi, wel het geluid, en de auto paste perfect bij mij volgens hem, 'maar ik kan dus nooit meer achterin zitten?' Heb je dat ooit in de up gedaan dan in die 2,5 jaar?? 'Tja niet echt maar toch jammer'. Terug gereden via mijn favoriete stuurroute en ben echt overtuigd, de up is een leuke auto, de 500 is een briljante auto! Wat nu? Even nadenken nog want eenmaal terug in de up bekroop me een gevoel van 'spijt', dit is toch ook wel erg luxe en mijn eerste auto ooit, beetje emotioneel waarde namens opa zit er ook in. Goed hij is niet snel maar rijdt ook prima, bovendien bij wat voor beul komt ie terecht als ik hem verkoop?? Ofwel geen idee ik denk nog even na wat ik wil.

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on FlickrReacties op een rij,

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr

AfbeeldingAbarth test drive by Damian Willemsen, on Flickr viel me dus ook op, ga je mierenziften en dweilen op interieur kwaliteiten, dan is het niet veel
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Tom Westendorp » vr 07 jul 2017, 22:19

Top tip: zoek er een van een jasr of vier om mee proef te rijden. Bouwkwaliteitis bagger van die dingen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » vr 07 jul 2017, 22:31

Interieur kwaliteit viel me tegen, maar afgezet tegen de pluspunten boeide me dat niet eens zo heel veel. Ik had deze op het oog, maar wil toch wel erg graag een schuifdak
http://www.kien.nl/voorraad/abarth/500/ ... /13602652/" onclick="window.open(this.href);return false;
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Autheo » vr 07 jul 2017, 22:59

Petrolhead Tom schreef:Top tip: zoek er een van een jasr of vier om mee proef te rijden. Bouwkwaliteitis bagger van die dingen.
Inderdaad, om te kunnen beoordelen is het altijd slim om juist niet met een al te nieuw exemplaar te rijden. Na 4 jaar of ouder blijven inderdaad de zwakke punten niet meer verborgen.
Damian, let op het gezegde: een gewaarschuwd man tel voor twee!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Autheo » vr 07 jul 2017, 23:10

damianw26 schreef:Interieur kwaliteit viel me tegen, maar afgezet tegen de pluspunten boeide me dat niet eens zo heel veel. Ik had deze op het oog, maar wil toch wel erg graag een schuifdak
http://www.kien.nl/voorraad/abarth/500/ ... /13602652/" onclick="window.open(this.href);return false;
Als die auto al 33.000 km gebruikt is op een manier waarvan jij het niet weet (en je weet wel waar zo'n karretje voor uitnodigt...) lijkt mij € 18.000 wel heel erg veel...

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » vr 07 jul 2017, 23:37

Inderdaad, vanmiddag was ik eruit, nu niet meer eigenlijk... Rationeel is er niks voor te zeggen in principe
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Tom Westendorp » za 08 jul 2017, 09:12

Als je toch iets snellers wilt kun je beter gaan kijken naar een Swift Sport. Die dingen zijn echt gebouwd als een huis. Wel iets minder snel maar een machtig chassis!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door kgroot.nl » za 08 jul 2017, 10:52

Oef weet waar je aan begint bij een Abart.
Motoren mega gevoellig, rammeltjes piepjes kraakjes in het interieur etc.
Heb ze 5 jaar lang verkocht maar nooit meer :lol:
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » za 08 jul 2017, 12:45

Swift sport, schijnt een hele goede te zijn inderdaad maar die 1.6 met 135pk lijkt me ook niet echt bijzonder. Wel een betrouwbare en zeer goede rijders keuze inderdaad!

@kgroot
Dat klinkt niet best, dacht juist dat de 1.4 t-jets zo sterk waren. Rammels en piepjes vielen in het demo model van 2015 niet op, wel een slechte afwerking maart dat vond ik niet zo heel interessant. Oudere abarth's geloof ik graag dat die wat minder zijn qua bouw.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snowdude
Vagling liefhebber
Berichten: 227
Lid geworden op: di 20 jun 2017, 20:29

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Snowdude » za 08 jul 2017, 13:06

Leuk verhaal. Heb voordat ik mijn Up bestelde nog met de 500 ABARTH gereden. Erg leuke wagen, snel, maar erg klein. Ken het gevoel, bij dat soort auto's neemt vaak de emotie de overhand. En voordat je het weet staat er een voor de deur.

Voor mij was een 500 ABARTH ook niet handig omdat het een 3 deurs is. Dan is de Up toch handiger als 5 deurs.
Was de Up er niet gekomen met de TSI motor dan had ik hem niet aangeschaft. De TSI beviel me erg goed tijdens de proefrit dat ik toch overstag ben gegaan.
VW Polo GTI (AW) 2.0 TSI
Audi A3 Cabriolet Sport Edition S-Line Dakotagrijs/bruine kap
MGB Roadster 1979 Oranje/zwarte kap

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Tom Westendorp » za 08 jul 2017, 17:09

Weet je wat jij eigenlijk zou moeten doen Damian, neem een heel klein stukje van je nieuwe auto budget en ga een dag of drie vier op roadtrip. Gewoon rijden en kilometers maken, snelwegen, bochtige routes en mooie uitzichten. Je hebt geen 160 pk nodig om lol te hebben. De up! is perfect as it is.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » zo 09 jul 2017, 14:30

@snowdude
Leuk dat her ook mee hebt gereden, inderdaad als de verkoper direct een scherpe deal neer had gezet had ik echt getekend ervoor, wat een ervaring! Nu ik zo nadenk is er steeds minder pro abarth 500. Up tsi zou ik ook wel een ritje mee willen maken, al ken ik de motor van audi a1's. Had mijn dealer al gebeld maar die krijgen er geen in de demo vloot voorlopig, en in Veenendaal was de demo net verkocht, jammer.

@Tom
Puik plan, zou ik inderdaad eens moeten doen al lonkt het ;iets anders; gevoel ook. Maar eenmaal terug bekroop me al meteen een gevoel van spijt richting het uppie, is me toch ook heel wat waard.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door JuP ! » zo 09 jul 2017, 19:07

Waarom geen Clio 3 RS ?

Afbeelding
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door Tom Westendorp » zo 09 jul 2017, 19:39

JA! Heerlijke autos. Dashboard is niet om aan te gluren maar wat een machine.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Damian's HighUp'15

Bericht door damianw26 » zo 09 jul 2017, 22:35

Geweldige auto, maar voor een echt lekkere is mijn budget niet voldoende toereikend, en anders is ie weer te oud gezien ik er minimaal 4 jaar en 100K in wil rijden.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Plaats reactie