Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Laat hier je nieuwe trots zien.
DGenSK
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: za 27 jun 2015, 09:58
Locatie: Leeuwarden

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door DGenSK » di 04 aug 2015, 09:54

gelukkig :p

Ben benieuwd naar het resultaat ik hou je topic in de gaten :D
VW High UP!60PK BMT
5 deurs, Deep Black Pearl
Drive pakket (cruise control, boardcomputer en parkeersensoren)
Executive pakket (Fender soundsysteem en airco)
Maps & more
Velgen: Spaakvelgjes en witte classics
VAG COM instellingen

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » wo 26 aug 2015, 20:02

Vandaag ben ik gekust door een zwangere vrouw in de file. helaas niet op de goede manier. ze lette niet op ik stond stil en ze reed zo tegen me aan zij de voorbumper licht beschadigd, ik de achterbumper, maar ben erg bang voor wat er nog allemaal achter tevoorschijn komt :( gelukkig beiden ongedeerd vooral aangezien zijn zeer zwanger was.

Nu kijken hoe het opgelost wordt.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
jhhk
Vagling liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 23:29

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door jhhk » wo 26 aug 2015, 20:13

:auto-crash: pech :doh:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » wo 26 aug 2015, 20:47

Vervelend zoiets. Succes met de afhandeling. Ben je bij de dokter geweest voor je nek?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » zo 20 dec 2015, 16:55

Nou even een update van mijn kant. Lang stil geweest, met name door drukte op het werk en privé. In mei dit jaar de auto nieuw binnen gekomen en sinds die tijd inmiddels ruim 20.000km gereden de eerste beurt gehad, waarbij de schijven extra vervangen zijn omdat die krom waren :shock: :? gelukkig wel allemaal onder garantie.

Na deze kilometers toch wel wat gekke, leuke, en fijne dingen gemerkt aan de UP!.

Ik rij alleen maar snelweg voor mijn werk, en dat doet hij prima. de ritjes boodschapjes doen e.d. gaat ook prima. Soms rijdt ik binnendoor via Duitsland en dan is de auto net wat te langzaam vind ik, omdat je constant van de 70 naar de 100 moet optrekken. Ik ben een rustige rijder dus normaal gesproken heb ik er geen last van. Als ik door Duitsland heen moet pak ik daarom liever mijn Polo 6n 1600, die heeft daar geen enkel probleem mee ;)

Qua zuinigheid valt het me mee, ik rij minimaal 1:19 en het beste dat ik gehaald heb is 1:20,5km/l (met vrijwel alleen maar snelweg. Ik rij dan wel 125km/h op teller, en niet harder, wel zachter uiteraard als het 100km/h is oid. Het stomme vind ik alleen, vroeger met carburateurs had je dat bij koud weer een motor mooier ging lopen, omdat er door de stand van de gasklep een bepaalde hoeveelheid lucht binnen kwam. Is het kouder, dan zit er meer zuurstof in en loopt de motor dus mooier. Tegenwoordig zit er geen gasklep meer in de auto, alles wordt door de computer geregeld. Is het dus koud, zit er meer zuurstof in de lucht, en rijdt de auto dus 5,1/100km, rij ik 's middags terug, rij ik 4,7/100km. Dit is de enigste verklaaring die ik er voor heb. Is het 30graden rij ik met gemak 1:20, nu met dit koude weer 1:19 max. Ik heb nooit de airco aan of de verwarming loei heet dus daar zit het niet in, de rijstijl ook niet.

Dan wat betreft de modificaties, ik heb de armsteun er ingezet, ik heb een after market armsteun er ingezet, deze was goedkoper, maar ook mooier omdat ik een High UP! heb, met zilveren biezen aan de stoelen, en de armsteun heeft dit ook, en de kleur is nagenoeg perfect. Ik was eerst bang dat die te laag zou zijn, omdat ik vrij lang ben, maar dit gaat op zich allemaal prima. Ik heb een 3 deurs omdat ik in de 5deurs slecht in kwam, en de 3deurs is gewoon veel mooier (mijn mening). Ik heb de stoel in de laagste stand en het stuur helaas in de hoogste stand, dit is de enigste stand dat ik het dashboard kan aflezen. Het liefst zou ik het stuur ook in de laagste stand hebben, maar dan kan ik de teller aflezen tot de 60km/h. Omdat het stuur zo hoog staat, is de armsteun wel fijn om wat rust in de armen te hebben. Ik vind het daarom ook jammer dat de rand van de ramen zo dun is, ik kan daar slecht mijn arm op kwijt. ook is deze veel hoger dan bij de Polo.

Verder heb ik SolarPlexus raam blinderings platen er ingezet. Dit zijn bruin/zwarte transparante platen die je in de naden van het plaatwerk schuift om zo de ramen te blinderen. Het is goedkoper dan gewoon blinderen. Maar dat was voor mij niet de doorslaggevende factor. Ik ben er echt super blij mee, en zal toelichten waarom. De ramen zijn donker, dit staat natuurlijk tof bij een knal blauwe auto. Wij hebben een grote lange oprit, die erg donker is, en het achteruit rijden in het donker is ...kut. Achteruitrijden in de zomer met een zonnebril op is ook lastig. De ramen zijn zo donker dat je bijna niets er door ziet. auto's met de lampen aan is geen probleem overigens en overdag met veel zon is het ook prima. Waarom vind ik het dan toch super fijn? Ik hoef vrijwel nooit te parkeren of achteruit te rijden, dus dat is een klein probleem voor mij. In de zomer houd het een boel warmte buiten, mensen kunnen echt niets in de auto zien, wat fijn is tegen de mensen met losse handen. Maar wat absoluut helemaal perfect is, is dat als je in het donker rijdt, je geen last hebt van de lampen van andere mensen. Ik vind persoonlijk niets zo vervelend als in het donker rijden (wat ik eigenlijk alleen maar doe, zeker in deze tijd) en er rijd een grote bestelbus achter je die lampen die vol in al je spiegels schijnen en je verblind wordt door die lichten. Of mensen die zelf de lampen hebben vervangen en dan aan de ene kant groot licht hebben, en aan de andere kant normaal licht. Met de donkere achterruiten merk je er echt helemaal niets van. Het is zo lekker rustig in de auto (aan de ogen dan) en dit rijdt gewoon erg prettig. zeker omdat het Maps en More scherm ook automatisch in de nacht stand gaat is het gewoon donker in de auto, wat dus erg rustig is aan de ogen, en dit is echt een verademing.

Ik hoop volgend jaar een keer een bumper lipje van Lester op de kop te kunnen tikken en die onder de UP! te kunnen zetten, dan doe ik misschien ook direct de dakspoiler die ik nog heb liggen, en dan doe ik er verder niets aan. We zijn aan het sparen om naar Amerika op vakantie te gaan en verder klussen aan het huis.

Dat was de update tot zover :)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » wo 10 aug 2016, 21:32

Update van mijn kant. nu ruim 45.000 km gereden de derde set remschijven een week geleden gemonteerd de eerste 2 krom.... beide binnen 10.000km zeer vreemd nu een ander merk gemonteerd kijken of dat anders is. Hopen dat de dealer niet gaat zeiken. Binnenkort ga ik stiekem toch de bumper lip bestellen en ik denk ook de side skirts. dan de borbet velgen zandstralen en polijsten misschien wel helemaal ;) dan het hele zutje laten spuiten nadat ik de originele bumper heb aangepast (heb een extra bumper liggen die ik aanpas). de komende tijd prive nog erg druk dus hoop dat het in enigszins korte tijd lukt aangezien mijn zomer banden bijna op zijn.
idee moet dan ongeveer dit worden.
Afbeelding

Ik haal trouwens in de zomer nu vrij vaak 1:21 soms 1:20,5 af en toe er onder maar dat is meer als mijn vriendin de auto een keer mee heeft gehad :P Laatst 20km binnen door gereden alle stoplichten tegen, 1:25,2 gereden :shock: :mrgreen:
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » wo 30 nov 2016, 20:28

tijdje terug net voor onze vakantie naar Amerika, kwam ik mijn droomauto tegen waar ik al jaren naar op zoek ben. Nooit een rede gehad om hem te kopen, nu kwam er een voorbij exact zoals ik hem wilde, voor zeer weinig geld, en hem toch maar gekocht. Vanwege al het gezeur met de remmen van de UP! zou ik bijna de UP! er uit doen en met de coupe gaan rijden, waren het niet dat de coupe bijna het dubbele kost in de maand zowel in wegen belasting als in benzine... :(

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » do 01 dec 2016, 10:01

Blijft een tijdloos mooi model. Is het een V6?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 01 dec 2016, 10:17

Nee gewoon 4 cilinder 2 liter anders wordt het helemaal te duur, en ik ben toch geen scheurmonster.
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » do 01 dec 2016, 10:32

Blijft een tijdloos mooi model! Ga je er nog iets aan veranderen of gewoon lekker genieten?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
UPsmurf
Vagling liefhebber
Berichten: 192
Lid geworden op: wo 18 feb 2015, 20:31
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door UPsmurf » do 01 dec 2016, 10:51

Ga wel dingen aanpassen, klein spoilertje, zelf een splitter maken, verlagen en grotere wielen, dubbele uitlaat, maar verder niet heel veel. Gewoon lekker cruisen en genieten :)
High UP! smurf blauw

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen UPsmurf (maarten)

Bericht door Tom Westendorp » do 01 dec 2016, 15:04

Ik vind ze zelf het mooist op de kleinst mogelijke wielen en zonder verdere opsmuk, maar ik ben zeker benieuwd wat je er van gaat maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie