Mijn Seat Mii Sport Dynamic (127.000 km, afscheid nadert)

Laat hier je nieuwe trots zien.
twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Mijn Seat Mii Sport Dynamic (127.000 km, afscheid nadert)

Bericht door twingo » wo 19 nov 2014, 20:59

Vandaag was het zover, ik mocht mijn nieuwe Seat Mii ophalen.
Gelijk maar even een paar foto's gemaakt :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ben er super blij mee!!
Laatst gewijzigd door twingo op do 28 feb 2019, 20:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
jhhk
Vagling liefhebber
Berichten: 150
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 23:29

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door jhhk » wo 19 nov 2014, 21:11

ziet er goed uit :text-coolphotos:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Tom Westendorp » wo 19 nov 2014, 21:26

jhhk schreef:ziet er goed uit :text-coolphotos:
Hele dikke +1! Gave foto's! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door RobertJ » vr 28 nov 2014, 01:40

Schitterende auto, precies zoals ik hem had samengesteld, totdat ik van mijn vriendin toch de up moest nemen :) ach ja

Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 804
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Gert » vr 28 nov 2014, 11:05

Mooie herfstfoto. Kan me voorstellen dat je humeur zomers is.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Autheo » vr 28 nov 2014, 18:40

RobertJ schreef:Schitterende auto, precies zoals ik hem had samengesteld, totdat ik van mijn vriendin toch de up moest nemen :) ach ja
En, wat waren dan de argumenten van jouw vriendin dat jij daar voor zwichtte? :think:

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door pkfreak » vr 28 nov 2014, 19:46

Autheo schreef:
RobertJ schreef:Schitterende auto, precies zoals ik hem had samengesteld, totdat ik van mijn vriendin toch de up moest nemen :) ach ja
En, wat waren dan de argumenten van jouw vriendin dat jij daar voor zwichtte? :think:
Wie weet wat hij ervoor terugkrijgt :D
Gr. Michel

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door RobertJ » vr 28 nov 2014, 21:28

;)

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door RobertJ » ma 05 jan 2015, 10:20

Nou twingo,, bevalt ie een beetje? :)

Loudmouse
Vagling liefhebber
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 18:11
Locatie: Thuis
Contacteer:

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Loudmouse » ma 05 jan 2015, 11:03

Tijd voor andere vriendin dan :D
Mooie Mii
http://www.caraudioforbeginners.nl
Afbeelding
Bringing Car Audio to a Higher Level

twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door twingo » ma 05 jan 2015, 15:51

De 4300 km die ik in de eerste zes weken heb afgelegd met de Mii zijn meer dan uitstekend bevallen.
Ik verbaas me werkelijk over het rijgemak van de auto. Ik moet wel wennen aan minder trekkracht (heb 6 jaar met sterke turbodiesels gereden), maar als je beetje toeren maakt gaat het best vooruit.
Hij zit perfect en is stil, ook op de snelweg.
Stoelverwarming staat standaard aan met deze temperaturen.
Het verbruik kan denk ik nog beter, maar de weersomstandigheden helpen niet altijd.
Toch haal ik nu over die ruim 4000 km een gemiddelde van 1 op 17,85. Kom maar op met het voorjaar.
Ik houd mijn verbruik bij op spritmonitor trouwens. https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 70910.html
Voordeel is dat ik E10 kan tanken omdat ik 6 km van de duitse grens woon. Vanmiddag getankt, 638 km voor 43 euro.

Ik heb tot nu toe één groot nadeel ontdekt. Wat wordt dat ding ontzettend snel, verschrikkelijk goor aan de achterkant bij deze natte winterse omstandigheden. :-( Dat nemen we dan maar voor lief.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door TwitNour » di 06 jan 2015, 16:26

Dat heb je met alle auto's met een platte achterkant. Komt door de luchtwerveling.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic

Bericht door Tom Westendorp » di 06 jan 2015, 16:45

Bij mijn Brabus is het ook echt verschrikkelijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic (Update na 13 mnd en 35.000

Bericht door twingo » ma 01 feb 2016, 16:26

Na ruim een jaar en ruim 35.000 km wordt het hoog tijd dat ik eens ga beschrijven hoe mijn Mii bevalt in de praktijk.
Nou, daar kan ik kort over zijn: GEWELDIG.

Waar we in het begin nog dachten dat we voor gezinsactiviteiten onze grotere auto, een Peugeot 206 SW zouden gebruiken, vanwege de ruimte, is dit in al die tijd één keer voorgekomen. We gebruiken de Mii werkelijk voor álle ritten met ons gezin.
Het rijdt goed, de stoelen zitten volwassen en nu ik een poosje terug een armsteun heb laten plaatsen is de ervaring helemaal compleet.

Afbeelding

De auto rijdt soepel, het schakelen en sturen gaat nog steeds als toen hij nieuw was.
Ik ben inmiddels zo gewend aan de wendbaarheid en korte draaicirkel dat ik echt voorzichtig moet doen en goed moet nadenken als ik in een grotere auto rijd.
De motor is met zijn 60 pk bescheiden, maar ik heb niet het gevoel enorm tekort te komen.
Ik lees op het forum wisselende ervaringen over het rijden op de snelweg in combinatie met het beperkte vermogen.
Mijn ervaring is dat het allemaal prima gaat. Ik rij geregeld op de snelweg, en heb de auto pittig ingereden, dus die loopt wel.
Tuurlijk, als je vanaf 80 a 90 km/u wil versnellen, en je wil dat vlot doen ontkom je niet aan even terugschakelen. Is ook wel weer leuk, want die 3 cilinder roffel blijft pure fun! (Mijn zoon zegt altijd als ik meer toeren maak: Pap, je hebt een raceauto :D )

Mijn verbruik ligt in de winter rond de 1 op 18. Daarbij let ik niet echt op of ik nou zuinig doe of niet. Ik vind autorijden leuk, en ik kan tanken in Duitsland dus mij maak je niet gek. In de zomer heb ik ook met gemak 1 op 20 gehaald. Mijn winterbanden worden op het standaard lichtmetaal gezet dus ik vind het al met al een heel net verbruik. Het enige moment waarop verbruik stevig oploopt is met flinke tegenwind op de snelweg. Dat nemen we dan maar voor lief.

Verder werken alle opties en toebehoren zoals het moet.
Ik ben heel blij met mijn Garmin en gebruik alle toeters en bellen die daarop zitten regelmatig.
- Navigatie
- Twee telefoons gekoppeld (werk en prive, erg handig)
- SD kaartje voor muziek
- Muziek afspelen vanaf telefoon met bleutooth
- Uitgebreide BC (vond in het begin die zuinigheidstrainer die later uitkwam voor Seat erg grappig)
- De parkeersensoren met indicatie op het scherm vond ik in het begin echt overdreven, maar het zat erop. Maar verdorie, je went er ook nog aan. Ook hier opletten geblazen als ik met andere auto's rijd.

Ik gebruik altijd de Cruise control, en bij koud weer standaard de stoelverwarming.
Ook gebruik ik standaard bij verkeerslichten het start stop systeem.

Is er dan helemaal niets waar ik minder tevreden over ben?
Jazeker wel. Het zijn een beetje de standaard dingen:
- De hoedenplank die rechtop blijft staan, wat ontzettend irritant. Gelukkig heb ik mijn kinderen ook vaak bij me in de auto, die kunnen dan een klap naar achter geven,
- Het ontbreken van dubbele raambediening (ook mis ik verlichting in de knoppen)
- En dan mijn grootste ergernis. Het vies worden van de achterkant, zeker in deze tijd van het jaar.
Ik weet dat ik voor spatlappen kan gaan, maar wat vind ik dat lelijk. Dan maar regelmatig door de wasstraat. Hoewel ik meestal wacht tot de kentekenplaat bijna onleesbaar is. (gemiddeld elke twee weken)

Ik ben nog steeds superblij met mijn Mietje, en hoop er nog lang met veel plezier in te rijden.
Hieronder nog wat plaatjes.
Eentje omdat ik vond dat het gewoon leuk was in de sneeuw.
Die ander omdat ik gewoon een foto moest maken toen ik naast Tom kon parkeren in Enschede. ;)

Afbeelding


Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic (Update na 13 maand & 35.000

Bericht door Autheo » ma 01 feb 2016, 18:21

Leuke review! Herkenbare ervaringen.
twingo schreef: - En dan mijn grootste ergernis. Het vies worden van de achterkant, zeker in deze tijd van het jaar.
Ik weet dat ik voor spatlappen kan gaan, maar wat vind ik dat lelijk. Dan maar regelmatig door de wasstraat. Hoewel ik meestal wacht tot de kentekenplaat bijna onleesbaar is. (gemiddeld elke twee weken)
Tja, ook zo herkenbaar. Maar jij weet dat je voor spatlappen kunt gaan? Helaas zijn die voor de Mii niet passend leverbaar, wel voor de up! en de Citigo. Dus wij als Mii-nderheid moeten genoegen nemen met inderdaad vaker een schoonmaakbeurtje. Zelf ga ik nooit door de wasstraat met de mijne, maar ach, even tussen de volledige wasbeurten door een emmertje met de spons alleen over de achterkant is zo gepiept.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic (Update na 13 maand & 35.000

Bericht door Tom Westendorp » di 02 feb 2016, 11:20

Schitterend die foto! Ik zie hem nu pas! Mooie uitgebreide update. Ik heb hem ook even op de facebook pagina gedeeld. Wat een top post zeg! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic (Update na 13 maand & 35.000

Bericht door lupocor » wo 03 feb 2016, 09:55

inderdaad zeer mooie uitgebreide review.
wat mijn grootste ergernis met de 3 deur is.
dat de stoelen niet automatisch weer terugkomen in de eerdere stand na instappen achterin.
het hadden beter walk in stoelen kunnen zijn.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic (Update na 13 maand & 35.000

Bericht door N!jntje » wo 03 feb 2016, 12:44

Om 2 van je ergernissen vrijwel weg te nemen;)
Voor je hoedenplank kun je een touwtjes systeem maken. Dan ben je voor 15 euro klaar. Evt mijn oplossing is wat duurder. (Automatische hoedenplank touwtjes).

Voor het vuil van de straat loop jij tegen t probleem aan dat je een set hebt. Iedere auto van de drieling kan worden uitgevoerd met de cross up wielkuipen. Ik heb ze zo gemaakt dat erheen minimaal stukje uitsteekt aan de onderkant van de bumper. Maar mede door dat uitstekende stukje... en natuurlijk de hele wielkuipen. Roteert de vuiligheid minder in je wielkast, waardoor de achterkant ook minder vuil word.

twingo
Forum newbie
Berichten: 29
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 10:46
Locatie: Losser

Re: Mijn Seat Mii Sport Dynamic (127.000 km, afscheid nadert)

Bericht door twingo » do 28 feb 2019, 20:29

Ik heb een hele poos niets geschreven over mijn Mii en ik ben ook niet een actieve schrijver op het forum hoewel ik nog wel af en toe mee lees.
Maar nu ik volgende week afscheid ga nemen van mijn trouwe metgezel wordt het wel tijd om een afscheidswoordje te schrijven. :cry:

Wat hebben we het fijn gehad samen. Ontelbare keren zijn we samen onderweg geweest van Losser naar mijn werk in Zutphen en weer terug.
Heel vaak de stoelverwarming aan en dan lekker op de cruisecontrol. Een zeer comfortabele auto ben je gewoon.
Ik kan wel merken dat je wat ouder wordt. De rammeltjes en kraakjes zijn geen incidenten meer en zeker met kouder weer laat je goed van je horen. Maar het is je vergeven want je hebt me NOOIT laten staan. En dat is precies de reden dat je ruim 4 jaar geleden door mij uitgezocht bent. Een betrouwbare metgezel.

Enkele statistieken:
- 127.000 km
- ongeveer 7257 ltr benzine
- ongeveer 226 tankbeurten
- zo'n 60 keer door de wasstraat
- 3x een VW up!forum meeting
- 3x een bekeuring (waarvan één op het conto van mijn (v)echtgenote) :naughty:
- een keer je sleutel kwijt geraakt door een gat in mijn jaszak
- een keer schade gereden door de 406 coupé van mijn beste vriend in een onoplettend moment van achter een stevige kus te geven (maar hé, als je kusjes uitdeelt, kies dan wel het knapste meisje van de klas) :D

En nu ga je volgende week weg en ga ik je opvolger ophalen.
Maar het is wel familie van je. Een knalrode VW High Up! .....met 15 inch wielen, want na het lezen van het pleidooi van de forumbaas durf je niet anders meer ;-)

Bedankt voor 127.000 fantastische kilometers! Hopelijk is je nieuwe baasje net zo blij met je!


Plaats reactie