Nicole's Up GTI winterschoenen

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Tom Westendorp » di 07 aug 2018, 07:39

Lol, dit is wel een drogreden van formaat Kevin.

Bij een standaard up! is het onderstel gewoon echt niet zo geweldig. Bij een GTI is dit gewoon goed voor elkaar. Natuurlijk kan het altijd beter echter hangt daar ook een (fors) prijskaartje aan. In mijn ogen is alles onder een KW V1 weggegooid geld. Wanneer je bijvoorbeeld een simpel setje van AP monteert dan ga je alleen lager maar wordt het rijgedrag er niet beter van, mogelijk slechter. Dan ben je dus eigenlijk je auto minder goed aan het maken om de looks (in de ogen van sommige mensen) te verbeteren.

Een up!, Manthey en een GT2RS in één zin roepen was wel het laatste wat ik ooit verwacht had te lezen op dit forum LOL!

Manthey tuned een GT2RS voornamelijk omdat de klanten daar om vragen en omdat zij voor topcoureurs een super fabrieksauto nog net wat beter kunnen maken. Dat de helft van de bankiers, internetondernemers en ander nieuw geld is op de ring met een Manthey Porsche langzamer dan met een standaard Porsche, maar dat lees je nergens omdat: a) mensen dat niet willen laten weten, de modificaties zijn immers duur betaald en b) om de het maximale uit dat soort upgrades te moeten halen moet je al bijna een professionele coureur zijn. Er is dus een markt voor maar die markt is voornamelijk ontstaan omdat er mensen bij de ring aankomen, denken dat ze één of andere "driving god" zijn en dan een gigantische reality-check krijgen. Logische vervolgstap is dan om geld uit te gaan geven om de situatie naar je eigen waarheid aan te passen. Dat je geen betere coureur wordt maakt ze niet uit. Na een paar bezoekjes is de lol er af en staat er weer een jong gebruikte Manthey Porsche te koop voor de volgende bankier met meer geld dan talent.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Nicolewhiteup! » di 07 aug 2018, 08:38

Duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt Tom. Uit ervaring weet ik dat een ap schroefset wel degelijk een beter ligging heeft. Ik denk dat je dat zelf eerst moet ervaren. Maar je mening is duidelijk. Niet dat het iets boeit, maar je mag hem altijd uiten.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Tom Westendorp » di 07 aug 2018, 08:50

AP versus een standaard up! onderstel lijkt me zeker een hele goede verbetering. Ik heb zelf eens een AP set gemonteerd onder mijn Fiesta ST om de 6 jaar oude standaard dempers te vervangen en dat was zeker een vooruitgang echter lever je bij AP wel heel veel comfort in. KW is een stuk soepeler. ST zou een mooie middenweg zijn maar is nog niet leverbaar voor de up!, die heb ik onder mijn zwarte up! gehad en ook nooit problemen mee gehad. Aangezien KW een specifieke set voor de GTI heeft ontwikkeld vraag ik me af of er überhaupt alternatieven voor de GTI gaan komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Nicolewhiteup! » di 07 aug 2018, 08:54

Afgelopen weekend is even een lekker stukje gereden op de duitse autobahn. Helaas was het erg druk dus niet compleet kunnen testen. Opvallend was dat de GTI heerlijk blijft liggen bij hoge snelheden ten opzichte van mijn oude. Geen getril ondanks de bbs’en. Kortom ik word steeds positiever over mijn kleine raceauto. Foto volgt nog.

Gebruikersavatar
Tony
Forum newbie
Berichten: 40
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 22:01

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Tony » di 07 aug 2018, 09:04

Petrolhead Tom schreef:
di 07 aug 2018, 08:50
AP versus een standaard up! onderstel lijkt me zeker een hele goede verbetering. Ik heb zelf eens een AP set gemonteerd onder mijn Fiesta ST om de 6 jaar oude standaard dempers te vervangen en dat was zeker een vooruitgang echter lever je bij AP wel heel veel comfort in. KW is een stuk soepeler. ST zou een mooie middenweg zijn maar is nog niet leverbaar voor de up!, die heb ik onder mijn zwarte up! gehad en ook nooit problemen mee gehad. Aangezien KW een specifieke set voor de GTI heeft ontwikkeld vraag ik me af of er überhaupt alternatieven voor de GTI gaan komen.
Vast wel, niet iedereen heeft het budget voor een KW set onder zijn auto. Als er geen vraag naar is zal het ook niet ontwikkeld worden. Maar dat hoef ik jou niet uit te leggen natuurlijk. Met een AP set valt het comfortverlies echt wel mee in een up. Comfort en een up vind ik sowieso al een rare combinatie in een zin LOL!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Tom Westendorp » di 07 aug 2018, 10:26

Upje met Eibach pro en 15 inch is anders reuze comfortabel. Alleen forse oneffenheden op de autobaan zijn behoorlijk interessant. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Utah
Vagling liefhebber
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 29 jan 2018, 21:30
Locatie: Vlaamse Ardennen

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Utah » zo 12 aug 2018, 08:40

Verlagen van je kar om hem optisch beter te laten uitzien, en een komplete veringset steken om de rijprestaties te verbeteren zijn voor mij verschillende dingen. De GTI verlagen zie ik niet gebeuren hier. Enkel een volledige set steken als hij enkel nog voor circuitgebruik dienst zal doen in later stadium is een mogelijkheid.
De wegen in BE laten niet toe om veel te verlagen. Je hobbelt enkel van A naar B. No good.
2018 VW Up! GTI
2018 MINi Cooper S cabrio
2005 Suzuki SV1000s
2023 Hyundai Santa Fe PHEV
2022 BMW 530e

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door kgroot.nl » ma 20 aug 2018, 12:43

Petrolhead Tom schreef:
di 07 aug 2018, 08:50
AP versus een standaard up! onderstel lijkt me zeker een hele goede verbetering. Ik heb zelf eens een AP set gemonteerd onder mijn Fiesta ST om de 6 jaar oude standaard dempers te vervangen en dat was zeker een vooruitgang echter lever je bij AP wel heel veel comfort in. KW is een stuk soepeler. ST zou een mooie middenweg zijn maar is nog niet leverbaar voor de up!, die heb ik onder mijn zwarte up! gehad en ook nooit problemen mee gehad. Aangezien KW een specifieke set voor de GTI heeft ontwikkeld vraag ik me af of er überhaupt alternatieven voor de GTI gaan komen.
Die gaan er zeker komen kan ik je, uit betrouwbare bron vertellen :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Nicole's Up GTI old/new update

Bericht door Nicolewhiteup! » vr 24 aug 2018, 14:59

Vandaag is onze up gespot. Leuk om te zien dat ook andere mensen dit kleine monstertje opvalt en dat andere mensen het dan ook weer liken. Ik vind het niet zo heel belangrijk maar toch geeft het stiekem een goed gevoel. Lekker hoor die internetpuntjes. Horen we nu bij de grote jongens met onze kleine upjes?!
Bijlagen
3C118494-ED02-4B5C-B5F4-B543093F463F.png

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door Tom Westendorp » vr 24 aug 2018, 16:02

Kan toch niet anders? Zo'n topauto!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door kgroot.nl » ma 27 aug 2018, 11:31

Heujjj internetpunten!
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door Nicolewhiteup! » zo 14 okt 2018, 09:01

Even een kleine update, wie ziet hem?😜
Bijlagen
951A9F16-D2AA-4EE7-946D-8BAF17D7ECAE.jpeg

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door JuP ! » zo 14 okt 2018, 11:46

Rode letters.....
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door Tom Westendorp » ma 15 okt 2018, 08:25

Waar zijn de BBS-ers? !
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door Nicolewhiteup! » ma 15 okt 2018, 09:34

Die zijn in winterslaap.

Gebruikersavatar
Nicolewhiteup!
Vagling liefhebber
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 26 sep 2014, 14:53

Re: Nicole's Up GTI gespot

Bericht door Nicolewhiteup! » za 24 nov 2018, 09:38

Dan is het nu echt tijd voor.... winterwielen. Wel even wennen aangezien ze 16 inch zijn. Hij is daardoor wel wat minder stug dus dat is lekker voor de winter. Kom maar op met die sneeuw (maar niet te veel).
Bijlagen
2376DC86-2AFB-4B20-A7EF-DB0E24FA1414.jpeg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nicole's Up GTI winterschoenen

Bericht door Tom Westendorp » za 24 nov 2018, 10:55

Super gave combo!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie