Comin' up! next friday

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Mick_up! » zo 06 mei 2012, 22:50

vwholic schreef:Navigatie moet ik nog even testen maar zal ook wel goed werken.
de navigatie is werkelijk top! kun je met spraak doen, echt grappig
de meneer is erg beleefd en gebruikt zelfs het woordje "alstublieft", je gaat met plezier verkeerd rijden
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Comin' up! next friday

Bericht door High-up! » zo 06 mei 2012, 22:53

Mag ik vragen wat je heeft bewogen stikstof in de banden te doen? Goeie eerdere ervaringen?
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » ma 07 mei 2012, 00:25

Mick_up! schreef: de navigatie is werkelijk top! kun je met spraak doen, echt grappig
de meneer is erg beleefd en gebruikt zelfs het woordje "alstublieft", je gaat met plezier verkeerd rijden
:geek:
de navigatie ook spraakgestuurd :?: lijkt me helemaal gaaf. moet morgen naar utrecht, ga ik gelijk eens naar kijken.
High-up! schreef:Mag ik vragen wat je heeft bewogen stikstof in de banden te doen? Goeie eerdere ervaringen?
Huh?? Geen idee of er stikstof in mn banden zit. Ze zijn hard en dat is met mijn gewoonte van nagenoeg nooit controleren al heel wat :lol:

Misschien heb je dit in een ander draadje gelezen en hier per ongeluk gepost :?:


Vandaag zo'n 90 km gereden. Deels binnen de bebouwde kom, deels snelweg (100), deels 80km zone. Tussendoor nog een stoplichtsprintje met een Aigo (gewonnen uiteraard :twisted:). Uiteindelijk verbruik volgens de boardcomputer: 4,6 ltr per 100 km. Kan bijna niet wachten tot ik moet tanken om te kijken of t klopt. Tot nu toe alleen maar verbruikcijfers onder de 5 gescoord. En t begint nu al een sport te worden om steeds lager uit te komen :D
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Comin' up! next friday

Bericht door High-up! » ma 07 mei 2012, 09:41

Excuus! Ik las de post van Mick_up! en die heeft stikstof in z'n onderschrift.
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » ma 07 mei 2012, 22:51

High-up! schreef:Excuus! Ik las de post van Mick_up! en die heeft stikstof in z'n onderschrift.
Maakt niet uit. Kon t alleen even niet plaatsen :)

Vandaag weer op pad geweest. Nu met behulp van de navigatie. Zoals Mick_up! al zei is ook die spraakgestuurd. Wel op de piepjes wachten (ik was af en toe te snel :?) en duidelijk articuleren maar dan werkt t helemaal top. Mooie graphics ook bij snelwegsplitsingen. Nu vooral snelweg 100/120 gereden; verbruik 4,9 ltr/100km. Het doortrekken van 90 tot 120km in 5 viel me eigenijk nog niet eens zo tegen. Okay, t is geen strepentrekker maar daar staat dan wel een heel goed verbruik tegenover.

Heb me trouwens vandaag serieus afgevraagd hoe ze voor dit geld zo'n auto kunnen maken. Heb niet echt een crisis-uitvoering maar dan nog. Ziet er erg dik en degelijk uit, hele goede afwerking, alles zit erop en eraan, maps+more mag gewoon een geavanceerd systeem worden genoemd etc. De hele auto doet gewoon duidelijk duurder aan dan dat ie is. VW verdient een compliment wat mij betreft.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Mick_up!
Vagling liefhebber
Berichten: 135
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 20:05
Locatie: Schiedam

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Mick_up! » ma 07 mei 2012, 23:05

mappen en meer is zeker een leuke gadget
ook al verkeerd gereden voor de grap?
:geek:
m'n rode uppie
high up! 75 pk, BMT
Executive, Dynamic 'Triangle', Kunstleder, Winter

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » di 08 mei 2012, 00:03

Mick_up! schreef:mappen en meer is zeker een leuke gadget
ook al verkeerd gereden voor de grap?
:geek:
Nee, niet voor de grap. Meer omdat ik dacht dat ik t beter wist :oops:

Maar had hiervoor een RNS510, dat toch bekend staat als een van de allerbeste navigatie-systemen (en nog iets anders maar daar hebben we t nu niet over ;) ) maar ik vind de navigon er weinig of niets voor onderdoen. alleen een herberekening duurt iets langer maar absoluut niet in storende mate. Heb wel eens gelezen dat een journalist vond dat maps+more traag reageerde maar heb echt geen idee waar ie dat vandaan haalde. Zal wel t type "ik moet gewoon iets te zeuren hebben" zijn geweest.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
peter1957
Forum newbie
Berichten: 47
Lid geworden op: ma 27 aug 2012, 20:26
Locatie: Brunssum

Re: Comin' up! next friday

Bericht door peter1957 » di 23 okt 2012, 18:45

Mijn Up! wordt deze week (43) gemaakt; hoop m snel te kunnen halen.
Volkswagen High up! [img][img][img][img][/img][/img][/img][/img]Black Pearl, met DAB radio en Fender geluidssysteem. November 2015

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Comin' up! next friday

Bericht door up! » di 23 okt 2012, 20:16

Mooie auto Witte Reus, en met schitterende velgen! Weet je misschien het gewicht vd velgen? Zijn ze zwaarder dan de standaard 16-inch up!-velgen? Ik heb één keer aftermarket velgen gehad en die waren een stuk zwaarder dan de originele velgen, en dat wil ik nooit meer. Als deze velgen hetzelfde wegen als de originele (of zelfs minder) dan wil ik deze ook wel :)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Comin' up! next friday

Bericht door henri » di 23 okt 2012, 21:55

Als je specifiek lichte wielen zoekt, dan zijn OZ velgen een optie; model Ultraleggera en Allegarita. De prijzen hiervan zijn niet mals.

Wil je meer betaalbare wielen, die lichter en sterker zijn dan een gemiddelde velg, dan kun je de Pro Race modellen van Team Dynamics overwegen. Deze worden ook veel gebruikt voor trackdays, circuitgebruik etc. Info op: http://www.rimstock.co.uk. Wielen zijn in twaalf(!) verschillende kleuren leverbaar.

Team Dynamics wordt geimporteerd door GKB; hier op het forum o.a. bekend van de KW schroefsets.

Pro Race 1.2:

Afbeelding

Pro Race 3:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » wo 24 okt 2012, 00:43

peter1957 schreef:Mijn Up! wordt deze week (43) gemaakt; hoop m snel te kunnen halen.
Als de dealer een beetje mee wil werken kan t heel erg meevallen. Ik had m binnen 2 weken. Maar ik lees op t forum ook wel berichten van 3 - 4 weken. Duimen maar........of de dealer een beetje "motiveren" :D
up! schreef:Mooie auto Witte Reus, en met schitterende velgen! Weet je misschien het gewicht vd velgen? Zijn ze zwaarder dan de standaard 16-inch up!-velgen? Ik heb één keer aftermarket velgen gehad en die waren een stuk zwaarder dan de originele velgen, en dat wil ik nooit meer. Als deze velgen hetzelfde wegen als de originele (of zelfs minder) dan wil ik deze ook wel :)
Tnx. Heb m nu bijna 5 maanden en ik ben nog steeds erg content met de looks van de totale auto. Maar t gewicht? Ik heb echt geen idee. M'n dealer heeft ze omgewisseld dus ik heb ze niet in mn handen gehad.

Dit vond ik op de site van Tomason onder de TN3 16x7 "Das Gewicht einer unlackierten Probe betrug 7,97 kg"
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

J lourens
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: wo 27 jun 2012, 18:43

Re: Comin' up! next friday

Bericht door J lourens » wo 24 okt 2012, 18:53

Veel succes vrijdag en een prettige dag gewenst, mooie auto die je hebt aangeschaft .
Ben er zelf ook zeer tevreden over 4 deurs candy white high up met alle pakketten erbij die er zijn behalve open dak en leren bekleding.

veel rijplezier het zal je niets tegenvallen , mooie stille auto.

Groeten

Jan

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » ma 18 nov 2013, 00:51

Ruim anderhalf jaar verder. Slechts 6900 km mee gereden maar t waren toch allemaal hele fijne kilometers. Nog steeds erg blij met m'n Uppie en er meer dan ooit van overtuigd dat klein en goedkoop rijden zeker niet 'behelpen' betekent.
De bekende kritiekpunten (electrische raambediening 1 knopje per kant, hoedenplank zonder touwtjes e.d.) hebben me eigenlijk in het geheel niet gestoord en ik ben gevrijwaard gebleven van vochtproblemen, schakelproblemen etc.
Alleen het ontbreken van axiale stuurverstelling zou het plezier in m'n autootje nog verder kunnen vergroten. Het zou iig de zitpositie nog verder verbeteren. Maar dat is voor zover ik weet in geen enkele A-klasse standaard/leverbaar dus helaas. Zou er echter een spacer oid leverbaar worden dan was ik één van de eersten om die te monteren.
En om te zien tsja, lang niet iedereen is t met me eens maar ik blijf t een gaaf karretje vinden.
Up.JPG
Up.JPG (154.07 KiB) 5218 keer bekeken
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » do 28 mei 2020, 21:32

Zie dat het wel even geleden is dat ik hier wat heb geplaatst. Up is inmiddels de 8 jaar gepasseerd en nog steeds mag ie blijven. Nog nooit een auto zo lang gehad dus de vraag of ie bevalt is nogal retorisch :D .

Om toch een beetje het gevoel te hebben van iets nieuws heb ik m deze week wel nieuwe schoentjes gegeven. Maatje groter deze keer. Na heel lang zoeken is het de Oxxo Vapor geworden in 17".

IMG_E0432.JPG

Interesse in mijn oude velgen? Die zijn met nog prima banden te koop. Klik hier http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... 8a3e9d9cdc voor meer info.
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Tom Westendorp » vr 29 mei 2020, 06:00

Te gek om te zien dat je de auto nog steeds hebt! Leuk! Dit topic is een blast from the past! :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Autheo » vr 29 mei 2020, 08:55

Ben benieuwd wat na 8 jaar de km stand is. Als ik je topic lees, zie ik dat je de eerste anderhalf jaar zo'n 7000 km had gereden. In die lijn zou er nu na 8 jaar nog geen 40.000 km op de teller staan. Klopt dat? In dat geval is het heel logisch dat je up! mag blijven!
Ben ook heel benieuwd hoe je het comfort gaat ervaren met je nieuwe 17 inch wielen.

Gebruikersavatar
Witte Reus
Vagling liefhebber
Berichten: 200
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 13:10

Re: Comin' up! next friday

Bericht door Witte Reus » za 30 mei 2020, 16:41

Km stand is natuurlijk lachwekkend laag. Met een motor als hoofdvervoermiddel is de up letterlijk de boodschappenauto. Okay, met echt slecht weer wel woon/werk, soms ergens op bezoek, een keer op en neer naar het vliegveld, dat soort gebruik.
Desalniettemin, t blijft een leuk ding dus hij blijft echt niet alleen vanwege de lage km-stand.
Het comfort met 17” valt me alleszins mee t.o.v. 16”. Iets steviger maar zeker niet té hard. Heb bewust 205/40 banden genomen ipv 195/40 (wat standaard is met bijv polygon velgen). Paar mm meer wang lijkt niet veel maar elke mm telt 😁
High UP White Edition met Oxxio Razor 17” => KLIK

Plaats reactie