--BUMP-- en zijn Move up! *Total loss*

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

--BUMP-- en zijn Move up! *Total loss*

Bericht door --BUMP-- » za 31 aug 2013, 15:11

Dag mede-uppers!

Laatst heb ik me al voorgesteld in het voorsteltopic, nu maak ik hier een topic aan voor 'mijn' up!
Het is een witte (Candy White) 60 PK BMT met Maps&More en airco erop en hij is niet van mij, maar van de leasemaatschappij.

Vooraf was ik wel een beetje sceptisch, mijn enige ervaring met kleine auto's was met een Suzuki Swift uit 1995 en die reed niet heel super ofzo. Maar goed, ik had niets te kiezen en was allang blij dat ik een auto 'kreeg' van mijn werkgever. Je kijkt een gegeven paard immers niet in de bek!

Toen ik hem eind juni ophaalde werd ik al na de eerste kilometers positief verrast. Het kleine wagentje reed prima, lekker stil, toch een redelijk pittig motortje erin en ook van binnen ziet ie er niet heel goedkoop uit (in tegenstelling tot bijvoorbeeld een 107/Aygo, die wel cheap ogen). De bluetoothverbinding met de telefoon was ook snel gelegd en het bellen ging nog goed ook!

Wat me vanaf het begin wel tegenviel was de kwaliteit van de audio-installatie: ik heb de versie met slechts 2 luidsprekers, in de voorportieren, en dat klinkt echt helemaal nergens naar. Ook stinkt de airco als je hem aanzet, al direct vanaf dag 1.

Nu eerst maar een fotootje:

Afbeelding

Inmiddels staat er al bijna 14.000 km op de teller, dus het tikt hard aan! Komende week gaat ie voor zijn eerste onderhoudsbeurt naar de dealer. Daar kijken ze ook naar de Navigon met de kapotte SD-kaartsleuf en de stinkende airco.

Dat was het voor nu, updates zal ik blijven posten in dit topic! :)
Laatst gewijzigd door --BUMP-- op zo 22 feb 2015, 12:31, 4 keer totaal gewijzigd.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

--BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door Xanderv » zo 01 sep 2013, 08:35

Hey, de kwaliteit van de speakers kun je enigszins verwachten voor een auto die maar rond de 10.000 euro kost toch? En ik vond de kwaliteit niet slecht, maar voor muziek liefhebbers is het niet voldoende. Ik denk dat ze daarom nu ook een Groove up hebben.

Over je airco, ik weet niet hoe dat zit nieuw maar ik kocht mijn citigo 2e hands nog geen jaar oud en die airco stonk eerst ook. Ik had dit probleem met mijn vorige auto ook al en ben voorzichtiger met de airco geworden. Ongeveer 5/10 minuten voordat je weet dat je uit de auto gaat de airco uitzetten. Dit voorkomt dat er condens achterblijft en een muffe lucht creëert. Bij mij was de lucht in een weekje weg. Het is alleen wel raar dat een nieuwe ook al raar ruikt.

De navigon is wel jammer, bij mijn werkt het prima en geen problemen mee gehad.

Succes met de beurt en het verhelpen van de probleempjes!

Oh en kijk uit met airco refresher rotzooi die ze er vaak in gooien is mijn ervaring, de ruiten komen onder die vette bende te zitten en de eerste 2 weken ruikt het alsof er een kerstboom in je auto ligt en daarna is de muffe lucht net zo hard of harder terug. Misschien heb ik pech gehad hoor maar was er totaal niet over te spreken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: --BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door --BUMP-- » zo 01 sep 2013, 09:49

Die kwaliteit van de speakers voelde ik inderdaad al wel aankomen, maar ik heb de zaak al een up!grade gegeven:
Er zitten nu Focal speakers in de portieren, Focal tweeters in de A-stijl en een Pioneer 150W lichte subwoofer onder de passagiersstoel. De muziek klinkt nu echt geweldig!
Ik kan het iedereen aanraden die ook meer geluid wil voor een goede prijs, dit inbouwstation was een stuk goedkoper dan via de dealer.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: --BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door Pop Up! » zo 01 sep 2013, 10:08

--BUMP-- schreef:Die kwaliteit van de speakers voelde ik inderdaad al wel aankomen, maar ik heb de zaak al een up!grade gegeven:
Er zitten nu Focal speakers in de portieren, Focal tweeters in de A-stijl en een Pioneer 150W lichte subwoofer onder de passagiersstoel. De muziek klinkt nu echt geweldig!
Ik kan het iedereen aanraden die ook meer geluid wil voor een goede prijs, dit inbouwstation was een stuk goedkoper dan via de dealer.
Mag ik vragen waar je dat hebt laten doen en wat dit ongeveer kost?
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

--BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door Xanderv » zo 01 sep 2013, 15:19

Wat voor sub heb je gebruikt en wat kostte die? Ik heb de speakers al vervangen door infinity maar mis nog een beetje bass
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

sjorsalberts
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13

Re: --BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door sjorsalberts » zo 01 sep 2013, 15:46

Ik heb een pioneer via mp gekocht. Als nieuw en top geluid
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)

als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: --BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door --BUMP-- » ma 02 sep 2013, 20:27

Ik heb de Pioneer TS-WX110A subwoofer onder de stoel, klinkt echt mooi. Het wordt er geen vette beatknaller van, maar hij geeft een mooi vol geluid. Bovendien kunnen achterpassagiers hun voeten nog kwijt.

In de portieren en A-stijl zit een Focal ISS165 composet. Totaal incl inbouw kostte het me 550 euro, ik wil geen reclame maken voor de inbouwer maar met een beetje Googlen kom je er wel. Is mij prima bevallen, dat adres!
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

sjorsalberts
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 16:13

Re: --BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door sjorsalberts » ma 02 sep 2013, 22:32

Ik heb dezelfde sub!
VW Move Up! BMT Silver 55KW
VW Golf GTI 2.0 edition Green 120KW (plusmin)

als ik in een mercedes wil rijden, dan koop ik er wel één!

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: --BUMP-- en zijn Move up!

Bericht door --BUMP-- » ma 09 sep 2013, 21:18

Update 9-9

Inmiddels heeft de auto zijn eerste beurtje gehad, de 15.000 staat alweer op de teller. Wat gaat dat ongemerkt hard zeg! :o

Bijzonderheden bij de beurt? Nou, ik gaf aan dat mijn stuur trilde bij lichtjes remmen. Dat werd netjes genoteerd en toen ik aan het eind van de dag de auto weer kwam halen , zaten er nieuwe remschijven + blokken op. Super geregeld zo! Inmiddels is de inremperiode van 500 km ook alweer voorbij (en het trillen ook, gelukkig). Ook komt er een nieuwe navigatie in, omdat de SD-kaartsleuf van de huidige stuk is. Die was niet op voorraad, dus daar word ik nog voor gebeld.

Ook heb ik EINDELIJK wat foto's gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


En nu op naar de volgende beurt! Zal wel november worden, verwacht ik. Maar tot nu toe naar volle tevredenheid (voor zo'n klein autootje iig wel)!
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *Foto's + 1e beurt*

Bericht door --BUMP-- » za 15 feb 2014, 12:04

Update 15-2-2014

Inmiddels is de 3e beurt alweer geweest, de teller staat nu op 48.000 km. De kilometers vliegen onder de wielen door, maar ik vind het best verbazingwekkend dat het allemaal probleemloos gaat! Oké, ik ben inmiddels toe aan het tweede navigatiesysteem (dat nog steeds niet voor 100% werkt, maar goed) en de derde set remschijven. Dat zijn twee minpuntjes, al moet ik zeggen dat de dealer qua klantvriendelijkheid top is!

Verder houdt de up! zich goed; geen rammeltjes of kraakjes, geen merkbaar olieverbruik en het stuurt lekkerder dan de leenPolo's die ik inmiddels al enkele keren meekreeg.
Best wel saai dus eigenlijk. Nog 130.000 km te gaan, ik heb er vertrouwen in! :)
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *15-2: Richting de halve ton*

Bericht door up! » za 15 feb 2014, 13:51

Goed te horen dat de up! goed bevalt! Ik zit op 54.000 km sinds maart 2012. Laatst had ik een leen-Polo mee, en het viel mij op dat de Up! fijner stuurt, fijner koppelt en fijner schakelt :shock: (slag van koppelingspedaal is bij Polo langer, de up! schakelt directer)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *100.000 km*

Bericht door --BUMP-- » vr 26 sep 2014, 08:33

Update 26-9-2014

Nou, gisteren de up! over de 100.000 km gestuurd! Eigenlijk gaat alles gewoon prima, op de trillende remmen na. Dat probleem wordt hopelijk binnenkort verholpen. Oh ja, de navigatie valt nog wel eens uit, maar daar heb ik mee leren leven.

Het is me wel opgevallen dat de eerste kraakjes van achter het dashboard de kop op beginnen te steken. Maar ach, draai de volumeknop van de radio ietsjes verder open en je hoort het niet meer. Eigenlijk best wel saai verhaal, maar het ding houdt zich gewoon goed. Olieverbruik is niet meetbaar, bandjes zijn nog niet versleten en het gemiddelde verbruik ligt op 1:17,3 (met 90% snelweg).

Hier een fotootje:

Afbeelding
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *100.000 km*

Bericht door Touchwood » vr 26 sep 2014, 08:56

Mooie berichten. Ik neem er een kop koffie bij.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *100.000 km*

Bericht door GuidoUp » vr 26 sep 2014, 09:58

Ik vind dat zo gaaf he die dikke ringen bij de tellers.. Wil ook eigenlijk wel


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *100.000 km*

Bericht door Autheo » vr 26 sep 2014, 22:19

Die trillende renmmen, is dat nu inmiddels bij je derde set schijven het geval? Zou toch echt niet mogen. Bij mijn Mii zijn de schijven bij 45.000 km gevlakt. Toch duidelijk een erg zwak punt van de Vagling. Heb met m'n vorige auto, een Daihatsu Cuore, probleemloos 120.000 km gereden zonder ooit problemen met de remmen te hebben gehad. Daar kan VAG nog wel wat van leren dus. Maar goed te horen dat er verder nauwelijks iets op aan te merken valt.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *100.000 km*

Bericht door up! » za 27 sep 2014, 16:50

Mooie mijlpaal, BUMP! Of kilometerpaal natuurlijk :D
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *100.000 km*

Bericht door Tom Westendorp » zo 28 sep 2014, 11:33

Hoogste kilometerstand van het forum inmiddels?

Gefeliciteerd!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *Total loss*

Bericht door --BUMP-- » zo 22 feb 2015, 12:30

Tsjah en zo kan het ineens afgelopen zijn: drie weken geleden kwam ik op een ochtend aan bij mijn geparkeerde up!, die inmiddels de 130.000 km voorbij was, en toen trof ik hem zo aan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Daar word je dus niet vrolijk van! Gelukkig had de veroorzaker een briefje achtergelaten en kon dat allemaal afgehandeld worden. Na een week kreeg ik het bericht dat ie economisch total loss was. Dat was dus een onverwacht vroeg afscheid!

Hier de laatste foto die ik van hem gemaakt heb, een dag eerder:

Afbeelding


Jammer maar helaas! 130.000 km in een jaar en zeven maanden, toch best veel gereden in dat ding.
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *Total loss*

Bericht door Vinniepilon » zo 22 feb 2015, 12:57

Zonde! Wordt de volgende weer een up!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: --BUMP-- en zijn Move up! *Total loss*

Bericht door MauriceR. » zo 22 feb 2015, 13:05

Vinniepilon schreef:Zonde! Wordt de volgende weer een up!
Inderdaad zonde. Gelukkig zat je er niet in! Had een beste klap in je nek gegeven.

Vast en zeker weer een Up, let maar op! Zo'n mooie helder-blauwe zoals die van Maico of een rode, zoals die van mij (er zijn gewoon te veel witte Upjes. Je moet het straatbeeld opfleuren)

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Plaats reactie