Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » zo 07 aug 2016, 22:12

TwitNour schreef:
Petrolhead Tom schreef:I beg to differ. Mijn Maps and More is onderweg al een keer uitgevallen vanwege de hitte en dat terwijl ik hem regelmatig even uit de zon haal als we parkeren en de airco laten loeien. Extra spul er op plakken dat warme vast houdt lijkt me dus geen goed idee. Mocht ie nou onderweg ineens een paar keer opnieuw opstarten trek het er dan alsnog direct af misschien ben je dan nog op tijd voordat er definitief iets smelt.
Ik zal het zeker in m'n achterhoofd houden. Ik kijk het even aan. Smelten zal echt niet zo snel gebeuren. In ieder geval bedankt voor de tip.
In plaats van klittenband op de Garmin te plakken, kun je ook volstaan met klittenband alleen in de armsteun te plakken: de ene bandzijde links en de andere bandzijde rechts, en die dan over de voorkant van de Garmin heen aan elkaar vastklitten. Dan kun je ook nog de Garmin met z'n schermzijde tegen het deksel van de armleuning plaatsen, zodat onverhoopt geen losse dingen uit het onderste deel van de armleuning krassen op het scherm zouden kunnen maken bij onverwachte hobbels of drempels, als je hem tijdens een rit even niet zou gebruiken.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 26 aug 2016, 20:02

't Is echt jammer dat het gebeurt maar iemand heeft dus recentelijk m'n ventieldopjes gestolen. Best zielig eigenlijk want die dingen kosten geen drol. Heb nieuwe besteld maar dit keer anti theft modellen. Hier een link van het artikel voor de geïnteresseerden.

http://s.aliexpress.com/aay6ZbEZ" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » vr 26 aug 2016, 21:30

TwitNour schreef:'t Is echt jammer dat het gebeurt maar iemand heeft dus recentelijk m'n ventieldopjes gestolen. Best zielig eigenlijk want die dingen kosten geen drol. Heb nieuwe besteld maar dit keer anti theft modellen. Hier een link van het artikel voor de geïnteresseerden.

http://s.aliexpress.com/aay6ZbEZ" onclick="window.open(this.href);return false;

lekker gedoe als je lucht moet bijvullen
heb gewoon zwarte alu met chrome randjes bij de action voor 79 cent en ja ze zijn ingevet op de schroefdraad voor het oxideren en zitten niet op de wintervelgen
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » vr 26 aug 2016, 22:03

TwitNour schreef:'t Is echt jammer dat het gebeurt maar iemand heeft dus recentelijk m'n ventieldopjes gestolen. Best zielig eigenlijk want die dingen kosten geen drol. Heb nieuwe besteld maar dit keer anti theft modellen. Hier een link van het artikel voor de geïnteresseerden.

http://s.aliexpress.com/aay6ZbEZ" onclick="window.open(this.href);return false;
Da's balen. Tja, wil je leuke ventieldopjes, zijn er weer van die jaloerse figuren die te beroerd zijn zijn zelf even op een eerlijke manier hun wielen te versieren. Gelukkig hebben ze niet je velgen er afgehaald, dat hoor je ook wel. Of heb je slotbouten?

Maar goed, als ik dit zo hoor, houd ik het nog maar gewoon bij m'n zwarte onversierde ventieldopjes.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 26 aug 2016, 22:16

Autheo schreef: Da's balen. Tja, wil je leuke ventieldopjes, zijn er weer van die jaloerse figuren die te beroerd zijn zijn zelf even op een eerlijke manier hun wielen te versieren. Gelukkig hebben ze niet je velgen er afgehaald, dat hoor je ook wel. Of heb je slotbouten?

Maar goed, als ik dit zo hoor, houd ik het nog maar gewoon bij m'n zwarte onversierde ventieldopjes.
Gelukkig heb ik m'n velgen inderdaad nog. Uiteraard heb ik slotbouten, anders doe ik waarschijnlijk geen oog meer dicht 's nachts. Zit er vooral mee dat iemand gewoon zoiets doet. Echt jammer

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 26 aug 2016, 22:32

JoVe schreef:
TwitNour schreef:'t Is echt jammer dat het gebeurt maar iemand heeft dus recentelijk m'n ventieldopjes gestolen. Best zielig eigenlijk want die dingen kosten geen drol. Heb nieuwe besteld maar dit keer anti theft modellen. Hier een link van het artikel voor de geïnteresseerden.

http://s.aliexpress.com/aay6ZbEZ" onclick="window.open(this.href);return false;

lekker gedoe als je lucht moet bijvullen
heb gewoon zwarte alu met chrome randjes bij de action voor 79 cent en ja ze zijn ingevet op de schroefdraad voor het oxideren en zitten niet op de wintervelgen
Dat extra minuutje dat ik eens in de maand extra sta bij de luchtpomp ga ik vast niet dood aan.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 aug 2016, 11:28

Hoe is de vakantiereis verlopen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 29 aug 2016, 12:26

De Up! heeft het ontzettend goed gedaan. Totale gereden kilometers waren 3000 in totaal. Ook in de bergen reed hij goed mee, zolang je maar even een versnelling lager ging. Italië is overigens echt een prachtig land. Wel erg veel flitspalen! Reis duurde 15 uur dus vrij netjes. Om de twee uur even pauze gehouden en weer door. Ook qua bagage en ruimte hadden we naast twee koffers nog het een en ander aan spullen en tassen, en we hadden nog steeds ruimte over. Al met al een goede autovakantie en de Up heeft nu echt bewezen dat hij, zelfs met 60pk, prima zijn ding kan doen op zo'n vakantie.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 29 aug 2016, 15:09

15 uur over 1.000 kilometer? Veel files dan of niet?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 29 aug 2016, 16:03

Petrolhead Tom schreef:15 uur over 1.000 kilometer? Veel files dan of niet?
Nee, als je alles alleen rijdt gewoon heel veel pauze houden. Vriendin heeft geen rijbewijs namelijk. We vertrokken om 05:00 en kwamen daar rond 20:00 aan. Tussendoor zeker een stuk of 5 of 6 keer gestopt om te pauzeren. De file bij de gothardtunnel was 20 minuten op de heenweg en zo'n 30 minuten op de terugweg dus dat viel allemaal reuze mee. Verder nergens file gehad, maar op de terugweg wel omgereden om een file te vermijden. Dit resulteerde in een langere reistijd maar wel korter dan dat ik door de file had moeten rijden.

Met 1150km afstand, 2,5 uur pauze en 20 minuten wachttijd gothardtunnel is 15 uur toch best oke.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door JoVe » ma 29 aug 2016, 19:29

ik neem naar Oostenrijk ook voldoende pauzes en doe gem over 1000 km 12 uur. Je hebt vakantie dus waarom haasten. Wij gaan ook meestal s 'avonds om 23:00 uur rijden en dan kun je rustig al de nodige kilometers maken zonder vrachtwagens en van die jakkeraars. En komen dan rond de koffie aan.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » di 30 aug 2016, 00:46

Ja precies. Vakantie is vakantie! Enw e hadden al rekening gehouden met een wat langere reistijd

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » di 30 aug 2016, 07:08

Ooooh dat is inderdaad best netjes. Voor mij is het 984 naar het Garda meer en dat kan ik meestal wel in 10 tot 11 uur redden daarom leek 15 uur mij zo lang. Goed om te lezen dat de reis goed is verlopen! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 14 okt 2016, 12:04

Vandaag de 75pk fabrieksupdate laten uitvoeren bij vagtechniek. Merkte met optrekken weinig verschil (ook in de hoge toeren) maar wel een verschil met accelereren in de vijfde versnelling op de snelweg. Ik zal met de tijd wel wat meer rijden en zal op lange termijn kijken hoe het verschil is in oa het verbruik

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » vr 14 okt 2016, 17:45

TwitNour schreef:Vandaag de 75pk fabrieksupdate laten uitvoeren bij vagtechniek. Merkte met optrekken weinig verschil (ook in de hoge toeren) maar wel een verschil met accelereren in de vijfde versnelling op de snelweg. Ik zal met de tijd wel wat meer rijden en zal op lange termijn kijken hoe het verschil is in oa het verbruik
Toch overstag gegaan :mrgreen: , ik ervaar het verschil bovenin de toeren zeker, grappig om te zien hoe ervaringen verschillen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » vr 14 okt 2016, 19:13

TwitNour schreef:Vandaag de 75pk fabrieksupdate laten uitvoeren bij vagtechniek. Merkte met optrekken weinig verschil (ook in de hoge toeren) maar wel een verschil met accelereren in de vijfde versnelling op de snelweg.
Leuk, die verschillen in beleving. Toen ik in de gelegenheid was om die 75 pk fabrieksupdate aan de tand te voelen, merkte ik bij het optrekken juist wel verschil, alsof de motor minder geknepen is en beter oppakt. Vooral in z'n drie vond ik het verschil in acceleratie duidelijk aanwezig. Als dat juist je rijplezier verhoogt, kan ik me voorstellen dat de update een interessante optie is!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » zo 06 nov 2016, 21:33

Vandaag bij het naar huis rijden is mij opgevallen dat mijn auto een brullend geluidje maakt... Wellicht een lek in m'n uitlaat. Was al donker dus was voor mij niet echt goed te zien. Wellicht morgen even een betere blik werpen op de uitlaat en even testen of er ergens gas lekt. Hoe snel kun je een lekke uitlaat krijgen?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » zo 06 nov 2016, 23:29

Lijkt me heel snel!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » ma 07 nov 2016, 07:27

Denk toch dat ik het me verbeeld heb. Uitlaat gecheckt op lek met een zakdoek en hij lijkt gewoon goed dicht.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » do 26 jan 2017, 15:55

Inmiddels staat er al meer dan 45.000 kilometer op de teller. Mijn all-time gemiddelde tot nu toe is de laatste maand gezakt van 18,5 naar 18,4 km/L (5,4L/100km). Feit blijft dat het weer veel invloed heeft op het verbruik van de Up! (wind, temperatuur, nat wegdek, etc).

Omdat 2016 nu achter ons ligt leek het me leuk om eens een korte analyse van het verbruik van 2016 te doen.
Feitelijke cijfers:
  • In 2016 heb ik 17011km reden (gemiddeld 47km per dag)
    De gemiddelde literprijs was €1,307
    Het gemiddelde verbruik was 18.7 km/L
Wat verder opvalt is dat mijn verbruik erg heen en weer schommelt. Ik weet niet of ik daarin de enige ben.
Hier een grafiek:
Schermafbeelding 2017-01-26 om 15.51.31.png
2014 was voor mij nog steeds het zuinigste jaar met zo'n 18.8 km/L gemiddeld. Misschien dat ik dit jaar wel een record neerzet!

Plaats reactie