Nour's Move Up! topic: Verbruik 2018 p.15

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 feb 2018, 18:29

Vet!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » wo 07 feb 2018, 18:36

Dat staat goed, en benadert de oem eco lederen bekleding een heel groot eind
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 feb 2018, 19:10

damianw26 schreef:Dat staat goed, en benadert de oem eco lederen bekleding een heel groot eind
Alba = oem.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 07 feb 2018, 21:03

Ik zal er nog even wat voor moeten sparen... ik denk over een maand of twee/drie :) ik zal updates hier posten uiteraard

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » wo 07 feb 2018, 21:33

Petrolhead Tom schreef:
damianw26 schreef:Dat staat goed, en benadert de oem eco lederen bekleding een heel groot eind
Alba = oem.
Zeker niet lullig bedoelt, alba levert goed werk af absoluut, zo ook bij de q3. Maar de knoppen voor de stoelverwarming op het dashboard is zoals het is ontworpen, werkt ook het fijnste ipv buiten het zicht op de stoel zelf, al is dat natuurlijk mierenziften om details natuurlijk.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 07 feb 2018, 21:48

Het liefst had ik het ook OEM gehad, maar het is ondoenlijk om alles op die manier achteraf in te bouwen. Zelfs mijn eigen VW dealer wilde er niet aan beginnen. En de knopjes op die manier oplossen vind ik zo erg nog niet.

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door damianw26 » wo 07 feb 2018, 21:52

En daarom is dit ook een goede keuze
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 07 feb 2018, 22:33

damianw26 schreef:
Petrolhead Tom schreef:
damianw26 schreef:Dat staat goed, en benadert de oem eco lederen bekleding een heel groot eind
Alba = oem.
Zeker niet lullig bedoelt, alba levert goed werk af absoluut, zo ook bij de q3. Maar de knoppen voor de stoelverwarming op het dashboard is zoals het is ontworpen, werkt ook het fijnste ipv buiten het zicht op de stoel zelf, al is dat natuurlijk mierenziften om details natuurlijk.
Ik doel ook op de bekleding. Alba is partner van PON en kan achteraf oplossingen bieden. Bestel jij op een up! Leder in welke vorm dan ook dan komt sat alrijd bij Alba vandaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 09 feb 2018, 19:37

Jeetje... Ik probeer al een uur om de lichtschakelaar er weer uit te krijgen maar het lijkt maar niet te lukken, zit muurvast. Beetje raar aangezien ik hem een paar maanden terug nog gewoon eruit heb gekregen voor het monteren van de automatische lichtschakelaar (die ik nu niet meer gebruik want ik had daar problemen mee). Indrukken, draaien en trekken heeft geen zin, te weinig grip. Stuur omhoog gezet en met m'n hand langs de onderkant achter het dashboard kunnen komen en geprobeerd om hem op die manier eruit te duwen (duwen kun je immers beter dan trekken) maar ook succes... Iemand tips? Ik ga het zo weer proberen, misschien iets proberen er tussen te krijgen, wellicht dat een van de haakjes niet mee open gaat of iets dergelijks...

arnout84
Forum eindbaas
Berichten: 1342
Lid geworden op: vr 08 aug 2014, 20:02

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door arnout84 » vr 09 feb 2018, 20:50

Je kunt met je hand erachter komen. Tussen je stuurkolom en afwerkkap onder je benen (waar de schakelaar in zit)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 09 feb 2018, 21:02

arnout84 schreef:Je kunt met je hand erachter komen. Tussen je stuurkolom en afwerkkap onder je benen (waar de schakelaar in zit)
Ja via daar ben ik er inderdaad ook bijgekomen zoals ik beschreef hierboven, maar zelfs met duwen daar komt ie er niet uit. Het ligt niet aan de pinnetjes want hij komt er een paar millimeter uit, en als ik dan de knop weer normaal draai en de unit terug duw hoor ik een aantal 'klikjes'. Dus de pinnetjes gaan wel degelijk naar binnen bij het draaien van de knop. Echter blokkeert hij nog steeds... Net weer even geprobeerd maar echt geen beweging in te krijgen verder. Maar eens bedenken hoe ik dit nu ga oplossen. Zo raar, want hij is er eerder uit geweest. Waarom nu niet...!?

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Bertjuh » vr 09 feb 2018, 21:38

Je kan ook de kap aan de zijkant van het dashboard er af halen.. via daar kan je naar mijn mening er veel beter bij..

Edit: zie onderstaande
Bijlagen
up-770.png
up-770.png (298.4 KiB) 6392 keer bekeken
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » vr 09 feb 2018, 22:25

Bertjuh schreef:Je kan ook de kap aan de zijkant van het dashboard er af halen.. via daar kan je naar mijn mening er veel beter bij..

Edit: zie onderstaande
Ook geprobeerd, daar kun je er zeker niet bij. Zoals je op de foto's wel kunt zien zit er een metalen plaat en allerlei obstakels die het onmogelijk maken :(

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Bertjuh » vr 09 feb 2018, 22:41

Ohw.. ik heb vanaf deze kant destijds wel mijn oude lichtschakelaar er uit weten te duwen..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » vr 09 feb 2018, 22:54

Ik meen me te herinneren op Youtube een filmpje te hebben gezien, waarbij de lichtschakelaar wel in een bepaalde stand gezet moest worden om hem eruit te halen. Even proberen met verschillende standen?

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Bertjuh » vr 09 feb 2018, 22:58

Autheo schreef:Ik meen me te herinneren op Youtube een filmpje te hebben gezien, waarbij de lichtschakelaar wel in een bepaalde stand gezet moest worden om hem eruit te halen. Even proberen met verschillende standen?
Jij bedoelt: Schakelaar op 0 stand, dan indrukken en naar stadslicht draaien..

Dat is inderdaad de normale manier, echter kan het zijn dat 1 van de 2 haakjes niet helemaal naar binnen gaat, waardoor hij alsnog vast blijft zitten..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » za 10 feb 2018, 00:26

Ik druk de knop inderdaad in en dan met de klok mee draaien naar stadslicht. Verder draait hij ook niet. Maar de haakjes doen het want die hoor ik ook weer terugklikken als ik ‘m weer aanduw.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » wo 14 mar 2018, 13:13

Een VW Up telefoonhouder uit de nieuwe Up op de kop weten te tikken voor 35 euro (nieuw zijn ze €210 (!!), echt belachelijk duur) en deze ga ik proberen te modificeren zodat deze passend wordt op mijn Up. Wordt vervolgd!!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door TwitNour » zo 01 apr 2018, 12:47

Ongelooflijk! Ik reed op m’n gemak binnen de bebouwde kom, steekt er ineens een paashaas de weg over! Ik was zwaar beladen met paaseieren dus ik wist dat remmen geen zin meer had. Ik heb het stuur maar omgegooid in de hoop de haas te redden. Dat is zeker gelukt, echter kan ik dat niet zeggen van mijn arme Up. Deze is in de nabijgelegen sloot beland. Of het verzekeringswerk is weet ik niet, ik ga het in ieder geval proberen te verhalen op de paashaas in kwestie.
Bijlagen
6DB30F04-A94B-49C2-BE98-B0A6C4B1D274.jpeg

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nour's Move Up! topic

Bericht door Autheo » zo 01 apr 2018, 13:10

Niet die paashaas, maar jij bent het haasje. Pinoccio kreeg er een lange neus van, maar jouw up! krijgt er een langere achterkant van... :lol:

Plaats reactie