Puppie opgehaald

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » di 15 jan 2013, 01:47

Afgelopen zaterdag eindelijk onze Up! opgehaald met toen nog een maagdelijke km-stand van slechts 9 km. :D
Zaterdag gelijk gaan toeren en van alles uitproberen. Maps en more ziet er goed uit en navi werkt prima. Wel wat zenuwachtig met aanwijzingen geven in vergelijk met mijn tomtom maar dat zal wel wennen.
Jammer dat je geen klokje kan kiezen ipv bijv. de koelvloeistoftemp. bij de twee metertjes op het M&M scherm. Je kunt natuurlijk wel het klokje selecteren in het display tussen de tellers achter het stuur maar dan heb je weer geen actueel verbruik... Wat een luxeprobleem 8-)

Vanmorgen de polo-antenne erop geschroefd. Ziet er een stuk beter uit vind ik. Ontvangst is nog steeds prima.
Ook is de winterset is inmiddels gemonteerd. Het rijdt iets comfortabeler nu met 15" ipv 16" Voor een winterset is 15" lichtmetaal nog best wel luxe, maar het 'smoelt' toch wel een stuk minder goed dan de triangles. Morgen maar eens kijken of een setje spacers wil helpen om het wat beter te laten ogen.

Ondanks dat ik qua autoformaat twee stappen ben terug gegaan heb ik tot nu toe geen spijt van de Up! Eigenlijk merk je alleen op drempels dat hij wat klein is en kort geveerd. Verder voelt het allemaal erg volwassen aan. In korte tijd ook al veel leuke reacties gehad. Inmiddels alweer dik 400 km gereden en ruim een halve tank brandstof opgestookt.

Over het 'inrijden' is eigenlijk niet gesproken met het afleveren. Het inrijden zoals het vroeger moest hoeft niet meer maar zijn er eigenlijk dingen waar je toch rekening mee moet houden?
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (166.45 KiB) 4458 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (162.1 KiB) 4458 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (141.12 KiB) 4458 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bertje op di 15 jan 2013, 12:48, 1 keer totaal gewijzigd.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
brinkiboy
Forum newbie
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 26 dec 2012, 23:11
Locatie: Dronten

Re: Puppie opgehaald

Bericht door brinkiboy » di 15 jan 2013, 07:56

Ha Bertje,

Mooie foto's! Ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben. Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten?

Verbruik is ook in orde voor een auto die nog ingereden moet worden. ongeveer 1:22 toch?

Groet,
Raymond
Laatst gewijzigd door brinkiboy op di 15 jan 2013, 22:06, 1 keer totaal gewijzigd.
High up, 1.0 60pk BM, Black pearl, panoramadak, maps and more, executive pakket, drive pakket, bekleding beige-grijs-bruin

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » di 15 jan 2013, 11:58

brinkiboy schreef:Ha Bertje,

Mooie foto's! Ik hoop dat je er veel plezier van zal hebben. Hoe lang heb je uiteindelijk moeten wachten?

Verbruik is ook in orde voor een auto die nog ingereden moet worden. ongeveer 1:22 toch?

Groet,
Ratmond
1:22 zal me niet helemaal lukken. De bc zegt gemiddeld 5.8:100 tot nu toe. Komt dus op een ruime 1:17 neer. De omstandigheden zijn natuurlijk ook niet ideaal voor een goed verbruik: Een nieuwe motor en vorst en daardoor alle verbruikers (ex airco) op maximaal... :)

Heb hem 22 oktober besteld en afgelopen zaterdag (12/01) opgehaald. Half decenber was ie al binnen bij de dealer dus het is mijn eigen schuld dat het 12 weken heeft geduurd. Het kwam me wel goed uit eigenlijk. Heb met mijn vorige auto doorgereden tot hij een héle grote (lees dure) beurt nodig gehad zou hebben en die kosten heb ik dus mooi uitgespaard. De volgende beurt, van de Up! duurt weer een poosje en zal erg goedkoop zijn.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Puppie opgehaald

Bericht door TV_UP! » di 15 jan 2013, 20:19

bertje ziet er netjes uit veel plezier met de up!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Pop Up! » di 15 jan 2013, 21:01

Proficiat met je nieuwe puppie ;) hij ziet er gelikt uit! Veel rijplezier!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Blackupzhz » di 15 jan 2013, 21:06

Prachtige Up!

Kun je een foto van iets dichterbij posten van de polo antenne?

Alvast bedankt!
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » di 15 jan 2013, 22:57

Blackupzhz schreef:Prachtige Up!

Kun je een foto van iets dichterbij posten van de polo antenne?

Alvast bedankt!
Geen probleem. Zal bij daglicht en minder sneeuw op het dak even een fotootje maken.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Puppie opgehaald

Bericht door up! » di 15 jan 2013, 23:29

Zeer mooi puppie Bertje, veel plezier ermee!

Wat inrijden betreft, ik geloof dat er aanwijzingen in het boekje staan, maar ik zou geen volgas geven de eerste 1.000km en niet meer dan 4.000tpm. Zo heb ik het uit voorzichtigheid ook gedaan.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » wo 16 jan 2013, 11:41

up! schreef:Zeer mooi puppie Bertje, veel plezier ermee!

Wat inrijden betreft, ik geloof dat er aanwijzingen in het boekje staan, maar ik zou geen volgas geven de eerste 1.000km en niet meer dan 4.000tpm. Zo heb ik het uit voorzichtigheid ook gedaan.
Heb me al aardig door het boekje heen geworsteld. Maar heb denk ik over het inrijden heen gelezen. Zal wel helemaal voorin staan... :o
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Puppie opgehaald

Bericht door enie-up » wo 16 jan 2013, 12:30

Niet meer alleen dus :mrgreen:
viewtopic.php?f=3&t=1308
Was geel niet een meer voor de hand liggende kleur geweest :roll:

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » wo 16 jan 2013, 12:39

Bertje schreef:
Blackupzhz schreef:Prachtige Up!

Kun je een foto van iets dichterbij posten van de polo antenne?

Alvast bedankt!
Geen probleem. Zal bij daglicht en minder sneeuw op het dak even een fotootje maken.
Hierbij de fotows...
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (77.14 KiB) 4298 keer bekeken
image.jpg
image.jpg (24.44 KiB) 4298 keer bekeken
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Blackupzhz » wo 16 jan 2013, 21:19

Bertje schreef:
Bertje schreef:
Blackupzhz schreef:Prachtige Up!

Kun je een foto van iets dichterbij posten van de polo antenne?

Alvast bedankt!
Geen probleem. Zal bij daglicht en minder sneeuw op het dak even een fotootje maken.
Hierbij de fotows...
Het is een kleinigheid maar vind het echt een superleuke optie, heb deze ook besteld voor onze Up die over een week of drie komt...
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » do 17 jan 2013, 01:17

Vandaag de set beschermfolie voor de dorpels en de bovenkant van de achterbumper binnen gekregen. Ik had een groot plat pakket verwacht maar het was een heel klein doosje... Opgerold zat toch alles erin.
Zwart vind ik ook erg netjes staan, maar heb uiteindelijk voor transparant gekozen. Als dat niet bevalt zien we wel weer. Het was niet zo duur dus een keer vervangen is niet zo erg.

Voorlopig maar even wachten met plakken tot de wijzer van de thermometer weer aan de warme kant van de 0 staat. Als dat te lang duurt mag puppie voor een keer binnen slapen. Dat betekent dat de kever dan naar buiten moet en die heeft een hekel aan kou! :shock: Als ze maar geen ruzie gaan maken...
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (140.93 KiB) 4227 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Bertje op vr 18 jan 2013, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » do 17 jan 2013, 01:31

Morgen heb ik een afspraak staan om div. Vag-com instellingen te laten aanpassen.
Ik ga voor:

-bochtverlichting (alleen icm knipperlicht)
-parkeerlicht via richtingaanwijzer
-anti carjack
-verbruik naar km/ltr
-dagrijverlichting ook achterlichten meeschakelen.
-teardrop wiping
-coming home verlichting (30 sec)
-schuifdak via afstandbediening
-spiegelverwarming via schakelaar van achteruitverwarming
-needle sweep (als de code werkt)

-selective lock, Hier twijfel ik nog over. Het lijkt me lastig om elke keer als je met meer mensen op pad gaat die deuren apart te openen. Hoe ervaren jullie dat?
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » do 17 jan 2013, 13:34

Zo, Vag-com aanpassingen zijn gedaan. Needle-sweep is niet gelukt. Niet erg omdat het eigenlijk een totaal overbodige optie is... :lol: Verder alles zoals ik hierboven al opsomde en zoals de meeste van het forum hebben gedaan. Selective lock heb ik toch niet gedaan omdat me dit meer lastig lijkt dan makkelijk. De deuren gaan toch weer op slot als je wegrijdt. En duurt je dat te lang kun je ze zelf ook weer op slot drukken. Blij met de aanpassing. Vooral het schuifdak open en dicht met de sleutel ga ik denk ik veel gebruiken.

Vandaag voor het eerst getankt. :cry: 1:16,4 over 551 km. Schrik!
Voor mijn eigen gemoedsrust ga ik er vanuit dat de dealer niet helemaal vol heeft afgeleverd. :D
Over een week weet ik meer.
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

Gebruikersavatar
rekel49
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: do 29 nov 2012, 16:30
Locatie: Zoetermeer

Re: Puppie opgehaald

Bericht door rekel49 » do 17 jan 2013, 15:26

Wat is een needle sweep ...?
White Up! | 55kW BMT | 5 Deur | M&M | Drive Pakket | VAG COM Instellingen | Pilot Bi-Xenon | PIAA H724 Dagrij | Philips Silvervision & INPRO LED Zijknippers | W8 | SEAT Armsteun

Gebruikersavatar
Bertje
Vagling liefhebber
Berichten: 161
Lid geworden op: za 13 okt 2012, 00:38
Locatie: Nijkerk

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Bertje » do 17 jan 2013, 21:47

Voorbeeldje:

http://youtu.be/Qy1kCwx1uMY

Totaal nutteloos dus... :roll:
| High Up! 75 pk. Candy White | Executive | Drive | Dynamic | Panoramadak | Vier deuren | Nepleer ;-) met stoelverwarming | Winterbanden op Dezent F lichtmetaal | reservewiel |Polo 6R antenne|

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Puppie opgehaald

Bericht door enie-up » do 17 jan 2013, 21:58

Afbeelding

Dit ben ik :mrgreen:

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Gw3nniej » di 12 feb 2013, 14:23

Wat zijn vag-com instellingen precies? Ik heb er door bovenstaande opsomming wel een idee van maar iemand die dit misschien kan uitleggen/toelichten?
zitten wel dingetjes bij die ik interessant vindt klinken :mrgreen:
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Puppie opgehaald

Bericht door Up-Jury » di 12 feb 2013, 15:57

Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bij de heren van VAG-Techniek kan je al je vragen stellen. Lees even alles op de bovenstaande link.

Plaats reactie