Up!grade TSI schreef: ↑di 29 nov 2022, 20:13
Ik meende gelezen en daarna berekend te hebben dat jouw Mii komende Januari 7 wordt. Tevens zei je dat ze er vanaf nieuw op zitten.
Ervan uitgaande dat ze ook korte tijd in één of andere fabrieks-opslag gelegen hebben kunnen ze nooit exact even oud als de auto zijn en al helemaal niet nieuwer toch? Anders spreek je jezelf een beetje tegen

Maar wat staat er voor DOT nummer op de zijkant dan als ik vragen mag?
Oh en btw, was geen aanval of suggestie dat jij met twijfelachtig rubber de weg op zou gaan hoor, zou niet durven
Je hebt gelijk dat m'n Mii in januari al weer 7 jaar oud is, wat gaat de tijd snel. Dus ik sprak me inderdaad tegen dat de banden 6 jaar oud zijn, excuus daarvoor. Ik heb nog niet naar de DOT gekeken (nu te donker), maar je kunt er van uitgaan dat bij een JIT-delivery in het productieproces van VAG er maar heel weinig tijd zit tussen productie van de banden en montage onder de auto. Algemeen wordt gesteld dat banden in een goede opslag nauwelijks verouderen, dus dat geldt ook waar ik m'n banden UV vrij goed opsla. Zolang ik m'n Mii heb, zijn de banden dus 6 keer zo'n 5 maanden UV vrij in goede omstandigheden opgeslagen. Als je daar rekening mee houdt, zijn ze dus vergelijkbaar met banden die 4,5 jaar oud zijn, wat betreft de conditie van het rubber.
Leuk om hierover van gedachten te wisselen, ik voel me daar beslist niet door aangevallen hoor. Maar zo kunnen we onderling van elkaar alleen maar wijzer worden. Ben het helemaal met je eens dat je goed op je banden moet letten, helaas is dat voor velen te vaak een sluitpost waar te nonchalant mee wordt omgegaan.