e-vagling exit ?

Bespreek hier de laatste ontwikkelingen omtrent de Volkswagen ID
Gebruikersavatar
Gert
Vagling liefhebber
Berichten: 598
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 21:07

e-vagling exit ?

Bericht door Gert » vr 04 sep 2020, 15:57

Zie onderstaande draad met dezelfde titel

https://www.goingelectric.de/forum/view ... 88&t=59770

Het is niet geheel duidelijk of de "bestelstop" tijdelijk of definitief is. Ik vermoed het laatste.

Als het waar is dat elke e-golf en e-vagling met 5000 euro verlies verkocht wordt - en waarom zou dat niet
waar zijn als de hoogste VW baas het beweert? - dan vermoed ik dat VW het standpunt inneemt
"je koopt / bestelt maar een ID3 of anders niks". Zo heel gek is dat standpunt niet want bijna alle andere elektrische autos kosten
net als de ID3 ongeveer 40.000 euro. De ID1 laat verder nog even - er is sprake van 2025! - op zich wachten en ook is de vraag natuurlijk wat die gaat kosten. Zowiezo zou het zo (moeten) zijn dat een vanaf het begin als e-auto ontworpen auto goedkoper is dan een "omgebouwde" zoals de e-golf en e-up. Samen met een hogere verkoopprijs zou dat de winstkansen aardig kunnen vergroten.

De e-citigo/e-mii kunnen nu al niet meer besteld worden, voor de e-up zou dat vanaf 7 september gelden.

Ik weet uiteraard niet of en in hoeverre deze berichten op het duitse e-vagling forum ook voor Nederland gelden maar dat lijkt me wel.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: e-vagling exit ?

Bericht door mk1992 » ma 07 sep 2020, 06:37

Gert schreef:
vr 04 sep 2020, 15:57
Zie onderstaande draad met dezelfde titel

https://www.goingelectric.de/forum/view ... 88&t=59770

Het is niet geheel duidelijk of de "bestelstop" tijdelijk of definitief is. Ik vermoed het laatste.

Als het waar is dat elke e-golf en e-vagling met 5000 euro verlies verkocht wordt - en waarom zou dat niet
waar zijn als de hoogste VW baas het beweert? - dan vermoed ik dat VW het standpunt inneemt
"je koopt / bestelt maar een ID3 of anders niks". Zo heel gek is dat standpunt niet want bijna alle andere elektrische autos kosten
net als de ID3 ongeveer 40.000 euro. De ID1 laat verder nog even - er is sprake van 2025! - op zich wachten en ook is de vraag natuurlijk wat die gaat kosten. Zowiezo zou het zo (moeten) zijn dat een vanaf het begin als e-auto ontworpen auto goedkoper is dan een "omgebouwde" zoals de e-golf en e-up. Samen met een hogere verkoopprijs zou dat de winstkansen aardig kunnen vergroten.

De e-citigo/e-mii kunnen nu al niet meer besteld worden, voor de e-up zou dat vanaf 7 september gelden.

Ik weet uiteraard niet of en in hoeverre deze berichten op het duitse e-vagling forum ook voor Nederland gelden maar dat lijkt me wel.
Voor 2020 de co2-uitstoot van de verkochte vw-vloot gedekt, vanaf volgend jaar neemt de ID.3 het over. Dat klinkt logisch ja. Naar, maar logisch.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(26-08-20) Verbruik 1:17,27 - 5,79 / 100km
Brandstofkosten €2,32 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Plaats reactie