Hans oet Twent

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
hans oet twent
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 14:24

Hans oet Twent

Bericht door hans oet twent » zo 11 dec 2022, 14:48

FF Veurstelln,

Gisteren een Up! aangeschaft. YES! En gisteren ook dit forum ontdekt nog niet veel gelezen. ga het wel ontdekken of het me wat gaat brengen.
Na een 107 een 108 en een Clio nu gedownsized naar een Move Up!. Eentje die in de Private Lease heeft gelopen. De ervaring met de 107 & 108 waren top. Die Toyota torretjes gaan echt goed. De jeugd heeft de 108 mee gehad naar Italië en daar kwam de auto tekort qua vermogen. Airco werd niet koud meer en dat soort dingen. De Clio is geen vergelijk met de Up en 108 dat is een totaal andere wagen. Maar waarvoor hij nu ingezet wordt eigenlijk te groot. Vandaar terug naar een 'stads auto'.

Ik wil hier even meelezen om wellicht wat leuke en efficiënte dingen / zaken te ontdekken. Iets met een kleine vermogensaanpassing zodat de gasrespons wat vlotter zou kunnen worden. (Snelheid is niet van belang) Vermoedelijk zal de Airco vd Up bij echt warm weer het interieur ook niet echt koud gaan krijgen. Geen idee of een evt. vermogens aanpassing het dan wel voor elkaar krijgt. Het is een Atmosferische motor die de basis vormt voor meerdere vermogens. Gevoelsmatig kan er software matig wel wat maar zal niet spectaculair zijn. En dan is het nog de vraag of je dat echt gaat merken. Enniehow als hij fraaier/vlotter/smeuïger aan het gas hangt geeft dat al meer genoegen. en is me die investering wel waard. De 'Audio' mag qua sound ook wel een aanpassing krijgen. Wellicht doet een andere speaker + tweeter al heel veel. We gaan het ontdekken.
Verder rij ik Volvo, en heb ik een Engelse Classic Rally Car.

Niet raden waar ik vandaan kom!
Move Up!

Gebruikersavatar
Up!grade TSI
Donateur member
Berichten: 1390
Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
Locatie: N-H

Re: Hans oet Twent

Bericht door Up!grade TSI » zo 11 dec 2022, 15:22

Welkom Hans, veel plezier met de Up.
Wat jij Toyota torretjes noemt zijn het eigenlijk niet, hoewel je deels gelijk hebt.
De motor destijds (en nu nog in geëvolueerde versie) uit de 107 wax dezelfde als in de C1 en Cuore.
Deze motor was ontwikkeld door Daihatsu, heeft toendertijd ook een prijs gewonnen voor internationale motor van het jaar.
Daihatsu is een volle dochteronderneming van Toyota en daarom heb je ook een beetje gelijk. 😁
Helaas zag Daihatsu zich door de dure Yen genoodzaakt zijn verkoopactiviteiten te staken in Europa, jammer...want waren(zijn) fijne karretjes. Heb zelf ook 2x een Cuore gehad.
Groet Erik
WP_20160730_17_29_35_Pro.jpg
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e) 🚗

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Hans oet Twent

Bericht door iichel » zo 11 dec 2022, 16:03

Van harte welkom
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hans oet Twent

Bericht door Autheo » zo 11 dec 2022, 18:04

Welkom Hans, ik zal niet raden waar je vandaan komt. Wel een tip vanwege je volgende opmerking:
hans oet twent schreef:
zo 11 dec 2022, 14:48
Ik wil hier even meelezen om wellicht wat leuke en efficiënte dingen / zaken te ontdekken. Iets met een kleine vermogensaanpassing zodat de gasrespons wat vlotter zou kunnen worden. (Snelheid is niet van belang)
Als je de 60 pk uitvoering hebt, dan levert een upgrade naar 75 pk je een directere gasrespons op. Als je bij de 60 pk gas geeft, 'denkt' de motor even na voordat hij reageert. Na de upgrade reageert die meteen. Je kunt het bij VAG-techniek laten doen, heb je vanwaar je woont een leuk ritje in een fantastische auto, met op de terugweg nog meer plezier. (Oeps, nu raad ik toch waar je vandaan komt ;) )

iichel
Vagling liefhebber
Berichten: 311
Lid geworden op: za 26 feb 2022, 20:28

Re: Hans oet Twent

Bericht door iichel » zo 11 dec 2022, 18:08

JD engineering zit om de hoek in Lochem en die kunnen het vast ook wel :P
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.

hans oet twent
Forum newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 11 dec 2022, 14:24

Re: Hans oet Twent

Bericht door hans oet twent » ma 12 dec 2022, 18:58

Gents,
Dank voor de reply. Ik heb met beide contact! Lochem is soort van 'om de hoek'. Zij zijn wel wat duurder maar gevoelsmatig is het voor mij wat makkelijker te realiseren.

"Eigen DNA" in de auto aanbrengen is zo leuk. De ruiten achter wil ik sowieso laten tinten. Qua looks beter en qua efficiency, minder makkelijk inkijken, een must.

Qua geluidboxen daar ga ik me ook in verdiepen. Wellicht is er een betere klank uit de standaard radio te krijgen.

Maps & etc.;
Houder staat op het dashboard. Hoe doen jullie dat met Flitsmeister?? Is dat in beeld te houden naast de navigatie? Of is dat lastig?
Hoe doen jullie dat??

Zijn LED pitten voorin makkelijk te plaatsen? Maar vooral het belangrijkste werkt dat plug and play? Of schiet de auto in de stress?

Groetn oet Twente
Move Up!

Plaats reactie