Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door PaRaN0iD » vr 31 aug 2018, 14:27

Hallo iedereen !

Vandaag dan de Up opgehaald voor mijn vriendin. Dus gelijk maar even voorstellen. Want ik vermoed dat ik hier nog wel rond blijf hangen. Wat ik meestal doe met aanschaf van een auto met ik ook actief op dat bepaalde forum. :-)

Het is een High Up! bluemotion in het deep black (LC9X) met de volgende opties volgens de sticker. :

X2C = National sales program the Netherlands
B0A = Component parts set without country-specific design requirement
C3M = Alloy wheels 5.5J x 15
G0C = 5-speed manual transmission
H9Y = Tires 185/55 R15 ???
J0S = Battery 320A (59Ah)
DG0 = 3-cylinder gasoline engine 1.0 l/44 kW intake manifold injection base engine is TH4
1AT = Electronic stabilization program (ESP)
1GB = Front shock absorption for rough-road design
1MH = Leather steering wheel
1NL = Covers for alloy wheels
5RQ = Right exterior mirror: convex
5SL = Left exterior mirror: aspherical
TH4 = 3-cylinder gasoline engine 1.0 l unit 04C.C
3S0 = Without roof rails/roof load rack
3U4 = Luggage compartment cover
QI4 = Service indicator 15000 km or 1 year ( fix )
8UA = Radio with CD player
8GG = Alternator 110 A
8ZG = Antenna for AM/FM reception
1KM = Drum brakes, rear
1LA = Disc brakes, front
G03 = Front shock absorption
7MJ = Emission standard EU5 plus
0Y1 = Standard climatic zones
4UF = Drivers and front passenger air bag with front passenger air bag deactivation
4X1 = Side air bag front
4R1 = Power windows
4I2 = Radio remote controlled central locking operated from inside without safe lock
N4E = Fabric seat covering
5MC = Decorative inserts
8RL = 6 speakers (passive)
2JT = Body-colored bumpers
E0A = No special edition
0AQ = Front stabilizer
1JC = Rear shock absorption for sports design
L07 = Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast
0YC = Weight range 3 installation control only, no requirement forecast

Weet niet of dat standaard is allemaal. Heb nog wel een paar dingetjes die ik zou willen veranderen :

Led dagrij verlichting
Wit dimlicht
Hoedenplank aan touwtjes ? (Is dat te retrofitten ?)
Schemerschakelaar (Had ik al wat van gelezen)

En weet iemand of het mogelijk is het volume van de piep van de sensoren te verhogen ? En de auto heeft wel een link met de telefoon voor bellen, maar muziek streamen zal zeker niet gaan ? Er zit wel een AUX aansluiting op.

Voor de rest spreken foto's meestal ook boekdelen dus hieronder staat ie, naast mijn A6 :-)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door arend van duijn » vr 31 aug 2018, 17:07

Welkom! Je zult veel van dit forum gaan leren !! Veel sterke toegewenst met al je plannen !! :auto-car: :auto-car: :auto-rally: :auto-rally:

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door PaRaN0iD » za 01 sep 2018, 11:13

Thanks !

Ik lees in het VAGCOM topic dat de achteruit rij piepjes hierdoor aangepast kunnen worden. Blijf het ook maar stom vinden dat die verbruiks meter altijd op dat onlogische staat. In mijn audi kan ik dit gewoon via het MMI menu aanpassen naar 1 op zoveel km Nu dus via VAGCOM mogelijk zie ik.

Weet iemand of er ook een iphone / usb iets is te retrofitten ? Dat je deze via display ook kan bedienen bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door Autheo » za 01 sep 2018, 11:54

Welkom op het forum! Vees succes met de up!

Wat betreft het retrofitten van de koordjes voor de hoedenplank: daar kun je hier van alles over vinden. Tik maar eens 'hoedenplank' in de zoekfunctie ;)

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door TwitNour » za 01 sep 2018, 12:11

USB retrofit ben ik nog niet tegengekomen hier op het forum.

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door PaRaN0iD » zo 02 sep 2018, 08:56

Autheo schreef:
za 01 sep 2018, 11:54
Welkom op het forum! Vees succes met de up!

Wat betreft het retrofitten van de koordjes voor de hoedenplank: daar kun je hier van alles over vinden. Tik maar eens 'hoedenplank' in de zoekfunctie ;)
Ik zie het inderdaad, jammer alleen dat zowat alle foto's niet meer werken op het forum :shock: . Er zijn ook UPs die ook een touw systeem hebben af-fabriek toch ? Want in die topics zie ik dat er Seat spullen gebruikt worden ?

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door Autheo » zo 02 sep 2018, 12:37

PaRaN0iD schreef:
zo 02 sep 2018, 08:56
Autheo schreef:
za 01 sep 2018, 11:54
Welkom op het forum! Vees succes met de up!

Wat betreft het retrofitten van de koordjes voor de hoedenplank: daar kun je hier van alles over vinden. Tik maar eens 'hoedenplank' in de zoekfunctie ;)
Ik zie het inderdaad, jammer alleen dat zowat alle foto's niet meer werken op het forum :shock: . Er zijn ook UPs die ook een touw systeem hebben af-fabriek toch ? Want in die topics zie ik dat er Seat spullen gebruikt worden ?
Van de foto's inderdaad helaas, dus nog even wachten op de foto-database waar Tom aan werkt. Voor de simpelste en goedkoopste koordjes oplossing kun je even in mijn topic van m'n vorige Mii kijken. De foto's zijn daar weer compleet, en dan kun je zien hoe je met een simpel koordje (veter), papierklemmetje en plakkertje met heel weinig moeite en kosten je hoedenplank met de achterdeur omhoog kan laten komen. Klik maar op de link in m'n onderschrift (Mii Style Ecomotive).

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door PaRaN0iD » zo 02 sep 2018, 13:16

Oh ja nu zie ik het, maar vind die 'constructie' een beetje afbreuk op de auto eigenlijk :-) , werken zal het wel haha.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door Autheo » zo 02 sep 2018, 13:37

PaRaN0iD schreef:
zo 02 sep 2018, 13:16
Oh ja nu zie ik het, maar vind die 'constructie' een beetje afbreuk op de auto eigenlijk :-) , werken zal het wel haha.
Past juist helemaal bij de up!: lekker simpel, zonder opsmuk ;) ; en bij een zwarte up! zie je er helemaal niets van als je een zwart papierklemmetje, een zwarte veter en een zwart plakkertje neemt ;) . Voor rond een euro ben je dan klaar.
Maar als je het mooier vindt om de echte koordjes en bevestiging van VW te gebruiken, kost het je wel wat meer (en wat meer moeite), maar dan is het niet van origineel te onderscheiden. De onderdelen kun je zo aanschaffen, en een 'how to' is hier ook te vinden. Ook zonder de foto's is dat niet al te moeilijk. Succes!

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door PaRaN0iD » ma 03 sep 2018, 18:59

Had vandaag al de eerste keiharde vastloper van het navigatie systeem , stond gewoon op kaart weergave. En merk nu ook dat de antenne van de UP niet van de beste kwaliteit is? Zit hier geen antenne versterker tussen dat iemand toevallig weet ?

Zit er veel verschil tussen een Navigon en Garmin Maps + More systeem ? Wij hebben nu de Navigon. Maar als ik op de site van VW kijk staat er bij punt 3 dat het mogelijk moet zijn om via bluetooth muziek te streamen. zou zoiets met een firmware update te fixen zijn.

https://volkswagen.garmin.com/volkswage ... 89C7D53D53

3. Media Player
With internal micro SD card slot for up to 32 GB of music - equivalent to approx. 8,000 songs. What's more, you can stream content onto your vehicle's speakers directly from your Bluetooth-enabled phone or MP3 player or control the built-in radio/CD system simply via the touchscreen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door Tom Westendorp » ma 03 sep 2018, 20:42

Mooie auto! Welkom op het forum!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
PaRaN0iD
Forum newbie
Berichten: 51
Lid geworden op: do 30 aug 2018, 12:29

Re: Nieuw hier met een Volkwagen High Up!

Bericht door PaRaN0iD » di 04 sep 2018, 16:01

Thanks,

Ik zit trouwens scheel te kijken met die BT audio. Maar dat kan je dus niet kiezen via de Media knop op de RCD unit maar pas als je via die navigatie unit naar media gaat en dan dat kleine knopje onderin de BT audio selecteren. Beetje omslachtig maar het werkt dat is fijn.

Plaats reactie