Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Michel83 » wo 25 jul 2018, 19:47

Hoi allemaal,
Ik ben Michel, 35 jaar en woon in Leuven (België).

Ik heb geen Up, maar een Golf6 en een Toyota Yaris 1st gen (facelift).
Als opvolger van de Yaris dacht ik eerst aan een Polo, Fabia of Ibiza. Maar met die auto (2de wagen) doen we slechts 7500km per jaar, of zelfs minder. De meeste afstanden zijn ook minder dan 10km enkel.
Bovendien is de 1.0 MPI, zelfs met 75pk, echt wel te traag voor het B-segment vind ik... Een Polo TSI wordt toch al duur als 2de wagen en voor hetgeen hij maar moet dienen.

Vandaar mijn interesse in een Up of Citigo of Mii. Maar ook meteen enkele vragen:
Is de MPI 75 pk voldoende in een Up? Of is de TSI toch aanbevolen?
Hoe groot (of klein) is de kofferbak? Want inhoud in liters zegt weinig vind ik.
Onze Yaris nu is een pak kleiner dan een nieuwe Yaris (die nog iets kleiner is dan een Polo). Ik vermoed dan ook dat de kofferbak in de Up niet kleiner is dan in onze Yaris. Die in de Yaris kan wel uitbreiden door de achterbank naar voor te schuiven. Dan is die wel redelijk ruim...
Moeilijk vergelijken vind ik. Kleiner dan onze Yaris wordt te klein qua koffer... Maar groter dan onze Yaris hoeft ook weer niet.

Wat krijg je er zoal in bij het winkelen? Zonder de achterbank neer te klappen, dus in de 'normale' koffer?
Krijg je daar bijvoorbeeld zo'n plooibox (boodschappenkrat) in en dan nog een pak van 8 flessen cola (1,5 liter) of 6 flessen (2 liter) en dan nog wat spullen? Of is hij echt onpraktisch klein?
Op de foto's is het moeilijk in te schatten... Ook is de koffer binnenin precies wel slecht afgewerkt... Risico om het plaatwerk te beschadigen vrees ik...

Graag jullie ervaringen, alsook als er bepaalde aandachtspunten zijn hoor ik het graag.
Een Toyota is geen optie meer... Al was het maar omdat ze zo 1 lompte ouderwetse ruitenwisser gebruiken ipv 2 normale... Zelfs op de Yaris...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 jul 2018, 21:38

Welkom!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Michel83 » do 26 jul 2018, 02:22

Petrolhead Tom schreef:
wo 25 jul 2018, 21:38
Welkom!

Dank je!

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Xanderv » do 26 jul 2018, 04:37

Welkom Michel,

Antwoord op de 1.0mpi : het is geen snelheidsduivel maar ik vind het prima vooruit komen. Ik denk als je zo weinig kilometers maakt dat je het niet nodig hebt. Maar dat ben ik en ik rijd een 1.0 mpi. Een tsi zal vast leuker zijn maar heb je het geld er voor over als 2e auto?

De kofferbak is ruim zat! Een vouwkrat past er prima in en dan heb me nog ruimte over. Ik vind de kofferbak verrassend groot. Je hebt wel kans om je lak in de kofferbak te beschadigen maar het is maar een kofferbak. Er zijn hier ook mensen die het helemaal bekleed hebben, volgens mij niet een enorme klus.

Dit had ik laatst in mijn kofferbak, misschien een leuke referentie.
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Autheo » do 26 jul 2018, 07:58

Xanderv schreef:
do 26 jul 2018, 04:37

Dit had ik laatst in mijn kofferbak, misschien een leuke referentie.
Afbeelding
Als iemand vraagt of er 12 liter Cola en een boodschappenkrat in past, laat Xander zien dat tenminste 30 liter bier ook wel lukt, en dat er nog genoeg ruimte over blijft voor de chips :lol:
Met een Vagling kun je dus best een feestje bouwen ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Tom Westendorp » do 26 jul 2018, 08:47

Er zit helaas slechts 7.2 liter in een krat Theo. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Autheo » do 26 jul 2018, 10:10

Petrolhead Tom schreef:
do 26 jul 2018, 08:47
Er zit helaas slechts 7.2 liter in een krat Theo. ;)
Ik meen toch 3 kratten met extra lading en een grote tas te zien, dus ik schat dat die 30 liter redelijk in de buurt ligt.
Hoe dan ook kun je die er zeker in kwijt ;) Plus chips! :dance:

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Michel83 » do 26 jul 2018, 11:21

Xanderv schreef:
do 26 jul 2018, 04:37
Welkom Michel,

Antwoord op de 1.0mpi : het is geen snelheidsduivel maar ik vind het prima vooruit komen. Ik denk als je zo weinig kilometers maakt dat je het niet nodig hebt. Maar dat ben ik en ik rijd een 1.0 mpi. Een tsi zal vast leuker zijn maar heb je het geld er voor over als 2e auto?

De kofferbak is ruim zat! Een vouwkrat past er prima in en dan heb me nog ruimte over. Ik vind de kofferbak verrassend groot. Je hebt wel kans om je lak in de kofferbak te beschadigen maar het is maar een kofferbak. Er zijn hier ook mensen die het helemaal bekleed hebben, volgens mij niet een enorme klus.

Dit had ik laatst in mijn kofferbak, misschien een leuke referentie.
Afbeelding
Hehe leuke foto!
Alvast bedankt voor de antwoorden iedereen!
Valt idd goed mee precies die kofferbak... Dus daar kunnen 2 kratten bier naast elkaar in en dan nog ruimte ernaast voor een draagtas als ik dat goed zie? Zijn dat bakken van 24x25cl? Die derde bak er bovenop is ook handig om een idee te hebben, maar bij boodschappenkrat zou ik dat wel niet doen want die zijn meestal beetje overladen (in de hoogte dan) en dan druk je alles plat :-)
De MPI zal idd wel voldoen denk ik, vooral als 2de wagentje...
't Is ook niet dringend... zolang de Yaris door de keuring geraakt zonder grote kosten blijft hij wel denk ik... Hoewel ik er nooit graag mee gereden heb... Er komt vermoedelijk ook nooit nog een Japanner binnen... Rijgedrag suckt, lawaai, vocht! (een Up ook wel lees ik hier, maar Yaris doet er niet voor onder, in de winter ook binnenkant krabben als hij buiten slaapt), en 5 jaar garantie is een lachertje...

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Xanderv » do 26 jul 2018, 16:52

Ja het zijn 24x33 cl kratten inderdaad. Het derde krat past er net niet meer naast en dat is echt cm werk.

Dat vochtprobleem is heel snel opgelost door de recirculatie dicht te plakken . Sindsdien nergens meer last van!

En Theo 3 kratten paar flessen wijn en wat zakken chips is geen probbleem haha dus een feestje gaat prima :lol:
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door hutch » za 28 jul 2018, 21:55

20180728_214132.jpg
Michel83 schreef:
wo 25 jul 2018, 19:47
Wat krijg je er zoal in bij het winkelen? Zonder de achterbank neer te klappen, dus in de 'normale' koffer?
Krijg je daar bijvoorbeeld zo'n plooibox (boodschappenkrat) in en dan nog een pak van 8 flessen cola (1,5 liter) of 6 flessen (2 liter) en dan nog wat spullen?
Welkom Michel,

Ik heb 2 stuks plooiboxen (boodschappenkratten) op elkaar gezet en daarbij nog genoeg ruimte links en rechts over.

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Michel83 » zo 29 jul 2018, 01:04

hutch schreef:
za 28 jul 2018, 21:55
20180728_214132.jpg
Michel83 schreef:
wo 25 jul 2018, 19:47
Wat krijg je er zoal in bij het winkelen? Zonder de achterbank neer te klappen, dus in de 'normale' koffer?
Krijg je daar bijvoorbeeld zo'n plooibox (boodschappenkrat) in en dan nog een pak van 8 flessen cola (1,5 liter) of 6 flessen (2 liter) en dan nog wat spullen?
Welkom Michel,

Ik heb 2 stuks plooiboxen (boodschappenkratten) op elkaar gezet en daarbij nog genoeg ruimte links en rechts over.
Bedankt hutch!
Waauw, een GTI? :dance:

hutch
Vagling liefhebber
Berichten: 366
Lid geworden op: do 09 jun 2016, 18:40

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door hutch » zo 05 aug 2018, 20:34

Mijn geinigste GTI tot nog toe ;-)

Michel83
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 25 jul 2018, 19:32

Re: Mezelf even voorstellen en een vraagje...

Bericht door Michel83 » ma 06 aug 2018, 13:28

hutch schreef:
zo 05 aug 2018, 20:34
Mijn geinigste GTI tot nog toe ;-)
Lekker karretje!

Plaats reactie