Vandaag gaat het gebeuren!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Up&Go » do 16 feb 2012, 11:15

Hallo allemaal,

Na wat speurwerk en proefritten gaat het vandaag gebeuren. De Up! wordt besteld. Na jaren rijden in allerlei auto's van groot tot klein en heel veel kilometers neem ik vandaag de stap naar iets kleiners. De Up! viel positief op tussen al die kleintjes dus die keus was redelijk snel gemaakt. Als oud-militair (Luchtmacht) die als gevolg van de bezuinigingen op defensie nu al drie maanden thuis zit maak ik haast geen kilometers meer. Mijn Golf Highline 1.4 TSI Bj. 2010 via marktplaats verkocht voor een mooie prijs dus nu staat alles open en is er voor de dealer geen beletsel meer om maximale korting te geven. Ik dacht eruit te zijn qua motor (60 PK) maar twijfel na het vinden en lezen van dit forum toch wat. Ik heb proefgereden in de 60 pk en dat viel me erg mee maar hier was proefrijden in de 75 pk gewoon niet mogelijk omdat ze die niet hadden staan. Die knoop moet ik vandaag dus gaan hakken nog. De rest qua pakketten en opties weet ik al maar dat vertel ik later. Later vandaag dus de ervaringen van het betellen en de definitieve keus. Ik heb d'r zin an!

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door up! » do 16 feb 2012, 11:21

Welkom Up&GO! :D

Wat betreft de korting: in Nederland kun je dat bij een VW dealer bijna vergeten! Je krijgt een paar procent korting, tussen verschillende dealers scheelt het hooguit 100 euro, stel je er niks van voor.

Wat betreft verschil tussen 60 en 75pk: het scheelt in 0-100 tijd geloof ik meer dan een seconde. Verschil in acceleratie van 80-120 in de vijfde versnelling scheelt 2 seconden! Ik heb daarom gekozen voor de 75pk...
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bryan
Vagling liefhebber
Berichten: 429
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 17:55

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Bryan » do 16 feb 2012, 16:47

Hi,

Welkom op het forum ;) , en ben echt benieuwt wat het gaat worden :D .

Bryan

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door JuP ! » do 16 feb 2012, 17:04

Welkom, en ik ben benieuwd wat het geworden is... ;)
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Crash » do 16 feb 2012, 17:05

Welkom op hét Up! Forum :mrgreen:
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door JuP ! » do 16 feb 2012, 17:11

Crash schreef:Welkom op hét Up! Forum :mrgreen:
Dat dacht ik ook....!! :lol:
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door eas » do 16 feb 2012, 17:15

60 pk ;)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Piedro » do 16 feb 2012, 19:38

Welkom!

TopGear Nederland heeft met een Seat Mii 60 pk (dezelfde als in de Up) een barre tocht naar de poolcirkel gemaakt en weer terug en ze waren dik tevreden over de prestaties van deze motor (en zeker ook over de auto in het algemeen). Zie hier het complete verslag:

http://www.topgear.nl/uitgelicht/seat-m ... /pagina/1/

60 pk lijkt me normaal gesproken prima, wil je wat meer neerleggen voor extra vermogen: neem dan de 75 pk. Persoonlijk vind ik die enkele seconde geen noemenswaardig groot verschil.
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Up&Go » do 16 feb 2012, 21:41

Goed hier zijn we weer. Na een dagje lekker auto shoppen en afsluiten met een heerlijke afhaalchinees om het resultaat te vieren. Het is uiteindelijk toch de 75 pk geworden hierbij vooral afgaand op mijn gevoel en niet zozeer de specificaties want die zijn nagenoeg hetzelfde.
Besteld werd er een:

High Up! met 75 pk
3-deurs
Dark Silver met Dark Silver dashboard inlet
Titaanzwarte bekleding
Executive pakket
Drive pakket
Dynamic pakket "triangle" met dus de 16inch Triangle wielen.

Geen inruil en een mooie korting gehad! Viel me niet tegen want een andere dealer gaf eigenlijk helemaal geen korting of erg weinig. Vandaag was onderhandelen niet meer nodig en kreeg ik meteen een mooie prijs. Qua levertijd werd geschat dat de productieweek week 12 of 15 zou zijn en levering in week 18. Had alles te maken met de kleur die volgens de verkoper pas vanaf april leverbaar zou zijn. Maar goed het zij zo, nu gewoon lekker afwachten. Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke auto omdat ik de kleur nu van een kleurstaaltje heb besteld.
Bijlagen
volkswagenup3019.jpg
volkswagenup3019.jpg (159.53 KiB) 10891 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Up&Go op do 16 feb 2012, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Crash » do 16 feb 2012, 21:47

Up&Go schreef:Goed hier zijn we weer. Na een dagje lekker auto shoppen en afsluiten met een heerlijke afhaalchinees om het resultaat te vieren. Het is uiteindelijk toch de 75 pk geworden hierbij vooral afgaand op mijn gevoel en niet zozeer de specificaties want die zijn nagenoeg hetzelfde.
Besteld werd er een:

High Up! met 75 pk
3-deurs
Dark Silver met Dark Silver dashboard inleg
Executive pakket
Drive pakket
Dynamic pakket "triangle" met dus de 16inch Triangle wielen.

Geen inruil en een mooie korting gehad! Viel me niet tegen want een andere dealer gaf eigenlijk helemaal geen korting of erg weinig. Vandaag was onderhandelen niet meer nodig en kreeg ik meteen een mooie prijs. Qua levertijd werd geschat dat de productieweek week 12 of 15 zou zijn en levering in week 18. Had alles te maken met de kleur die volgens de verkoper pas vanaf april leverbaar zou zijn. Maar goed het zij zo, nu gewoon lekker afwachten. Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke auto omdat ik de kleur nu van een kleurstaaltje heb besteld.
Mooie samenstelling :mrgreen:
Ik ben ook erg benieuwd naar de kleur in het echt, vond het jammer dat de dealer geen werkelijk voorbeeld kon laten zien :|

Voorbeeld van het dashboard pad:
http://www.volkswagen.co.uk/new/up-nf/e ... gallery/15
Laatst gewijzigd door Crash op do 16 feb 2012, 21:50, 2 keer totaal gewijzigd.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

sander28
Forum newbie
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:19
Locatie: Almelo

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door sander28 » do 16 feb 2012, 21:48

Up&Go schreef:Goed hier zijn we weer. Na een dagje lekker auto shoppen en afsluiten met een heerlijke afhaalchinees om het resultaat te vieren. Het is uiteindelijk toch de 75 pk geworden hierbij vooral afgaand op mijn gevoel en niet zozeer de specificaties want die zijn nagenoeg hetzelfde.
Besteld werd er een:

High Up! met 75 pk
3-deurs
Dark Silver met Dark Silver dashboard inlet
Titaanzwarte bekleding
Executive pakket
Drive pakket
Dynamic pakket "triangle" met dus de 16inch Triangle wielen.

Geen inruil en een mooie korting gehad! Viel me niet tegen want een andere dealer gaf eigenlijk helemaal geen korting of erg weinig. Vandaag was onderhandelen niet meer nodig en kreeg ik meteen een mooie prijs. Qua levertijd werd geschat dat de productieweek week 12 of 15 zou zijn en levering in week 18. Had alles te maken met de kleur die volgens de verkoper pas vanaf april leverbaar zou zijn. Maar goed het zij zo, nu gewoon lekker afwachten. Ik ben zeer benieuwd naar de uiteindelijke auto omdat ik de kleur nu van een kleurstaaltje heb besteld.
Mooie configuratie, precies zoals ik hem ook zou willen hebben! Hoeveel korting heb je kunnen krijgen?

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Up&Go » do 16 feb 2012, 22:10

Eigenlijk kreeg ik zonder mokken en zeuren 4%.

Honore
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 19 feb 2012, 10:39

Morgen bestellen

Bericht door Honore » zo 19 feb 2012, 10:54

Hoi,

mijn naam is Rene.

Na jaren in grote stationcars gereden te hebben, ben ik het zat om steeds weer die hoge wegenbelasting en onderhoudskosten te betalen. Laat staan de hoge rekening aan de pomp elke keer. Nu de kinderen haast niet meer mee gaan werd het tijd voor wat anders. Van alle kleine auto's die er zijn vonden we de Up er toch het best uitspringen.
Gisteren een offerte laten maken en morgen maar bestellen, want we zijn er wel uit.

Wat wordt het:
- de high up 75 pk BlueMotion
- kleur dark silver en dark silver dashboard pad
- executive pakket (incl. maps & more)
- drive pakket
- 5 deuren
- en nog wat kleinere accessoires

Helaas kan deze pas geleverd worden vanaf augustus (5-deuren zijn nog niet leverbaar), dus we moeten nog even geduld hebben.

BlueMotion leek ons een logische keuze, maar daarin konden we niet proefrijden. Ik heb er geen ervaring mee, en het enige dat ik me hierbij afvraag is hoe het is om in de file te rijden. Slaat dan ook elke keer de motor af als je even stilstaat of valt dat wel mee?

Verder leuk om te zien dat er al een VW Up forum is. Goed idee!

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Paashaas25 » zo 19 feb 2012, 10:58

Welkom. Wat heb je zoal voor stations gereden?

Blue motion laat de motor alleen afslaan indien je de auto in neutral zet en de koppeling op laat komen. Zodra je de koppeling weer intrapt start de auto onmiddelijk weer automatisch.

Veel plezier met het bestellen (zie ook de treads overl korting ed).
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
Crash
Vagling liefhebber
Berichten: 240
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 20:50

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Crash » zo 19 feb 2012, 11:32

Welkom Rene! :)

Mooie samenstelling heb je gekozen.
| High Up! | Dark Silver | 75pk Bluemotion | Executive | Drive | Dynamic 'Triangle' | Kunstlederen stoelbekleding | Zonder type-aanduiding | Dashboardpad Dark Silver |

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Ron UP » do 23 feb 2012, 19:34

goede keuze gemaakt.
Zelf heb ik nog geneens proefgereden in een UP, omdat ik gewoon zeker weet dat ie goed rijd. Ben echte VW fan, en mijn vrouw rijd een Fox van 2006, eigenlijk vergelijkbaar met de UP, ook een perfecte wagen !!!

Gewoon blindelings een High Up besteld, alleen ff proef gezeten in een 60 pk Take Up in de showroom :lol:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Paashaas25 » do 23 feb 2012, 19:38

Een "Fox van 2006 een perfecte wagen" hmmmmm zal niet iedereen het mee eens zijn.
Met de UP daarentegen zullen meer mensen het mee eens zijn.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door eas » do 23 feb 2012, 19:42

wil niet vervelend doen hoor , maar een fox kan niet in de schaduw staan van een up
de up is veel mooier ;)
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Gebruikersavatar
High-up!
Vagling liefhebber
Berichten: 546
Lid geworden op: ma 06 feb 2012, 14:44
Locatie: Groningen

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door High-up! » do 23 feb 2012, 19:46

Paashaas25 schreef:Een "Fox van 2006 een perfecte wagen" hmmmmm zal niet iedereen het mee eens zijn.
Met de UP daarentegen zullen meer mensen het mee eens zijn.
Das toch fijn juist!? Dan zal de Up! zijn verwachtingen overtreffen...!!
||High-up! | Candy White | Executive Pakket | Drive Pakket | Maps & More | 75PK ||

Gebruikersavatar
Paashaas25
Vagling liefhebber
Berichten: 170
Lid geworden op: zo 05 feb 2012, 21:52

Re: Vandaag gaat het gebeuren!

Bericht door Paashaas25 » do 23 feb 2012, 20:10

Ja dat bedoel ik ook, de fox staat niet bekend als de beste in zijn klasse. De UP daarentegen wel (samen met de Pikanto) dus dat zal genieten worden haha.
Mini Cooper--> 4 deuren-> VW-> UP-> Drive pakket-> Dynamic pakket-> 75 Pk-> High UP-> Black UP!

Plaats reactie