Voorstellen: E-Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Swiftgs
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: za 18 feb 2017, 14:49

Re: Voorstellen: E-Up!

Bericht door Swiftgs » zo 19 feb 2017, 21:31

Petrolhead Tom schreef:Het enige dat mij een beetje zou tegenstaan aan een e-up! in Noorwegen is het bereik. Het is zo'n ongelooflijk mooi land. Ik zou er dagen non stop doorheen kunnen rijden. :D

Is de nieuwe e-Golf niet een optie voor jullie? Met zijn 2x16 ampere laadvermogen is de range amper nog een probleem. :D
Ja voor het fantastische bereik moet je geen E-up kopen ;) Je kan de E-up overigens snelladen. In dat geval past de E-up prima bij jou voorstel. Dagen lang rondrijden. Lekker over B-wegen rijden en af en toe 20 minuten opladen terwijl je een bak koffie drinkt. Op deze manier kan je lekker genieten en toch een km of 500-700 per dag afleggen.

Overigens is hardrijden zowieso een slecht idee hier. Bij meer dan 25 km/u te hard ben je je rijbewijs kwijt :naughty:

Gebruikersavatar
Nietsnut
Forum newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 12:22
Locatie: Zwolle

Re: Voorstellen: E-Up!

Bericht door Nietsnut » wo 22 feb 2017, 20:05

De e-Up! kost ongeveer 24.200 euro in Noorwegen zie ik, en hier in Nederland 27.500. Dat is niet echt een schokkend verschil maar iedere euro minder is meegenomen.

In een warme auto instappen zonder je ramen te hoeven krabben is heerlijk, ik heb een standkachel in de auto die met een app bediend wordt. Beste accessoire ooit!
Mijn Lupo 3L op 3LVrienden.nl

80pk/180Nm, 4x schijfrem, standkachel, BC Racing schroefset, GTI-xenon, CDT Audioset

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Voorstellen: E-Up!

Bericht door blastaway » wo 22 feb 2017, 21:10

Wtf!!! 28k voor een UP?????!!! Schrik! Big time
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Voorstellen: E-Up!

Bericht door Tom Westendorp » do 23 feb 2017, 18:55

E-up! heeft ongeveer net zoveel met een gewone up! te maken als een Golf 1.0 met een Golf VLN auto. Compleet andere techniek en machine.

Je koopt de toekomst met een e-up!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: Voorstellen: E-Up!

Bericht door blastaway » do 23 feb 2017, 21:50

Ja maar nog steeds een autotje. Voor dat geld koop je een mooie zuinige Golf. Ik vraag me echt af of het de toekomst is hoor. Ben ik het niet mee eens. Het huidige electrische auto aanbod heeft naar mijn mening geen toekomst. De range en duurzaamheid zijn discutabel.

Ook voor de particulier nog niet echt rendabel om te kopen. Als de e up gelijk kost als een normale zou ik heel misschien de overweging maken ondat wij er 4000 km per jaar mee rijden
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Jup
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 27 jan 2015, 16:41

Re: Voorstellen: E-Up!

Bericht door Jup » ma 18 dec 2017, 16:06

blastaway schreef:Ook voor de particulier nog niet echt rendabel om te kopen. Als de e up gelijk kost als een normale zou ik heel misschien de overweging maken ondat wij er 4000 km per jaar mee rijden
Juist als je niet zoveel kilometers maakt, zou het bereik van de e-up! niet het probleem moeten zijn. Maar ik ben ook van mening dat 't een klap geld is, 27 duizend euro. Het formaat van de auto is het probleem niet; je rijdt nu immer toch ook al in dezelfde auto: Als dat voor jou volstaat, waarom dan groter?

Maar poehee..

Tweedehands worden ze betaalbaarder inmiddels (een tweedehands e-up! komt in de buurt van een nieuwe aangeklede high-up!). Dan heb je natuurlijk géén nieuwe, maar meestal zijn de kilometerstanden maar laag. Ook is een e-up! er maar in één uitvoering: met vrijwel alles erop en eraan: airco, stoelverwarming, cruisecontrole, altijd 4 deurs, Alleen gadgets als parkeersensoren, opendak en lichtmetalen velgen zijn (soms) niet aanwezig.

Anyhoe: Als ik een leuk geprijsde tegenkom,... sla ik m'n slag.

Plaats reactie