Aangenaam

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
SanderNbr
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: za 18 jul 2015, 10:15

Aangenaam

Bericht door SanderNbr » za 18 jul 2015, 10:30

Hallo,

Zojuist ben ik lid geworden van dit forum, dus lijkt het me wel zo netjes mezelf even voor te stellen.
Hardstikke leuk dat alle drie de "disciplines" op dit forum vertegenwoordigd zijn en in goede harmonie het forum in stand houden! :D

Ik ben Sander, 33 jaar oud en woonachtig in Waalwijk, Noord-Brabant.
Zelf rijdt ik een Opel Corsa D 1.3 CDTI uit 2011 (107dkm), maar onlangs hebben we - als 2e auto - een gebruikte Skoda Citigo
gekocht. Het gaat om een zwart exemplaar, 3 drs., volgens mij in de Ambition-uitvoering. De auto heeft nu 84dkm gelopen.

Ten opzichte van onze vorige auto, een Nissan Almera 1.5, zijn we nu;
1. € 27,- per maand goedkoper uit aan wegenbelasting;
2. Rijden we waarschijnlijk tenminste 8 kilometer meer op een liter benzine;
3. Hebben we de auto allrisk verzekerd en houden we nog geld over t.o.v. de WA beperkt casco van de Almera.
4. En natuurlijk rijden we een geweldige auto, "Deutsche gründlichkeit", die een stuk jonger is als de vorige. Ik had gevoelsmatig
echt helemaal niks met de Japanner, alhoewel op de techniek niks aan te merken valt.

Het betreft een geïmporteerde auto uit januari 2013 welke in juni 2014 voor het eerst op Nederlands kenteken is gezet met 17dkm
op de teller. Veel snelwegkilometers dus ;-).

Ik ben momenteel bezig de laatste "puntjes" in orde te brengen, te weten:
- Afgelopen week een VW Maps&Go met steun op de kop getikt (was voorbereid);
- Gisteren een mattenset binnengekregen (was na deze km's versleten);
- Gisteren bij de Skoda-dealer een klapsleutel besteld (de originele was kwijtgeraakt bij de vorige eigenaar);
- Van de Noordhoek-groep direct een set kentekenplaathouders meegekregen om reclame te rijden ;-).

Wat nog moet gebeuren;
- De chromen ring rondom het skoda-logo op de achterklep is eraf. Ik zit mezelf nog te bedenken of ik het logo
zal verwijderen of een nieuwe zal bestellen. Hoe dan ook zal het oude eraf moeten;
- 2 bandjes zijn slecht. Als ik nu voor een redelijke prijs leuke lichtmetalen velgen met nieuwe tot vrij nieuwe banden
op de kop kan tikken (zie hier al prijzen voorbij komen van € 250,-) kan ik dat net zo goed doen i.p.v. 2 banden vernieuwen.
- Kijken of ik mijn 17 cm speakers uit een vorige auto kwijt kan in de 16,5 cm van de Citigo. Ik vrees echter... :(

Ik hoop hier op het forum veel informatie te kunnen vinden over de auto en de ervaringen van anderen.
Als ik zelf ergens informatie over heb die gevraagd wordt zal ik deze uiteraard ook delen.

Aangenaam kennis te maken...

Groet,

Sander

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Aangenaam

Bericht door Vinniepilon » za 18 jul 2015, 11:38

Welkom!!
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Aangenaam

Bericht door TwitNour » za 18 jul 2015, 12:37

Welkom!

Plaats reactie