Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
ABT-UP
Donateur member
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 15 jul 2013, 17:04

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door ABT-UP » di 24 feb 2015, 10:41

Welkom

Erg gaaf de E-up leds

Ik ga dit denk ik ook doen, alleen mijn dealer vertelde dat dit niet los verkrijgbaar was, en dat ik het kenteken van een E-up ,moest aantonen

Mooie auto zo,

Heb je de achterbumper strips los erbij gekocht , of zat dit bij de prijs van de voorbumper in

Groetjes marco

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door AlexVDL » wo 25 feb 2015, 13:20

Mijn dealer kon alles gewoon los bestellen en heeft alles ingebouwd. Die reflectors hadden ze meebesteld (of hoort bij de set) en was voor mij ook een aangename verrassing ;)
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Autheo » zo 30 okt 2016, 18:16

AlexVDL schreef:Pfff na tig weken wachten heb ik hem gisteren eindelijk opgehaald. Wow, geweldig! Hij is echt supergaaf met dat interieur en die e-UP LEDs. Ze hebben er zelfs de reflectors van de e-UP aan de achterkant gemonteerd, erg leuk!


Interieur
Afbeelding
Zag (in het topic wat er in de Vagling past) op een foto op de achtergrond je rode dashboard, dus toen nog eens even in jouw eigen topic gekeken hoe dat er ook al weer in z'n geheel uitziet. Best speciaal zo. Hoe bevalt trouwens de lichte bekleding, is die niet erg besmettelijk?

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Eindelijk is de UP down!

Bericht door AlexVDL » wo 28 dec 2016, 23:51

Vandaag de Bilstein B14 schroefset gemonteerd. Achter op zijn laagste stand en voren ongeveer op de helft. Staat netjes zo vind ik. Niet zo'n lelijke door z'n assen gezakte look :naughty:

Was ongeveer 4 uur werk. Niet heel moeilijk maar alles zat nogal overdreven hard vastgedraaid. Ook veel verroeste bouten en moeren en niet zo'n beetje ook. Raar hoor voor een 2 jaar jonge auto.... maar ja.

Wat een paar cm wel niet doet met de looks... Lijkt wel een halve meter lager hahaha. Staat echt een stuk sportiever. Er is ruimte genoeg voor de 205 mm brede banden voor, niks loopt aan. Achter is helemaal nog veel ruimte over, dus misschien nog ff wielkuipen monteren.

De auto rijdt superstrak. Alles is wat hobbeliger maar toch nog verrassend comfortabel. Ik had echt een stuiterbak verwacht, maar het valt echt mee. Bobbels en drempels voelen wel harder aan maar duren korter. Beetje moeilijk om uit te leggen. De auto deinst niet door maar staat helemaal stil na een drempel. Voorheen had ik het gevoel dat ik minder grip had als ik hard over een drempel reed. Alsof de wielen in de lucht waren. Nu lijkt het alsof de banden constant in contact zijn met de weg als ik over een drempel ga. Bij een drempel wordt de auto gelijk opgetild dus de wielen worden niet helemaal in de wielkast geduwd zoals bij de slappe fabrieksveren en dempers (dempers zijn net zo slap als een fietspomp!!). Eenmaal over de drempel zakt de auto ook niet meer helemaal in, dus schraapt de voorkant niet meer over de grond. Klinkt onlogisch voor een verlaagde auto maar het is echt zo.

Kortom, ik ben zeer tevreden. Comfort vermindering is denk ik hetzelfde als dat je van 15 inch naar 17 inch wielen gaat. Dus je voelt de weg iets meer maar het is nog steeds geen stuiterbak. En bochten... man wat strak. De auto helt niet meer over en je kunt de bocht nemen als een kart. Maar genoeg geluld, hier wat foto's.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door AlexVDL op do 29 dec 2016, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 dec 2016, 23:57

Super resultaat!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door henri » do 29 dec 2016, 10:25

Ziet er goed uit.

Je ervaringen met hobbels (iets stugger, maar niet meer na deinen), herken ik helemaal. Mooi dat je tevreden bent met het resultaat. De originele dempers zijn inderdaad net fietspompen; zo makkelijk kun je die op en neer bewegen.

Persoonlijk zou ik geen Up, Mii of Citigo meer willen rijden zonder Bilstein B6 of B8 schokdempers.

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door jaappie » do 29 dec 2016, 21:32

staat erg netjes zo!

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door lupocor » vr 30 dec 2016, 09:31

staat zeer mooi.
ik heb er een sportonderstel onder zitten en moet zeggen dat het zeer strak stuurt en dat de zijwind gevoeligheid afgenomen is.
wel ben ik van mening dat als je met 195/50 r16 en een sportonderstel rijd je de hobbels goed voelt en dat op een slecht wegdek het niet prettig is om te rijden.
maar goed ,wie mooi wil zijn moet er wat voor over hebben.

Gebruikersavatar
chekthem
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 21 dec 2016, 21:17
Locatie: Breda

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door chekthem » ma 02 jan 2017, 15:09

Lekkere late reactie op je onderwerp, maar gave Up! zoals die inmiddels is.
Zag hem een paar keer voorbij komen hier en vind die LED DRL super!
Ben het helemaal met je eens wat dat betreft als het gaat over die DRL en die mistlampen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Tom Westendorp » ma 02 jan 2017, 19:47

Mooie topic kick! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door AlexVDL » di 03 jan 2017, 02:20

Inderdaad... zijwindgevoeligheid is een heel stuk minder. Ik moet zeggen dat ik ook de lagere instap wel fijner vind. De dorpel is namelijk best hoog bij een UP. Maar wat stuurt de UP toch strak he... geweldig. En nu dat hij verlaagd is en i.c.m. de 17 inch velgen zijn de bochten en vooral rotondes echt heerlijk om met hoge snelheid te nemen hehehe.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door Tom Westendorp » di 03 jan 2017, 07:29

Alex, ik kan dit topic wel even samenvoegen met je oude "Mijn auto" topic" als je wilt?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door damianw26 » di 03 jan 2017, 13:19

Wat een ontzettend gave up ook, en een top resultaat, dat super doorgezakte vind ik ook niet mooi dit wel!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Eindelijk is de UP down!

Bericht door AlexVDL » di 03 jan 2017, 17:27

Hoi Tom, samenvoegen is prima hoor. Had ik niet eens aan gedacht.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door Tom Westendorp » di 03 jan 2017, 19:48

Done! Moet ik het ook nog even verplaatsen naar het "mijn auto" gedeelte? :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Ik ben Alex en ik heb (binnenkort) een UP!

Bericht door GunSpeed » do 05 jan 2017, 10:20

Petrolhead Tom schreef:Done! Moet ik het ook nog even verplaatsen naar het "mijn auto" gedeelte? :D
Zou wel wat overzichtelijker zijn om alles in het juiste topic te zetten. ;)

Prachtige Up trouwens :auto-car:
up! Black BMT 75pk 3d

Plaats reactie