Potentiële up'er

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Potentiële up'er

Bericht door Gw3nniej » do 07 feb 2013, 14:36

Hoi iedereen!

Ik ben al een tijdje hier het forum in de gaten aan het houden omdat ik de aankoop van een up overweeg. Nu heb ik vanmorgen een proefrit gemaakt en dacht laat ik mij hier toch maar eens melden en voorstellen. (De up! Voelt nu toch wel erg dichtbij)

Ik ben Gwen, 23 jaar en al 23 jaar autoloos :P inmiddels al wel 5 jaar m'n rijbewijs en heel veel gebruik gemaakt van auto's van vrienden en vriendlief maar nu toch naar een eigen karretje aant kijken. M'n sterrenbeeld is weegschaal dus ik ben echt vreselijk moeilijk met keuzes maken dus ik hoop hier een ietsepietsie beetje hulp/advies te krijgen.
Het feit dat ik er over uit en dat ik een auto wil is al heel wat. Mijn ouders hebben beide een visuele beperking dus nooit een auto gehad. Ik ben autoloos opgevoed en weet dus heel goed dat je prima zonder auto kunt leven. Maar goed, ik gun mezelf nu ook wat luxe (en ik kan het me veroorloven) dus nu aant kijken naar een up!

Ik heb een offerte laten maken voor Move up! 44kw handgeschakeld met executieve pakket... Denk dat ik hier tevreden mee ben. Ja leuke velgen etc vind ik ook erg leuk maar goed, het budget is niet eindeloos. Moet keuzes maken. Maar daar eigent het al... De kleur!!! Zilver vind ik mooi maar daar vind ik de grill(mond) te veel opvallen... Niet zo mooi. Dan zwart, ja mooi! En toen zag ik donker blauw!! Ook mooi! En nu kan ik niet meer kezen tussen blauw en zwart! Haha. Iemand een tipje?

Iedere tip over de aanschaf is welkom trouwens... Vindt t niet niks z'n bedrag uitgeven! Alvast bedankt! En ik hoop hier een x foto van mijn upje te kunnen showen :D
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Tino
Vagling liefhebber
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 03 okt 2012, 15:40
Locatie: regio Arnhem

Re: Potentiële up'er

Bericht door Tino » do 07 feb 2013, 15:12

Gwen welkom op dit forum De kleur Zwart ;) let alleen wel op de extra`s die je evt.niet koopt zijn later veeeeeeeeeeeeeeeel duurder.
evt. toch nog even sparen wielen is niet belangrijk vind je altijd wel ergens maar stoel verwarming airco 6 speakers enz is wel de moeite waard om te wachten.
Citi Go Elegance.Sideskirts.dakspoiler.voorspoiler.verlaagd.zomer 7X17 205-40-17 op monaco black.led kofferbak verlichting.dubbel uitlaatsierstuk.led dagrijverlichting.rest Gp Thunder 5700K.rode remklauwen.zwarte remtrommels.RVS pedalen set

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Potentiële up'er

Bericht door Nikooos » do 07 feb 2013, 15:23

Welkom!
Verder ben ik ook liefhebber van zwart. ;)

Over het uitgeven van zo'n groot bedrag kan ik weinig tips geven. Zorg er in ieder geval voor dat het geen impulsaankoop is en zorg dat je zeker bent dat alles naar tevredenheid is. Ook na aankoop bij elk dingetje waar je over twijfelt gewoon contact opnemen met je dealer. Het is zoals je zegt geen klein bedrag, dus moet je ook gewoon kwaliteit krijgen. Geen genoegen nemen met minder dan dat je beloofd is.

Voor verdere tips kan je ook altijd hier terecht natuurlijk, ook als je besluit om toch voor een Citigo te gaan ;)
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Gebruikersavatar
jefvanhouten
Vagling liefhebber
Berichten: 114
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 06:35
Locatie: oosterwolde

Re: Potentiële up'er

Bericht door jefvanhouten » do 07 feb 2013, 15:56

welkom
ik zou zelf naar wat meer dealers gaan voor verschillende offertes de prijs scheelt bij sonmigen nogal heb zelf een licht zilver gekozen vond het een mooie kleur en past bijna overall bij laat je vooral geen kleur aan praten en kies wat je zelf mooi vind en niet wat een ander een mooie kleur vind de kans dat je na de aankoop spijt krijgt is dan zeer groot
60 pk ^move up ^ Maps en More 5deurs 16inch upsilon velgen ^ UP! instaplijsten ^ Midden armsteun ^

Gebruikersavatar
JuP !
Forum eindbaas
Berichten: 1257
Lid geworden op: zo 29 jan 2012, 23:27
Locatie: Pixo Look 1.0

Re: Potentiële up'er

Bericht door JuP ! » do 07 feb 2013, 17:20

Welkom Gwen !!
Volkswagen Polo 6C 1.8 GTI 2015
Nissan Pixo Look 1.0 2012 Scuderia



zeg maar JP ! ;)

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Potentiële up'er

Bericht door N!jntje » do 07 feb 2013, 17:50

Welkom ;)
Ikzelf ben 22. En had ook in het begin goed gekeken wat ik voor het geld kon kopen.
Wat je zou kunnen overwegen is om ook eens naar de voorraadmodellen te kijken! Dit scheelt je al gauw 1000 euro. En dit kun je dan of in je zak steken of juist aan opties uitgeven.
Door deze optie was mijn keuze heel snel gemaakt ;)

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Potentiële up'er

Bericht door Pop Up! » do 07 feb 2013, 18:11

Welkom! En ik zou zeggen volg je hart en denk goed na over de opties of je ze echt nodig hebt en vooral belangrijk gaat gebruiken en vraag meerdere offertes aan...Succes met je aanstaande aankoop en hou ons hier op de hoogte!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Potentiële up'er

Bericht door Inge » do 07 feb 2013, 19:08

Welkom en succes maken met de keuze en zoals Nikkoos al aan gaf ook voor de Citigo ben je hier aan het juiste adres (vind ik zelf meer waar voor zijn geld bieden dan de UP! ( maar ja wie ben ik) ;)
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Potentiële up'er

Bericht door TV_UP! » vr 08 feb 2013, 18:28

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Potentiële up'er

Bericht door up! » vr 08 feb 2013, 18:49

Welkom Gwen. Op een voorraad model kun je inderdaad extra korting krijgen, wel 1.000 euro en meer korting krijg je dan, zeker als het een 3-deurs is. Kleur is persoonlijk. Succes met de overwegingen!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Potentiële up'er

Bericht door Gw3nniej » vr 08 feb 2013, 20:02

Hey Allemaal,

Bedankt voor de positieve woorden! Het verbaast mij dat ik meerdere malen hoor dat een voorraad model al snel 1000 euro scheelt... dealer zei dat dit niet veel uitmaakte...?

Ik ga morgenochtend nogmaals naar de dealer om nog eea over de offerte te vragen. De basis prijs op de offerte wijkt af van de prijs in de brochure... even horen hoe dat zit. Ik ben inmiddels aan het twijfelen tussen een move up en high up... Volgens mn eigen berekeningen heb ik voor nog geen 1000 meer een high up met alles wat ik erop wil en dan is de afwerking toch net iets mooier. Ben der inmiddels bijna over uit dat het een zwarte wordt... denk ik! haha.

Ik heb trouwens op verschillende foto's instapbescherming (of hoe noem je dat?) gezien... Soort folie? op de 'instapbalk'. Waar komt dit vandaan? is dit zelf goed te doen? Vindt het er namelijk wel erg mooi uitzien!

Ik houdt jullie op de hoogte!
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Potentiële up'er

Bericht door Up&Go » vr 08 feb 2013, 21:50

Het gaat niet goed met de auto-verkoop. Gebruik dat en laat de verkoper merken dat hij iets van jou wil en niet andersom! VW dealers zat en ze hebben allemaal dezelfde uppies staan. En zonder inruil moeten ze echt het achterste van hun tong laten zien. laat je dus niet gek kletsen door zo'n handige verkoper. Oh en nog wat, een high up is aan te raden, veel extra dingetjes en ook iets mooiere afwerking. Doet net effe luxer aan. Succes ermee!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Potentiële up'er

Bericht door BarMove(d)Up » za 09 feb 2013, 09:46

Probeer ook even via internet te achterhalen of er een dealer in de buurt is die niet al te veel vestigingen heeft. Ik ben nl in eerste instantie bij Wittebrug geweest en die zijn blijkbaar zo groot dat ze heel arrogant kunnen doen.
Uiteindelijk even wat verder gereden voor een dealer met maar 1 of 2 vestigingen en daar bleek toch veel meer mogelijk.
Afgelopen jaar zijn er wel wat VW dealers verdwenen vertelde ze mij daar nadat wij de auto gekocht hadden, dus klanten halen ze graag binnen, m.n. voor onderhoud want dat is continuiteit in cash.

Ik heb trouwens bij onderhandelen hoog ingezet op 8% en ben uiteindelijk weg gegaan met 4,5% en diverse leuke extra accesoires. Je zou ook nog kunnen proberen wat extra garantie er uit te slepen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Potentiële up'er

Bericht door Gw3nniej » za 09 feb 2013, 19:26

Ik heb getekend! Phoe... niet niks!
Denk dat ik blij ben met het resultaat. (ik weet zoiets pas als ik het eenmaal heb/zie). Maar het is geworden:
High Up 60pk handgeschakeld, Zwart metallic, Excutive pakket (maps+more, climatic), reservewiel, 4 deurs en nog wat kleine accesiores. Ik krijg hem uit voorraad, over ongeveer 2 weken. En uiteindelijk, mede dankzij wat tips hier(en mn papa :mrgreen: ), ben ik tevreden met de prijs :) Vind het wel een giga bedrag... voelt echt als zuur verdient geld... Op mn 15e tijdens mn bijbaantje begonnen met 10 a 20 euro per maand sparen! En daar koop je dan nu ff (in 1 sec is het gebeurd) een auto voor!

Zodra ik hem heb zal ik mijn ervaring zeker even delen hier! en tot die tijd volg ik het forum hier ;).

Overigens wil ik er nog een armsteun in hebben maar de dealer kon mij deze niet goed laten zien (vage foto waar hij heel lelijk afgewerkt op leek). Dus ik heb deze er nog niet bij genomen, wil hem eerst zien. Is er hier misschien iemand die een goede foto heeft van een originele up-armsteun? Ik heb her en der op het forum wel wat gelezen en hij moet makkelijk te plaatsen zijn, dus ik wil wel een poging wagen om die 70 euro montage te besparen! :)
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Gebruikersavatar
Tim
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 31 okt 2012, 16:17

Re: Potentiële up'er

Bericht door Tim » za 09 feb 2013, 20:37

20121230_134757.jpg
20121230_134757.jpg (229.01 KiB) 1947 keer bekeken
20121230_134817.jpg
20121230_134817.jpg (226.96 KiB) 1947 keer bekeken
Zelf inbouwen moet zeker geen probleem zijn, prima kwaliteit en zeker een must, al zeg ik het zelf ! :D
Seat Mii Style Chiq

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Potentiële up'er

Bericht door Gw3nniej » di 12 feb 2013, 09:34

Hey Tim,

Dank voor de foto's! Ziet er zeker netjes uit! Is dit de up armsteun? of de Mii? (of zit er geen verschil tussen? :P )

Ik denk inderdaad ook dat het voor mij niet lang zal duren voordat ik hem aanschaf voor mn uppie!
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: Potentiële up'er

Bericht door Up058 » di 12 feb 2013, 10:01

Hee Gw3n,

Ik heb zelf ook wel zitten twijfelen, welke up ik nou zou aanschaffen,
uit eidenlijk is het een BlackUp geworden:) Nu alles er op en er aan.
Zwart is altijd mooi, en bi jde UP helemaal!

Hoop dat je er uitkomt.

Greetz!
Bijlagen
IMG_1164.JPG
ZWART
IMG_1164.JPG (171.9 KiB) 1887 keer bekeken
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Potentiële up'er

Bericht door Gw3nniej » zo 17 feb 2013, 22:18

Up058 schreef:Hee Gw3n,

Ik heb zelf ook wel zitten twijfelen, welke up ik nou zou aanschaffen,
uit eidenlijk is het een BlackUp geworden:) Nu alles er op en er aan.
Zwart is altijd mooi, en bi jde UP helemaal!

Hoop dat je er uitkomt.

Greetz!

Hey up058,

Mooie up heb je! Ik heb hem inmiddels besteld en hoop hem vrijdag te kunnen ophalen.
Ik heb getwijfeld over t Blackup pakket maar niet genomen. Houd niet zo an chroom :p al vind ik het e wel mooi uitzien maar vond het veel geld voor iets Dat ik niet perse hoef.

Zodra ik hem heb zal ik zeker een fotootje plaatsen!

Groeten Gwen
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Gebruikersavatar
Up058
Vagling liefhebber
Berichten: 184
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 11:54
Locatie: Leeuwarden.

Re: Potentiële up'er

Bericht door Up058 » di 19 feb 2013, 14:34

Gw3nniej schreef:
Up058 schreef:Hee Gw3n,

Ik heb zelf ook wel zitten twijfelen, welke up ik nou zou aanschaffen,
uit eidenlijk is het een BlackUp geworden:) Nu alles er op en er aan.
Zwart is altijd mooi, en bi jde UP helemaal!

Hoop dat je er uitkomt.

Greetz!

Hey up058,

Mooie up heb je! Ik heb hem inmiddels besteld en hoop hem vrijdag te kunnen ophalen.
Ik heb getwijfeld over t Blackup pakket maar niet genomen. Houd niet zo an chroom :p al vind ik het e wel mooi uitzien maar vond het veel geld voor iets Dat ik niet perse hoef.

Zodra ik hem heb zal ik zeker een fotootje plaatsen!

Groeten Gwen


Gwen,

Ik ben benieuwd naar je UP!
je krijgt er zowiso geen spijt van!

ahah
BLACK UP: 16" Lichtmetalen velgen "Classic" - Maps&More- Excusief pakket - SoundPakket.
Vag Aanpassingen - Polo 6R antenne - AP schroefset

Gebruikersavatar
Gw3nniej
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: do 07 feb 2013, 14:18
Locatie: Purmerend

Re: Potentiële up'er

Bericht door Gw3nniej » wo 20 feb 2013, 09:47

Yeaahhh! Vrijdag kan ik hem ophalen!!
Denk ook dat ik er geen spijt van zal krijgen, ben er eerder heel blij mee denk ik zomaar. :)
High Up! 1.0 60pk, black metallic - 5 deurs- Executive pakket - Reservewiel - Black pearl dashboard -

Plaats reactie