Pagina 23 van 29

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: ma 19 mar 2018, 19:34
door Utah
Jaaaaaaa... nu ben ik nog meer benieuwd. Hernemingen schijnt hij heel sterk in te zijn. Geeft zelfs grotere en snellere bolides het nakijken volgens sommige tests.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: ma 19 mar 2018, 20:16
door hutch
Excuses, deze was ik nog vergeten.
https://www.topgear.nl/autotests/volksw ... ti-chiron/" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een stukje nostalgie.
https://www.topgear.nl/autonieuws/de-vo ... t-bestaan/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 13:03
door kgroot.nl
Mochten er natuurlijk mensen zijn die de koop overwegen en willen rijden kan ik dat natuurlijk regelen 8-)
Uiteraard wel op voorwaarde dat ik hem dan mag leveren :lol:

Korte review na 2 dagen en 450KM
Je merkt heel duidelijk verschil tussen een TSI en GTI. Duidelijk voelbaar dat het onderstel remmen en ook de turbo bij de GTI anders is.
Jazeker de motor is technisch dus NIET gelijk.
Klein detail. De remmerij is 288MM voor. Oftewel even groot als de standaard remmen op mijn Ibiza 1.8 20VT :lol:
De duw in je rug is er zelfs bij 130.
Even kort 200+ gereden en voelt eigenlijk nog steeds goed aan.
Al met al super auto (ik bestel maar is even een demo voor mezelf) :lol:

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 13:27
door Emiel25
Ongetuned al 124hp op de rollenbank, een kleine 127pk zeg maar.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 13:29
door Emiel25
Volgend JD Engineering verschilt de turbo van de gti niet van de normale tsi. Exact hetzelfde onderdeelnummer. De zogenaamd andere turbo is volgens hen mediapraat.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 13:38
door kgroot.nl
Emiel25 schreef:Volgend JD Engineering verschilt de turbo van de gti niet van de normale tsi. Exact hetzelfde onderdeelnummer. De zogenaamd andere turbo is volgens hen mediapraat.
Apart. Turbo heeft toch echt een ander onderdeelnr ;)

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 16:39
door Emiel25
Welk nummer dan? Dan leg ik dit gewoon terug bij JD.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 17:28
door kgroot.nl
Moet ik aan mijn werkplaats collega's vragen.
Je merkt ook dat het karakter echt compleet anders is dan van de TSI.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 18:55
door damianw26
Wat een 6 bak al niet doet dan ;)

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 19:45
door Utah
Er wordt op diverse fora nogal hevig gediscussieerd over het feit of het nu gaat om een upgraded 90 pk versie ipv een echte nieuwe configuratie van de motor en onderdelen. En daarmee volgens sommigen het geld niet waard. Beter af met een gechipte 90 pk dan, lees je wel eens...
En als je dan de commentaren leest van mensen die zowel de GTI als de, al dan niet gechipte, TSI motor getest hebben leest, merk je toch wel dat dit tegengesproken wordt.
Anyway... ik zal het zelf wel ondervinden. Ik kan vergelijken met zowel de Golf II GTI als de 16v. En laat me dus verassen.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 20:01
door JuP !
Ik heb lang overwogen een Up! GTI te kopen, maar als familieauto is die me echt te klein. Voor erbij is dan weer veel te duur.
Dus daarom maar gekozen voor een jonge Polo GTI. Denk dat dat de gulden middenweg is. :D

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 20:06
door Utah
Polo GTI is ook een mooie aanwinst. Bij mij was het vooral uit nostalgie en om een bestaande wagen ( Suzuki Ignis) te vervangen.
Zal dienen als 2de of zelfs 3de wagen na de Touran en de A5C.
Leek me een leuk ding om te hebben. En daarom de beslissing genomen om toch maar weer in deze format te gaan shoppen.
En als ik het allemaal lees, denk ik niet dat ik zal spijt hebben van mijn beslissing.
Ook kwa kilometers malen zal deze beperkt zijn tot maximaal 5000km per jaar. Al hoop ik er meer gebruik van te maken.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: wo 21 mar 2018, 22:00
door Emiel25
Of een jonge polo gti goedkoper is vraag ik me toch af hoor. Als je kijkt naar afschrijving, motorrijtuigenbelasting, verzekering, onderhoud en brandstofverbruik denk ik dat de up de slimmere keuze is.
Je punt over de familie auto begrijp ik overigens helemaal.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 09:08
door kgroot.nl
Alleen is een Polo GTI wel net ff meer auto inderdaad.
Mn pa heeft de 1.8 TSI 192PK gehad maar is toch wel ff stapje meer dan de Up

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 09:11
door Tom Westendorp
Nieuwe Polo GTI is helemaal een beest met die 2.0 motor. Bizar als je ziet hoever hot hatches de laatste jaren zijn gekomen. Een Polo en Cooper S hebben inmiddels beide 2.0 motoren die bij rustig rijden nog zuiniger zijn dan de kleinere motoren die ze vervangen.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 17:25
door damianw26
Maar is de 2.0 het gti mk7 blok, dus met 300pk chip potentieel?

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 17:59
door kgroot.nl
damianw26 schreef:Maar is de 2.0 het gti mk7 blok, dus met 300pk chip potentieel?
Met stage 1 270PK denk ik. Stage 2 moet 300+ wel te halen zijn. Blok is niet helemaal 100% hetzelfde, maar met de 1.8 TSI was 260PK ook al goed te halen

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 20:36
door TwitNour
Gaaf dat ze met deze relatief grote blokken toch nog een goed verbruik kunnen realiseren. De techniek staat niet stil maar er blijven beperkingen die we ooit gaan naderen. Tevens is 300+ pk toch wel erg vet om onder je motorkap te hebben. Max snelheid 230 - 250 ofzo?

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 21:24
door kgroot.nl
TwitNour schreef:Gaaf dat ze met deze relatief grote blokken toch nog een goed verbruik kunnen realiseren. De techniek staat niet stil maar er blijven beperkingen die we ooit gaan naderen. Tevens is 300+ pk toch wel erg vet om onder je motorkap te hebben. Max snelheid 230 - 250 ofzo?
Afhankelijk hoe lang de bak is. Ik had vorig jaar e en gti clubsport van de zaak. Was gechipt met ergens rond de 400 pk. Toen was bij 297 de koek nog niet op.

Re: De up! GTI foto’s p.15

Geplaatst: do 22 mar 2018, 22:13
door Trea
Marco had voor zijn golf V een polo 9n3 gti. Hier is het 1 en ander aangedaan en op maat geschreven en kwam toen uit op 236 pk ( standaard 150) en 435 NM. snelheid van 270 tikte hij dan ook zo aan