Show your shine!

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Show your shine!

Bericht door Xanderv » do 14 aug 2014, 16:23

Hey een vraagje.
Ik ben helemaal nieuw in dit wereldje van car detailing en ik wil ook een start maken.
Ik heb een beetje gelezen en youtube filmpjes gekeken over de verschillende stappen. Nou laat ik er een paar weg omdat
het me te duur is om alles gelijk te kopen.

Nou Nijntje heeft me super geholpen door het een en ander uit te leggen en hier en daar wat suggesties te doen.
Het blijft ook een hoop smaak wat je fijn vindt werken natuurlijk maar hier moet ik wel mee uit de voeten kunnen!

Poorboys World - Black Hole - 473ml
Dodo Juice - Born to be Mild shampoo - 500ml
Collinite - Liquid Insulator Wax No. 845 - 473ml
Monello - Raffini Finale Finishing Polish - 500ml - Cut 2/5 Gloss 5/5
Monello - 4x Edgeless Soft Foam Hand Applicator
Monello - Senza Acqua Drying Towel - 70x80cm
Monello - Dolce Verde Klei Set
Auto Finesse - Revive Trim Dressing

Zien of ik de Ford Ka van mijn meissie ook weer een beetje op kan lappen hiermee!
Met deze set ben je 140 euro lichter, niet om patserig te doen of zo maar ik denk dat dit wel een beetje het minimale
is wat je wil kopen als je echt aan de slag wil. Daar kan iemand weer rekening mee houden als die ook aan de slag wil.
Heb er nu al zin in haha, sowieso september nog 3 weken vrij dus dan kan ik zeker aan de slag haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » zo 17 aug 2014, 08:14

Alvast wat foto's - alhoewel die Robin's polijstkunsten niet echt recht doen. Heb nog geen buitenfoto's dus voorlopig even alleen foto's van in de garage. Morgen hoop ik wat buitenfoto's te maken. De auto is gepolijst met Schol S17, S30, S40 op witte en oranje Scholl spider pad en blauw DJ Fin pad. Verder staat hij in de AF power seal sealant die getopt is met 2 lagen Pinnacle series 2 wax. De auto is nu zo glad als een ijsbaan en de reflectie verslaat menig spiegel :) Alle lichte krasjes en swirls zijn nu verdwenen m.a.w. de auto is nu weer 99% krasvrij.

Nu wat plaatjes bij het praatje we van iets mindere kwaliteit want ik heb deze keer de telefoon gebruikt ipv de camera:
na de sealant
Afbeelding
Afbeelding

na 1e keer Pinnacle
Afbeelding
Afbeelding

na 2e keer Pinnacle
Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Show your shine!

Bericht door N!jntje » zo 17 aug 2014, 12:47

Foto's blijven heel klein met imageshack. Ook wanneer je hem opent :( Daardoor kun je het resultaat nog slechter zien.
Ik wacht op de foto's voor buiten wanneer het weer een x mooi weer is ;) Dan voeg ik ze aan mn portfolio toe 8-)
Dit is nu de 3e die ik heb gedaan van de vagling :roll:

Wie volgt :D

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Show your shine!

Bericht door Inge » ma 18 aug 2014, 07:08

Ik zal de buitenserie met de gewone camera maken. En ze je als bijlages toesturen - dan heb je ze in nog groter formaat.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Show your shine!

Bericht door Ketoembar » wo 20 aug 2014, 22:31

Afbeelding
Met een hamer past alles

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Show your shine!

Bericht door N!jntje » do 21 aug 2014, 00:09

Is dit een nieuwe soort ? Een Down? :lol:

Xander? Toch maar niet de mezzo genomen?

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Show your shine!

Bericht door Ketoembar » do 21 aug 2014, 04:35

N!jntje schreef:Is dit een nieuwe soort ? Een Down? :lol:
???? Sorry ik snap hem niet....
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your shine!

Bericht door Xanderv » do 21 aug 2014, 09:48

Hey Nijntje, nee de mezzo kan er later altijd nog bij dacht ik zo. Ik probeer eerst hoever ik kom met de finale aangezien die swirls kan verwijderen.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Show your shine!

Bericht door N!jntje » do 21 aug 2014, 12:48

Xanderv schreef:Hey Nijntje, nee de mezzo kan er later altijd nog bij dacht ik zo. Ik probeer eerst hoever ik kom met de finale aangezien die swirls kan verwijderen.
Hij is iniedergeval ietsjes beter dan de scratchen 2.0 en het grote pluspunt.... verwerkbaar op de polijstmachine. (Met de gedachte op de toekomst)

Ketoembar: je auto staat op de kop... flauw grapje

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Show your shine!

Bericht door Ketoembar » do 21 aug 2014, 14:01

Heb jij je stekker van je computer er dan andersom in, want bij mij staat de foto goed. :D
Met een hamer past alles

Altos
Vagling liefhebber
Berichten: 215
Lid geworden op: ma 14 apr 2014, 15:00

Re: Show your shine!

Bericht door Altos » do 21 aug 2014, 14:06

Op mijn iPhone is hij wel rechtop, op de Windows 7 pc van het werk staat hij wel op zijn kop...vreeeeemd.

N!jntje
Forum eindbaas
Berichten: 1021
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 11:02

Re: Show your shine!

Bericht door N!jntje » do 21 aug 2014, 20:04

Ketoembar schreef:Heb jij je stekker van je computer er dan andersom in, want bij mij staat de foto goed. :D
Loop je me nou te faken xD?

Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your shine!

Bericht door Xanderv » do 21 aug 2014, 22:44

Hahah telefoon en tablet is het inderdaad goed
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Show your shine!

Bericht door pkfreak » vr 22 aug 2014, 07:31

Xanderv schreef:Hahah telefoon en tablet is het inderdaad goed
Juistem niet, want je blijft nu aan het draaien.
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your shine!

Bericht door Xanderv » vr 22 aug 2014, 10:14

.... Dan is het op de telefoon en tablet nog steeds goed hoor.
Plaatje wordt gewoon goed weergegeven hier.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Show your shine!

Bericht door RobertJ » vr 22 aug 2014, 12:59

Ondersteboven in tapatalk. Zit je in australie?

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Show your shine!

Bericht door Ketoembar » vr 22 aug 2014, 18:31

Het zal allemaal wel. Ik snap het niet meer. :?:
Ik zit op verschillende fora, maar dit is de eerste waar ik dit mee maak :o
Met een hamer past alles

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Show your shine!

Bericht door Touchwood » vr 22 aug 2014, 18:46

Het is een bekende Apple-bug. Met die iPhones kan je geen normale foto's maken. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ketoembar
Forum newbie
Berichten: 28
Lid geworden op: za 19 jul 2014, 04:16

Re: Show your shine!

Bericht door Ketoembar » vr 22 aug 2014, 19:40

Ja hoor. Voor mij goed genoeg en bij mij staat ie gewoon goed, dus ik heb er geen problemen mee. :D
Met een hamer past alles

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Show your shine!

Bericht door Xanderv » wo 27 aug 2014, 17:26

Nou vandaag aan de slag gegaan met de gekochte spullen (nogmaals bedankt Nijntje) het slachtoffer was de Ford Ka van mijn vriendin uit 2002. De lak is behoorlijk verweerd door vogelpoep en veel kleine krassen.

Eerste stap was het wassen met dodo juice Born to be mild. Lekker geurtje en het wast echt supergoed.

Hierna voor de eerste keer kleien. Een paar filmpjes gezien en dat is genoeg want het is echt niet moeilijk en levert zeker resultaat. De klei is niet meer wit maar bruin en zwart door al het ingebakken vuil.
Hierna nog een keer met het soppie (wat door het 2 emmer principe nog schoon was) schoongemaakt.

Volgende stap was het polijstmiddel van monello raffini finale (cut 2/5 en finish 5/5)
Hierna de black hole van poor boys met filler voor donkere lakken.
Afgemaakt met de collinite wax.

Helaas geen goede foto's omdat de camera leeg was. De lak ziet er weer goed uit voor een auto die alleen maar wasstraten heeft gezien en altijd buiten staat. Krassen zijn niet weg omdat de monello finale alleen voor swirls is maar dat geeft niet. Het is een hele onderneming zonder DAP en ben echt aan het overwegen 1 te kopen. Het is een aanslag voor je rug als je 3 keer een laag aan moet brengen en dan heb ik nog geen eens rugproblemen (respect Inge).

De foto's zijn niet super maar het geeft wel een plaatje wat het is en was. 2 foto's voor en 2 foto's na.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Plaats reactie