Lakverzegeling

Bespreek hier alles dat te maken heeft met het onderhoud van de lak en het interieur van je auto.
Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Lakverzegeling

Bericht door Emiel25 » wo 23 mei 2018, 22:14

Ik heb een nieuwe, rode up in bestelling staan. De vw verkoper adviseerde een lakverzegeling (pakweg 200 euro) te doen. Wat zijn jullie ervaringen / kennis hierover?

Ik twijfel nogal of dit zijn gels waard is. Alvast bedankt!
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
eup
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: vr 04 mei 2018, 21:45

Re: Lakverzegeling

Bericht door eup » wo 23 mei 2018, 22:55

Ligt er een beetje aan wat je zelf kunt / wilt.

Lakverzegeling is eigenlijk gewoon een super goede poetsbeurt, waarbij de auto ' in de was ' wordt gezet (om het maar even lekker kort door de bocht te houden ).

Als je zelf van poetsen/detailen bent, is het niet echt nodig en verwacht ik van de dealer niet de allerhoogste kwaliteit. Doe het lekker zelf. Maar aangezien je, door de vraag te stellen, eigenlijk al aangeeft dat je geen hardcore detailer bent ' wat?! ', zou ik zeggen: Doen!

Met een lakverzegeling blijft de auto de komende paar maanden echt wel mooier dan zonder. Natuurlijk kan je ook gaan shoppen bij een poetsbedrijf (voor een nog beter resultaat voor je geld), maar dat komt er dan waarschijnlijk toch niet van.

Ik zelf ben geen hardcore poetsert, maar hang er een beetje tussenin. Mijn nieuwe e-up wordt dus door mijzelf gepoetst en in de was gezet, maar ik ga niet full-retarded met de polijstmachine of waterproof schuurpapier aan de slag. Nee, gewoon wassen, kleien, waxen en glaze erover.

Die wax is de belangrijkste stap (in mijn optiek) overigens; zodat de lak beschermd is tegen inwerken van troep.. wat verzegeling ook doet :-) ( En als je de spulletjes niet in huis hebt: voor 200 euro is het een koopje )

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Lakverzegeling

Bericht door kgroot.nl » do 24 mei 2018, 12:11

Is het waxoil oid. Lekker overslaan :)
Heeft totaal geen enkel nut tov een goede waxlaag
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Lakverzegeling

Bericht door arend van duijn » do 24 mei 2018, 14:18

Sluit ik me helemaal bij aan !!! Zelf om de 3maanden in de wax zetten , houd de lak tiptop !! ( heb op E-BAY 2 flessen Nu Finish gekocht ! iemand bekend mee ??) :?: :?: :?: :?:

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Lakverzegeling

Bericht door kgroot.nl » do 24 mei 2018, 17:01

Om de 3 maanden is ook wel wat veel (wellicht met de goedkope chinese dingen wel idd)
1x per jaar glascoating werkt nog veel beter, alleen tja dan ben je ff wat meer kwijt
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
arend van duijn
Vagling liefhebber
Berichten: 586
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 17:04
Locatie: Katwijk

Re: Lakverzegeling

Bericht door arend van duijn » do 24 mei 2018, 18:56

Nou vooruit om de 4 maanden dan !! T is een klein autootje (sorry !) en als je het graag doet,en je ziet hem opknappen No problem !!! :dance: :dance: :dance: :dance:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Lakverzegeling

Bericht door Xanderv » vr 25 mei 2018, 11:01

im zou het ook niet doen, kun je beter naar een echte detailer gaan. Dan weet je wat er opkomt ipv waxoil wat bewezen niet echt best is.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Emiel25
Vagling liefhebber
Berichten: 322
Lid geworden op: vr 03 jun 2016, 19:30

Re: Lakverzegeling

Bericht door Emiel25 » vr 25 mei 2018, 18:25

Dank voor de reacties! De reacties lopen wat uiteen. Het hangt ook af van het product waarmee ze het doen. Ik zal eens navragen.
Up! GTI / Red & Black

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Lakverzegeling

Bericht door Xanderv » vr 25 mei 2018, 20:34

Eup wat is er full retarded aan een poetsmachine?...
Als je met klei in de weer gaat maak je geheid kleine krassen, die haal je er met de hand bijna niet uit. Daarnaast als je met klei op een nieuwe auto aan de slag gaat dan is dat echt mega overkill. Een nieuwe auto die goed in de wax staat hoef je niet te kleien, misschien na 1 jaar of als je het echt bijhoudt 2 jaar. Maar dit is allemaal een discussie voor een ander topic.

Ik zou inderdaad vragen wat er op komt en hoe ze dat doen! Waxoil = niet doen, glasscoating zou wel iets zijn om over na te denken.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2794
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Lakverzegeling

Bericht door damianw26 » za 26 mei 2018, 11:08

Het is zo makkelijk en veel beter om zelf te doen. Je moet alleen even investeren in (een hogedrukspuit als je thuis aan de gang wil) 2 emmers, 1 washmitt, een neutraal sopje, evt een glaze en een hele goede wax (collonite 845) Stel je neemt wel die matige waxoil, dan is na max 4 maanden die behandeling ook weg en rij je alsnog met onbeschermde lak. Of je gaat naar een lokale detailer, ook prima maar duurder.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
RoyBa
Vagling liefhebber
Berichten: 253
Lid geworden op: za 16 sep 2017, 16:17
Locatie: Kampen

Re: Lakverzegeling

Bericht door RoyBa » ma 28 mei 2018, 18:51

Gewoon lekker zelf in de was (laten) zetten. Ik zelf werk met Riwax en heb de 'duurzamere' PX300 i.p.v Starwax was op mijn eigen Up! gebruikt.. moet zeggen dat het nog steeds netjes parelt na 5 maanden. Maar ook daar zijn weer genoeg alternatieven voor ;)
Ooit begonnen in een witte Volkswagen Take Up!

Gebruikersavatar
jaappie
Forum eindbaas
Berichten: 1047
Lid geworden op: za 22 aug 2015, 19:12

Re: Lakverzegeling

Bericht door jaappie » zo 15 jul 2018, 13:01

gewoon zelf aan de slag, met het bedrag wat de dealer vraagt voor de verzegeling kun je voor jezelf al een leuke set halen met leuke detailproducten!

Plaats reactie