Nieuwe Polo

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Gaaf01
Forum newbie
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 16 jan 2013, 20:11

Re: Nieuwe Polo

Bericht door Gaaf01 » vr 20 nov 2015, 16:20

Veel mooie veilige kilometers met je Polo
High UP! 60PK BMT -> Light Silver-> Executive pakket-> Spoke Velgen-> uitlaatsierstuk-> VAGcom instellingen

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe Polo

Bericht door edwin blank » za 21 nov 2015, 07:13

Hallo Gaaf01,

Dank je. Ik merk wel dat je bij lagere snelheden een versnelling lager gebruikt aangezien de eindoverbrengingen veel langer zijn.
Anders wordt het iets brommerig.
Voorlopig is het verbruik een halve liter meer per 100 km (5,5) maar het gewicht is ook hoger. Wellicht wordt dit nog iets gunstiger na meer gereden kilometers.

Groet,


Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Nieuwe Polo

Bericht door edwin blank » zo 29 nov 2015, 12:58

[quote="edwin blank"]Hallo,

Wij hebben sinds vandaag vrijwel dezelfde Polo Bluemotion 1.0 TSI GP40 Edition Pure White als Gaaf01 waardoor de foto overbodig is geworden.
Eerste indruk:

De Polo is volwassener dan de Up!, trekt veel beter (TSI), is veel stiller zowel qua motor, versnellingsbak en rolgeluiden, is comfortabeler afgeveerd en mooier afgewerkt.
De Up! biedt meer ruimtelijk gevoel voorin, stuurt scherper en heeft bovendien grotere en fijnere stoelen. (langere zitting)
Het verbruik is momenteel nog niet goed vergelijkbaar maar ik denk dat de Up! een klein beetje zuiniger is.
Ik schrijf nog een uitgebreidere ervaring na de eerste 1.500 km.
En ik blijf op dit leuke forum!

Vervolg vergelijking Up! en Polo:

Inmiddels is er ruim 1.000 km gereden met de Polo zodat er een betere vergelijking met de Up kan worden gemaakt:

De stoelen in de Up!, hoe eenvoudig ook, zijn voor iemand met mijn lengte (1.90 m) gewoon beter dan die in de Polo. De stoelen in de Up! zijn langer, breder en hoger.
Het ruimtegevoel in de Up! is ook beter aangezien je meer "in" de Polo zit en niet zoals bij de Up! meer ruimte om je heen hebt als bestuurder. De dashboardopstelling in de Up! is gewoon slimmer.
Het verbruik van de Polo is gemiddeld 5,6 liter op 100 km, hij verbruikt met dezelfde snelheid en route dus 0,5 liter meer dan de Up!
De auto is natuurlijk zwaarder en bij acceleratie verbruikt een turbomotor nu eenmaal meer, dat is altijd zo geweest.
Verder neigt de Polomotor bij lage toerentallen (1.400-1.800 RPM) tot brommen wat ik vooral kan verklaren door de directe inspuiting in combinatie met de (natuurlijke) onbalans van de 3 cilindermotor aangezien de inspuitdruk veel hoger is dan bij een MPI.
De oplossing is simpel: een versnelling lager gebruiken aangezien de eindoverbrenging veel langer is dan bij de Up!
Het verbruik neemt daarbij nauwelijks toe (0,1 liter) en de motor loop veel "ronder" en stiller.

Conclusie: De Polo is volwassener en de Up! is iets moderner en slimmer. (Up! ontwerp is recenter)
Met name met lange afstanden is de Polo minder vermoeiend en gaat het inhalen veel gemakkelijker.
De ideale auto zou wellicht een Up! zijn met de TSI motor van de Polo en een iets betere afwerking en veercomfort.

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Plaats reactie