Volkswagen kever

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Brownbug
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 aug 2014, 19:46
Locatie: Zaandam

Volkswagen kever

Bericht door Brownbug » ma 18 aug 2014, 19:11

Naast mijn Up! rijd ik een kevertje. Deze heb ik inmiddels 3 jaar geleden gekocht en toen was hij beige. In het begin was ik van plan de kever een klein beetje op te knappen en er dan lekker mee rond te gaan rijden, maar dat plannetje ging niet door. Op sommige plekken was het metaal zo aangetast door roest dat er nieuwe stukken plaatwerk in moesten komen. Met behulp van mijn vader heb ik naast mijn studie in de avonduren de kever kunnen opknappen naar de kever die ik in me hoofd had zitten. De kever is volledig los geweest en alles is opnieuw opgebouwd. De motor is na de body compleet opnieuw opgebouwd met nieuwe lagers. Nergens waren er meer Mahle cilinders te koop, dus na lang denken toch besloten om de originele cilinders te honen en opnieuw te monteren. Aan de voorkant is de kever verlaagd met verlaagde spindels in combinatie met andere schokbrekers.
Bijlagen
IMG_2475.JPG
IMG_2470.JPG
20130831_173850.jpg
20130825_131810.jpg
20130825_085307.jpg
20130505_125103.jpg
20130330_165002.jpg
20130324_153453.jpg
20130201_131308.jpg
20130714_162242.jpg
20121109_141849.jpg
20130302_122019.jpg
20121029_093139.jpg
IMAG0667.jpg
Black Up! High Up!
Kever 1300

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Volkswagen kever

Bericht door Touchwood » ma 18 aug 2014, 19:30

Fantastisch. Weer een icoon uit m'n jeugd gered van de ondergang.
Laatst gewijzigd door Touchwood op ma 18 aug 2014, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Volkswagen kever

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 aug 2014, 19:54

:happy-jumpeveryone: :happy-jumpeveryone: :happy-jumpeveryone: :happy-jumpeveryone: :happy-jumpeveryone: :happy-jumpeveryone: :happy-jumpeveryone: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes: :romance-hearteyes:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Volkswagen kever

Bericht door Bobmii » ma 18 aug 2014, 20:47

Beste brownbug,
Fantastische kever!!!
Ik ben volop in onderhandeling over een kever uit 72. Aankomend weekend ga ik waarschijnlijk kijken. Vraagje: zijn de onderdelen goed verkrijgbaar en zijn er nog speciale punten buiten roest waar ik op moet letten? Bedankt alvast
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

pkfreak
Vagling liefhebber
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 23 jun 2014, 18:45

Re: Volkswagen kever

Bericht door pkfreak » ma 18 aug 2014, 20:49

Wat hebben toch veel mensen hier op het forum een mooi hobby auto.
Ook deze is weer heel erg gaaf!!
Gr. Michel

Gebruikersavatar
Brownbug
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: za 16 aug 2014, 19:46
Locatie: Zaandam

Re: Volkswagen kever

Bericht door Brownbug » ma 18 aug 2014, 21:15

Bobmii schreef:Beste brownbug,
Fantastische kever!!!
Ik ben volop in onderhandeling over een kever uit 72. Aankomend weekend ga ik waarschijnlijk kijken. Vraagje: zijn de onderdelen goed verkrijgbaar en zijn er nog speciale punten buiten roest waar ik op moet letten? Bedankt alvast
Beste Bobmii,

Onderdelen voor de kever zijn goed verkrijgbaar. Om een voorbeeld te noemen kun je online bij Paruzzi gigantisch veel kopen. Op evenementen zoals wanroij is een grote markt aanwezig met veel onderdelen, zowel origineel als imitatie.

Let voor roest op de volgende punten:
- In de hoekjes bij de spatborden (Zowel de spatborden controleren als de carrosserie ) '' Hier is voor beide vervangingsmateriaal voor beschikbaar ''
- Kokerbalken ( Heel belangrijk ) '' Hier zijn geheel nieuwe voor beschikbaar, maar ook reparatiedelen ''
- Bodemplaten '' Hier zijn geheel nieuwe voor beschikbaar, maar ook reparatiedelen ''
- De kop van het chassis ( Dit is heel belangrijk ) Reparatie van dit deel van het chassis is altijd een moeilijk kusje! ( Probeer goed te kijken naar de kop en de tunnel van het chassis!)
- Onderkant van de deuren. '' Hier zijn geheel nieuwe voor beschikbaar, maar ook reparatiedelen ''

Technisch:
- Is er een APK aanwezig?
- Luister goed naar het motortje hoe die loopt. Hapert de motor niet. Geen rare geluiden aanwezig?
- Bij het remmen controleren of alle remmen ook meedoen. Bij mijn kever was dit niet het geval, maar dat wist ik.

Wat ik altijd heel belangrijk vind, is hoe de eigenaar met de auto is omgegaan. Als hij de auto pas heeft en al meteen verkoopt weet je dat er wat mee aan de hand is. Gewoon de puntjes doorlopen en op je gevoel af gaan. Als je nog wat wilt weten kan je me altijd een berichtje sturen of een keertje langskomen op een meeting! :D Geen probleem!
Black Up! High Up!
Kever 1300

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Volkswagen kever

Bericht door Bobmii » do 21 aug 2014, 19:44

Hey brownbug,

Super bedankt voor de tips. Gisteren heb ik een Kever aangeschaft uit 1972 met 1300 motor.
De auto op de brug gehad en was op alle punten keihard. Enige minpuntjes: wat vliegroest op de chroomdelen en lijsten, gaatje in de wang van de bestuurdersstoel en krasje op rechter voorspatbord. Ik zal zo even een topic over de auto openen. Auto is gekocht bij van merksteijn motorsport dus hij wordt nog even helemaal nagelopen en met verse APK afgeleverd. Hij reed echt super. Waarschijnlijk volgende week in ontvangst nemen..... I can't wait!!!!
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Plaats reactie