Mijn hobby - Porsche 944 S2

Plaats hier een topic van je andere auto.
Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Rick-89 » di 30 jul 2013, 12:24

Dan zal ik hier mijn andere auto en tevens hobby beschrijven :)
Ben vroeger aangestoken met het Porsche virus door een familielid wie regelmatig 911jes renoveerde en doorverkocht. Mocht eens meerijden over een landweggetje in een 911 en was verkocht. Porsche werd mijn merk en ik moest en zou later een Porsche rijden.

Op mijn achttiende die wens weer nieuw leven ingeblazen na het behalen van mijn rijbewijs, maar ook snel weer afgeschoten. Ik vond het niet verstandig om zoiets als eerste auto aan te schaffen. Dus eerst een tijdje in een Ford SportKa rondgereden zonder schade en vond het in 2010 daardoor wel prima. Het was tijd om mijn droom achterna te gaan.

Samen met mijn vader ging ik op zoek naar een wegenbelastingvrije, betaalbare Porsche, een 944. Door velen ondergewaardeerd en bestempeld als poor mans Porsche, of gewoon als Audi. Dit is echter niet op waarheid gebaseerd aangezien de voorganger (924, vier cilinder 2 liter audi blok) door Porsche voor Audi was gebouwd, Audi wilde het model niet en Porsche ging het verkopen. Het model heeft Porsche in die tijd van een faillissement gered. Voor de 944 werd een geheel eigen Porsche motor ontwikkeld (2.5 viercilinder) en de auto krijg een minder slanke carosserie.
Na een aantal proefritten in wegenbelastingvrije exemplaren heb ik de knop omgezet. Er mocht wegenbelasting worden betaald. De belastingvrije exemplaren waren in verhouding erg door voor je ervoor krijgt. Dus ik ging voor een completere en mooiere auto. Het werd een S2 (3.0 liter met om en nabij 211 pk). Een prachtig exemplaar, bijna precies zoals ik hem wilde. Dus budget aangepast en samen met den vadert de Porsche aangeschaft.

Afbeelding

Even wat details:
944 S2 ,3.0l
Bouwjaar: 1989
Land van herkomst: Duitsland, geïmporteerd in 1995
Volledige onderhoudshistorie
Satinschwarz met Burgundy interieur (half leder)

Targa, 10-speaker systeem, cruise control e.a.
Bovendien compleet met 968 afdekhoes, targadakhoes, gereedschapsset, dakdragers, bagagenet, C2 velgen en een Cup 2 set met winterbanden..
Tussendoor een Saratoga dak gevonden, eentje zonder rand met bronze tint. Dit dakje is een collectors item en kan in plaats van het stalen dak in de auto gelegd worden.
Afbeelding
Na een poetsdagje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding


Heb de auto alweer bijna drie jaar. Rijd er niet veel in, maar als ik er dan in rijd ga ik altijd weer glimlachen. Auto heeft me nog geen enkele keer met pech laten staan (afkloppen!) en startte altijd, zelfs na drie weken in de vrieskou te hebben gestaan. Ja... hij staat altijd buiten helaas. Is puur een auto voor erbij, in de weekenden of een enkele keer naar het werk met het dakje eruit. Verder doe ik aan onderhoud zelf helemaal niets. Wel poets/detail ik de auto met enige regelmaat en ben ik stukje bij beetje kleine onderdelen aan het vernieuwen.

Tja.. wat valt er verder over te schrijven. Het rijdt heerlijk, niet te vergelijken met de Mii, best veel bekijks helaas, en de tunneltjes schakel ik altijd even terug 8-)
Verder is het met dit soort auto's een kwestie van ervaren. Het is niet te beschrijven hoe fijn het voelt hier in te mogen rijden. Zelfs met deze auto is het leuk bij de pomp, ondanks dat er tot 80 liter in kan.... :oops:

Meer foto's zijn wel degelijk aanwezig, echter in groot formaat en het forum schaalt niet automatisch. Moet ze daardoor telkens bewerken. Dus wie meer zou willen zien roep maar. :)
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Tom Westendorp » di 30 jul 2013, 17:19

Prachtige kar! Meer foto's!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Vinniepilon » di 30 jul 2013, 18:03

Meer foto's :D
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Pop Up! » di 30 jul 2013, 19:11

Zeker mooie wagen en ook zeker meer foto's! :lol:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Rick-89 » wo 31 jul 2013, 09:47

Had ik een heel verhaal getypt met afbeeldingen erbij, wil ik verzenden en ben ik uitgelogd... dus we gaan weer opnieuw aan de slag.. :)
Foto's heb ik zat van de auto, dus ben er doorheen aan het spitten geweest een formaatjes aangepast. Hier is een selectie.

Een week na aanschaf en nog ongewassen/ongedetailed
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier met echte camera en witte knipperts voor en zijkant
Afbeelding

Met de winterset eronder, nog wel de oranje knipperts achter
Afbeelding

Met zijn witte broertje (N/A, 2.5, zie andere voorbumpert)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ja... de auto wordt ook echt gebruikt, al was deze sneeuwbui wat onverwachts... is wel opletten geblazen dan met best wat koppel en achterwielaandrijving :)
Afbeelding

Na een 944 meeting stonden we vast op de afsluitdijk vorige maand, de brug was kapot. Dus maar foto maken van de 'rode' achter knipperlichtjes
Afbeelding

Er zijn nog veel meer foto's maar volgens mee geeft dit wel een aardige indruk :roll: :lol:
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

44Magnum
Forum newbie
Berichten: 22
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:57

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door 44Magnum » wo 31 jul 2013, 11:04

Cool! En mooie foto's.

Echt een icoon uit de jaren 80.
Ik vind de Porsche 928 trouwens ook een gaaf model.

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Ron UP » wo 31 jul 2013, 11:30

Superrrrr gave wagennnnnn
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door GunSpeed » wo 31 jul 2013, 16:53

Mooie wagen in prachtige staat. Vind de kleine update ook wel geslaagd, die details maken hem af 8-)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door TV_UP! » wo 31 jul 2013, 18:51

Ziet er super uit.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door UpSie » wo 31 jul 2013, 22:48

En onder de motorkap dan?
Die mis ik nog.

Ben ook een echte porsche fan, heb jaren het engelse blad porsche world gekocht echt fantastisch.
Heb vroeger ooit een 911 carrera 3.2 gehad onvoorstelbaar rijgedrag, en rijervaring, om nog maar te zwijgen van de remkracht, toen al.
Nog niet lang geleden m'n baas ermee aangestoken. Is helemaal verliefd op een 997 turbo S2.
Zijn al eens in Munchen wezen kijken, en recent een zwarte op wezen halen in Praag, koste wat mooite deze in te voeren.
Zegt er een goochemerd effe goed uit proberen tijdens de proefrit, jeah right met plus 500 pk achterin en 320km/hr top.
Wel supergaaf ook de twee vgt turbo's zijn een genot om te horen.
Nee zou ook wel weer zo iets erbij willen hebben, probleem is het aantal verlangelijstjes dat ik heb.
Corvette Z06,928S2,968(lekker zeldzaam); .........etc, etc.
Veel plezier met je pracht exemplaar, houd wel je distributie in de gaten, de spanner heeft wel eens aandacht nodig.
Oh ja we hebben hier recent een porsche centrum gekregen, stond pas een panamera in gulf kleuren, echt super.

Nou kan hier nog uren over doorgaan.

Groeten Leen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Tom Westendorp » do 01 aug 2013, 06:20

Ik denk ook dat je deze op het goede moment gekocht heb. Als ik het zo lees gaan die 944 erg snel in waarde stijgen. Magnus Walker schijnt er zelfs al wat te hebben ingeslagen. Echt een supergave auto!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Rick-89 » do 01 aug 2013, 09:12

Bedankt voor de leuke reacties!

@ Upsie,
Een 911 blijft voor mij toch ook wel de droom, maar dan wel een 993 4s. Mijn baas heeft een 997 Carbrio 4s, wel aardig maar toen ze achter elkaar stonden vond ik die van mij toch meer hebben... haha
Afbeelding

Onder de motorkap.. eens kieken.
Dichterbij dan onderstaand heb ik niet, de motorkap zat er hier nog gewoon op overigens, dacht artistiek te doen met Photoshop...
Afbeelding
Distributie + spanrollen + waterpomp heb ik een paar maanden na aankoop laten vervangen. Die zijn over twee jaar weer aan de beurt, althans.. de distributieriem en consorten.

@Petrolhead Tom,

Ik hoop het ;) Heb 'm wel voor een behoorlijk bedrag gekocht en kan hem nu nog niet voor hetzelfde bedrag verkopen. Wel zit er een leuke taxatiewaarde op...
Ik hoop hem zo lang mogelijk te kunnen behouden en onderhouden en berijden. In de hoop dat het ooit een goede investering is. Wat betreft de fun is het al bijna drie jaar lang een perfecte investering ;)
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Tom Westendorp » do 01 aug 2013, 09:40

Heey wat grappig. Mijn baas heeft bijna een identieke 997 4S cabrio!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door DonkUp » do 01 aug 2013, 18:31

Petrolhead Tom schreef:Heey wat grappig. Mijn baas heeft bijna een identieke 997 4S cabrio!
Jullie zijn niet toevallig collega's zonder dat jullie het weten? :p
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Rick-89 » vr 02 aug 2013, 09:43

Ik gok van niet.. haha
Zou wel een stunt zijn. Maar ik ga er niet vanuit dat Tom vanuit Enschede naar Zeewolde wil rijden om voor deze baas te werken... :twisted: :)
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door DonkUp » vr 02 aug 2013, 18:23

Grin :)
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
CityGo010
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: di 24 sep 2013, 21:29
Locatie: Spijkenisse Vriesland

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door CityGo010 » di 01 okt 2013, 22:39

De 944 Turbo was mijn favoriet ik denk rond 1997, kocht ze massaal op in Duitsland BPM vrij voor rond de 12.000 gulden . Echt goedkoop daar destijds, verkoop deden ze makkelijk 19.950 tot 22.000 euro in Capelle ad IJssel.
Het leuke was ook dat ze technisch zo goed waren dat er nooit wat aan stuk ging, echt TOP kwaliteit !! De kwaliteit die bij de hedendaagse auto's zeker uit de vw stal ver te zoeken is vanaf bouwjaar 2007 ca. waar echt alles aan stuk gaat.
Skoda CityGo 5 drs. Silver Mystique 9-2013 Gekocht bij Hoogenboom in Spijkenisse

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door up! » di 01 okt 2013, 23:14

Ziet er super uit!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
Ron UP
Forum eindbaas
Berichten: 2050
Lid geworden op: do 23 feb 2012, 11:57
Locatie: Heemskerk

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Ron UP » wo 02 okt 2013, 03:57

CityGo010 schreef:De 944 Turbo was mijn favoriet ik denk rond 1997, kocht ze massaal op in Duitsland BPM vrij voor rond de 12.000 gulden . Echt goedkoop daar destijds, verkoop deden ze makkelijk 19.950 tot 22.000 euro in Capelle ad IJssel.
Het leuke was ook dat ze technisch zo goed waren dat er nooit wat aan stuk ging, echt TOP kwaliteit !! De kwaliteit die bij de hedendaagse auto's zeker uit de vw stal ver te zoeken is vanaf bouwjaar 2007 ca. waar echt alles aan stuk gaat.
En dan toch een VAG auto gekocht :lol: :lol: :lol:
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen


Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Gebruikersavatar
Rick-89
Forum newbie
Berichten: 44
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 09:39
Locatie: Almere

Re: Mijn hobby - Porsche 944 S2

Bericht door Rick-89 » do 03 okt 2013, 12:47

Turbo is inderdaad een heerlijke bak. Echter in onderhoud wel ietsje gekker dan de S2.

Ben er nog altijd zeer content mee. Vandaag toevallig weer mer de P naar het werk, wel heerlijk om dan zonder gekkigheid als eerste weg te rijden bij een verkeerslicht.
Toont toch altijd weer een grijns op m'n smoel als dat ding start en lekker rond stuurt :)
--------------------------------------------------------
Porsche 944S2 - 3.0l 4 cyl. - 211pk - 1989
Seat Mii - 1.0l 3 cyl. - 60pk - 2013 - Verbruik | Review

Plaats reactie