Problemen forum (foto's en andere zaken)

Hier vind u de algemene voorwaarden en de nieuwtjes omtrent het forum.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Problemen forum.

Bericht door Autheo » di 26 jun 2018, 21:50

Drup schreef:
di 26 jun 2018, 21:44


Zowel Firefox als Chrome, op 2 verschillende computers (Linux). Ben 2 uur bezig geweest, op allerlei verschillende manieren geprobeerd ( 1 voor 1, alles tegelijk, tussendoor opslaan). Het gaat niet om iets repareren, maar om een heel nieuw bericht. Het enige wat werkt is niet meer dan 1 foto bijvoegen.
Ik heb ook een poos zitten rommelen in Firefox. Ik ben er wel achter gekomen dat je meerdere foto's tegelijk kunt plaatsen door ze tegelijk te selecteren en al die bestanden te plakken in het ene vakje voor bestandsbijlage. Dan worden alle bijlagen apart geupload. Maar ik ben het met je eens dat het wel een heel gedoe is. De gebruiksvriendelijkheid is een stuk minder geworden. Het kost heel veel tijd.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Problemen forum.

Bericht door Autheo » di 26 jun 2018, 21:58

Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 21:29
Autheo schreef:
di 26 jun 2018, 20:00
Petrolhead Tom schreef:
di 26 jun 2018, 11:41
Dag Theo, ik had even een paar berichten bewerkt met slechts 1 foto. Dat ging perfect. Bij meerdere fotos gaat het inderdaad moeizamer. Wat werkt is:

Bericht editen, bijlage verwijderen, opnieuw plaatsen, opnieuw editten bijlage verwijderen, tot alle bijlagen zijn verwijderd.
Nou Tom, ik heb je omslachtige werkwijze gevolgd, maar er blijft dan toch steeds één bijlage achter, die niet te verwijderen is. Ook bij het plaatsen van meerdere bijlagen, verdween dan weer een andere geplaatste bijlage. Uiteindelijk heb ik alle bijlagen (op die ene verborgen na dus) kunnen verwijderen, en alleen door alle bijlagen in één keer als bijlage op te geven ze kunnen plaatsen. Maar nogmaals, wat een omslachtig gedoe zeg. Pas na m'n 12e poging is het gelukt. Maar ook nu blijft er bij het editen maar één bijlage zichtbaar...

Het spijt me, maar ik ben helemaal niet zo blij met deze forum-make-over. Nieuw is in dit geval beslist niet beter, integendeel. Ik vind het doodzonde dat het grootste deel van de enorm leuke historie verloren is gegaan in de berichten (waar alle foto's vaak meer dan een wezenlijk onderdeel van uitmaken). Wat mij betreft mag het forum weer in de oude glorie hersteld worden, dan maar met wat minder nieuwe mogelijkheden, maar tenminste compleet. Kun je die backup van het vorige forum niet gewoon weer in z'n geheel terugplaatsen? Die paar nieuwe berichten sinds de make-over zijn minder lastig te reproduceren dan het op die enorm omslachtige manier oplappen van alle oude berichten.
Dag Theo, dat zal helaas niet gaan. Het forum was dusdanig verouderd dat zowel de hosting als de software een ingrijpende update nodig hadden. Zoals je zelf eerder hebt geschreven: waar gehakt wordt vallen spaanders. Het terugplaatsen van fotos kan veel eenvoudiger door ze gewoon door te linken in een bericht. Feit is en blijft dat een partij als Flickr.com veel beter is ingesteld op het beheren van fotos dan dat phpbb dat ooit zal zijn.

Ik vind het wel jammer dat je je bericht forumleerd alsof er geen enkele foto meer zichtbaar is. Alle extern gehoste fotos werken nog gewoon en ook bij het opnieuw plaatsen gaat het zonder een enkel probleem. Oude bijlagen verwijderen en nieuwe plaatsen werkt inderdaad niet optimaal maar dat ligt aan de forum software helaas.

Mijn tip om dit soort gedonder te voorkomen: doorlinken via flickr.com of een andere degelijke partij. Sowieso een goed idee om je fotos extern te back-uppen.
Tom, allereerst wil ik benadrukken dat ik jouw inspanning voor dit forum erg waardeer. Als ik nu wat kritiek uit, bedoel ik dat beslist niet om alles maar helemaal af te branden. Maar ik geef toe, dat ik wel heel erg teleurgesteld ben in de nu ontstane situatie. Ja, als van te voren bekend was geweest dat je beter je foto's niet als bijlage had moeten plaatsen, was het een ander verhaal, en zou het eenvoudiger zijn. Maar om nu achteraf te zeggen dat het veel eenvoudiger is om ze gewoon door te linken in een bericht, is dus voor mij mosterd na de maaltijd. OK, niet alle foto's zijn verdwenen, maar ik schat dat zeker veel meer dan de helft nu verloren is gegaan. In ieder geval zijn de topics die ik zelf heb aangemaakt nu dus bijna waardeloos geworden, en moet ik dus eigenlijk helemaal opnieuw beginnen. Dat is dus onbegonnen werk. Ik hoop dat je mijn teleurstelling wel een beetje snapt.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » di 26 jun 2018, 22:23

Ik sluit mij daarbij aan. Mijn eigen topic over mijn auto bevat nu ook geen foto's meer. Ja ik kan ze terugzetten, maar veel van deze foto's heb ik niet meer, naast dat het een hele hoop werk is. Veel van de foto's op oudere topics zijn geplaatst door mensen die ook niet meer actief zijn op het forum, deze foto's zullen in ieder geval nooit meer terugkeren. Wat ik niet begrijp is waarom het niet mogelijk is om een back up terug te zetten van vóór de vernieuwing (heb je die eigenlijk wel?) en vervolgens vanaf daar proberen opnieuw de nieuwe forumsoftware te installeren? Ik heb zelf een tijdje PHPBB gedraaid, en dit is technisch in ieder geval wel mogelijk. Ik begrijp wel dat het forum vernieuwd moest worden, en ik denk dat iedereen hier heel erg dankbaar is voor jouw energie, tijd en moeite die je in het forum steekt. Echter, de grote teleurstelling van onder andere Theo is ook weer heel goed te begrijpen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » di 26 jun 2018, 23:50

En jullie denken dat het mij niks doet? Ik baal er super erg van maar er is niks aan te doen. Het probleem met de foto's is niet te verklaren. Er is na het ontdekken drie keer geprobeerd een database van ruim 12.000 (niet alleen foto’s ook smileys) files terug te zetten. Dat heeft niets uitgehaald.

Van de zijlijn roepen dat dingen technisch kunnen is natuurlijk makkelijk Nour, dat heb je nu meermaals gedaan, alsof er amateurs aan het werk zijn die er geen zak van begrijpen?

Technisch is alles mogelijk maar als het de keuze is tussen een forum dat draait op software die niet langer wordt ondersteund en dus een keer zonder reden kan crashen en onherstelbaar beschadigd kan raken of een forum dat draait op de nieuwste software, met de grootste gebruiksvriendelijkheid, snelheid en bovenal veiligheid dan kies ik voor het laatste en als ik dan helaas moet accepteren dat een groot aantal foto’s niet meer werken dan is dat kut maar helaas een realiteit waarvoor ikzelf niet de capaciteit of middelen heb om het helemaal op te lossen.

Wat mij betreft is er nu dus ook alles besproken omtrent de foto's.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jun 2018, 07:18

Geweldig nieuws, de back up die ik heb bevat alle foto's nou eens kijken hoe ik bijna twaalfduizend up foto's terug op het forum kan zetten. Dan hebben we in ieder geval een uitgebreid foto topic. :P
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jun 2018, 08:12

Forumstijl voor iedereen weer even aangepast naar het mooie responsive design van weleer.

Daarnaast even een vraag: weet iemand hoe ik op eenvoudige wijze snel 12.000 foto's in bijvoorbeeld een gallerij kan krijgen op het forum zodat mensen hun oude foto's er uit kunnen zoeken?

Goede nieuws met betrekking tot de foto's is dat er niet verloren is gegaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » wo 27 jun 2018, 08:27

OneDrive biedt deze mogelijkheid (mits je genoeg opslag hebt, dat heb je als je bijvoorbeeld Office 365 pakket hebt). Ik weet niet of SoHosted nog bepaalde galerij-functies biedt, mijn host One.com heeft dat wel. Om hoeveel GB gaat het?

PS: fijn dat de foto's niet verloren zijn! Dat scheelt een hoop.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » wo 27 jun 2018, 09:59

8 gig ofzo kan ze sowieso doorlinken naar hier maar handmatig is dat wel wat teveel van het goede. Haha
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Drup
Forum newbie
Berichten: 77
Lid geworden op: za 23 dec 2017, 14:20
Locatie: Alkmaar

Re: Problemen forum.

Bericht door Drup » do 28 jun 2018, 21:58

Autheo schreef:
di 26 jun 2018, 21:50

Ik heb ook een poos zitten rommelen in Firefox. Ik ben er wel achter gekomen dat je meerdere foto's tegelijk kunt plaatsen door ze tegelijk te selecteren en al die bestanden te plakken in het ene vakje voor bestandsbijlage. Dan worden alle bijlagen apart geupload.
Dat probeerde ik dus ook, zonder resultaat. Na plaatsing bleef er maar 1 foto over, de overige foto's werden vervangen door een regel dat ze niet (meer) beschikbaar waren. Maar ben er nu achter wat het verschil maakt: Ik gebruik altijd eerst het Voorbeeldvenster om te kijken of alles er netjes uitziet. Daarna druk ik op verstuur. Dat heb ik nu eens niet gedaan en ben direct overgegaan tot plaatsing. En nu zijn alle foto's bijgevoegd! :? Zie http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=6492

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » vr 29 jun 2018, 07:05

Ik blijf toch worden uitgelogd, ondanks het aanzetten van het vinkje. Ziet er naar uit dat wanneer de sessie voorbij is hij de login gewoon vergeet.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Problemen forum.

Bericht door Upsilon » za 30 jun 2018, 11:27

TwitNour schreef:
vr 29 jun 2018, 07:05
Ik blijf toch worden uitgelogd, ondanks het aanzetten van het vinkje. Ziet er naar uit dat wanneer de sessie voorbij is hij de login gewoon vergeet.
Ja dat heb ik ook nog steeds. Dit is het enige forum waar ik dit probleem heb.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
JPstyle
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: Problemen forum.

Bericht door JPstyle » za 30 jun 2018, 11:30

Upsilon schreef:
za 30 jun 2018, 11:27
TwitNour schreef:
vr 29 jun 2018, 07:05
Ik blijf toch worden uitgelogd, ondanks het aanzetten van het vinkje. Ziet er naar uit dat wanneer de sessie voorbij is hij de login gewoon vergeet.
Ja dat heb ik ook nog steeds. Dit is het enige forum waar ik dit probleem heb.
Wil toch even benadrukken dat in mijn geval het dus wel gewerkt heeft en totaal geen problemen meer ermee ervaar en gewoon ingelogd blijf.

Er zal vast nog iets spelen aangezien het bij jullie niet werkt maar deels was het .nl of .com wel de oplossing bij mij.

Jullie weten zeker dat jullie nu via .nl gaan?
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Problemen forum.

Bericht door Upsilon » za 30 jun 2018, 11:51

JPstyle schreef:
za 30 jun 2018, 11:30
Wil toch even benadrukken dat in mijn geval het dus wel gewerkt heeft en totaal geen problemen meer ermee ervaar en gewoon ingelogd blijf.

Er zal vast nog iets spelen aangezien het bij jullie niet werkt maar deels was het .nl of .com wel de oplossing bij mij.

Jullie weten zeker dat jullie nu via .nl gaan?
Wat heeft precies voor je gewerkt?
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » za 30 jun 2018, 11:57

Ik ga altijd via .nl dus daar zit het probleem niet. Het is sinds de forum update en aan mijn kant is volgens mij niks veranderd.

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Problemen forum.

Bericht door Upsilon » za 30 jun 2018, 12:10

Heb er continu last van, ook in een andere browser zonder extentsies of wat dan ook.
Inloggen, venster sluiten, weer naar upforum.nl en dan ben ik weer uitgelogged. Vinkje onthouden staat gewoon aan

heel frustrerend
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
JPstyle
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: Problemen forum.

Bericht door JPstyle » za 30 jun 2018, 12:40

Upsilon schreef:
za 30 jun 2018, 11:51
JPstyle schreef:
za 30 jun 2018, 11:30
Wil toch even benadrukken dat in mijn geval het dus wel gewerkt heeft en totaal geen problemen meer ermee ervaar en gewoon ingelogd blijf.

Er zal vast nog iets spelen aangezien het bij jullie niet werkt maar deels was het .nl of .com wel de oplossing bij mij.

Jullie weten zeker dat jullie nu via .nl gaan?
Wat heeft precies voor je gewerkt?
Ik ging altijd via .com maar nu ik via .nl ga heb ik er geen last meer van.

Maar lees al dat dat het niet is voor jullie. Er zal nog wel iets anders spelen idd, want anders zou .com ook wel werken. Wou gewoon nog even benadrukken dat de switch tussen .com en .nl bij mij wel het probleem was.
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » za 30 jun 2018, 17:21

Upsilon schreef:
za 30 jun 2018, 12:10
Heb er continu last van, ook in een andere browser zonder extentsies of wat dan ook.
Inloggen, venster sluiten, weer naar upforum.nl en dan ben ik weer uitgelogged. Vinkje onthouden staat gewoon aan

heel frustrerend
Kom je wel via: vwupforum.nl ?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Problemen forum.

Bericht door Upsilon » zo 01 jul 2018, 10:23

Petrolhead Tom schreef:
za 30 jun 2018, 17:21
Kom je wel via: vwupforum.nl ?
Nee, upforum.nl, maar ik ga het met die URL proberen.

edit: dat lijkt voor me te werken :clap:
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door Tom Westendorp » zo 01 jul 2018, 20:04

Top!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Problemen forum.

Bericht door TwitNour » do 05 jul 2018, 01:24

Ik heb het even een aantal dagen aangekeken. Zowel op mijn iPhone als op mijn Mac word ik regelmatig uitgelogd. Het ziet er nog steeds naar uit dat na beëindiging van de sessie de inlog wordt vergeten.

Plaats reactie