Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Hier vind u de algemene voorwaarden en de nieuwtjes omtrent het forum.
Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Touchwood » di 24 feb 2015, 17:02

oppermii schreef:Wat is er achterhaald aan Tapatalk?
Zo'n beetje elk forum ondersteunt het.

Er zijn mensen die vinden dat forums in hun huidige vorm achterhaald zijn: http://discoursen.org" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik vind de nieuwe layout hier beter, maar responsive kan ik het niet noemen.
Zeker niet met die joekels van n banners.
Ik zou t eens met kleine banners proberen.
Denk dat het dan n beter zal kloppen allemaal.
Het gaat Tom juist om die banners. Reclame-inkomsten. Op Tapatalk zie je de banners waar Tom geld voor krijgt niet. Daarom is de Tapatalk interface uitgezet.

Is natuurlijk wel onhandig voor de mensen, die al hun fora makkelijk bij elkaar hadden binnen Tapatalk.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Keesf
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 15:18

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Keesf » di 24 feb 2015, 18:14

leuke rustige layout, goed gekozen.

2 dingetjes die me een klein beetje tegenstaan.

1) alle foto's die je via uploaders probeert te posten zijn te groot. is dat aan te passen?
2) mobiel vind ik t forum eigenlijk te lang, ik bedoel de spacing is vrij groot. waardoor ik blijf scrollen, iets compacter zou fijn zijn

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Touchwood » wo 25 feb 2015, 08:43

wat is een responsive forum eigenlijk? behalve de vormgeving is het forum toch niet veranderd? het forum praat toch niet terug?
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Tom Westendorp » wo 25 feb 2015, 08:59

Touchwood schreef:wat is een responsive forum eigenlijk? behalve de vormgeving is het forum toch niet veranderd? het forum praat toch niet terug?
http://lmgtfy.com/?q=responsive+design+wiki" onclick="window.open(this.href);return false;
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

robbert-h
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: za 20 sep 2014, 13:49

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door robbert-h » wo 25 feb 2015, 12:06

Touchwood schreef: Het gaat Tom juist om die banners. Reclame-inkomsten. Op Tapatalk zie je de banners waar Tom geld voor krijgt niet. Daarom is de Tapatalk interface uitgezet.

Is natuurlijk wel onhandig voor de mensen, die al hun fora makkelijk bij elkaar hadden binnen Tapatalk.
Ik snap dat er inkomsten uit de reclame's volgen. Als ik eerlijk ben gebruik ik op mijn PC een adblocker omdat ik de reclames toch juist niets vind. Daarnaast krijgt Tom denk ik pas inkomsten als er op de banners wordt gedrukt (Pay per Click). Via tapatalk is de mogelijkheid om AdMob te gebruken (mobiele variant van AdWords). Mogelijkheden genoeg dus!
Volkswagen Groove UP! Deep Black Metallic uit November 2013.

Gebruikersavatar
Robin
Beheerder
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 13:47

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Robin » do 26 feb 2015, 11:47

robbert-h schreef:
Touchwood schreef: Het gaat Tom juist om die banners. Reclame-inkomsten. Op Tapatalk zie je de banners waar Tom geld voor krijgt niet. Daarom is de Tapatalk interface uitgezet.

Is natuurlijk wel onhandig voor de mensen, die al hun fora makkelijk bij elkaar hadden binnen Tapatalk.
Ik snap dat er inkomsten uit de reclame's volgen. Als ik eerlijk ben gebruik ik op mijn PC een adblocker omdat ik de reclames toch juist niets vind. Daarnaast krijgt Tom denk ik pas inkomsten als er op de banners wordt gedrukt (Pay per Click). Via tapatalk is de mogelijkheid om AdMob te gebruken (mobiele variant van AdWords). Mogelijkheden genoeg dus!
Als je op dit forum een AdBlocker gebruikt zullen alleen de Google Ads verdwijnen. Het grootste nadeel van Tapatalk is dat de identiteit (het uiterlijk, de look&feel) van het forum wegvalt en dat zit, zoals Tom terecht opmerkt, de ontwikkeling van het forum in de weg.
Keesf schreef:leuke rustige layout, goed gekozen.

2 dingetjes die me een klein beetje tegenstaan.

1) alle foto's die je via uploaders probeert te posten zijn te groot. is dat aan te passen?
2) mobiel vind ik t forum eigenlijk te lang, ik bedoel de spacing is vrij groot. waardoor ik blijf scrollen, iets compacter zou fijn zijn
Nummer 1 zijn we mee aan de slag, die is inderdaad weggevallen bij het nieuwe forum. Wordt opgelost.
V.w.b. nummer 2; wat bedoel je precies met de spacing? Ik heb het een en ander geprobeerd om het compacter te maken, maar dat komt de leesbaarheid helaas niet ten goede.
Next: een Up!?

BMW E36 328i touring - Gone but not forgotten.
Peugeot 106 S2 Rallye (gelukkig weg)

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Touchwood » vr 27 feb 2015, 08:34

De vormgeving staat (als het goed is) toch los van de onderliggende structuur van het forum? Daar hoeft Tapatalk geen last van te hebben. Noch andersom.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Outsider

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Outsider » di 10 mar 2015, 04:30

Ik ben niet geregistreerd, hoe zoek ik?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Tom Westendorp » di 10 mar 2015, 07:28

Dat is apart, ik dacht dat het uitgeschakeld was. Als je niet geregistreerd bent moet je je registeren alvorens de zoekfunctie bruikbaar wordt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door TwitNour » di 10 mar 2015, 16:16

Moet het wel mogelijk zijn om als gast iets te posten eigenlijk?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Tom Westendorp » di 10 mar 2015, 16:38

TwitNour schreef:Moet het wel mogelijk zijn om als gast iets te posten eigenlijk?
Nee en dat is nu opgelost.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door TwitNour » di 10 mar 2015, 17:56

Oke thanks! Vond het beetje onoverzichtelijk worden allemaal.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Tom Westendorp » ma 16 mar 2015, 14:40

Ik heb nog even wat kleine aanpassingen aan de lay-out van de site gedaan zodat het nog wat prettiger oogt.

Bijlagen zijn nu ook voor gasten weer zichtbaar dat was even niet het geval maar is nu weer aangepast.

Ter kennisname voor jullie allemaal! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het gaat gebeuren! Het forum krijgt een make over!

Bericht door Tom Westendorp » do 16 apr 2015, 12:58

Een veelgehoorde klacht was dat de banners nog niet responsive waren. Dat is dankzij Robin van Candyapplered nu opgelost! Hoera!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie