Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door JoVe » di 08 jul 2014, 20:49

robw schreef:Nabrander, is Needlesweep nog mogelijk voor de UP? heeft iemand toevallig een totaallijst wat mogelijk is? :P
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f ... =50#p42107 kijk hier maar eens
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Gebruikersavatar
Thijsvdvl
Donateur member
Berichten: 384
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 20:08
Locatie: Hapert
Contacteer:

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Thijsvdvl » wo 09 jul 2014, 08:28

robw schreef:Nabrander, is Needlesweep nog mogelijk voor de UP?
Nee
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Gebruikersavatar
StefanK-Mii
Vagling liefhebber
Berichten: 138
Lid geworden op: za 15 feb 2014, 21:46
Locatie: Assen

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door StefanK-Mii » ma 14 jul 2014, 20:51

Zo vanavond de auto aan vag-com gehad en wat opties aangezet o.a anticarjack bij wegrijden en bij het verwijderen van de sleutel (auto ontgrendelen), ik krijg alleen de DRL achter niet aan... Wat ik wel tegenkwam was stuurbediening, iemand dit al getest ?

Afbeelding
Afbeelding Volvo V40 D2 R-Design MY13, Black Sapphire, Intro, Winter, Dynamic Line

Afbeelding Seat Mii Dynamic Sport MY14, Tornado Red, Drive Pack

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Darryl » ma 21 jul 2014, 14:06

Met "achter licht aan terwijl alleen DRL brandt" aan gaat volgensmij ook het interieur verlichting aan, deze kan dus op geen enkele wijze meer uit als de motor aan staat.
Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar bij mij is dit wel het geval. Voor deze instelling was het overduidelijk dat als ik in de avond wegreed mijn licht uit stond omdat ik binnen bijna niets zag.
Maar nu de verlichting binnen brand moet ik 1 keer extra nadenken dat ik wel de dimverlichting aan moet zetten.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Xanderv » ma 21 jul 2014, 14:42

Ik heb dit niet en mijn achterlichten zijn ook aangezet met DRL. Is er toch iets verkeerd gegaan bij jou.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Jos Bosch » ma 21 jul 2014, 15:36

Darryl schreef:Met "achter licht aan terwijl alleen DRL brandt" aan gaat volgensmij ook het interieur verlichting aan, deze kan dus op geen enkele wijze meer uit als de motor aan staat.
Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar bij mij is dit wel het geval. Voor deze instelling was het overduidelijk dat als ik in de avond wegreed mijn licht uit stond omdat ik binnen bijna niets zag.
Maar nu de verlichting binnen brand moet ik 1 keer extra nadenken dat ik wel de dimverlichting aan moet zetten.

Dus even naar H.E.S gaan en daar het automatische cominghome/leavinghome mondule laten plaatsen.
Hoef je hier zeker niet meer over na te denken.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Xanderv » ma 21 jul 2014, 16:31

Als je geen geld uit wil geven dan is het niet nodig. Het is echt wel te regelen zonder dat de binnenverlichting aan gaat, beetje omslachtig om dan een complete module te installeren voor een optie die er al op zit.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Autheo » ma 21 jul 2014, 17:47

Darryl schreef:Met "achter licht aan terwijl alleen DRL brandt" aan gaat volgensmij ook het interieur verlichting aan, deze kan dus op geen enkele wijze meer uit als de motor aan staat.
Corrigeer me als ik ongelijk heb, maar bij mij is dit wel het geval. Voor deze instelling was het overduidelijk dat als ik in de avond wegreed mijn licht uit stond omdat ik binnen bijna niets zag.
Maar nu de verlichting binnen brand moet ik 1 keer extra nadenken dat ik wel de dimverlichting aan moet zetten.
Verbaas me hierover, Vagtechniek heeft bij mij ook de functie aangezet van achterlicht bij DRL. Mijn dashboardverlichting is daarbij in het donker uit, dus valt het prima op dat je de verlichting aan moet zetten. Vandaag nog bij een regenbui dimde de dashboardverlichting overduidelijk, dus ik zou de instellingen nog eens goed laten checken ( maar niet bij een beun...) ;)

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Xanderv » ma 21 jul 2014, 18:02

Haha in een tunnel wordt het bij mij ook aardedonker, dan doe je de lichten wel aan :)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door GunSpeed » di 22 jul 2014, 09:09

Xanderv schreef:Haha in een tunnel wordt het bij mij ook aardedonker, dan doe je de lichten wel aan :)
Hier net hetzelfde, werkt prima :D
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Roelio » di 22 jul 2014, 09:29

Het is dat ik weet dat als het beetje donker wordt dat me achterlichten aan staan en me mooie stadsverlichting zodat ik me lichten nog niet aan doe... Zodra de lantaarns aan gaan gooi ik ze aan ;')
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
Darryl
Forum newbie
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 13:25

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Darryl » wo 23 jul 2014, 11:40

Er is blijkbaar dus een instelling waarbij de interieur verlichting constant aan kan staan?
Ik ben het inmiddels al gewend en zo een coming home leaving home is erg mooi, ik had het toen op de meeting bij Jos Bosch gezien.

Ik ken alleen niemand in de regio zuidholland om dit voor mij na te kijken. dus he, ik leef er wel mee.

Vagtechniek
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 05 aug 2012, 20:38

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Vagtechniek » vr 25 jul 2014, 09:09

Darryl schreef:Er is blijkbaar dus een instelling waarbij de interieur verlichting constant aan kan staan?
Nee is er niet, sommige gaat de binnenverlichting aan, sommige niet. Heeft met bouwjaar te maken zoals het lijkt...

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door GunSpeed » vr 25 jul 2014, 09:49

Vagtechniek schreef:
Darryl schreef:Er is blijkbaar dus een instelling waarbij de interieur verlichting constant aan kan staan?
Nee is er niet, sommige gaat de binnenverlichting aan, sommige niet. Heeft met bouwjaar te maken zoals het lijkt...
Of misschien weer een onderscheid tussen een Blue Motion en een niet Blue Motion versie?
up! Black BMT 75pk 3d

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door RobertJ » vr 25 jul 2014, 22:44

Xanderv schreef:Ik heb dit niet en mijn achterlichten zijn ook aangezet met DRL. Is er toch iets verkeerd gegaan bij jou.
Weet je zeker dat je dashlicht niet continu brandt?

Gebruikersavatar
GunSpeed
Forum eindbaas
Berichten: 1182
Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
Locatie: Vlaams-Brabant

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door GunSpeed » vr 25 jul 2014, 22:51

RobertJ schreef:
Xanderv schreef:Ik heb dit niet en mijn achterlichten zijn ook aangezet met DRL. Is er toch iets verkeerd gegaan bij jou.
Weet je zeker dat je dashlicht niet continu brandt?
Weet het heel zeker, mijn wagen staat ondergronds en elke keer bij het binnenrijden wordt de dashverlichting gedimd ;)
up! Black BMT 75pk 3d

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door Xanderv » za 26 jul 2014, 00:57

Wat ik zei, als ik een tunnel in rij met de lampen uit, dus drl en achterlicht aan. Dan dimt de boel langzaam tot het uit is. Ik heb een greentech (blue motion)
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door RobertJ » za 26 jul 2014, 01:32

Hmmm, heb het afgelopen weekend bij vagtechniek laten doen. Jammer dat dit dan toch niet met behoud van die functie is gedaan.... ik zal het nog even nagaan en dan evt nog even bellen.

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door oppermii » ma 18 aug 2014, 15:57

oppermii schreef:Wat ik graag uit zou zetten: Het automatisch inschakelen van de achterruitenwisser bij achteruit rijden.

Als je de voor ruitenwissers aan hebt staan en schakelt naar zijn achteruit, dan gaat de achterruitenwisser aan.

Weet iemand of en hoe dit is uit te zetten?

Dit ivm het monteren van een fietsendrager op de achterklep, waardoor de ruitenwisser niet meer kan (mag) bewegen.
Thijs/VagTechniek, kunnen jullie bevestigen dat dit ook kan, of wellicht eens proberen? Ik kom binnenkort en zou deze aanpassing graag willen.
Ik kom binnenkort om cruise control te laten inbouwen en dan zou ik meteen graag wat VAGCom instellingen laten aanpassen.
Ik lees hier in het topic dat het op dezelfde plek zit als in de Ibiza.
Alvast bedankt.

Gebruikersavatar
JoVe
Donateur member
Berichten: 1076
Lid geworden op: wo 10 jul 2013, 19:56
Locatie: Beverwijk

Re: Instellingen aanpassen VW Up! met vag-com / vcds

Bericht door JoVe » ma 18 aug 2014, 16:46

oppermii schreef:
oppermii schreef:Wat ik graag uit zou zetten: Het automatisch inschakelen van de achterruitenwisser bij achteruit rijden.

Als je de voor ruitenwissers aan hebt staan en schakelt naar zijn achteruit, dan gaat de achterruitenwisser aan.

Weet iemand of en hoe dit is uit te zetten?

Dit ivm het monteren van een fietsendrager op de achterklep, waardoor de ruitenwisser niet meer kan (mag) bewegen.
Thijs/VagTechniek, kunnen jullie bevestigen dat dit ook kan, of wellicht eens proberen? Ik kom binnenkort en zou deze aanpassing graag willen.
Ik kom binnenkort om cruise control te laten inbouwen en dan zou ik meteen graag wat VAGCom instellingen laten aanpassen.
Ik lees hier in het topic dat het op dezelfde plek zit als in de Ibiza.
Alvast bedankt.

Ik had dit ook gevraagd Teardrop optie en dacht dat dit voor de achterwisser was, maar dat is dus niet zo. Achterwisser is niet uit te schakelen was mij verteld. Teardrop is als je de ruitensproeier hebt gebruikt deze nog een keer nawist.
High UP! Dark Blue Metalic - Reserve wiel - Polo 6R antenne - Dynamic pakket (Triangle) - Executive pakket
M&M Nav - C C - RVS uitlaatsierstuk - Armsteun - LED Drl - VAG inst.

Seat Ibiza 1.2 Tsi FR Dynamic Emocion Red
Nu Hyundai iX20 Go! Midnight Blue

Plaats reactie