Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Touchwood » zo 17 aug 2014, 10:47

Als ik de grafiek bekijk zie ik geen significant effect van de update tot zo'n 5500 toeren per minuut. Vanaf dat punt zijn zowel koppel als vermogen duidelijk hoger. Zal bij flink doortrekken zeker merkbaar zijn.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Autheo » zo 17 aug 2014, 12:41

Heel interessant dit te lezen. De grafiek geeft dus het resultaat weer. Maar ik ben een leek, dus even voor de zekerheid wat duidelijkheid vragen:
Moet ik in de grafiek de bovenste rode en blauwe lijnen lezen als de nieuwe situatie vergeleken met de onderste rode en blauwe lijnen als oude situatie?

mlf
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 21:51

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door mlf » zo 17 aug 2014, 13:55

Jep.

Rode lijnen is koppel. Blauwe lijnen is pk's
De bovenste lijn per kleur is na de update en onderste voor de update.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 aug 2014, 15:44

Autheo schreef:Heel interessant dit te lezen. De grafiek geeft dus het resultaat weer. Maar ik ben een leek, dus even voor de zekerheid wat duidelijkheid vragen:
Moet ik in de grafiek de bovenste rode en blauwe lijnen lezen als de nieuwe situatie vergeleken met de onderste rode en blauwe lijnen als oude situatie?
Gefeliciteerd Theo! Je kunt nu dyno-uitdraaien lezen. Succes met je verdere tuning carriere! :lol: :mrgreen:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door RobertJ » zo 17 aug 2014, 15:57

Overigens voor de mensen die onbekend zijn met koppel en vermogen: koppel*toerental(in radialen per seconde). Een hoger koppel levert bij hetzelfde toerental dus een hoger vermogen. Zo kun je ook zie dat het koppel van de 75pk hoger blijft en als resultaat daarvan dus het vermogen.

Zo is het dus dat een 122pk tsi motor tot 3000rpm een hoger vermogen levert dan een 2.0na met 160pk.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Autheo » zo 17 aug 2014, 17:44

Petrolhead Tom schreef:
Autheo schreef:Heel interessant dit te lezen. De grafiek geeft dus het resultaat weer. Maar ik ben een leek, dus even voor de zekerheid wat duidelijkheid vragen:
Moet ik in de grafiek de bovenste rode en blauwe lijnen lezen als de nieuwe situatie vergeleken met de onderste rode en blauwe lijnen als oude situatie?
Gefeliciteerd Theo! Je kunt nu dyno-uitdraaien lezen. Succes met je verdere tuning carriere! :lol: :mrgreen:
Ja, fijn dat ik door mag voor de volgende ronde! (maar of ik m'n carriere ervan zal maken...) ;) Vind het best interessant om hier in het forum zulke informatie te vinden, waar je wijzer van wordt. Duidelijk is inderdaad in de grafiek dat er onder de 5000 rpm nauwelijks verschil is. Om eerlijk te zijn let ik bij flink accelereren (bijvoorbeeld bij het invoegen) vooral op het verkeer, en niet op m'n toerenteller. Maar met mijn rijstijl vermoed ik dat ik niet vaak boven die 5000 rpm zal zitten, waarbij in mijn geval de upgrade niet zo relevant is. Heb ook al eens de grafieken tussen de 75 pk en 60 pk versie vergeleken, maar dan met de daarbij geleverde versnellingsbakken. Door die andere verhoudingen liggen dan de verschillen best anders. Door de diverse informatie op dit forum is mij wel duidelijk geworden dat met onze kleinere motoren de te realiseren verschillen nooit zo heel significant zijn, ook niet met de vaker besproken chiptuning.Als je echt power wil, ben je bij onze Vagling toch niet helemaal aan het juiste adres, lijkt me. Maar voor degenen die met hun 60 pk Vagling toch net even wat meer dan het basisvermogen willen, lijkt me deze upgrade de interessantste optie. Mooi aanbod van Vagtechniek!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » zo 17 aug 2014, 19:05

Mooi verwoord Theo. De Vagling wordt nooit een snelheidsmonster. Maar voor 150 euro 15pk erbij dat is gewoon het koopje van het jaar, helemaal als je hem regelmatig doortrekt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door MiiRens » zo 17 aug 2014, 21:55

šváb schreef:Misschien een domme vraag, maar is het koppel ook hoger? Dit zou voor mij wel van doorslaggevend belang zijn.
Als de vermogens opbouw gelijk is tot 5.000 t/min dan geldt dit ook voor het draaimoment (Nm).

Vermogen is de arbeid die een kracht of draaimoment in een bepaalde tijd levert.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door yoyoman » ma 18 aug 2014, 06:13

Heeft iemand het al laten doen? En wat zijn zijn of haar ervaringen ?


Sent from my iPad using Tapatalk

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door yoyoman » ma 18 aug 2014, 13:58

Nou heb de afspraak gemaakt bij VAG techniek morgen om 13:00 zal in het forum laten weten wat de ervaringen zijn zal wel flink duurder gaan rijden want ik moet eerdaags doortrekken naar hogere toeren in de versnellingen :lol: ben al lang blij dat het kan want ik heb mijn wagen nu ongeveer een ½ jaar en het blijft een traag hok.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » ma 18 aug 2014, 14:43

yoyoman schreef:Nou heb de afspraak gemaakt bij VAG techniek morgen om 13:00 zal in het forum laten weten wat de ervaringen zijn zal wel flink duurder gaan rijden want ik moet eerdaags doortrekken naar hogere toeren in de versnellingen :lol: ben al lang blij dat het kan want ik heb mijn wagen nu ongeveer een ½ jaar en het blijft een traag hok.
Gaaf man! Veel plezier! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

blackup2013
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: do 10 jul 2014, 07:25

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door blackup2013 » ma 18 aug 2014, 15:38

Petrolhead Tom schreef:Het gaat er inderdaad om hoe je aangeeft dat je het onzin vindt Blackup2013. Als je nooit boven de 5000 toeren komt dan schiet je er inderdaad niets mee op. Anders wel. Ga eens naar Duitsland en probeer eens wat steviger door te rijden met je 60 pk up! Dan merk je die extra pk's al gauw. Ook als je in Nederland even vlot in wilt voegen en hem eens stevig doorhaalt merk je het goed. Doe je dat soort zaken nooit dan heb je er niks aan en is deze upgrade niks voor jou. Anders voegt het zeker wat toe. En al helemaal voor deze prijs want ik geloof dat we het met zijn allen er wel over eens zijn dat dit werkelijk het koopje van het jaar is, toch?
Nogmaals, goed lezen! Ik vindt het zonde en
NIET ONZIN!!!!

ik bied bij deze mijn excuses aan als mensen zich beledigd voelen. Het was absoluut niet negatief bedoeld. Ik heb alleen gezegd dat IK het zonde vindt. Dat je het doet moet je zelf weten.




Sent from my iPhone using Tapatalk

NoTVR
Vagling liefhebber
Berichten: 333
Lid geworden op: vr 08 jun 2012, 12:09

Re: RE: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door NoTVR » ma 18 aug 2014, 18:30

Traag hok.... Nou, daar gaat maar weinig aan veranderen :whistle:

Ben maar weer eens gaan rekenen...

In theorie haalt de 60PK-versie met 68PK (zie curve) ca. 164 bij 5700RPM.
Met tuning naar 83PK zal de topsnelheid van 173km/uur worden gehaald bij 6000RPM; de motor levert dan een kleine 80PK. Met een iets kortere eindoverbrenging had er 175 in gezeten. Meer kan niet, want dan wint de luchtweerstand het van de auto. In de vijfde versnelling heb je er helaas niets aan, omdat je bij 160km/uur ruim 4600RPM draait, en dat is ver van die 5300 waar het verschil begint.

Desondanks overweeg ik het wel sterk, want het is een ijzersterke aanbieding, hoewel met name bruikbaar in de tweede en derde versnelling (van 115 tot 140km/uur).
Laatst gewijzigd door NoTVR op ma 18 aug 2014, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bobmii
Vagling liefhebber
Berichten: 187
Lid geworden op: ma 21 apr 2014, 14:50

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Bobmii » ma 18 aug 2014, 18:52

Ben benieuwd yoyoman, merk je veel verschil? Of ben je nu niet meer uit de auto te slaan :D
Seat Mii style chic 60pk - candy white - VAGcom instellingen - W8 verlichting - lederen bekleding - drive pakket - extra getinte ramen rondom - LED achter lichten.

Gebruikersavatar
Nicoup!
Forum newbie
Berichten: 75
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 16:07

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Nicoup! » ma 18 aug 2014, 20:26

Ik ga dit topic ook zeker volgen! ben benieuwd naar de ervaringen.

Gebruikersavatar
UPyouGO
Vagling liefhebber
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 31 mei 2013, 20:08

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door UPyouGO » ma 18 aug 2014, 21:32

Oke ........tot zover ben ik bij.......
Ik heb eens goed op het toerental gelet tijdens mijn rij gedrag........IK kom dus zeeeeer zelden aan de 5000 tpm....voor mij daarom niet direct een goede keuze.

Wat ik zou willen weten of de aiuto ook een een ander motor karakter.
maw.....draait/voelt de motor ook soepeler...en rustiger....
Die ervaring had ik namelijk bij onze vorige auto.....Chevrolet Spark... :oops:
Cross Up! Full Option!
Chip'd and dangerous!!!
Weinig meer aan doen....

Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door MiiRens » ma 18 aug 2014, 21:43

MiiRens schreef:Het betreft "slechts" het toepassen van de standaard software zonder dat deze is geknepen. Het is dus geen optimalisatie van de software zoals dat bij chiptuning gedaan wordt en dus ook duurder is. Lijkt mij dus niet dat de motor anders gaat lopen.
Even wat gekopieerd uit het andere draadje.
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door RobertJ » di 19 aug 2014, 07:00

Oh yoyo, ook na de upgrade is ie langzaam hoor, alleen minder :)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » di 19 aug 2014, 08:36

Toch vond ik de up! met 60pk al erg lekker rijden tijdens mijn trip naar de Noordkaap. De up! heeft, in tegenstelling tot mijn Aygo, een heel prettig middengebied waardoor je vaak het gevoel hebt met een minder langzame auto op stap te zijn dan je daadwerkelijk bent.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
yoyoman
Forum newbie
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 05:51
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door yoyoman » di 19 aug 2014, 08:46

:dance: :clap: :doh:
RobertJ schreef:Oh yoyo, ook na de upgrade is ie langzaam hoor, alleen minder :)
:D

maakt niet uit man even mijn espressootje opdrinken en kijken of die navigatie Nuenen weet te vinden, ik had toch nog een vrije dag morgen weer aan het werk. Nu met 60pk in de file heen en met 75 pk in de file weer terug :-)

Plaats reactie