Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bent u een commerciële partij en wilt u zaken verkopen via dit forum, dan kan dat hier.
Gebruikersavatar
MiiRens
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: zo 16 feb 2014, 22:17
Locatie: Ja

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door MiiRens » wo 03 sep 2014, 21:12

Inge schreef:Ik sluit me een beetje aan bij NoTVR - vind het ook jammer dat het eigenlijk pas merkbaar is rond de 5000 toeren zou fijn zijn als onderin wat meer koppel zou komen. maar misschien zijn ze wel al bezig dit uit te zoeken of dat dit ook kan. Vagtechniek is er iets mogelijk met het koppel onderin?
Ja zou mooi zijn als dat kon, maar zonder drukvulling (turbo of een mechanische compressor) moet je het toch van de toeren hebben.


vwupassen schreef:Afspraak gemaakt voor de 27e. Voor dit geld vind ik het bijna zonde om het niet te doen. Ben er wel heel benieuwd naar.
Over een turbo gesproken, jij hebt toch de turbo liggen van de Up GT! Ga je daar nog wat meedoen? :dance:
Gr. Renco

Nu: een 3 drs 75 pk VW Up! met panoramadak, cruise control, pdc, 15” velgen, stoelverwarming, zwart metallic.

Voorheen: Seat Mii Sport Dynamic, 3 drs, panoramadak, Drivepakket (cc en pdc), nacht blauw metallic.

Gebruikersavatar
vwupassen
Donateur member
Berichten: 406
Lid geworden op: za 26 okt 2013, 23:26
Locatie: Groningen

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door vwupassen » wo 03 sep 2014, 21:39

Klopt. Die ligt hier nog steeds in de schuur. Had in een ander topic ook al gereageerd op deze vraag. Het project om alles exact passend en degelijk functionerend te krijgen blijkt een behoorlijke kostenpost. Ik ben er nog niet over uit of ik het die investering waard vind.
Hij ligt hier in ieder geval niet in de weg dus haast heeft het sowieso niet.
Bluemotion Up....17 inch Porsche Cayenne Gloss Black,17 inch X-treme Zero, 17 inch RH ZW 1 vanaf volgende week (Y) , Hifonics Audio, Leer/Alcantara, Schroefset en meer!

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Touchwood » wo 03 sep 2014, 21:52

Voor koppel onderin heb je een V8 nodig. Dat gaat niet lukken met een driepitter. Nog beter dan een V8 is een elektrische aandrijving. Dat is de ultieme koppel machine van 0 rpm naar max rpm.
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

angel66
Forum newbie
Berichten: 95
Lid geworden op: za 31 mei 2014, 12:29

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door angel66 » wo 10 sep 2014, 13:17

Denk dat ik het ook maar laat doen

mlf
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 21:51

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door mlf » di 16 sep 2014, 17:43

Vandaag de 60 naar 75 PK update door VAGtechniek laten uitvoeren! :D

Ik zal geen verhaal houden over de fijne ontvangst, het lekkere bakje koffie en het feit dat ik kon doorwerken terwijl ik er op kon wachten ( ach wat is wachten 30 minuutjes) maar steek meteen van wal:

De grafiek zegt misschien dat je alleen boven de 5000 tpm wat gaat merken maar geloof me, je merkt het zodra je weg rijdt.
De auto is veel soepeler en ook van 1 naar 2 naar 3 merk je dat hij anders rijdt. Het is het beste te omschrijven alsof ik daarvoor met de handrem aangetrokken reed
en na de update is er leven in de kleine dinky toy. Ik heb uiteraard ook even doorgetrokken en dan merk je echt dat de auto veel rapper is. Maar aangezien ik probeer zuinig te rijden vind ik dat minder belangrijk.

Het ging mij vooral om de souplesse die je nu meer hebt en voor mijn gevoel is de balans van de auto nu zelfs beter dan een originele 75 pk versie ivm de andere versnellingsbak verhoudingen. Dit is gewoon genieten zoals hij nu rijdt en het is de beste 150 euro ooit gespendeerd :clap:
Het verbruik is op de computer ook iets minder, maar dat moet meten aan de pomp nog bevestigen.

Ik heb ook wat aanpassingen laten doen als automatisch sluiten portieren enz. En een van de zaken die me opviel is dat nu de dashboard verlichting niet meer dimt in de tunnel ( zo iritant) en dat dan de radioknoppen ook verlicht zijn. Dat zal (gok ik) komen door de achterlichten die nu standaard samen met de DRL branden.
Ook daar ben ik zeer gelukkig mee!

Voor iedereen die nog twijfelt; Staar je niet blind op de grafiek maar laat het doen. Je krijgt er echt een andere auto voor terug en zeker geen spijt.

Heren van VAGtechniek: Zeer bedankt voor de service. Ben zeer tevreden!

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Autheo » di 16 sep 2014, 19:21

mlf schreef:
De grafiek zegt misschien dat je alleen boven de 5000 tpm wat gaat merken maar geloof me, je merkt het zodra je weg rijdt.
De auto is veel soepeler en ook van 1 naar 2 naar 3 merk je dat hij anders rijdt. Het is het beste te omschrijven alsof ik daarvoor met de handrem aangetrokken reed
en na de update is er leven in de kleine dinky toy. Ik heb uiteraard ook even doorgetrokken en dan merk je echt dat de auto veel rapper is. Maar aangezien ik probeer zuinig te rijden vind ik dat minder belangrijk.
Dat klinkt heel interessant zeg! Ben benieuwd of de anderen, die de upgrade hebben laten doen, dat ook zo ervaren.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » di 16 sep 2014, 19:35

8-)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Inge » wo 17 sep 2014, 07:26

Dat klinkt leuk - toch maar even voor sparen - het rapper zijn van 1 naar 2 naar 3. Daar zou het mij om te doen zijn.

Ben nu erg benieuwd hoe de andere upgraders dat ervaren.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
JCC
Vagling liefhebber
Berichten: 244
Lid geworden op: za 01 feb 2014, 10:49

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door JCC » wo 17 sep 2014, 08:25

Ik ben vanmiddag aan de beurt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Xanderv » wo 17 sep 2014, 08:39

Nu ben ik ook geïnteresseerd door de review van Autheo!
Laat even weten JCC...
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Tom Westendorp » wo 17 sep 2014, 09:27

Op zich klinkt het logisch dat de motor prettiger aanvoelt. Naar de Noordkaap kon ik echt wel merken dat de motor stevig geknemen was.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Touchwood
Vagling liefhebber
Berichten: 700
Lid geworden op: zo 16 dec 2012, 13:31

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Touchwood » wo 17 sep 2014, 11:26

oppermii schreef:Kwestie van tijd voordat iemand hier meldt dat hij of zij "duidelijk" verbetering voelt onderin. ....
En inmiddels gebeurd. ;-)
Volkswagen Move Up 2013
Afbeelding

enie-up
Vagling liefhebber
Berichten: 512
Lid geworden op: zo 25 nov 2012, 00:00

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door enie-up » wo 17 sep 2014, 16:38

Ik werd vanmiddag gebeld omdat ik eerder bij een tuning bedrijf was geweest wat toen niet lukte
Of ik nog wilde het kon nu wel via obd :shock:
En omdat dat makkelijker was bla bla ipv 699 nu 499 :shock:
Ik ben maar beleefd gebleven en verteld dat ik moest overleggen met vrouw
Ik had hem reeds getuned in Nuenen voor 150 :whistle:

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Pop Up! » wo 17 sep 2014, 18:43

Was deze week in Duitsland, dacht zal eens even kijken of de beloofde topsnelheid er ook in zit...
En jawel hoor lekker doortrekken in zijn 4 en kwam tot een 177 kilometers op de GPS.
Niet slecht, voorheen rond de 165. Het loopt net allemaal wat lekkerder nu, ben er heel blij mee!
En voor de mensen die twijfelen, ik zeg gewoon doen! :dance:
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door oppermii » wo 17 sep 2014, 20:09

Touchwood schreef:
oppermii schreef:Kwestie van tijd voordat iemand hier meldt dat hij of zij "duidelijk" verbetering voelt onderin. ....
En inmiddels gebeurd. ;-)
Ik heb de upgrade ook laten uitvoeren, wat een verschil!

Boven de 5000 toeren heb je inderdaad minder vermogen, maar dat neem ik voor lief.
Zodra je boven de 8000 toeren gaat zit er geen enkele versnelling meer in, dat is wel jammer.

Bij lagere toeren echter heb je veel meer vermogen.
Ik weet dat de grafiek dit niet laat zien, maar je merkt het echt duidelijk.

Het grootste verschil is nog wel bij stationair toerental. Wat een power.
Als ik nu stil sta voor het stoplicht zie je iedereen jaloers kijken naar het enorme vermogen wat vrij komt.

Persoonlijk vind ik het tof om bij het wegrijden de motor uit te zetten.
Vanwege het ontbreken van toeren, komt er gigantisch veel vermogen vrij.
De auto is nauwelijks op de weg te houden.

De upgrade is dus niet geschikt voor mensen met een bang hartje.
En ook niet als je vaak boven de 5000 toeren komt.

;-P

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door henri » wo 17 sep 2014, 21:07

Afbeelding

mlf
Forum newbie
Berichten: 37
Lid geworden op: do 14 aug 2014, 21:51

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door mlf » wo 17 sep 2014, 21:16

oppermii schreef:
Touchwood schreef:
oppermii schreef:Kwestie van tijd voordat iemand hier meldt dat hij of zij "duidelijk" verbetering voelt onderin. ....
En inmiddels gebeurd. ;-)
Ik heb de upgrade ook laten uitvoeren, wat een verschil!

Boven de 5000 toeren heb je inderdaad minder vermogen, maar dat neem ik voor lief.
Zodra je boven de 8000 toeren gaat zit er geen enkele versnelling meer in, dat is wel jammer.

Bij lagere toeren echter heb je veel meer vermogen.
Ik weet dat de grafiek dit niet laat zien, maar je merkt het echt duidelijk.

Het grootste verschil is nog wel bij stationair toerental. Wat een power.
Als ik nu stil sta voor het stoplicht zie je iedereen jaloers kijken naar het enorme vermogen wat vrij komt.

Persoonlijk vind ik het tof om bij het wegrijden de motor uit te zetten.
Vanwege het ontbreken van toeren, komt er gigantisch veel vermogen vrij.
De auto is nauwelijks op de weg te houden.

De upgrade is dus niet geschikt voor mensen met een bang hartje.
En ook niet als je vaak boven de 5000 toeren komt.

;-P

zal wel pijn doen... elke ochtend azijn pissen of niet?

Heb je echt iets constructiefs te melden over dit topic, dan horen we dat graag. Hier zit niemand op te wachten lijkt mij.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door Xanderv » wo 17 sep 2014, 21:54

Is gewoon een grap.... Ik vond het wel grappig.

Why so serious?! haha
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door up! » wo 17 sep 2014, 22:50

LOL, ik vond het grappig :)
Why so serious
+1
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
oppermii
Vagling liefhebber
Berichten: 601
Lid geworden op: zo 15 dec 2013, 21:25

Re: Vw Up! 75pk upgrade 150,- euro incl btw

Bericht door oppermii » wo 17 sep 2014, 23:28



zal wel pijn doen... elke ochtend azijn pissen of niet?

Heb je echt iets constructiefs te melden over dit topic, dan horen we dat graag. Hier zit niemand op te wachten lijkt mij.
haha, ik zou zeggen check de smiley!

Plaats reactie