Het Tesla Topic

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » za 25 aug 2018, 11:23

Waarom zouden we op het vwupforum.nl niet een topic kunnen hebben over het meest veelbesproken automerk ter wereld?

Waarschijnlijk is 95 procent van de forumbezoekers net als ik niet in de positie om een Tesla te kunnen betalen. Ik denk dat het merendeel van jullie er wellicht zelfs nog nooit in heeft gereden. Toch heeft iedereen een mening over Tesla. Mensen die niets met auto’s hebben kennen het. De mensen die het over Tesla hebben zijn eigenlijk in twee kampen te verdelen. De groep die denkt dat Tesla binnenkort failliet gaat en de groep die denkt dat Tesla de wereld verder gaat veroveren en heel dichtbij haar definitieve doorbraak is.

Wat niet valt te ontkennen is dat Tesla in haar korte bestaan ontzettend veel heeft bereikt. De auto’s die Tesla vandaag de dag bouwt zitten gewoon goed in elkaar en rijden bijzonder prettig. Opvallend kenmerk daarbij is dat er wekelijk berichtgeving naarbuiten komt over fouten die worden gemaakt in auto’s. Zo viel er laatst bij een Model 3 de achterbumper na een uur van de auto, werd er een Model 3 afgeleverd met afwijkende interieurpanelen en zo zijn er nog wel wat van dit soort verhalen te vinden die indicatie geven dat kwaliteitscontrole op dit moment niet het allerbelangrijkste is. Wat mij daarbij het meest fascineert is dat de Pers dit soort zaken aangrijpt als ultieme mogelijkheid om Tesla naar beneden te schrijven. Het merk is op sterven na dood, je moet wel gek zijn om je eigen geld in zo’n auto te steken en waarom zou je het risico nemen om met een slecht product te blijven zitten? Aan de andere kant maakt het de klanten van Tesla helemaal niets uit. Het lijkt voor sommige bijna op religie om een Tesla te rijden.

Feit is dat de Model three de afgelopen maanden steevast terug te vinden is in de top tien van best verkochte auto’s in de Verenigde Staten. Dat geeft dus wel aan dat ondanks dat de pers slecht blijft schrijven over Tesla de klanten, en dus de mensen die het geld voor de auto moeten opbrengen, zich er niets van aan trekken en gewoon door blijven gaan met bestellen en wachten op auto’s.

Afgelopen jaar heb ik voor het eerst in een Tesla gereden, uit mijn hoofd een model S 65, best vlot maar de auto had al wat ervaring en was duidelijk van een niet bijzonder hoge standaard. Daarna heb ik de gelegenheid gehad om met een Model X te rijden, de allersnelste. Wat een bizar apparaat. Een gigatische auto met de prestaties van een sportauto. Werkelijk ongelooflijk. Daarnaast is het natuurlijk gewoon een feest als een auto je deur openzet en ook automatisch sluit zodra je een versnelling selecteert.

Bovenstaande waren beide korte ritjes. Afgelopen week heb ik voor het eerst meer tijd in een Tesla doorgebracht. Een nieuwe Model S 100D, niet de performance variant maar de gewone. Een hele mooie spec met half lederen bekleding, zilveren exterieur en 19 inch anthraciet wielen. Eigenlijk een auto zoals ik hem zelf zou kunnen samenstellen. De performance is natuurlijk belachelijk. Elektrische auto’s zijn altijd snel maar deze is bizar rap. Ik geloof dat 0-100 ergens rond de 4 seconden ligt en de top ligt op 250 kilomter per uur. Daarnaast is de luchtvering bijzonder comfortabel en is het een auto die bijzonder goed geschikt is om grote afstanden in af te leggen. Bochten zijn een genot doordat alle gewicht onderin ligt en dankzij het enorme aanbod van superchargers duurt het nooit onmogelijk lang voor je weer verder kunt.

Als ik de keuze heb tussen een snelle benzine auto, zoals een M5 of RS6 of een supersnelle Tesla zou ik in eerste instantie zeggen dat ik, bijna vanzelfsprekend, altijd voor de benzine zou gaan maar stel je moet er per jaar 40k mee rijden dan is het gratis superchargen met een Model S toch wel erg lekker. De bouwkwaliteit is dik voor elkaar en het rijgedrag is uit de grote kunst. Je mist alleen het motorgeluid van een sportsedan maar dit wordt weer ruimschoots goedgemaakt door Alle techniek aan boord.

Want nu komen we bij mijn belangrijkste punt: de techniek. Dat een auto op elektriciteit rijdt is niets nieuws, dat doen we al meer dan 100 jaar. (Porsche’s tweede auto was al elektrisch) maar ik ken geen andere auto die zo goed autonoom kan rijden als een Tesla. Natuurlijk kunnen Audi’s tegenwoordig het nodige zelf maar niet zo feilloos en makkelijk als de Model S. Daarnaast is vrijwel alles Software bij Tesla. Is er een update hoef je niet bij te betale om hier gebruik van te kunnen maken en hoef je niet te wachten tot er eindelijk een moment is dat de update binnen te halen is. Nee, Tesla installeert de update voor je, midden in de nacht, over de Wifi van je huis. Dat is een mate van service die ongekend is in autoland.

Is de Tesla dan het antwoord op al je mobiliteitswensen voor lange afstanden? Nee, beslist niet. Ben jij iemand die regelmatig lange afstanden op snelheid moet afleggen dan ben je nog steeds beter af met een grote diesel. Ben je iemand die simpelweg niet 20 minuten wil wachten bij een supercharger om met 118 kw per uur de accu op te laden dan is het niet voor jou om Tesla te rijden. Je moet wel enige commitment hebben om er een succes van te maken. Dat is niet minder handig dan een benzine auto het is alleen anders.

Persoonlijk denk ik dat de toekomst van Tesla er bijzonder goed uitziet. De Model 3 wordt in steeds grotere getale afgeleverd en de kwaliteit is eigenlijk steeds beter. De Model S blijft goed verkopen, de Model X is een cultauto en de nieuwe Roadster zal mogelijk elke sportauto te kakken zetten bij het stoplicht.

Een heleboel woorden om mijn fascinatie voor het merk enigszins onder de aandacht te brengen. Nu ben ik vooral benieuwd naar hoe jullie, de leden van het vwupforum.nl naar het merk kijken. Met zijn allen zijn wij waarschijnlijk de meest objectieve groep om het merk te beoordelen aangezien vrijwel niemand het een logische stap zou vinden om van een Vagling in een Tesla te stappen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Autheo » za 25 aug 2018, 12:43

Inderdaad voor mij ook geen logische stap om van m'n Mii in een Tesla te stappen, dat kan bruintje echt niet trekken. Hoe dan ook is financieel gezien elektrisch rijden voor mij (nog) niet weggelegd. Maar dat neemt niet weg, dat ik met veel belangstelling naar elektrische auto's kijk.

M.i. is een Tesla één van de weinige elektrische auto's die een reële actieradius van meer dan 250 km heeft. Die actieradius vind ik eigenlijk het minimum voor een auto. Daarmee vind ik de Tesla dus een interessante auto. Nadeel van de Tesla vind ik het Amerikaanse formaat: eigenlijk te groot voor normaal gebruik in Nederland.

Heb zelf het genoegen gesmaakt om in (toen nog een prototype) van de E-Golf te rijden. Dat vond ik een fantastische ervaring! En er worden nu al heel wat E-Golf's verkocht. Het formaat van de E-Golf past veel beter in Nederland. Maar helaas, de actieradius is nog te klein m.i.

Ik vind de Hyundai Ionic ook een interessante auto, met wat meer actieradius dan de E-Golf. Maar financieel ook voor mij nog niet bereikbaar.

In ieder geval blijf ik de ontwikkelingen van de elektrische auto met veel belangstelling volgen. Een Tesla zal denk ik voor mij nooit haalbaar zijn, maar de ontwikkelingen in actieradius van de andere merken wekken bij mij meer verwachting.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Autheo » za 25 aug 2018, 12:48

Petrolhead Tom schreef:
za 25 aug 2018, 11:23
Waarom zouden we op het vwupforum.nl niet een topic kunnen hebben over het meest veelbesproken automerk ter wereld?
Even Off Topic:
Moest wel even grinniken toen ik je openingszin las. Eigenlijk kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat VW momenteel het 'meest veelbesproken' automerk ter wereld is. En net zoals Tesla, vooral in negatieve zin. Maar dat laatste is natuurlijk voorwaarde voor elke journalist om een artikel te kunnen publiceren... ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » za 25 aug 2018, 18:39

De grap met de Ioniq is voornamelijk de actieradius op papier. In de Praktijk is deze ongeveer gelijk aan de Golf. Dat maakt dus allemaal niet veel uit.

Ik verwacht dat de ontwikkelingen elkaar in hoog tempo blijven opvolgen en zie er wel wat in om ooit elektrisch te gaan rijden voor de dagelijkse kilometers, maar dan wel het liefst op de Tesla manier, dus een state off the art auto die continu wordt doorontwikkeld middels software, een goed laadnetwerk en een fijn sturende auto. Een e-Golf van na de facelift is mijns inziens het meest interessante alternatief op dit moment als je een kwaliteitsproduct wilt. De Leaf is van binnen nog steeds erg goedkoop, de Ioniq vind ik niet om aan te gluren en de i3 is geinig maar niet meer dan dat.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Autheo » za 25 aug 2018, 19:27

In dit topic kan natuurlijk de vergelijking tussen de Tessla en de Jaguar I-Pace niet ontbreken. Wil je weten wie er wint, kijk dan even de volgende video:

https://www.autoweek.nl/video/jaguar-i ... l-s-75d/

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » za 25 aug 2018, 20:02

In die klasse zou ik alleen voor de tesla durven gaan. Elektrische auto’s zijn software en daar is Tesla momenteel gewoon beter in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het Tesla Topic

Bericht door edwin blank » zo 26 aug 2018, 13:59

Tesla is een vervoermiddel, een auto zou ik het als autoliefhebber niet willen noemen.
Het is een vergelijkbare hype aan het worden zoals destijds Apple.
Ik heb in het topmodel gereden, de P100D, en op de Duitse autobaan kwam die auto ook niet verder dan 300 km waarbij bovendien de auto snel in een noodprogramma ging na een paar forse acceleraties om oververhitting van de accu's tegen te gaan.
De afwerking van de auto is ver onder de maat en de prijs excl. BPM zo'n € 110.000,- (P100D).
Door de ontwikkelingen op het gebied van de technologie is zo'n vervoermiddel over een jaar of vijf praktisch volledig afgeschreven.
Wanneer de gunstige belastingvoorwaarden verdwijnen, zoals al in een paar landen, is de auto nu al onverkoopbaar gebleken.
Onderdelen zijn vrijwel niet te krijgen en bij schade moet je maar afwachten of je binnen 6 maanden weer kunt rijden.
Geen Tesla voor mij dus.
Zelfs mijn BMW 740iA e38 en Mercedes S500 W140 (jaren negentig) zijn in bijna alle opzichten de fijnere auto's.
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door damianw26 » zo 26 aug 2018, 15:12

Een tesla roept geen moment hebberigheid op bij mij. Acceleratie is meer dan indrukwekkend maar er is zoveel meer. Emotieloos wil ik absoluut niet zeggen, wel minder emotie dan een verbrandingsmotor. En zo'n p100d gaat over de 2.5ton aan gewicht, ook niet briljant.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 27 aug 2018, 07:52

edwin blank schreef:
zo 26 aug 2018, 13:59
Tesla is een vervoermiddel, een auto zou ik het als autoliefhebber niet willen noemen.
Het is een vergelijkbare hype aan het worden zoals destijds Apple.
Ik heb in het topmodel gereden, de P100D, en op de Duitse autobaan kwam die auto ook niet verder dan 300 km waarbij bovendien de auto snel in een noodprogramma ging na een paar forse acceleraties om oververhitting van de accu's tegen te gaan.
De afwerking van de auto is ver onder de maat en de prijs excl. BPM zo'n € 110.000,- (P100D).
Door de ontwikkelingen op het gebied van de technologie is zo'n vervoermiddel over een jaar of vijf praktisch volledig afgeschreven.
Wanneer de gunstige belastingvoorwaarden verdwijnen, zoals al in een paar landen, is de auto nu al onverkoopbaar gebleken.
Onderdelen zijn vrijwel niet te krijgen en bij schade moet je maar afwachten of je binnen 6 maanden weer kunt rijden.
Geen Tesla voor mij dus.
Zelfs mijn BMW 740iA e38 en Mercedes S500 W140 (jaren negentig) zijn in bijna alle opzichten de fijnere auto's.
Meestal kan ik me helemaal in je post vinden Edwin maar in dit geval eigenlijk helemaal niet. Wellicht is er enige nuance nodig bij het beschrijven van het noodprogramma. Bij Tesla is dat niet hetzelfde als bij een conventionele auto. Bij een auto als de onze moet je de dealer bezoeken en moet de auto aan de testkast. Bij de Model S is dit programma er voor bedoelt om te zorgen dat de accu's niet oververhit raken. Wanneer je een paar kilometer rustig aan doet is het pakket voldoende afgekoeld en kun je er weer even tegenaan. Inherent aan de techniek en nauwelijks schadelijk voor de performance aangezien de auto er met teruggeschroefde accu's alsnog rap vandoor gaat.

Met wat voor Model S heb je gereden? Van een paar jaar oud of echt een hagelnieuwe? De afwerking van de tweede auto waar ik in heb gereden is echt goed. De materialen zijn niet zo mooi als bij Audi maar daar staat wel tegenover dat alles via het display te regelen is en de manier waarop dat werkt onovertroffen is in autoland. Er is geen merk die bij de gebruiksvriendelijkeheid en de snelheid van updaten in de buurt komt van Tesla.

De onverkoopbaarheid van Tesla volg ik ook even niet. De laatste maanden laten een enorme verkoopgroei van elektrische auto's zien in Duitsland. Tweedehands Tesla's hebben minder sta-dagen dan een benzine en diesel nu is gebleken dat de accupakketten bijzonder lang meegaan. Dat er binnenkort maatregelen vanuit de overheid gaan komen die het bezit van een elektrische auto minder interessant gaan maken lijkt me evident. Dat zal ook tot gevolg hebben dat er wellicht wat mensen de elektrische auto vaarwel gaan zeggen maar ik denk dat er voor die paar mensen een heleboel mensen in de rij staan om een elektrische auto aan te schaffen en op die manier de mobiliteitswensen in te vullen.

Onderdelenvoorziening schijnt inmiddels gewoon goed voor elkaar te zijn, daar waren 2 jaar geleden wat problemen mee.

E38 en W140 zijn fijne reisauto's maar niet te vergelijken met een Tesla. Absoluut appels en peren vergelijken. Horses for Courses.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 27 aug 2018, 07:54

damianw26 schreef:
zo 26 aug 2018, 15:12
Een tesla roept geen moment hebberigheid op bij mij. Acceleratie is meer dan indrukwekkend maar er is zoveel meer. Emotieloos wil ik absoluut niet zeggen, wel minder emotie dan een verbrandingsmotor. En zo'n p100d gaat over de 2.5ton aan gewicht, ook niet briljant.
Dat gewicht is nog wel een dingetje inderdaad, al zijn het allemaal accu's en kun je met een Tesla idioot hard de hoek om omdat al het gewicht in de bodem van de auto ligt. Minder emotie dan een verbrandingsmotor vind ik een goede uitspraak. Er zit wel wat in maar het is anders. Je moet er eigenlijk met een frisse blik naar kijken om de ervaring helemaal mee te krijgen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door TwitNour » ma 27 aug 2018, 09:55

Ik heb twijfels bij hun enorme schulden. Ieder opstartende bedrijf moet investeren, dat mag duidelijk zijn, en ook maakt ieder bedrijf in de eerste jaren zeker geen winst. Maar als Tesla omvalt, dan worden de wagens op de weg ineens een stuk minder waard. De software-afhankelijkheid is in zo’n geval een enorme afhankelijkheid als je het mij vraagt. Dat is net als met je iPhone en Apple. Als Apple ermee stopt, dan doet je iPhone het simpelweg niet meer. Over Apple gesproken, ik zou het niet gek vinden als ze Tesla in de toekomst opkopen. Het geld hebben ze, en ze zijn ook zeker bezig in de autowereld met de vermoedelijke ontwikkeling van een auto. Wie weet? Overigens zal Elon zelf denk ik nooit een voetstap zetten op het schip van Apple

Nog een artikel over Tesla’s schulden
https://money.cnn.com/2018/07/23/invest ... index.html

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 27 aug 2018, 11:48

De schulden zijn zeker een ding maar worden pas echt een probleem als er geen vertrouwen meer is in het terugbetalen van de schulden. Vooralsnog is dat juist één van de weinige dingen bij Tesla waar ze zich geen zorgen om hoeven te maken. De nieuwe order intake is buitengewoon goed en dus het vooruitzicht op terugbetaling van de schulden ook.

Dat het door de enorme schuldenlast als een kaartenhuis in elkaar kan storten is vanzelfsprekend geen verrassing.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door TwitNour » ma 27 aug 2018, 13:34

De verkopen stijgen, maar kunnen ze ook leveren? Dat is mijn vraag nog...

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 27 aug 2018, 13:51

Het korte antwoord daarop is: ja!

Het uitgebreide antwoord is: de levertijden van de model 3 lopen niet meer verder op dus die leveringen komen steeds beter op gang. De model S en X zijn erg goed leverbaar en lopen dus gewoon door. Neemt natuurlijk niet weg dat ze een enorme achterstand weg hebben te werken in de Model 3 bestellingen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door TwitNour » ma 27 aug 2018, 14:08

Hoeveel is de vertraging/wachttijd momenteel?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » ma 27 aug 2018, 15:11

Ik geloof dat de Nederlandse Model 3's medio 2019 komen.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

edwin blank
Vagling liefhebber
Berichten: 258
Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
Locatie: Retie, België

Re: Het Tesla Topic

Bericht door edwin blank » ma 27 aug 2018, 16:28

Tom, De onderdelenlevering is nog steeds een drama, (Google) de afwerking verder beneden de maat in dit prijssegment en het noodprogramma is nog steeds een probleem omdat de koeling van de accu's niet voldoende is bij een flinke belasting bijvoorbeeld op een weg in de Alpen of op de Duitse autobaan.
De testauto was een demo van een maand oud modeljaar 2018.
Bij het uitstappen viel een plakkende deurrubber van de deur op de grond...
Op mijn vraag of de auto schade had gehad omdat je door de naden van de voorklep de bovenkant van de koplampen kon zien antwoordde te Teslaverkoper: "het blijft Amerikaans".....
De rijbeleving was voor mij persoonlijk emotieloos en ik kreeg er niet bepaald een "wow gevoel" van...
Door de doorontwikkeling van accu's en het feit dat er binnen vijf jaar echte auto's te koop zijn zal Tesla nog meer in de problemen komen dan nu en dus zijn zelfs de leasemaatschappijen steeds voorzichtiger aan het worden. (indicatie)
Ik heb niets met hype's en dus ook niets met dit merk.
De E38 en W140 zijn inderdaad niet vergelijken met een Tesla, maar dat dan toch in een negatieve zin, en ze zijn zelfs meer dan twintig jaar ouder..
Geloven doen we overigens in de (Tesla) kerk...


Groet,

Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » wo 29 aug 2018, 21:54

Wel grappig om te zien dat Tesla op dit forum de meningen net zo uiteen laat lopen als op de rest van het internet.

Ik ben vooral heel benieuwd of en hoe ze het einde van het jaar halen. Musk heeft laten weten dat het slechtste nog moet komen. :o
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
JPstyle
Vagling liefhebber
Berichten: 134
Lid geworden op: zo 28 jan 2018, 07:41
Locatie: Noord-Brabant

Re: Het Tesla Topic

Bericht door JPstyle » za 01 sep 2018, 08:08

Ik heb het geluk al in verschillende tesla's te hebben mogen rijden een stukje. Mijn broertjes bedrijf heeft er verschillende die hij wel eens mee neemt naar huis.

Wat mij vooral opvalt, kwa techniek vind ik het prachtige wagens. Uitstraling moet je uiteraard van houden (gril loos stoort sommigen mensen blijkbaar) maar ik vind ze wel mooi. Zeker de X met die deuren, het is natuurlijk overkill en een gadget maar ze zijn gewoon gaaf. En je trekt altijd blikken van mensen die het toch nog niet gezien hebben.

Rijden met een P100D is gewoon geweldig, natuurlijk hoor ik graag een dikke V10 brullen maar het feit dat je geruisloos weg knalt is toch echt wel een cool gevoel.

Afwerking.. dat vind ik prima MAAR het straalt echt geen luxe uit zoals een dikke S van Mercedes of eender andere dure serie. En ik hou erg van strakke lijnen en niet teveel knopjes maar dit oogt het gewoon allemaal net nie voor het bedrag wat je moet neer tellen.

Dan weet ik als er dingen kapot gaan dat ze extreem prijzig zijn en je die dus nooit dezelfde dag of erna heb want alles moet met het vliegtuig nog ingevlogen worden, niks maar dan ook niks ligt op voorraad hier in europa. En zo een klink van de deur bijvoorbeeld was 1200,- ofzo hoorde ik me broertje zeggen.

Mijn conclusie is dan ook vrij simpel, ik heb het geld er toch niet voor... Had ik het geld kocht ik er gelijk 1. Want kwa techniek en beleving is dit gewoon geweldig, indien dit je ding is. Ik ben dan ook een fan van apple ;)

Wel liet ik dan het interieur wel even door een bedrijf volledig herbekleden en luxer maken want dat is toch echt wel een minpuntje.

Of Tesla de problemen onder controle krijgt heb ik nie echt een gedachte over, ik volg het allemaal niet zo. Want er verschijnt veel negatief nieuws. Maar hij is wel een pionier hoe het ook zal verlopen uiteindelijk, mede door Tesla en hun markt gaan de andere merken nu hun zaken zo versnellen. En ook al komen alle andere merken nu met dit soort auto's kan dat voor mijn idee niet hetzelfde bieden. Een golf E straalt echt niet hetzelfde uit als een Tesla.
Ford Fiesta ST-Line Vignale | Juli 2022 | 1.0 Ecoboost Mild-Hybrid 125PK
EX: Volkswagen High Up! | juli 2018 | 1.0 TSI 90PK
EX: Renault Espace IV Phase II | augustus 2006 | 2.0 Turbo 170PK Dynamique
EX: Volkswagen Passat 35i B3 | september 1993 | 1.8 90PK CL Design Edition

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Het Tesla Topic

Bericht door Tom Westendorp » do 25 okt 2018, 08:03

Tesla maakt momenteel vette winst! Zal dit het begin van de omslag zijn?
De CEO heeft persoonlijk wel een heftig kwartaal achter de rug. Hij moest zijn positie als bestuurdersvoorzitter opgeven, z’n tweets worden voortaan in de gaten gehouden en hij nam wat trekjes van een jointje, wat ook weer voor ophef zorgde. Desalniettemin mag zijn autobedrijf Tesla een winst noteren van 312 miljoen dollar. De omzet bedroeg 6,8 miljard dollar. Een jaar geleden was er nog sprake van een verlies van 620 miljoen dollar.
Bron: https://www.autoblog.nl/nieuws/tesla-ma ... nst-116298
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie