Het CJIB sponsor topic

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door MichelSchreurs » za 12 jan 2013, 00:25

Wasda?
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Prohopper » za 12 jan 2013, 00:51

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MichelSchreurs
Forum newbie
Berichten: 62
Lid geworden op: do 15 nov 2012, 14:00
Locatie: Wijchen

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door MichelSchreurs » za 12 jan 2013, 12:04

Ah, wob! Dat zegt me meer. Ik geloof wel dat ik door rood ben gereden, en hij is 5 december al betaald dus het leed is al geleden.

Ik moet ook toegeven dat ik vind dat boetes zoals dit wel hoger mogen, door rood rijden is gewoon heel erg gevaarlijk. Ik heb in elk geval geleerd dat ik wat beter oplet :mrgreen:
Skoda Citigo 44kW Tour - Candy White - Mediapakket (6 speakers) - Zwarte Apus velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door henri » za 26 jan 2013, 21:30

Vandaag weer fanmail van het CJIB gehad. Deze keer geflitst op de A30 tussen Barneveld en Ede. Inclusief fooi van zeven euro mag ik 176 euro aftikken.

Altijd fijn, die enveloppen met zo'n mooie paarse rand :x

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Psycho_Mantis » zo 27 jan 2013, 17:47

Toch wat meer op je rechtervoet letten dus...

Gebruikersavatar
Yup!
Forum newbie
Berichten: 34
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 21:20

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Yup! » zo 27 jan 2013, 20:23

Tja ook ik mocht op de valreep van 2012 nog even 39 öri extra belasting betalen, ben altijd weer blij als er slechts 39 öri op staat......

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door henri » zo 27 jan 2013, 21:23

Psycho_Mantis schreef:Toch wat meer op je rechtervoet letten dus...
Dat gaat me met de Up over het algemeen goed af, omdat de Up niet bepaald uitdaagt tot extreme snelheden. Ben onderhand mijn wilde haren ook wel kwijt; nu alleen nog wat wijzer worden :D

In dit geval had ik een keer serieus haast. Volgende keer maar beter plannen of dan maar te laat komen op een afspraak... :?

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Piedro » za 09 feb 2013, 17:39

Vandaag verblijd met een prent van 100 euro wegens 75 km/h rijden in een 60 km-zone. Na correctie dus 12 km te hard, en dat ook nog eens op een vroege zondagochtend op een relatief brede weg waar normaal al geen hond te bekennen valt. Hoe onverantwoord... :evil:

Ik had de VW Transporter wel opgemerkt en ogenblikkelijk gedacht aan een snelheidscontrole, dus even de voet van het gaspedaal, maar dat busje stond zo onbenullig geparkeerd dat ik vermoedde dat het een boer was die even stilstond om zijn land te inspecteren en heb dus niet verder afgeremd... Dure les dus, de volgende keer rem ik wel af voor elk voertuig in de berm, daar wordt het vast een stuk veiliger op! :roll:

De foto kan ik helaas niet digitaal opvragen. Overigens rijd ik dat stukje dagelijks vrijwel altijd met de cruisecontrol op de juiste snelheid, maar ja, soms nodigt de weg (altijd 80 km-weg geweest) uit om even lekker door te karren en dit was zo'n moment dat ik die uitnodiging niet kon weerstaan... 8-)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Up&Go » za 16 feb 2013, 16:28

Oei vandaag een leuk prentje binnen gekregen. 73 gereden (70 na correctie) waar je 50 mag. Was in een klein dorp waar de 80 km weg overgaat in 50 km weg. Het was s'avonds om 2100 uur, niet echt een tijd dat het stikt van de wandelaars en fietsers. Foto is niet (digitaal) op te vragen en dit geintje kost me de lieve som van 183 euro! Prettig weekend.....

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Piedro » za 16 feb 2013, 22:02

Ai... dat is ook niet mals :(

In het dorp van mijn ouders is de hele bebouwde kom 30 km-zone geworden, zelfs de doorgaande wegen en sindsdien staan ze daar ook regelmatig op snelheid te controleren... kassa! Ik hou me nu over het algemeen maar aan de snelheid, maar moet 'm daarvoor wel op de cruise-control zetten, omdat ik anders al gauw richting de 50 ga. Enkel om een prent te ontlopen en niet omdat ik er veel nut inzie om met een slakkengang een sliertje auto's te leiden, bij mijn weten heeft er namelijk nog nooit een aanrijding plaatsgevonden. En ja, we moeten niet de put gaan dempen als het kalf verdronken is, maar er is evenmin sprake van gevaarlijke verkeerssituaties. Bij scholen en in woonwijken vind ik het een ander verhaal, maar goed... wie ben ik ;)
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door BarMove(d)Up » za 16 feb 2013, 22:14

Piedro schreef: In het dorp van mijn ouders is de hele bebouwde kom 30 km-zone geworden, zelfs de doorgaande wegen en sindsdien staan ze daar ook regelmatig op snelheid te controleren... kassa! Ik hou me nu over het algemeen maar aan de snelheid, maar moet 'm daarvoor wel op de cruise-control zetten,
Bij 30 op de cruise? In mijn huidige auto lukt dat pas bij 45, lijkt mij dat de Up! daarin niet afwijkt!
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door DonkUp » za 16 feb 2013, 22:18

BarMove(d)Up schreef:Bij 30 op de cruise? In mijn huidige auto lukt dat pas bij 45, lijkt mij dat de Up! daarin niet afwijkt!
Mijn vorige auto (Seat Toledo '00) kon ook al vanaf 30 km/h op de cruise control.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Uppert
Vagling liefhebber
Berichten: 116
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 19:53

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Uppert » zo 17 feb 2013, 09:26

BarMove(d)Up schreef: Bij 30 op de cruise? In mijn huidige auto lukt dat pas bij 45, lijkt mij dat de Up! daarin niet afwijkt!
De hele VAG groep staat af fabriek op 30 km/h.
Is gewoon n software instelling. Bij andere merken kan dat natuurlijk anders zijn. Elk merk heeft daar zo zijn filosofie over.

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Jeroen Spits » zo 17 feb 2013, 09:52

Afbeelding

Grr weer eentje op dezelfde weg, maar de slimme agenten hebben uit verveling maar s een ander nieuw pleje gevonden :lol:
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Up-Jury » zo 17 feb 2013, 11:20

Jeroen Spits schreef:Grr weer eentje op dezelfde weg, maar de slimme agenten hebben uit verveling maar s een ander nieuw pleje gevonden :lol:
zo te zien hebben ze zich zelf op en top ingedekt om bij het verkeersbord te fotograferen ;)

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Prohopper » zo 17 feb 2013, 13:48

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op za 16 mar 2013, 16:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Up&Go
Vagling liefhebber
Berichten: 466
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 11:04

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Up&Go » zo 17 feb 2013, 13:54

Prohopper schreef:
Nou maar hopen voor hem dat je voorafgaand aan dit bord niet max. 50 km/h mag rijden... :lol:
Dat had hij dan nu wel geweten denk ik :roll:

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Jeroen Spits » ma 18 feb 2013, 23:18

Het bord is een herhalingsbord, rij net een kruizing voorbij.. n245 ter hoogte van camping molengroet. Rijdt er dagelijks en word sinds ik de up heb vaker geflitst zelfs x staande gehouden.

Overigens een saaie route continu 80, vanaf anna paulowna tot langedijk maar 1 inhaalmogelijkheid.. word saai 350km per week deze route, en ga je wel s wat harder rijden . :D
Up! op je bumper!

Gebruikersavatar
BarMove(d)Up
Vagling liefhebber
Berichten: 288
Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door BarMove(d)Up » di 19 feb 2013, 06:49

Liever saai, dan een of meerdere prenten. Steek dat geld liever in het leuke dingen voor m'n Up!
Het tegengaan van prenten is overigens een belangrijke reden voor het hebben van cruisecontrol, rechtervoetje hoef ik dan minder in bedwang te houden.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.

Gebruikersavatar
Jeroen Spits
Vagling liefhebber
Berichten: 233
Lid geworden op: do 07 jun 2012, 20:50
Locatie: Heerhugowaard

Re: Het CJIB sponsor topic

Bericht door Jeroen Spits » do 21 feb 2013, 07:52

Tsjah t geld gebruik ik ook liever voor leukere dingen, helaas ontkom je er soms niet aan he.
Up! op je bumper!

Plaats reactie