Met de Up! naar Turijn.

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
metalmike1610
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 14:43
Locatie: Leiden

Met de Up! naar Turijn.

Bericht door metalmike1610 » do 24 mei 2018, 17:51

Beste mensen,

Ik wil samen met mijn neef eind augustus naar Milaan. Dit wil ik natuurlijk uiteraard wel met mijn UP! doen. Het is ongeveer 11 a 12 uur rijden naar Milaan als het verkeer mee zit. Hebben jullie misschien tips voor mij? Dit is namelijk ook mijn eerste keer dat ik zo'n lange autorit wil gaan maken. Hebben jullie misschien ook ervaring met zulke lange afstanden rijden met de UP!? Of heeft één van jullie ook ervaring om met de auto naar Italië te gaan?

Hebben jullie tips of goede ideeën voor mij? Dan zou ik die graag willen weten zodat ik mij er optimaal op kan voorbereiden. ;-)

Zodra ik de trip gaat maken laat ik jullie uiteraard in soort blog hoe de reis is met de UP!!
Laatst gewijzigd door metalmike1610 op zo 24 jun 2018, 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Move UP! | 5 deurs | 1.0 MPI 60pk Bluemotion | Tornado Red | Rood racemonstertje | bouwjaar: 2014

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door TwitNour » do 24 mei 2018, 20:26

Ik ben vorig jaar naar Italië gereden, paar jaar terug naar Zuid-Frankrijk en wel meer reizen. Ik heb altijd de grootste baat bij voldoende rust en pauze tussen het rijden door, ligt ook een beetje aan hoe lang je er in totaal over wil doen. Het scheelt al als jullie kunnen wisselen van rijden. Neem ook voldoende eten/drinken mee en lees je in over de verkeersregels in het buitenland, in Zwitserland/Oostenrijk en Italië zijn er soms wat andere regels die wel even handig zijn om te weten. Vertrektijd is persoonlijk, maar als je het mij vraagt vroeg in de ochtend, is ook een beetje afhankelijk van hoe laat je daar aan wil komen en hoe lang/vaak je pauze wilt nemen. Naar Gardameer heb ik gereden in zo'n 13 a 14 uur (wel alleen gereden) en met een flinke pauze elke 3 uur. Je kunt er sneller zijn, maar of je daar blijer van wordt...

Gebruikersavatar
metalmike1610
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 14:43
Locatie: Leiden

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door metalmike1610 » do 24 mei 2018, 21:54

TwitNour schreef:Ik ben vorig jaar naar Italië gereden, paar jaar terug naar Zuid-Frankrijk en wel meer reizen. Ik heb altijd de grootste baat bij voldoende rust en pauze tussen het rijden door, ligt ook een beetje aan hoe lang je er in totaal over wil doen. Het scheelt al als jullie kunnen wisselen van rijden. Neem ook voldoende eten/drinken mee en lees je in over de verkeersregels in het buitenland, in Zwitserland/Oostenrijk en Italië zijn er soms wat andere regels die wel even handig zijn om te weten. Vertrektijd is persoonlijk, maar als je het mij vraagt vroeg in de ochtend, is ook een beetje afhankelijk van hoe laat je daar aan wil komen en hoe lang/vaak je pauze wilt nemen. Naar Gardameer heb ik gereden in zo'n 13 a 14 uur (wel alleen gereden) en met een flinke pauze elke 3 uur. Je kunt er sneller zijn, maar of je daar blijer van wordt...
Oké thanks voor het advies! :-)

Helaas heeft mijn neef geen rijbewijs en zou ik alles zelf moeten rijden. Maar dat is geen probleem dan neem ik gewoon wat meer rust tussen door.

Heb jij die reizen naar Zuid Frankrijk en Italië ook met de UP! gedaan?

Is het in het Italiaans verkeer goed te doen? Wat ik hoor vanuit verhalen dat het nogal een chaos kan zijn op de Italiaanse wegen.
Move UP! | 5 deurs | 1.0 MPI 60pk Bluemotion | Tornado Red | Rood racemonstertje | bouwjaar: 2014

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door Bertjuh » do 24 mei 2018, 22:38

Ik ga dit jaar ook naar Milaan, om daar een twee tal nachten te blijven en dan nog net ff verder te rijden naar Lucca in Toscane..

Ook voor mij wordt dit mijn eerste echte lange autorit en dit ook voor het eerst in de Up!
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
metalmike1610
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 14:43
Locatie: Leiden

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door metalmike1610 » vr 25 mei 2018, 11:24

Bertjuh schreef:Ik ga dit jaar ook naar Milaan, om daar een twee tal nachten te blijven en dan nog net ff verder te rijden naar Lucca in Toscane..

Ook voor mij wordt dit mijn eerste echte lange autorit en dit ook voor het eerst in de Up!
Gaaf man! Dan ben ik in ieder geval niet de enige. Hahah

Ik weet niet wanneer je gaat, maar als ik je ziet rijden zal ik wel even toeteren. Hahahah :-p
Move UP! | 5 deurs | 1.0 MPI 60pk Bluemotion | Tornado Red | Rood racemonstertje | bouwjaar: 2014

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door Bertjuh » vr 25 mei 2018, 11:50

metalmike1610 schreef:Ik weet niet wanneer je gaat, maar als ik je ziet rijden zal ik wel even toeteren. Hahahah :-p
Ik ben van 21 t/m 23 juni in Milaan.. :mrgreen:
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
metalmike1610
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 14:43
Locatie: Leiden

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door metalmike1610 » vr 25 mei 2018, 14:03

Bertjuh schreef:
metalmike1610 schreef:Ik weet niet wanneer je gaat, maar als ik je ziet rijden zal ik wel even toeteren. Hahahah :-p
Ik ben van 21 t/m 23 juni in Milaan.. :mrgreen:
Ooo... dat is al bijna. Nog een klein maandje! Veel plezier alvast en drive safe.
Move UP! | 5 deurs | 1.0 MPI 60pk Bluemotion | Tornado Red | Rood racemonstertje | bouwjaar: 2014

Gebruikersavatar
jesterali18
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: di 15 dec 2015, 21:39
Locatie: Zwolle

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door jesterali18 » za 26 mei 2018, 19:15

In Italie rijden is heel goed te doen, verkeer valt reuze mee. Ben zelf tot aan Rome gereden met de UP en zonder problemen. Heb zelf wel de drukke tijden vermeden om zo de files te vermijden.
Een dag geen file, is geen echte dag geweest :-)

Audi A1 1.4TFSI cod siambeige

Gebruikersavatar
metalmike1610
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 14:43
Locatie: Leiden

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door metalmike1610 » za 26 mei 2018, 23:05

jesterali18 schreef:In Italie rijden is heel goed te doen, verkeer valt reuze mee. Ben zelf tot aan Rome gereden met de UP en zonder problemen. Heb zelf wel de drukke tijden vermeden om zo de files te vermijden.
Oké, thanks voor de info!

Tot aan Rome in de UP dat is wel helemaal super zeg!!
Move UP! | 5 deurs | 1.0 MPI 60pk Bluemotion | Tornado Red | Rood racemonstertje | bouwjaar: 2014

Gebruikersavatar
jesterali18
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: di 15 dec 2015, 21:39
Locatie: Zwolle

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door jesterali18 » do 31 mei 2018, 19:16

metalmike1610 schreef:
jesterali18 schreef:In Italie rijden is heel goed te doen, verkeer valt reuze mee. Ben zelf tot aan Rome gereden met de UP en zonder problemen. Heb zelf wel de drukke tijden vermeden om zo de files te vermijden.
Oké, thanks voor de info!

Tot aan Rome in de UP dat is wel helemaal super zeg!!

Was zeker gaaf en ga zeker nog een keer zo'n lange reis maken met de UP. Een geweldige reisauto is het vindt ik :-)
Een dag geen file, is geen echte dag geweest :-)

Audi A1 1.4TFSI cod siambeige

Gebruikersavatar
metalmike1610
Forum newbie
Berichten: 31
Lid geworden op: do 24 mei 2018, 14:43
Locatie: Leiden

Re: Met de Up! naar Milaan.

Bericht door metalmike1610 » zo 24 jun 2018, 15:49

De plannen zijn een beetje gewijzigd. We gaan niet naar Milaan toe wat het plan was maar we gaan naar Turijn. We gaan van 13 augustus t/m 19 augustus. We gaan op de heen weg via Djion in Frankrijk, dat is ongeveer een 6 en een half uur rijden. We gaan daar één nacht overnachten. De volgende dag rijden we Turijn, dat is ongeveer nog 4 a 5 uur rijden. Daar blijven we 3 dagen en gaan we allerlei leuke dingen doen. Op de terug weg gaan vanaf Turijn naar Troyes in Frankrijk, Dit is ongeveer 6 en een half uur rijden. Daar blijven we vervolgens weer een nachtje slapen en rijden we de volgende dag weer naar huis, dat is ongeveer 5 en een half uur rijden.

We hebben bijna alles al voorbereid, het enigste wat nog moet gebeuren is de laatste puntjes op i zetten.
Move UP! | 5 deurs | 1.0 MPI 60pk Bluemotion | Tornado Red | Rood racemonstertje | bouwjaar: 2014

Plaats reactie