Het algemene Phuel topic: testers gezocht! p.2

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic: V3.0 is uit!

Bericht door TwitNour » ma 09 apr 2018, 22:38

Voor de eventuele overstappers!
Sinds 3.0 is er de mogelijkheid om CSV-bestanden te importeren in Phuel. Stap je dus over van bijvoorbeeld Fuelly, neem dan zeker een kijkje naar deze functie. Je kunt de handleiding voor het gebruik ervan hier vinden:
https://phuel.nl/handleiding.php?id=12" onclick="window.open(this.href);return false;

De uploadfunctie is een idee van Touchwood geweest, waarvoor mijn dank! :D
Move Up! zwart BMT 75pk - Drive pakket - Executive pakket - 4drs
Afbeelding
Ook verbruik bijhouden? Registreer je op Phuel.nl

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic

Bericht door TwitNour » zo 19 aug 2018, 22:21

Petrolhead Tom schreef:
wo 14 feb 2018, 12:03
Vrienden toevoegen? of clubs maken, zodat we met zijn alleen inzicht krijgen in het aantal kilometers van de ander?
Al een aantal dagen loop ik rond met het idee om het 'club' idee te realiseren, lijkt me leuk om binnen Phuel bijvoorbeeld de VW Up forum club te kunnen maken oid. De vraag is dan, wat moet het doel zijn van de club? Wat kan je in zo'n club? Ik hoor het graag!
Handig lijkt me als je je bij meerdere clubs kunt aanmelden. Moet iedereen clubs kunnen oprichten, dat is een tweede waar ik nog over in zit.
Afbeelding

Petrolhead Tom
Unicorn
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic: Clubs op Phuel? p.2

Bericht door Petrolhead Tom » ma 20 aug 2018, 06:31

Kan leuk zijn echter denk ik wel dat je moet oppassen dat je geen wildgroei aan allerlei randzaken gaat krijgen en je je volledig moet focussen op wat werkt. Een Club zou wat mij betreft een leuk idee zijn als je kunt zien wat de andere leden van je club hebben verbruikt, ervan uitgaande dat de club bestaat uit mensen die met een zelfde auto rijden.

Als je Phuel echt toekomstbestendig wilt maken zou ik me niet echt op clubs en dergelijke richten maar zo spoedig mogelijk elektrische auto’s in de website integreren. Daarmee ben je dan uniek.

Mocht je trouwens eens willen zien hoe clubs goed werken kijk dan eens op Strava.com die hebben dat erg goed ingeregeld.

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic: Clubs op Phuel? p.2

Bericht door TwitNour » za 01 sep 2018, 22:18

Phuel 3.2 is uit. In deze kleine update twee nieuwe functies.
  • Boete-index: bereken de hoogte van het boetebedrag van je bekeuring. Boete-index is te vinden bij Dashboard > Tools
  • Maandoverzichten per mail: elke eerste van de maand ontvang je een overzicht van je tankbeurten van je voertuigen en krijg je een overzicht van de wegwerkzaamheden op jouw favoriete wegen. Deze mails zijn vrijwillig en aan of uit te zetten via de voorkeuren. Dit is het kopje "Phuel met update mails".
  • Diverse foutoplossingen en verbeteringen in de veiligheid
Zoals gewoonlijk, stuur je ideeën voor functies en/of verbeteringen op als je deze hebt :)

Over ondersteuning voor elektrische auto’s: hier wordt al een tijd aan gewerkt en verwacht ik binnenkort werkend te hebben. Het onpraktische is dat ik geen elektrische auto heb en ik ook niet precies weet hoe het ‘aftanken’, prijs per kWh en dergelijke geregeld is. Dit is flink uitzoekwerk.
Afbeelding

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Re: Het algemene Phuel topic: versie 3.2 p.2

Bericht door TwitNour » zo 02 sep 2018, 18:39

Een oproep aan elektrische (Up) rijders!
In verband met de ondersteuning voor elektrische voertuigen in Phuel ben ik op zoek naar testers die het leuk zouden vinden om hun 'verbruik' bij te houden op Phuel met hun elektrische voertuig (auto, scooter kan ook). Lijkt je dit leuk? Maak dan een account aan op phuel.nl en meld je op het forum (in dit topic) tevens als tester aan. Mag ook middels een privebericht of mail.

Wat ga je doen?
  1. Je houdt het verbruik bij van je voertuig. Hiervoor moet je de beschikking hebben over het aantal gereden kilometers en 'getankte' kilowatturen.
  2. Je rapporteert eventuele fouten, verbeteringen en andere praktische zaken.
  3. Gedurende het testen worden deze meldingen snel opgenomen en eventueel verwerkt.
  4. Na een aantal weken is er een korte evaluatie (per mail), waarin er wordt gekeken of het bijhouden van het verbruik goed genoeg is voor uiteindelijk gebruik.
  5. Testen is vrijblijvend en op vrijwillige basis. Samen met andere testers zorg je voor een betere ervaring voor het gebruik van Phuel met elektrische voertuigen.
Ik hoor graag van jullie! :)
Afbeelding

Plaats reactie