Pagina 6 van 19

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: do 01 feb 2018, 19:50
door Trea
:lol: sorry bert. Mijn voet is iets zwaarder. ook al heb ik maar maatje 40 van schoen

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: do 01 feb 2018, 19:54
door Bertjuh
No worries..!! Ben juist een beetje aan het kijken hoe zuinig ik kan rijden zonder te overdreven te doen.. haha..

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: do 01 feb 2018, 20:01
door Trea
Dat probeer ik ook steeds. Maar naar mijn werk is maar 5 km. En ik hou te veel van mijn uitlaat :mrgreen:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: do 01 feb 2018, 20:04
door Bertjuh
Voor mij is het dan 27.5km.. ook niet echt een stuk om op uit te blinken, maaaar.. binnenkort meerdere keren naar Utrecht.. kijken wat het Up!je dan doet..

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 06:36
door TwitNour
Haha super leuk dit! Bedankt weer Theo!

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 08:53
door damianw26
Tja dan rij ik ook erg rustig, haasten en duwen heeft geen zin in file achtige omgeving. Leuke aan de dumpvalve is dat je kan horen nu hoe hard de turbo meewerkt, bij minimaal gas doet ie nog bijna niks en verbruit ie ook niks :p

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 02 feb 2018, 14:14
door TwitNour
Is in mijn opzicht ook wel positief

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 19:33
door TwitNour
Einde van de maand nadert! Hoe gaat het bij jullie?

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 20:07
door Autheo
TwitNour schreef:Einde van de maand nadert! Hoe gaat het bij jullie?
Die van mij drinkt met deze kou graag een extra druppeltje, nog niet onder de 5 l/100km (1 op 20) gereden deze maand. De komende dagen nog iets kouder, dus als ik a.s. woensdag weer tank verwacht ik geen daverend eindresultaat...
:happy-smileyinthebox:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 20:10
door TwitNour
Daar zal iedereen wel last van hebben haha! Bij mij kan het ook beter, het is de afgelopen maand flink filerijden geweest in en rond Rotterdam. Zeker als ik vrijdags naar Tilburg rijd heb ik na 75km 1 op 15 gereden.

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 20:14
door Bertjuh
Uiteraard kan het bij mij ook beter.. echter rijd ik meestal geen langere afstanden dan 27,5km per keer..

Maar..... Ik merk wel dat ik met het aanpassen van mijn rijstijl zuiniger ben gaan rijden.. Nu de rijstijl van mijn vrouw nog aanpassen.. :mrgreen:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 20:19
door Autheo
Bertjuh schreef:Nu de rijstijl van mijn vrouw nog aanpassen.. :mrgreen:
Je zou kunnen proberen of zo'n stress-bal onder het gaspedaal een gewenst effect heeft... ;)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 20:32
door damianw26
Ik moet zeggen dat het verbruik mij steeds minder interesseert en de power van de tsi des te meer, desondanks zet ik toch keurige waardes neer gezien ik mijn woon-'werk' verkeer altijd rustig doe wegens drukte, en de tsi niet onzuiniger blijkt dan de mpi, lang leve directe injectie ;)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 20:57
door Autheo
damianw26 schreef:Ik moet zeggen dat het verbruik mij steeds minder interesseert en de power van de tsi des te meer, desondanks zet ik toch keurige waardes neer gezien ik mijn woon-'werk' verkeer altijd rustig doe wegens drukte, en de tsi niet onzuiniger blijkt dan de mpi, lang leve directe injectie ;)
Kun je dat voor mij als welwillende leek nog wat beter uitleggen? Voor zover ik weet betekent MPI Multi Point Injection, waarbij via een computer precies berekend wordt hoeveel benzine er in de cylinder gespoten moet worden. Is dat geen directe injectie? Ik dacht dat de TSI ook een multipoint injectie is, maar waarbij dan via de turbocharger er van hogere druk sprake is. Of weet ik dan als leek niet precies hoe het dan met die klok en klepel zit?

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: vr 23 feb 2018, 21:48
door damianw26
Nee, je hebt monopoint, multipoint en directe injectie (en sinds kort dubbele directe injectie in de vag 5 cilinder turbo)Bij de tsi (directe injectie) zit de injector een soort van 'in' de cilinder en wordt ingespoten onder hoge druk, de injector zit niet recht bovenin. Daardoor kun je een homogene (inspuiting begin inlaatslag) en gelaagde verbranding creëren, homogeen is altijd het geval bij een mpi up, en bij de tsi in vollast. bij de tsi krijg je in deellast een gelaagde verbranding wat veel brandstof scheelt gezien er op het allerlaatste moment wordt ingespoten in plaats van aan het begin van de inlaatslag, je zuigt eigenlijk veel meer lucht aan wat heet wordt en zo creëer je een beetje een diesel verbranding, maar dan wel met een bougie. Zo kun je op een armer mengsel rijden wat scheelt, je krijgt alleen wel meer roet uitstoot gezien de brandstof weinig 'meng' tijd krijgt alvorens de ontsteking, daarom komen er steeds meer partikel filters ook op benzine auto's

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: za 24 feb 2018, 10:49
door Touchwood
Dankzij de programmeerwerkzaamheden van Nour tav upload van tankbeurten (nog niet in produktie) staan de tankgegevens van mijn Up van de afgelopen 5 jaar nu ook in Phuel. En gedeeld.

Om de een of andere reden lukt het me niet om de widget-plaatjes in het onderschrift te krijgen, maar daar zal nog wel een oplossing voor komen.

21.3 km/l gemiddeld over ruim 61000 kilometer.

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:20
door Autheo
damianw26 schreef:Nee, je hebt monopoint, multipoint en directe injectie (en sinds kort dubbele directe injectie in de vag 5 cilinder turbo)Bij de tsi (directe injectie) zit de injector een soort van 'in' de cilinder en wordt ingespoten onder hoge druk, de injector zit niet recht bovenin. Daardoor kun je een homogene (inspuiting begin inlaatslag) en gelaagde verbranding creëren, homogeen is altijd het geval bij een mpi up, en bij de tsi in vollast. bij de tsi krijg je in deellast een gelaagde verbranding wat veel brandstof scheelt gezien er op het allerlaatste moment wordt ingespoten in plaats van aan het begin van de inlaatslag, je zuigt eigenlijk veel meer lucht aan wat heet wordt en zo creëer je een beetje een diesel verbranding, maar dan wel met een bougie. Zo kun je op een armer mengsel rijden wat scheelt, je krijgt alleen wel meer roet uitstoot gezien de brandstof weinig 'meng' tijd krijgt alvorens de ontsteking, daarom komen er steeds meer partikel filters ook op benzine auto's
Dank je wel voor de verheldering. Ik weet dat je me niets wijsmaakt, en toch ben nu weer iets wijzer geworden ;)
Ook zag ik op de Oostenrijkse vw-site nog wat interessante uitleg: https://www.volkswagen.at/tsi

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: za 24 feb 2018, 12:23
door Autheo
Touchwood schreef:
21.3 km/l gemiddeld over ruim 61000 kilometer.
Volgens mij hebben we hier een nieuwe zuinigheids-topper! :dance:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: za 24 feb 2018, 14:46
door Touchwood
Autheo schreef:
Touchwood schreef:
21.3 km/l gemiddeld over ruim 61000 kilometer.
Volgens mij hebben we hier een nieuwe zuinigheids-topper! :dance:
In ieder geval onder de Phuel-deelnemers. Alleen de scooter van Twitnour is zuiniger.

:mrgreen:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Geplaatst: za 24 feb 2018, 17:58
door TwitNour
Is ook niet zo moelijk met een scooter haha!