Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » za 09 dec 2017, 10:52

Er is al een topic over hoeveel km’s je afgelopen maand gereden hebt (zie http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=12&t=3678 ). Maandelijks worden de km’s bijgehouden en we kunnen naast de hall of fame ook zien hoeveel km’s we als deelnemers gezamenlijk aan totaal rijplezier in onze Vaglings hebben beleefd. Wie wil, kan zich nog steeds bij dat topic aansluiten, hoe meer deelnemers, hoe meer plezier! Maar, besef wel dat om hoog in die hall of fame te staan, je dat aan de pomp wel in je portemonnee zal voelen... ;)

Onderdeel van het rijplezier kan ook zijn, hoe zuinig we onze km’s rijden. En dat compenseert dan weer een beetje de bovenstaande pijn in je portemonnee. Het leek me leuk als ook voor het verbruik een hall of fame is. Een aantal van ons houdt al het verbruik bij via Phuel (http://www.phuel.nl). Met een widget kun je daarmee je verbruik hier wel individueel zichtbaar maken, maar niet in vergelijking met anderen. Na overleg met Nour heeft hij nu op z’n site een ‘deel-pagina’ gemaakt, waar ieder die wil het verbruik met anderen kan delen ter vergelijking. Je kunt daar zowel zien wat je verbruik van de afgelopen maand is, en dat vergelijken met dat van de afgelopen drie maanden en het totaal gemiddelde. En daarnaast kun je het nu ook spiegelen aan het verbruik van de andere deelnemers. Je hoeft daarvoor op Phuel alleen even je voorkeuren in je dashboard aan te passen (verbruik delen op ‘ja’ zetten).

Daarom nu aansluitend dit topic met een tweede hall of fame voor zuinigheid (ook leuk in combinatie met het andere topic over km’s). Wie mee wil doen kan z’n verbruik op Phuel delen, en maandelijks kunnen we dan hier het overzicht plaatsen hoe zuinig de deelnemende forumleden het er met hun Vaglings hebben afgebracht. Wie doet er ook hier in het forum mee?

1. Autheo
2. Petrolhead Tom
3.
4.
5.
Laatst gewijzigd door Autheo op za 09 dec 2017, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » za 09 dec 2017, 11:07

Ik! Altijd leuk om laatste te worden!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » za 09 dec 2017, 11:16

Petrolhead Tom schreef:Ik! Altijd leuk om laatste te worden!
Leuk dat je meedoet! Ik heb je in de lijst er bij gezet.
Vergeet je niet om dan ook op Phuel even bij je voorkeuren in het dashboard delen op 'ja' te zetten?

En even Off-Topic: Tom, je hebt een pb.

Gebruikersavatar
Bertjuh
Vagling liefhebber
Berichten: 925
Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
Locatie: Vriezenveen
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Bertjuh » za 09 dec 2017, 13:06

Ik doe ook mee.. En Tom.. ik denk dat mijn Up!je laatste word..
Ik bedoel.. mijn vrouw rijd er ook met enige regelmaat in.. :think:
En haar rechtervoet.. volgens mij is die van Iridium.. :lol:
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting

AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » za 09 dec 2017, 14:54

Ik doe uiteraard ook mee! Zet me er maar op :) Het leuke is dat je iedere maand gewoon een nieuwe kans krijgt om bovenaan te komen te staan. Houdt de competitie erin natuurlijk!

Overigens:
Ik heb de delen-pagina natuurlijk zo goed mogelijk geprobeerd te maken. Natuurlijk kan het voorkomen dat hier en daar niets nog niet werkt. Als er opmerkingen of vragen of zijn, dan hoor ik die uiteraard graag.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » za 09 dec 2017, 16:15

Dat wordt vast leuk, een aantal deelnemers dat z'n best gaan doen om bovenaan de rangorde te komen, en een aantal dat om de laatste plaats strijdt ;)

Hieronder de bijgewerkte lijst. Er kan nog veel meer bij!

1. Autheo
2. Petrolhead Tom
3. Bertjuh
4. TwitNour
5.
6.
7.
8.
9.
10.

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1484
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Xanderv » za 09 dec 2017, 16:51

Count me in, alleen tank ik niet maandelijks haha.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » za 09 dec 2017, 17:32

Xanderv schreef:Count me in, alleen tank ik niet maandelijks haha.
Dan rijd je of heel weinig, of enorm zuinig waardoor je misschien wel de maand waarin je tankt wel hoog komt te staan :)

Het is leuk om misschien bij het einde van de maand een eind-ranglijst hier te publiceren, waarin de Ups, Miis en Citigos worden meegerekend (anders win ik waarschijnlijk iedere maand met de scooter en dat is niet de bedoeling natuurlijk :P )

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » za 09 dec 2017, 17:41

TwitNour schreef:
Xanderv schreef:Count me in, alleen tank ik niet maandelijks haha.
Dan rijd je of heel weinig, of enorm zuinig waardoor je misschien wel de maand waarin je tankt wel hoog komt te staan :)

Het is leuk om misschien bij het einde van de maand een eind-ranglijst hier te publiceren, waarin de Ups, Miis en Citigos worden meegerekend (anders win ik waarschijnlijk iedere maand met de scooter en dat is niet de bedoeling natuurlijk :P )
Die ranglijst zal ik hier maandelijks plaatsen, na kopiëren kunnen de non-Vaglings en niet-forum deelnemers er makkelijk uitgefilterd worden. En met de huidige stand is Xanderv koploper ;)

Hieronder de bijgewerkte lijst. Er kan nog veel meer bij!

1. Autheo
2. Petrolhead Tom
3. Bertjuh
4. TwitNour
5. Xanderv
6.
7.
8.
9.
10.

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Trea » ma 11 dec 2017, 20:13

Doe ook wel mee ;)
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 dec 2017, 20:44

Mag ik even klagen over het feit dat ik mijn totaal gereden kilometers nergens terug kan vinden? Ik heb blijkbaar tijdens het invoeren ergens een fout gemaakt maar kan nu absoluut niet terugvinden wat ik fout heb gedaan omdat ik maar halve informatie terugkrijg. Bij het invoeren voer ik telkens de totale kilometerstand in, dan moet ik dat toch ook terug kunnen zien op het moment dat ik een tankbeurt aan wil passen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » ma 11 dec 2017, 21:09

Wanneer je een fout hebt gemaakt als je de ODO-meter gebruikt kun je het beste de tankbeurt verwijderen en opnieuw toevoegen. Achteraf kun je (momenteel) alleen corrigeren hoeveel kilometers er met die beurt gereden zijn. Dit ga ik nog wel aanpassen want het werkt zo niet optimaal.

De totaal gereden kilometers vind je bij statistieken van je auto. Als je de laatste ODO-stand bedoelt, die kun je momenteel niet terugzien. Misschien is het handig als je die wel ergens terug kunt zien... :roll:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 dec 2017, 21:26

Oké, dan ga ik het daarna wel aanpassen want ik kan er geen chocola meer van maken.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » ma 11 dec 2017, 21:32

Bij het invoeren van een tankbeurt zie je nu (als het goed is) wat je laatste ODO-stand is. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het me weten. Ik wil het graag verbeteren.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » ma 11 dec 2017, 22:11

Trea schreef:Doe ook wel mee ;)
Leuk, ik heb de lijst bijgewerkt:

1. Autheo
2. Petrolhead Tom
3. Bertjuh
4. TwitNour
5. Xanderv
6. Trea
7.
8.
9.
10.

Ook mooi dat dit door dit topic het mes aan twee kanten snijdt: het draagt ook bij aan de verdere perfectionering van de Phuel website. ;)

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door damianw26 » ma 11 dec 2017, 22:20

Zal van de tsi ook een phuel bijhouden ipv autoweek
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
daanvanderuit
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 12 mar 2017, 16:34
Locatie: Gelderland

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door daanvanderuit » ma 11 dec 2017, 22:56

Zeker doe ik mee! Nu nog niet zo heel veel gereden maar dat komt deze maand van zelf wel. Bring it on!
Afbeelding
Volkswagen Up! Beats 90PK 1.0 TSI
5 deurs, met multifunctioneel stuurwiel, getinte achterruiten en een ‘This-Side-Up!’ sticker

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 dec 2017, 23:00

TwitNour schreef:Bij het invoeren van een tankbeurt zie je nu (als het goed is) wat je laatste ODO-stand is. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het me weten. Ik wil het graag verbeteren.
Je bent een topper! Maak even een apart Phuel topic aan waarin we dit soort zaken kunnen bespreken. Leuk man! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » ma 11 dec 2017, 23:13

Hoppa! Onderschrift even bijgevoegd en als ik dit topic zo doorlees sta ik stijf onderaan! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » ma 11 dec 2017, 23:52

Petrolhead Tom schreef:
TwitNour schreef:Bij het invoeren van een tankbeurt zie je nu (als het goed is) wat je laatste ODO-stand is. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het me weten. Ik wil het graag verbeteren.
Je bent een topper! Maak even een apart Phuel topic aan waarin we dit soort zaken kunnen bespreken. Leuk man! :D
Zal ik morgen doen!

Plaats reactie