Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door damianw26 » za 01 dec 2018, 17:19

Ik vind het nog steeds grappig dat ik met de tsi zuiniger rij dan met de mpi, ondanks dat ik meer dan 2x zoveel vermogen en koppel heb en dat ook graag gebruik. Deellast rijden met directe injectie is zo verschrikkelijk zuinig.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » za 01 dec 2018, 17:32

TwitNour schreef:
za 01 dec 2018, 16:38
Dat zijn mooie resultaten! Ik merk dat ik de laatste maanden altijd onder mijn algehele gemiddelde zit en dat mijn gemiddelde daarmee ook steeds lager komt te liggen. Het heeft op zich wel een oorzaak, namelijk sinds kort een woonplaats in een wat dichterbevolkte locatie waarbij files en dergelijke een rol spelen. Proberen om toch eens wat meer richting mijn gemiddelde te gaan
Je gemiddelde wat opkrikken zal waarschijnlijk pas in het voorjaar beter lukken, als de temperatuur en weersomstandigheden weer een positieve stijgende lijn krijgen. Sinds het dalen van de temperaturen ging mijn verbruik weer omhoog, en zeker sinds ik de winterbanden er weer om heb liggen ben ik niet meer boven de 20 km/l grens gekomen...

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » za 01 dec 2018, 22:15

Autheo schreef:
za 01 dec 2018, 17:32
TwitNour schreef:
za 01 dec 2018, 16:38
Dat zijn mooie resultaten! Ik merk dat ik de laatste maanden altijd onder mijn algehele gemiddelde zit en dat mijn gemiddelde daarmee ook steeds lager komt te liggen. Het heeft op zich wel een oorzaak, namelijk sinds kort een woonplaats in een wat dichterbevolkte locatie waarbij files en dergelijke een rol spelen. Proberen om toch eens wat meer richting mijn gemiddelde te gaan
Je gemiddelde wat opkrikken zal waarschijnlijk pas in het voorjaar beter lukken, als de temperatuur en weersomstandigheden weer een positieve stijgende lijn krijgen. Sinds het dalen van de temperaturen ging mijn verbruik weer omhoog, en zeker sinds ik de winterbanden er weer om heb liggen ben ik niet meer boven de 20 km/l grens gekomen...
Opkrikken hoeft van mij nu nog niet, maar het zou wel fijn zijn als ik in ieder geval minstens mijn gemiddelde kan behouden... Haha :whistle:

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » ma 03 dec 2018, 10:26

Ik heb mijn gegevens over afgelopen maand ook weer bijgewerkt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » ma 03 dec 2018, 21:34

Petrolhead Tom schreef:
ma 03 dec 2018, 10:26
Ik heb mijn gegevens over afgelopen maand ook weer bijgewerkt.
Iets te laat ingevoerd voor verwerking in het maandoverzicht, maar ik zag dat jouw invoer de uiteindelijke rangorde niet verandert: in de top tien sta je in de maand november dus op de 7e plek ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » ma 03 dec 2018, 23:17

:dance:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Trea
Vagling liefhebber
Berichten: 274
Lid geworden op: zo 02 apr 2017, 18:29
Locatie: Hengelo

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Trea » zo 16 dec 2018, 14:50

Dat is ook eenmalig dat ik zover naar voren kom. ga deze maand denk ik weer heel snel zakken
Seat Ibiza 6j ST 1.2 TSI
VW Rabbit MK5 R25 2009
Ex:
VW UP! White edition 75PK 2012

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » di 01 jan 2019, 16:36

Totdat Theo het overzicht bekijkt en hier plaatst is er nog tijd om je december-tankbeurten in te vullen op Phuel! Ben benieuwd naar de uitslag weer.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » di 01 jan 2019, 17:43

TwitNour schreef:
di 01 jan 2019, 16:36
Totdat Theo het overzicht bekijkt en hier plaatst is er nog tijd om je december-tankbeurten in te vullen op Phuel! Ben benieuwd naar de uitslag weer.
Voor zover ik het kan zien, denk ik dat we nog even moeten wachten tot Tom het verbruik van deze maand ook op Phuel invult. Ik zag dat zijn jaartotalen al wel in zijn topic 'wagenparkbeheer' staan, maar in Puel ontbreken ze nog. ;)

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 jan 2019, 09:38

Bijgewerkt!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » wo 02 jan 2019, 20:09

Dan volgt in de bijlagen het overzicht van december.

En zo aan het eind van het jaar is het ook mooi om te zien wie over het hele jaar genomen het zuinigst heeft gereden.
Van de actieve deelnemers is daarbij Touchwood de winnaar, met gemiddeld 21,29 km per liter. Van harte gefeliciteerd :clap:
Tom is de hekkensluiter (zoals hij al voorspelde), hij komt maar 15,31 km op een liter. Op een volle tank komt hij daarmee 210 km minder ver dan de nummer één. :think:
Cursief vermeld staan nog de afhakers die de afgelopen maanden hun verbruik niet meer hebben opgegeven.
Bijlagen
Jaaroverzicht Phuel 2018.jpg
Maandoverzicht Phuel December 2018.jpg

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Tom Westendorp » wo 02 jan 2019, 22:20

Bertjuhw zijn we ergens onderweg kwijtgeraakt. Die is nooit meer op het forum, helaas.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » di 29 jan 2019, 20:28

Einde van de maand nadert weer! Vergeet niet je tankbeurten in Phuel in te voeren voor de wedstrijd! ;)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door Autheo » vr 01 feb 2019, 11:06

De eerste maand van het jaar is weer voorbij. Het overzicht kan weer gemaakt worden hoe zuinig afgelopen maand gereden is.

Vooraf even een paar puntjes:
- Bij de start van deze topic hebben degenen die deel willen nemen zich hier aangemeld. In het overzicht staan nu een paar 'nieuwkomers', waarvan ik niet weet of ze wel deel willen nemen. Omdat die allemaal ook op dit forum actief zijn, ben ik zo vrij geweest hen toe te voegen. Omdat alleen hun forumnaam vermeld wordt, ga ik er vanuit dat daarmee hun privacy niet geschonden wordt ;) . Maar wie toch liever niet op die lijst staat, wordt gevraagd dat even te melden.
- Er zijn een aantal 'oude deelnemers', die al meer dan drie maanden geen verbruik hebben opgegeven. De vraag is of die nog wel willen deelnemen? Is het een goed voorstel om wie meer dan drie maanden geen verbruik opgeeft, niet meer in de lijst op te nemen?
Ik hoor graag jullie reacties op bovenstaande.

Dan nu het overzicht van januari 2019.
Door de binnenkomst van drie nieuwe deelnemers, zien we direct wat leuke verschuivingen. Twee van de drie laten direct zien, dat ze van zuinig rijden houden! Eén daarvan is zelfs een LPG rijder. Ik ga er vanuit, dat de literopgave dan ook voor hem LPG betreft. En voor zover ik weet, is LPG iets minder krachtig dan benzine, waardoor je er iets meer van verbruikt. Een binnenkomer op plek 4 lijkt me daarmee een hele mooie prestatie!
Maar het lijkt of de derdenieuwkomer laat zien, dat hij graag met Tom om de laatste plaats gaat strijden. Als ze tenminste allebei mee willen doen... We gaan het zien!
Bijlagen
Maandoverzicht Phuel Januari 2019.jpg

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » vr 01 feb 2019, 13:28

“Is het een goed voorstel om wie meer dan drie maanden geen verbruik opgeeft, niet meer in de lijst op te nemen?”

Mee eens. Ik ga kijken of ik het overzicht op basis daarvan zelfs automatisch ga filteren. Bedankt weer voor het overzicht!

Gebruikersavatar
mk1992
Vagling liefhebber
Berichten: 362
Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
Locatie: Beek, Limburg
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door mk1992 » vr 01 feb 2019, 17:56

Woo, plek 4 op debuut!

Nu foetel ik wel. Van mij dagelijke 34-35km gaan er 5 a 6 op benzine door de kou.
Aan de andere kant, jullie polderrijders komen niet de hoogtemeters tegen die ik aantref. 185 stuks omhoog en omlaag, enkele reis.

Laatste tank 1:19,93, op LPG, dat biedt perspectief!
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal :dance:
LPG all the way


(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html

Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » za 02 feb 2019, 13:27

mk1992 schreef:
vr 01 feb 2019, 17:56
Woo, plek 4 op debuut!

Nu foetel ik wel. Van mij dagelijke 34-35km gaan er 5 a 6 op benzine door de kou.
Aan de andere kant, jullie polderrijders komen niet de hoogtemeters tegen die ik aantref. 185 stuks omhoog en omlaag, enkele reis.

Laatste tank 1:19,93, op LPG, dat biedt perspectief!
Lekker bezig!

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » za 02 feb 2019, 14:14

Filter is nu toegepast op gebruikers die niet actief zijn. Wanneer je in de afgelopen 3 maanden geen tankbeurten hebt ingevoerd wordt je verbruik niet meer weergegeven op de deelpagina. Wil je weer meedoen? Geen probleem, voer dan weer tankbeurten in en je komt vanzelf weer in het overzicht te staan. Hopelijk ruimt dit een beetje op!

Gebruikersavatar
rrvandooren
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: wo 28 nov 2018, 19:42
Locatie: Groningen

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door rrvandooren » za 02 feb 2019, 23:53

Kan ik (nog) mee doen?
Volkswagen Up! GTI Tornado Red ‘18
Volkswagen Polo 1.4 TDI BM ‘08

Afbeelding

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe zuinig heb jij afgelopen maand gereden?

Bericht door TwitNour » zo 03 feb 2019, 01:07

rrvandooren schreef:
za 02 feb 2019, 23:53
Kan ik (nog) mee doen?
Zeker! Zet bij je voorkeuren op Phuel 'Verbruik delen' aan en dan word je vanzelf in het overzicht opgenomen!

Plaats reactie