Nadelen Up!

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Nadelen Up!

Bericht door Martin33 » ma 13 aug 2012, 18:53

Is je stoel niet in hoogte verstelbaar?
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

Gebruikersavatar
Mr10
Forum newbie
Berichten: 99
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 22:39
Locatie: Vlissingen

Re: Nadelen Up!

Bericht door Mr10 » ma 13 aug 2012, 22:30

Ik ben heel tevreden met mijn Up, en ik heb al zo'n 11.000 km's gereden. Het enige wat me een beetje irriteert zijn de (bij) geluidjes die toch wel vrij aanwezig zijn bij het schakelen en remmen, tenminste bij mij. Ik moet heel rustig de koppeling op laten komen anders hoor ik een soort schakelaargeluid. Hetzelfde bij het remmen: na het laatste stukje loslaten van het rempedaal hoor ik heel duidelijk een schakelaar.

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Nadelen Up!

Bericht door Nikooos » di 05 feb 2013, 09:35

Het is bij mij dan een citigo, maar om ook ik kan een onzinnig nadeel te noemen. Ik moet namelijk de deuren voor mijn gevoel echt hard dichtsmijten voordat ze goed sluiten. Bij mijn vorige auto vielen de deuren toch iets makkelijker dicht. :roll:
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Nadelen Up!

Bericht door Pop Up! » di 05 feb 2013, 19:29

Nikooos schreef:Het is bij mij dan een citigo, maar om ook ik kan een onzinnig nadeel te noemen. Ik moet namelijk de deuren voor mijn gevoel echt hard dichtsmijten voordat ze goed sluiten. Bij mijn vorige auto vielen de deuren toch iets makkelijker dicht. :roll:
Dan moet je even teruggaan naar je dealer en vragen of ze de deuren willen afstellen, ik had er ook last van, alleen mijn linkerdeur. Nu gaan ze soepel dicht....succes!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Nadelen Up!

Bericht door Nikooos » di 05 feb 2013, 20:20

Hmm ok.. Ik heb het met alle 4, dus vandaar dat ik dacht dat dat een dingetje van de auto was. Kan altijd even bellen of langs rijden natuurlijk. Bedankt voor de tip!
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

Jbtwee
Forum newbie
Berichten: 23
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 18:49

Re: Nadelen Up!

Bericht door Jbtwee » di 05 feb 2013, 21:10

Nadeel van mijn Up! ........ Overzichtelijkheid.....heb nl een drie deurs Up! Als je rechts over je schouder kijk dan is t zicht haast nihil........
Up! White 75 pk. Upsilonvelgen met zomerbanden en de Classicvelgen met winterbanden, drive pakket, panorama schuif-/kanteldak, software aanpassingen, chroomlook sierlijst op de achterklep.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Nadelen Up!

Bericht door oubaasje » di 05 feb 2013, 21:36

Jbtwee schreef:Nadeel van mijn Up! ........ Overzichtelijkheid.....heb nl een drie deurs Up! Als je rechts over je schouder kijk dan is t zicht haast nihil........
Dan zitten er toch wel forse personen naast en achter je ;)

Gebruikersavatar
Nikooos
Vagling liefhebber
Berichten: 175
Lid geworden op: do 31 jan 2013, 10:04

Re: Nadelen Up!

Bericht door Nikooos » di 05 feb 2013, 23:46

Jbtwee schreef:Nadeel van mijn Up! ........ Overzichtelijkheid.....heb nl een drie deurs Up! Als je rechts over je schouder kijk dan is t zicht haast nihil........
Oh.. dat vind ik juist een van de voordelen! Vergeleken met eerdere auto's heb ik het idee dat ik veel meer om mee heen zie.
CitiGo Elegance 1.0 44KW/60PK|deep black metallic|Nano black interieur|Automaat|5 deurs|travelpack|all season pakket|Sunset|Parkeersensoren|Radio Funky|Move & Fun|14" Apus wit

AngelaBuser
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 15:02
Locatie: Dussen
Contacteer:

Re: Nadelen Up!

Bericht door AngelaBuser » ma 03 jun 2013, 19:42

golfruud schreef:Grootste nadeel ik dat je de brandstofdop moet openen met de sleutel, is niet meer van deze tijd.
Hahahaha om de 1 of andere reden loop ik altijd te sukkelen als mijn tankdop op slot zit. Sta ik zomaar 5 minuten langer bij de pomp.
Voortaan niet op slot dan maaaaar. :lol:

Gebruikersavatar
Blackupzhz
Forum newbie
Berichten: 83
Lid geworden op: zo 30 dec 2012, 09:03
Locatie: Papendrecht

Re: Nadelen Up!

Bericht door Blackupzhz » ma 03 jun 2013, 19:44

Nikooos schreef:
Jbtwee schreef:Nadeel van mijn Up! ........ Overzichtelijkheid.....heb nl een drie deurs Up! Als je rechts over je schouder kijk dan is t zicht haast nihil........
Oh.. dat vind ik juist een van de voordelen! Vergeleken met eerdere auto's heb ik het idee dat ik veel meer om mee heen zie.
Up 3 deurs heeft de schuin oplopende achterruit... Dat heeft de skoda niet dus dt verschil zul je wel merken.
Up! / 60 pk / Black Up pakket / drive pakket / 4 deuren

Gadgets: witte sleutelcover / Polo 6R antenne / rubberen mat voor kofferbak / kentekenplaten met opgelegde letters / Up! hoesje voor PID

Het kan dus wel: samen weggaan in je uppie!

Gebruikersavatar
Roelio
Vagling liefhebber
Berichten: 387
Lid geworden op: di 07 aug 2012, 15:12
Locatie: Alkmaar

Re: Nadelen Up!

Bericht door Roelio » di 04 jun 2013, 21:38

Voor bumper bescherming te laag!
Did you have your UP today ? Level UP !

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Nadelen Up!

Bericht door TV_UP! » zo 09 jun 2013, 18:44

Roelio schreef:Voor bumper bescherming te laag!
Mee eens zag dat er bij mij al wat zwarte plekken opzaten van de steenslag. :cry:
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

@@lgra
Vagling liefhebber
Berichten: 196
Lid geworden op: za 09 feb 2013, 18:48

Re: Nadelen Up!

Bericht door @@lgra » zo 09 jun 2013, 21:41

Nog niemand die last heeft van slecht zicht op de snelheidsmeter?? Als ik de stoel op zn laagst heb moet ik het stuur altijd ietsje hoger zetten dan ik wil om goed zicht te hebben op het gedeelte tussen 80 en 120 km/h. Onze kinderen hebben precies hetzelfde euvel gesignaleerd. Is gewoon een ergonomische misser van de eerste orde. :cry:

Verder natuurlijk de ontbrekende schakelaar links om de rechterportierruit te bedienen en de miezerige hoedenplank. (die er bij ons overigens uitligt om de hond mee te kunnen nemen.. :mrgreen: )
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

Gebruikersavatar
Patrick-Brand
Vagling liefhebber
Berichten: 385
Lid geworden op: vr 22 feb 2013, 22:59
Locatie: Drechtsteden

Re: Nadelen Up!

Bericht door Patrick-Brand » zo 09 jun 2013, 22:01

@@lgra schreef:Nog niemand die last heeft van slecht zicht op de snelheidsmeter?? Als ik de stoel op zn laagst heb moet ik het stuur altijd ietsje hoger zetten dan ik wil om goed zicht te hebben op het gedeelte tussen 80 en 120 km/h. Onze kinderen hebben precies hetzelfde euvel gesignaleerd. Is gewoon een ergonomische misser van de eerste orde. :cry:

Verder natuurlijk de ontbrekende schakelaar links om de rechterportierruit te bedienen en de miezerige hoedenplank. (die er bij ons overigens uitligt om de hond mee te kunnen nemen.. :mrgreen: )
Ja dat probleem van het stuur herken ik! Ik heb de stoel ook op z'n laagst, en het stuur zou ik dan ook het liefst op z'n laagst willen hebben. Maar na een paar ritjes heb ik die toch maar naar boven bijgesteld. In m'n andere auto, een Nissan, bewegen de klokken mee met het stuur, briljante uitvinding.
High Up! BlueM | 75pk | Light Silver metallic | Executive | VAG-instellingen | Up rijder sinds 15-03-2013
The Only Way Is Up!

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: Nadelen Up!

Bericht door DonkUp » ma 10 jun 2013, 20:35

Ik heb de stoel ook op zn laagst staan, maar ik kan de snelheidsmeter prima zien.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Nadelen Up!

Bericht door GuidoUp » ma 10 jun 2013, 20:57

DonkUp schreef:Ik heb de stoel ook op zn laagst staan, maar ik kan de snelheidsmeter prima zien.
+1

Verstuurd van mijn LG-E610 met Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Nadelen Up!

Bericht door Inge » di 11 jun 2013, 06:36

Ik kan eigenlijk geen nadelen vinden - nu ja alleen dan dat mijn portemonnee bij aanschaf wat minder vol was dan gehoopt en dus wat luxe miste - maar daar wordt nu volop aan gewerkt. :mrgreen:
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ajavas » di 11 jun 2013, 17:51

Ik heb wel een nadeel gevonden en dat is het beugeltje om de motorkap open te houden, ik had nl. op mijn golf een gasveer, en was dus gewend na een duik onder de motorkap zo dicht te drukken. Echter vandaag deed ik hetzelfde met de motorkap van mijn Up! Jullie begrijpen het al hij stond nog op het beugeltje, duuuusss beugeltje krom en motorkap iets ontzet :evil: :(
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Nadelen Up!

Bericht door Jos Bosch » di 11 jun 2013, 19:22

Ajavas,

Dat is niet zo mooi :cry: Maar ja voordat je weer aan alles gewend bent bij je nieuwe auto.
Dat stangetje zal niet het probleem zijn maar de motorkap ontzet????
Hopelijk hoef je geen nieuwe motorkap.

Sterkte ermee,
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Ajavas
Vagling liefhebber
Berichten: 325
Lid geworden op: ma 29 apr 2013, 19:59
Locatie: Spijkenisse

Re: Nadelen Up!

Bericht door Ajavas » di 11 jun 2013, 19:38

Jos Bosch schreef:Ajavas,

Dat is niet zo mooi :cry: Maar ja voordat je weer aan alles gewend bent bij je nieuwe auto.
Dat stangetje zal niet het probleem zijn maar de motorkap ontzet????
Hopelijk hoef je geen nieuwe motorkap.

Sterkte ermee,
Het beugeltje is krom en nu is de ruimte tussen het spatbord van de kant van het beugeltje iets groter ( 2 a 3 mm) dan de andere kant, ik kan echter geen deuk of vouwtje in de motorkap vinden, dus met een beetje mazzel alleen nieuw beugeltje en motorkap opnieuw stellen. Blijft lullig maar nu vergeet ik dat niet meer denk ik. :oops:
Move Up! DBP | 5 deurs | 60 PK | BMT | CEB | E & D | M & M | 6 speakers systeem | Verlichting | 16" FOX FX4 Velgen | VAGCOM | Korte Antenne | Ruiten/Verlichting Getint | Eibach Pro Kit

Ons Uppie!

Plaats reactie