Iemand met een Porsche 914 op het forum?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Iemand met een Porsche 914 op het forum?

Bericht door MauriceR. » wo 21 jan 2015, 20:54

Wat de titel zegt. Ik ben op zoek naar iemand die een Porsche 914 heeft. Gewoon om informatie op te doen! Als je hieronder kijkt naar mijn handtekening zie je dat ik meerdere klassiekers heb. Eéntje is zo goed als verkocht, dat geeft weer ruimte voor een andere! Inderdaad, de Volks-Porsche. Als iemand me verder kan helpen, hoor of lees ik dat graag. (Mocht je er eentje willen verkopen, dan hoor ik het ook graag :D )

M.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Iemand met een Porsche 914 op het forum?

Bericht door Tom Westendorp » wo 21 jan 2015, 21:10

Subscribed!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
MauriceR.
Vagling liefhebber
Berichten: 479
Lid geworden op: za 17 aug 2013, 22:40
Locatie: Veluwe, in de buurt van Up!eldoorn

Re: Iemand met een Porsche 914 op het forum?

Bericht door MauriceR. » ma 26 jan 2015, 23:50

Petrolhead Tom schreef:Subscribed!
Nou, daar gaan we dan...

Stad en land afgezocht op het internet: informatie hier, daar en overal gezocht. En gevonden! Via-via bij een Amerikaan uitgekomen die Porsche restaureert Die mailde me: "Waarom vraag je dat aan mij? 's Werelds grootste 914-kenner woont bij jou in Nederland. Arno W.!" Ik vond 'm meteen met wat google-fu en wat blijkt, hij woont 20 min bij me vandaan. Al googelend vond ik op zijn Facebookpagina een mooie 914. Gebeld en naar 'm toegegaan.

Daar stond ie: een zilvergrijze tijdmachine, met 2.0 motor! Terug naar de 70s! Geheel o-ri-gi-neel. Nederlands geleverd, matching numbers, onvermeubeld, alle details aanwezig. Noem het maar of het zit er bij. Heeft 'ie geen nadelen Jawel: de injectie is kapot. Wrs de reden dat 'ie ooit in winterslaap is gebracht waar hij nu naar 15 jaar weer uit is. De winterslaap was trouwens in een verwarmde en droge opslag... Professioneel weggezet met dikke lagen vet overal en een motor die gevuld is met olie om corrosie tegen te gaan. De lak is matig en lelijk bijgespoten in de jaren 90. Maar dat is cosmetisch!

Blijkbaar is de 2.0 de meestgezochte versie en vrijwel onvindbaar in Europa. Meestal is er aan gesleuteld - zelfs zo dat er een VW Transporter motor in zit. Maar niet in dit geval: ik liep op het juiste moment binnen... Ik moet nu mijn roze bril af doen en anderen er op af sturen om de auto nog eens goed te bekijken.

Wordt vervolgd!

M.

Photobucket werkt weer.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MauriceR. op di 27 jan 2015, 19:12, 3 keer totaal gewijzigd.
Dagelijks: High Up!|Rood|Pano-dak|Triangles & wintervelgen
Klassieker I: Triumph TR3A 1959|Totaal gerestaureerd.
Klassieker II: Saab 96 V4 1970|Direct uit Zweden |van 1e eigenaar.
Klassieker III: Porsche 914 1973 2.0ltr.|Technisch perfect.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Iemand met een Porsche 914 op het forum?

Bericht door Tom Westendorp » di 27 jan 2015, 07:30

SUPER GAAF! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie