Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door TwitNour » zo 07 dec 2014, 00:45

Je kent het vast wel; je rijdt richting een rotonde maar plots komt daar een auto aanrijden die al op de rotonde rijdt. Je stopt netjes om voorrang te verlenen maar vervolgens gaat die auto van de rotonde af, zonder knipperlicht. Dat is voor mij echt zo'n :x moment. Als die persoon gewoon had aangegeven van de rotonde af te gaan, dan had je niet hoeven stoppen.

Zo zijn er meer ergernissen op de weg. Je knipperlicht gebruiken op de rotonde is een ontzettend kleine moeite en je doet er andere weggebruikers toch zo veel plezier mee. Wat zijn jullie ergernissen op de weg? Betrappen jullie jezelf misschien op deze kleine dingetjes?

Gebruikersavatar
mijndochters
Vagling liefhebber
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 09:37
Locatie: Heerhugowaard

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door mijndochters » zo 07 dec 2014, 01:58

Facebook en Whatsapp verslaafde jeugdige fietsers :evil: en mensen die bij het horen voorang verlenen ineens het verschil tussen links en rechts vergeten zijn :hand:
Ging als een trein
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tegenwoordig in een 11-2022 Volkswagen T-ROC

Gebruikersavatar
DerMeister
Vagling liefhebber
Berichten: 101
Lid geworden op: za 07 dec 2013, 09:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door DerMeister » zo 07 dec 2014, 09:13

Al die randdebielen :evil: die vanaf de oprit gelijk naar de linkerbaan opschuiven met een gangetje van 80 terwijl jij daar aan komt zetten met 120 a 140!!
Grt, Per

Only Music Survives!!

Gebruikersavatar
Keesf
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: zo 30 nov 2014, 15:18

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door Keesf » zo 07 dec 2014, 09:28

tom-tom helden
of eigenlijk alle bestuurders die volledig op de navigatie rijden, mensen die zo in t scherm van hun navigatie gezogen zitten dat ze niet meer kijken wat er op de weg gebeurt, en als dat magische kastje zegt "ga links af" ze ineens zonder op de omgeving of overig verkeer te letten het stuur omgooien.

Gebruikersavatar
Vinniepilon
Donateur member
Berichten: 588
Lid geworden op: za 04 mei 2013, 21:09
Locatie: Hoofddorp

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door Vinniepilon » zo 07 dec 2014, 10:31

Richtingaanwijzer niet gebruiken, rotondes verkeerd nemen( meerdere banen ), te langzaam invoegen, onnodig links rijden, bellen achter het stuur zonder carkit.

En tuurlijk zelf laat ik ook weleens een steekje vallen! Maar minder gehaast rijden zal een hoop ergernis en ongelukken voorkomen.
VW Passat 2.0TDI
BMW R1100GS

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door RobertJ » zo 07 dec 2014, 13:28

1. Raw niet gebruiken op rotonde
2. Telefoongebruikers in het verkeer...ze zijn een flinke risicofactor
3. Onnodig linksrijden
4. Bumperklevers als je toch niet door kan rijden(ik weet dat de up klein is, maar ik kan niet door de voorligger heen, en ik ga niet bumperkleven)
5.laatste 20 meter voor de stopstreep bij een stoplicht heel rustig rollen, ik kan dan niet de motor in s&s laten gaan...

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door Autheo » zo 07 dec 2014, 15:04

Er is al veel genoemd, waar ik me inderdaad ook aan kan ergeren. Wat ik nog wil noemen: forensen (en anderen die niet in de spits zouden hoeven rijden) die eigenlijk bang zijn om met slecht weer en in het donker in de spits te rijden, en dan toch de auto kiezen in plaats van de bus en de trein. Ze durven dan niet met de verkeersstroom mee, en door hun bang en twijfelachtig rijgedrag zijn ze dan een grote 'spelbreker' voor de rest.
Maar goed, hoewel het niet altijd lukt, probeer ik m'n ergernis zo vlug mogelijk weer te relativeren. Ongetwijfeld zal ik ook wel eens iets doen of nalaten waar een ander zich aan kan ergeren. En eigenlijk vind ik autorijden veel te leuk om me te gaan zitten ergeren. Eigenlijk ook wel een sport om ondanks al dat knullige rijgedrag van anderen gewoon zelf de schouders op te halen en te blijven genieten. ;)

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door Autheo » zo 07 dec 2014, 15:16

O ja, nog een die ik wel zou willen noemen: mensen die niet anticiperen, en met kleine snelheidsverschillen in plaats van alleen gas los te laten onnodig de rem aan tikken, waardoor je zo'n harmonica effect van remmers krijgt met uiteindelijk zelfs onnodige files. Gewoon gas los is in veel gevallen voldoende, zodat het de doorstroming niet frustreert.

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door henri » zo 07 dec 2014, 15:55

Na ruim twintig jaar autorijden heb ik alle irritante acties op de weg al wel voorbij zien komen. Vandaag de dag erger ik me nog maar zelden aan anderen.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door Jos Bosch » zo 07 dec 2014, 16:40

Over ergenissen in het verkeer zou ik een boek kunnen schrijven want rijdt gemiddeld zo'n 110.000 km per jaar.
De laatste jaren alleen nog in Nederland stukje België en heel af en toe Duitsland.
Denk dat het ook veel aan je zelf ligt en af en toe iets door de vingers moet zien.Je kan je wel overal over ergeren maar heb me dit zelf afgeleerd.Was vroeger ook een opgewonden standje maar heb door ervaring geleerd dat je daar niks mee bereikt.
Er is niemand die s'morgens van huis gaat en denkt ik ga vandaag iedereen zijn dag verzieken op de snelweg of gewoon binnen de bebouwde kom.

Ja ook ik ben een vrachtwagenchauffeur die wel eens een inhaalverbod negeert en praat dat zeker ook niet goed maar kom liever heelhuids thuis dan door een of andere buitenlander geplet te worden tussen twee vrachtwagens.
Als we elkaar de ruimte zouden gunnen en men een beetje geduld kan opbrengen komt het helemaal goed.

Jos.
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door Jos Bosch » zo 07 dec 2014, 16:41

[quote="henri"]Na ruim twintig jaar autorijden heb ik alle irritante acties op de weg al wel voorbij zien komen. Vandaag de dag erger ik me nog maar zelden aan anderen.[/quote

:clap: :clap: :clap:
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
HeHo
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: di 09 jul 2013, 14:19

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door HeHo » zo 07 dec 2014, 17:06

Bumperklevers... Elke dag heb ik er wel wat voor mij rijden. :mrgreen:

RobertJ
Vagling liefhebber
Berichten: 646
Lid geworden op: do 28 nov 2013, 13:46

Re: Wat zijn jullie verkeers-ergernissen?

Bericht door RobertJ » ma 08 dec 2014, 02:50

Veel wijze woorden in dit topic. Het onnodig paniekremmen in de spits is inderdaad ook hinderlijk, maar de niet ergeraars doen het uiteraard het beste. Beetje bij beetje kom ik naar jullie club :)

Plaats reactie