iPad als enige computer

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.
Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

iPad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » zo 12 aug 2018, 15:32

Ik ga het doen. Zojuist heb ik mijn PC afgesloten en ga ik mijn iPad 2018 als enige computer gebruiken. Of het strikt noodzakelijk is om een Apple Pencil erbij te scoren ben ik nog niet helemaal uit maar ik ben het hele windows verhaal meer dan zat.

Pas geleden hield mijn videokaart er ineens mee op. Sindsdien is het onmogelijk om VLC weer aan de praat te krijgen of om video’s te editen in Premiere Pro. Lumafusion wordt waarschijnlijk mijn go to app om te editen.

Middels dit topic zal ik jullie op de hoogte houden van het geen ik ga doen.

Setup voor nu:
- iPad 2018
- Logitech Bluetooth toetsenbord
- Caselogic hoes voor de Ipad.

Ik ben door het idee van alleen een iPad gefascineerd. Het meeste doe ik al op mijn iPad dus waarom niet alles?!

Middels dit topic zal ik jullie op de hoogte houden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door TwitNour » zo 12 aug 2018, 21:22

Flinke stap! Ik ben benieuwd hoe het je afgaat. Heb je ook gekeken naar Mac bijvoorbeeld, aangezien je windows zat bent? Ben zelf al zo’n 6 jaar geleden overgestapt en zou niet meer terugwillen. Voor mij is leven op alleen de iPad geen optie door een gebrek aan multitask functies (de iPad multitask is te beperkt vind ik). Sowieso is de Mac meer ‘computer’ dan de iPad, maar dat is mijn mening. Ik heb toen ik voor Apple werkte heel veel van deze apparaten verkocht en dus ook erg veel klantprofielen tegengekomen. Wat ik wel moet zeggen is dat de nieuwere iPads tegenwoordig bijna niks meer ‘niet’ kunnen, dus het is zeker wel mogelijk.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2831
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Autheo » zo 12 aug 2018, 22:20

Petrolhead Tom schreef:
zo 12 aug 2018, 15:32
..... ik ben het hele windows verhaal meer dan zat.

Pas geleden hield mijn videokaart er ineens mee op. Sindsdien is het onmogelijk om VLC weer aan de praat te krijgen of om video’s te editen in Premiere Pro. ....
Ligt het aan Windows als je videokaart het begeeft? Of is het een hardware probleem?
Maar goed, ongetwijfeld zullen er meer factoren voor jou een rol spelen om windows vaarwel te zeggen. Linux was geen overweging?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 aug 2018, 06:37

Linux heb ik al eens geprobeerd en was helemaal niet te doen, elke keer iets te repareren voordat het weer begon te werken. Editten op de Ipad kan behoorlijk goed met de nieuwste apps zoals Lumafusion.

Ik moet nog even op zoek naar een SD reader om films direct op de Ipad te kunnen zetten om daar verder mee te kunnen werken.

Vooralsnog bevalt het goed. Ik heb mijn PC nog niet gemist. Al is het nog maar minder dan 24 uur. ;)
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

dennuus1
Forum eindbaas
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Ipad als enige computer

Bericht door dennuus1 » ma 13 aug 2018, 11:47

Ik gebruik de pc ook nog maar enkele keren per jaar, zou in principe ook gewoon zonder kunnen..

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » ma 13 aug 2018, 16:43

Op mijn werk zal ik er niet aan ontkomen maar hier voor thuis is het ook vrijwel niet nodig. Het enige dat makkelijker is op een PC is het snel verplaatsen van grote bestanden maar dat komt voornamelijk door het ongelooflijk trage Ziggo internet hier op het moment. Dat heeft ook al eens beter gewerkt.

Tot nu toe enthousiast! Gisteravond de hele avond de pc open gehad om de Ipad mee op te laden. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » di 14 aug 2018, 06:28

Gisteren een Apple Pencil gekocht. Ik ben helemaal weggeblazen door het gebruiksgemak. Vooral met het editten van video werkt het een stuk sneller en vooral veel nauwkeuriger.

Ik mis mijn computer nog niet echt. Al zal ik hem vandaag wel nodig hebben om wat films te uploaden naar de cloud om op die manier weer verder te kunnen met het editten van video.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » wo 15 aug 2018, 07:56

Gisteren weer een kleine film ge-edit. Het gebruiksgemak van de app Lumafusion en de Apple Pencil is nog beter dan een pc+muis. Ik ben enthousiast! Tot op heden mijn pc alleen gebruikt om films de cloud in te jagen. :D

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door TwitNour » wo 15 aug 2018, 08:14

Goed dat het allemaal meevalt. Hoe ga je straks je films in de cloud zetten als je de pc echt wegdoet? Of hou je de pc juist dan voor dit doeleinde?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » wo 15 aug 2018, 09:44

Ik heb een Western Digital Mycloud dus in principe kan ik al zonder PC.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Ipad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » do 16 aug 2018, 20:17

Korte update, terwijl ik dit typ heb ik mijn iPad in splitscreen mode staan, mijn oude vertrouwde Logitech Bluetooth Keyboard staat aan en in het linkerdeel van mijn scherm zie ik hoe video vanuit Google Drive in mijn video edit app Lumafusion wordt geladen terwijl ik jullie deze update stuur.

Is mijn experiment helemaal iPad only? In zekere mate niet omdat ik overdag een PC MOET gebruiken, ik ontkom er niet aan, de programma’s die ik gebruik zijn zo oud als de weg naar Rome en draaien alleen op een Windows computer.

Thuis daarentegen heb ik steeds minder de noodzaak om mijn laptop op te starten. De reden dat ik hem soms nodig heb is omdat ik video’s vanuit mijn archief naar de cloud wil schieten om het te downloaden. That’s it. Ik begin al aardig aan het iPad only werken te wennen. De Apple Pencil is erg handig bij het video editten en ik merk dat mijn workflow veel sneller gaat dan op mijn Windows PC waar Premiere Pro vanzelfsprekend véél meer opties heeft om films te editten dan Lumafusion maar waar ik tegelijkertijd amper gebruik maak van alle opties. Het editten op de iPad gaat niet alleen sneller het is ook een stuk leuker en ik heb vrijwel alle opties die ik nodig heb tot mijn beschikking.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: iPad als enige computer

Bericht door Tom Westendorp » vr 17 aug 2018, 07:42

We hebben de nieuwe Audi Q8 binnen!

Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Plaats reactie