18 februari meeting Huiskes-Kokkeler Enschede Film P.7

Hier vind je de meetings van het VW up! forum.

Welke datum?

Peiling eindigde op ma 16 jan 2017, 12:26

18 februari
4
27%
25 februari
2
13%
Beide
9
60%
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
citikenny1702
Vagling liefhebber
Berichten: 178
Lid geworden op: za 06 sep 2014, 18:19
Locatie: Vlaardingen

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door citikenny1702 » di 24 jan 2017, 22:30

Lees net het topic.... 18 februari dan kan ik helaas niet dan vier ik mijn verjaardag :( volgende keer beter! wel cool die stukjes van autheo!
Skoda Citigo Sport ASG -> 3 deur's -> Sprint! -> Alba Leder interieur -> Serpens LM -> ST-X Schoefset
-> TT-Rubbers -> W8 Skoda Verlichting -> VAGcom -> Citigo ready to GO

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Autheo » vr 27 jan 2017, 18:36

Bericht uit de digitale uitgave van het Twentse regionale blad Tubandenja:

Toertocht inspireert Herman Finkers

Uit welingelichte bronnen is vernomen dat onze beroemde Twentse cabaretier Herman Finkers met grote interesse de komende toertocht op 18 februari van het vwupforum volgt. Geruime tijd geleden heeft hij het Nederlandse publiek kunnen vermaken met een theatershow, waarin hij een eigen toertocht in de omgeving van zijn woonplaats Almelo heeft verwerkt. Voor de liefhebbers, die daaruit een fragment willen zien, verwijzen wij graag naar Youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=kDUd2gp4akU

Ook heeft Herman Finkers al eens eerder aangegeven, dat het zijn jongensdroom was om autoverkoper te worden:

https://www.youtube.com/watch?v=2FsAjD2n14w

De reden van de interesse van Herman Finkers in de toertocht van het vwupforum is vooral dat hij verwacht hierin een nieuwe bron van inspiratie te vinden voor een komende theatershow. Daarin wil hij in het verlengde van zijn eerder vermelde successen een vervolg aan die thema’s geven. Dat hij juist deze toertocht daarvoor van waarde vindt, komt naar zijn zeggen door de eigenschappen van de deelnemende auto’s. Het is hem opgevallen dat de up!, Mii en Citigo een brede glimlach op ieders gezicht toveren. Van dit element wil hij dankbaar gebruik maken in zijn show, als basis voor een verrassende conference. Wanneer de première van de nieuwe theatershow plaats zal vinden, wordt later in dit jaar bekend gemaakt.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Tom Westendorp » vr 27 jan 2017, 21:50

:clap:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Tom Westendorp » di 31 jan 2017, 07:29

Bump!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Detje » di 31 jan 2017, 20:19

Het zouden 12 autootjes moeten zijn, als ik de poll mag geloven.
Kom op gasten zet jezelf en je co driver der ff bij.

Wat is het minimale aantal autootjes, om het door te laten gaan.

Ik heb er zin in iedergeval groetjes Detje ;)
Bijlagen
IMG-20161112-WA0000.jpg
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door TwitNour » di 31 jan 2017, 21:19

Ontzettend jammer, maar ik moet het helaas afzeggen. Er is ineensiets gepland op die zaterdag dat ik niet kan verplaatsen.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2017, 08:24

Jammer Twitnour!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Tom Westendorp » wo 01 feb 2017, 08:25

Lijstje even aangepast.

1. Petrolhead Tom
2. Damianw26
3. Detje ;)
4. Twingo
5. Autheo
6. mvgard
7. Er.win
8.
9.
10.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door blastaway » wo 01 feb 2017, 11:44

Erg ver weg jammer genoeg. De volgende keer ben ik erbij.
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Autheo » wo 01 feb 2017, 18:15

blastaway schreef:Erg ver weg jammer genoeg. De volgende keer ben ik erbij.
Twente erg ver weg? Voor een Vagling echt niet hoor, je kunt er vanuit heel Nederland komen zonder dat je onderweg hoeft bij te tanken. OK, het ligt misschien iets hoger dan de lage landen, maar je hoeft niet zelf te trappen, het motortje doet het werk wel voor je. ;)

Gebruikersavatar
blastaway
Vagling liefhebber
Berichten: 530
Lid geworden op: di 24 jan 2017, 12:42

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door blastaway » wo 01 feb 2017, 18:18

Hahahaha, zit wat in maar tijd is ook een issue helaas. Wellicht later in het seizoen eens. Wel leuk dat jullie deze initiatieven hebben!
- Mii 75 pk full option; ap schroefset and Helix soundsystem.
- Volvo xc60 r-design d5 240 pk 490nm full option

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Autheo » wo 01 feb 2017, 18:32

Bericht uit het Twentse regionale blad Tubandenja:

Claxon met geluid van midwinterhoorn

In het kader van de toertocht door Twente op 18 februari, was het idee ontstaan om voor dit bijzondere evenement de deelnemers de gelegenheid te bieden een modificatie voor de claxon uit te laten voeren. Het oorspronkelijke claxongeluid van de up!, Mii en Citigo is niet erg bijzonder. De bedoeling van de modificatie is om in plaats van het iele geluidje de claxon een vol en indrukwekkend midwinterhoorn geluid te laten geven, zodat bij gevaarlijke situaties de waarschuwing een veel veiliger effect krijgt.

Het midwinterhoornblazen is een beroemde traditie, die deels nog in Gelderland, maar vooral in Twente in ere gehouden wordt. Het is een eeuwenoud gebruik dat van de eerste Adventszondag tot Driekoningen soms overdag, maar meestal ‘s avonds, de langgerekte roep van de midwinterhoorn ten gehore gebracht wordt. Het is een melancholisch vraag- en antwoordspel dat van hoeve tot hoeve en ver daarbuiten klinkt.

Studenten van de Universiteit Twente hebben dit geluid onderzocht, en hebben een manier gevonden om door een eenvoudige modificatie de claxon van de up!, Mii en Citigo dit geluid te laten reproduceren. Door bijzondere toepassing van elektronica blijft de claxon daarbij toch aan alle nationale en internationale eisen voldoen. Alle deelnemers aan de toertocht krijgen deze modificatie kostenloos aangeboden. De aanpassing bestaat uit het plaatsen van een kleine chip bij de aansluiting van de claxon, en is binnen één minuut uitgevoerd. Zo kan dit eenvoudig tijdens de koffie vóór de aanvang van de toertocht voor alle deelnemers gerealiseerd worden.

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Detje » vr 03 feb 2017, 07:27

Autheo schreef:Bericht uit het Twentse regionale blad Tubandenja:

Claxon met geluid van midwinterhoorn

In het kader van de toertocht door Twente op 18 februari, was het idee ontstaan om voor dit bijzondere evenement de deelnemers de gelegenheid te bieden een modificatie voor de claxon uit te laten voeren. Het oorspronkelijke claxongeluid van de up!, Mii en Citigo is niet erg bijzonder. De bedoeling van de modificatie is om in plaats van het iele geluidje de claxon een vol en indrukwekkend midwinterhoorn geluid te laten geven, zodat bij gevaarlijke situaties de waarschuwing een veel veiliger effect krijgt.

Het midwinterhoornblazen is een beroemde traditie, die deels nog in Gelderland, maar vooral in Twente in ere gehouden wordt. Het is een eeuwenoud gebruik dat van de eerste Adventszondag tot Driekoningen soms overdag, maar meestal ‘s avonds, de langgerekte roep van de midwinterhoorn ten gehore gebracht wordt. Het is een melancholisch vraag- en antwoordspel dat van hoeve tot hoeve en ver daarbuiten klinkt.

Studenten van de Universiteit Twente hebben dit geluid onderzocht, en hebben een manier gevonden om door een eenvoudige modificatie de claxon van de up!, Mii en Citigo dit geluid te laten reproduceren. Door bijzondere toepassing van elektronica blijft de claxon daarbij toch aan alle nationale en internationale eisen voldoen. Alle deelnemers aan de toertocht krijgen deze modificatie kostenloos aangeboden. De aanpassing bestaat uit het plaatsen van een kleine chip bij de aansluiting van de claxon, en is binnen één minuut uitgevoerd. Zo kan dit eenvoudig tijdens de koffie vóór de aanvang van de toertocht voor alle deelnemers gerealiseerd worden.
Toppie hoor, goeju modificatie weer voor het mietje.

Groetjes Detje ;)
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Tom Westendorp » vr 03 feb 2017, 11:36

Ik ga dit weekend de route in de maps and more zetten zodat iedereen die kan laden.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

er.win
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 19:21
Locatie: Bunnik

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door er.win » vr 03 feb 2017, 12:16

Leuk ben benieuwd. Ik heb alleen geen maps and more. Hoe kan ik straks de route rijden? Kan ik deze ook in OSM format krijgen? Kan ik hem mss in Be-on-road app inlezen. Of zijn dr alternatieven?
Groeten, Erwin
VW Move-Up

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Tom Westendorp » vr 03 feb 2017, 12:38

Ik zal het bestand uploaden naar het forum. Ik denk dat het wel kan worden omgezet.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
damianw26
Donateur member
Berichten: 2795
Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
Locatie: Westervoort
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door damianw26 » vr 03 feb 2017, 13:27

Uitstekend
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Afbeelding

er.win
Forum newbie
Berichten: 27
Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 19:21
Locatie: Bunnik

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door er.win » vr 03 feb 2017, 14:33

Thanks. Ik laat het ff weten
Groeten, Erwin
VW Move-Up

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Detje » vr 03 feb 2017, 16:12

Petrolhead Tom schreef:Ik ga dit weekend de route in de maps and more zetten zodat iedereen die kan laden.
Of jee, ik heb geen idee, gebruik het navigatiesysteem of computertje van het mietjes nooit.
Heb er ooit is een beetje muziek op laten zetten, maar daar hou het een beetje op.
Kan dat ter plekken of hoe krijg ik die route der in.
Hoor het graag groetjes Detje ;)
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: 18 februari Enschede met toertocht.

Bericht door Autheo » vr 03 feb 2017, 18:09

Petrolhead Tom schreef:Ik ga dit weekend de route in de maps and more zetten zodat iedereen die kan laden.
:thumbup: Top idee! Ga er van uit dat die ook op de Navigon te laden is.

Plaats reactie