Klinkt niet heel ingewikkeld toch? Even snel langs Klassikstadt om te kijken bij McLaren en Bentley Frankfurt en een paar knappe oldtimers bekijken. Ondertussen de up! even vollaaden bij de snellalder om de hoek. De praktijk bleek toch even anders uit te pakken. De snelladers bevonden zich namelijk bij een supermarkt genaamd Kaufland. Wat wij niet wisten en waar we ook geen rekening mee hadden gehouden is dat het opladen aan deze palen niets kost. Je kunt dus gratis je auto voltanken terwijl je boodschappen doet! Geen wonder dat het druk is!
Het was echter zo druk dat we besloten om maar gewoon de auto bij Klassikstadt te parkeren en daarna nog maar eens te kijken. Klassikstadt stelde zoals altijd niet teleur. Voor alle auto’s zullen jullie mijn film even moeten afwachten maar hierbij alvast een voorproefje: McLaren 765LT, P1, 720S, MB 300SL Gullwing, Bugatti Chiron, Porsche 991 Speedster, Ferrari Daytona, Aston Martin DB5 en nog veel meer! Bizar!

Maar terug naar dat laden. Dat was dus nog wel een dingetje. Toegegeven, vrijdagmiddag was misschien niet het beste moment om deze trip te gaan ondernemen. We probeerden het voor een tweede keer bij Kaufland. Daar was alleen een 22kW lader beschikbaar dus dat schoot niet op. De auto stond er zo’n half uur en in die tijd hebben we twee kW bijgevuld. Dat zou dus wel even gaan duren. De andere twee e-up!’s hielden de CCS aansluiting bezet en wachten leek weinig zinvol. Er zou een snellaadstation van Shell dicht in de buurt moeten zijn maar dat bleken ook geen snelladers te zijn, terwijl die wel zo stonden aangegeven. Dus toen maar verder zoeken op de kaart en uiteindelijk uitgekomen bij het trainingscomplex van Eintracht Frankfurt. Het zou zo kunnen zijn dat er een enorme vertraging in de app van Vandebron zit maar vooralsnog leek het laden bij deze paal gratis! Nadat we een rondje hadden gelopen zat de auto inmiddels voor meer dan 80 procent vol en besloten we terug naar het hotel te rijden. De auto staat nu op de vijfde etage dus we kunnen morgen nog wat terugladen als we naar beneden rijden.

Al met al ging het laden niet helemaal van een leien dakje en kun je niet anders concluderen dat wanneer je niet de beschikking hebt over een vaste paal die de auto gewoon tijdens de nacht vol laat druppelen zoals in ons eerdere verslag, je het moet hebben van dit soort snelladers. Morgen mag de auto stilstaan en de dag erna gaan we naar huis. Volgens de app van ABRP moeten we twee laadstops maken. Daar hebben we ons al op ingesteld dus dat is geen probleem. Het is een hele ervaring maar met een relatief kleine accu moet je je wel in wat bochten wringen om het tot een succes te maken, daar is een brandstof auto toch echt nog steeds zwaar in het voordeel.